[N15] Mrugająca kontrolka ładowania na zimnym silniku
Moderator: sergiej
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
[N15] Mrugająca kontrolka ładowania na zimnym silniku
Mam problem z mrugającą (błyskająca) kontrolka ładowania akumulatora na zimnym silniku. Kontrolka mruga tylko na biegu jałowym. I to nie po włączeniu silnika, ale po przejechaniu np. 1 km i zatrzymaniu się na światłach. Da się też zaobserwować przy tym lekkie falowanie obrotów (na postoju).
Po rozgrzaniu silnika do roboczej temperatury wszystko jest ok.
Sprawdziłem już naciąg paska - prawidłowy, alternator jest po regeneracji. Co może być przyczyną ?
Po rozgrzaniu silnika do roboczej temperatury wszystko jest ok.
Sprawdziłem już naciąg paska - prawidłowy, alternator jest po regeneracji. Co może być przyczyną ?
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
Re: Mrugająca kontrolka ładowania na zimnym silniku
Pada najprawdopodobniej regulator napięcia alternatoramaniek_NKP pisze:Mam problem z mrugającą (błyskająca) kontrolka ładowania akumulatora na zimnym silniku. Kontrolka mruga tylko na biegu jałowym. I to nie po włączeniu silnika, ale po przejechaniu np. 1 km i zatrzymaniu się na światłach. Da się też zaobserwować przy tym lekkie falowanie obrotów (na postoju).
Po rozgrzaniu silnika do roboczej temperatury wszystko jest ok.
Sprawdziłem już naciąg paska - prawidłowy, alternator jest po regeneracji. Co może być przyczyną ?
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
Nie wtedy miganie ustaje - sprawdzałem to.a czy na biegu jałowym na wolnych obrotach czy jak dasz ognia to też mruga ?
Nawet mi takich rzeczy nie pisz....alfabox pisze:Pada najprawdopodobniej regulator napięcia alternatora
[ Dodano: 2012-01-10, 11:38 ]
Jeszcze jedna rzecz, która zauważyłem to w trakcie mrugania kontrolki ładowania przygasają światła mijania. Wskazuje to więc chyba na alternator - wg mnie.
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
Problem zdiagnozowany. Do wymiany poszedł mostek prostowniczy i regulator napięcia. Zabawa zamknęła się w kwocie 310 zł z częściami i robotą.
50 zł - regulator
160zł - prostownik
100zł - robota
Elektromechanik przeklinał te japońskie wynalazki, bo nawet bieguny na regulatorze były odwrotnie niż w "normalnym" aucie
50 zł - regulator
160zł - prostownik
100zł - robota
Elektromechanik przeklinał te japońskie wynalazki, bo nawet bieguny na regulatorze były odwrotnie niż w "normalnym" aucie
-
- nowy na forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-02-06, 13:21
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
witam, jestem nowy więc proszę bądźcie dla mnie wyrozumiali. jakis Pana Sergiej zamkną mój temat ale ja mam inny problem nie rozumiem tego Pana prosze o Pomoc tutaj nie od Pana Sergieja.
mam problem z ładowaniem w nissanie almerze n15 1998r. 2.0D 75km. w maju padł mi alternator został zregenerowany i po włożeniu go, kontrolka od ładowania na zimnym silniku po odpaleniu się paliła ale po krótkiej chwili gasła. Teraz zrobiło się zimno a kontrolka coraz więcej czasu potrzebowała na zgaśnięcie. Wymieniłem przed zima akumulator ale to nic nie dało. Teraz pomierzyłem ładowanie i stwierdziłem ze gdy kontrolka się pali na zimnym silniku ładowania nie ma i się lekko mówiąc wqr. Wyjąłem alternator i oddałem na gwarancje ale wrócił do mnie i stwierdzono ze jest dobry, przemierzyli go na opory i wgl wsio wsio. Alternator ma 80A na początku myślałem że po prostu mi włożyli mniejsze bebechy do alternatora (mniej amperowo) ale okazało się ze jest wszystko dobrze. Akumulator jest 74A.
proszę o pilna odpowiedz co mojej almerce dolega bo już nie wiem wgl co jest grane.
mam problem z ładowaniem w nissanie almerze n15 1998r. 2.0D 75km. w maju padł mi alternator został zregenerowany i po włożeniu go, kontrolka od ładowania na zimnym silniku po odpaleniu się paliła ale po krótkiej chwili gasła. Teraz zrobiło się zimno a kontrolka coraz więcej czasu potrzebowała na zgaśnięcie. Wymieniłem przed zima akumulator ale to nic nie dało. Teraz pomierzyłem ładowanie i stwierdziłem ze gdy kontrolka się pali na zimnym silniku ładowania nie ma i się lekko mówiąc wqr. Wyjąłem alternator i oddałem na gwarancje ale wrócił do mnie i stwierdzono ze jest dobry, przemierzyli go na opory i wgl wsio wsio. Alternator ma 80A na początku myślałem że po prostu mi włożyli mniejsze bebechy do alternatora (mniej amperowo) ale okazało się ze jest wszystko dobrze. Akumulator jest 74A.
proszę o pilna odpowiedz co mojej almerce dolega bo już nie wiem wgl co jest grane.
-
- nowy na forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-02-06, 13:21
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
wszystkie kable przejrzane masy poczyszczone klemy itd. i są dobre, ale mam jeszcze jedna opcje ile się grzeją świece żarowe w tym sprzęcie wie przypadkiem ktoś? możne to być wina świec lub czy przekaźnika od świec? żeby żarło tyle prądu ze dopiero po wyłączeniu świec pojawiało by się lądowanie? co tym sądzicie? chce się wypytać teraz puki nie włożyłem po raz drugi alternatora bo jest ciężko go wyjąć.
-
- nowy na forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-02-06, 13:21
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
-
- nowy na forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-02-06, 13:21
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
a czy ładowanie sprawdzałeś mierząc napięcie ? czy polegasz tylko na kontrolce o ile dobrze pamiętam przy alternatorze jest przewód który podłaczony jest do kontrolki i jeśli jest uskodzony to kontrolka sie zapali ...druga sprawa jeśli masz źle napięty pasek napędzający alternator to też ładowania może nie być ...
-
- nowy na forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-02-06, 13:21
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
-
- nowy na forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-02-06, 13:21
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
kable muszą być według mnie dobre bo po rozgrzaniu ładowanie jest a jak by coś z nimi było nie ta to wcale by nie było lądowania. wiec musi to być alternator?
[ Dodano: 2014-02-06, 18:02 ]
hmmm... to dziś rozbiore ten alternator i zobaczę co z tymi szczotkami. bo pewnie Ci spece nawet go nie rozebrali tylko podpięli pod machinę sprawdzili czy ładuje.
[ Dodano: 2014-02-06, 18:10 ]
sorka nie odpowiedziałem. pasek napięty. ładowanie sprawdzałem miernikiem po odpaleniu kontrolka się pali, ładowania nie ma. jak się rozgrzeje kontrolka gaśnie ładowanie się pojawia bodajże 14,4. i nie polegam tylko na kontrolce.
[ Dodano: 2014-02-06, 19:56 ]
Panowie ale ładowania nie ma jak jest zimny samochód a jak złapie temperaturu to ładowanie jest. Było wszystko sprawdzane miernikiem powtarzam jeszcze raz. A i dodam że akumulator był ładowany przez całą noc, rano zaraz po odpaleniu kontrolka od ładowania nadal się paliła gdy był silnik zimny.
[ Dodano: 2014-02-06, 18:02 ]
hmmm... to dziś rozbiore ten alternator i zobaczę co z tymi szczotkami. bo pewnie Ci spece nawet go nie rozebrali tylko podpięli pod machinę sprawdzili czy ładuje.
[ Dodano: 2014-02-06, 18:10 ]
sorka nie odpowiedziałem. pasek napięty. ładowanie sprawdzałem miernikiem po odpaleniu kontrolka się pali, ładowania nie ma. jak się rozgrzeje kontrolka gaśnie ładowanie się pojawia bodajże 14,4. i nie polegam tylko na kontrolce.
[ Dodano: 2014-02-06, 19:56 ]
Panowie ale ładowania nie ma jak jest zimny samochód a jak złapie temperaturu to ładowanie jest. Było wszystko sprawdzane miernikiem powtarzam jeszcze raz. A i dodam że akumulator był ładowany przez całą noc, rano zaraz po odpaleniu kontrolka od ładowania nadal się paliła gdy był silnik zimny.
Czyść masy, gruby przewód w czarnej lub czarnej z żółtym paskiem izolacji. Przeczyść masy na bloku silnika oraz tą, która jest przy podstawie akumulatora.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
-
- nowy na forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-02-06, 13:21
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
witam i przepraszam za tak długi czas nie pisania. alternator włożony po powrocie z gwarancji i stwierdzeniu ze wszystko jest dobrze a jednak ładowanie się pojawiło na zimnym silniku. stwierdzam ze fachowcy musieli spierniczyć pierwszy raz robotę a teraz naprawili tylko wstyd im się przyznać dziękuje za pomoc.