Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N15] Mrugająca kontrolka ładowania na zimnym silniku

Moderator: sergiej

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

[N15] Mrugająca kontrolka ładowania na zimnym silniku

Post autor: maniek_NKP » 2012-01-04, 19:34

Mam problem z mrugającą (błyskająca) kontrolka ładowania akumulatora na zimnym silniku. Kontrolka mruga tylko na biegu jałowym. I to nie po włączeniu silnika, ale po przejechaniu np. 1 km i zatrzymaniu się na światłach. Da się też zaobserwować przy tym lekkie falowanie obrotów (na postoju).
Po rozgrzaniu silnika do roboczej temperatury wszystko jest ok.

Sprawdziłem już naciąg paska - prawidłowy, alternator jest po regeneracji. Co może być przyczyną ?

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-01-04, 19:39

sprawdź czy kabel masowy od aku nie jest zerzarty oraz połączenia masa buda klemy itp.,
ten syf który się zbiera moze powodować słabe przewodnictwo i takie cyrki.

Jak dalej będzie lipa to pozostaje reklamacja regeneracji alternatora.
Dark Shadow

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2012-01-04, 19:43

Połączenia sprawdzę jutro. Ale zastanawia mnie fakt, że dzieje się to tylko na biegu jałowym i nierozgrzanym silniku.
Zatem alternator bym wykluczył, bo miałem już takie objawy mrugającej kontrolki ale działo się to niezależnie od obrotów silnika czy też jego temperatury.

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-01-04, 19:53

a czy na biegu jałowym na wolnych obrotach czy jak dasz ognia to też mruga ?
Dark Shadow

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Re: Mrugająca kontrolka ładowania na zimnym silniku

Post autor: alfabox » 2012-01-04, 21:06

maniek_NKP pisze:Mam problem z mrugającą (błyskająca) kontrolka ładowania akumulatora na zimnym silniku. Kontrolka mruga tylko na biegu jałowym. I to nie po włączeniu silnika, ale po przejechaniu np. 1 km i zatrzymaniu się na światłach. Da się też zaobserwować przy tym lekkie falowanie obrotów (na postoju).
Po rozgrzaniu silnika do roboczej temperatury wszystko jest ok.

Sprawdziłem już naciąg paska - prawidłowy, alternator jest po regeneracji. Co może być przyczyną ?
Pada najprawdopodobniej regulator napięcia alternatora :-|
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2012-01-04, 21:48

a czy na biegu jałowym na wolnych obrotach czy jak dasz ognia to też mruga ?
Nie wtedy miganie ustaje - sprawdzałem to.
alfabox pisze:Pada najprawdopodobniej regulator napięcia alternatora :-|
Nawet mi takich rzeczy nie pisz....

[ Dodano: 2012-01-10, 11:38 ]
Jeszcze jedna rzecz, która zauważyłem to w trakcie mrugania kontrolki ładowania przygasają światła mijania. Wskazuje to więc chyba na alternator - wg mnie.

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-01-18, 21:53

zobacz czy dobrze przykręcili wszystkie przewody do alternatora
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2012-01-18, 22:22

Mogą Ci się zawieszać szczotki .Odkręć szczotkotrzymacz i sprawdź czy swobodnie się wsuwają i wysuwają.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2012-02-14, 12:33

Problem zdiagnozowany. Do wymiany poszedł mostek prostowniczy i regulator napięcia. Zabawa zamknęła się w kwocie 310 zł z częściami i robotą.
50 zł - regulator
160zł - prostownik
100zł - robota

Elektromechanik przeklinał te japońskie wynalazki, bo nawet bieguny na regulatorze były odwrotnie niż w "normalnym" aucie :D

Bartolonoz
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2014-02-06, 13:21
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: Bartolonoz » 2014-02-06, 15:13

witam, jestem nowy więc proszę bądźcie dla mnie wyrozumiali. jakis Pana Sergiej zamkną mój temat ale ja mam inny problem nie rozumiem tego Pana prosze o Pomoc tutaj nie od Pana Sergieja.
mam problem z ładowaniem w nissanie almerze n15 1998r. 2.0D 75km. w maju padł mi alternator został zregenerowany i po włożeniu go, kontrolka od ładowania na zimnym silniku po odpaleniu się paliła ale po krótkiej chwili gasła. Teraz zrobiło się zimno a kontrolka coraz więcej czasu potrzebowała na zgaśnięcie. Wymieniłem przed zima akumulator ale to nic nie dało. Teraz pomierzyłem ładowanie i stwierdziłem ze gdy kontrolka się pali na zimnym silniku ładowania nie ma i się lekko mówiąc wqr. :-x Wyjąłem alternator i oddałem na gwarancje ale wrócił do mnie i stwierdzono ze jest dobry, przemierzyli go na opory i wgl wsio wsio. Alternator ma 80A na początku myślałem że po prostu mi włożyli mniejsze bebechy do alternatora (mniej amperowo) ale okazało się ze jest wszystko dobrze. Akumulator jest 74A.
proszę o pilna odpowiedz co mojej almerce dolega bo już nie wiem wgl co jest grane.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-02-06, 16:31

Bartolonoz w takim razie masz gdzieś problem z kablami od alternatora a aku.

P.S. Sergiej Ci zmaknął temat, bo masz pisać w istniejących dotyczących tego samego tematu

Bartolonoz
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2014-02-06, 13:21
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: Bartolonoz » 2014-02-06, 16:53

wszystkie kable przejrzane masy poczyszczone klemy itd. i są dobre, ale mam jeszcze jedna opcje ile się grzeją świece żarowe w tym sprzęcie wie przypadkiem ktoś? możne to być wina świec lub czy przekaźnika od świec? żeby żarło tyle prądu ze dopiero po wyłączeniu świec pojawiało by się lądowanie? co tym sądzicie? chce się wypytać teraz puki nie włożyłem po raz drugi alternatora bo jest ciężko go wyjąć.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-02-06, 16:55

Ładowanie to jest dopiero na odpalonym silniku, a świece gasną zanim odpalisz

Bartolonoz
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2014-02-06, 13:21
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: Bartolonoz » 2014-02-06, 17:15

jesteś pewien ze po odpaleniu świecę już nie grzeją? sorka ze tak dopytyje ale juz nie wiem co tej k...ie dolega

[ Dodano: 2014-02-06, 17:16 ]
myślę ze ktoś jeszcze coś podpowie w tej sprawie.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-02-06, 17:32

Bartolonoz, a gaśnie Ci kontrolka świec? Jakby było cos z przekaźnikiem to by sie ciągle paliła

Bartolonoz
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2014-02-06, 13:21
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: Bartolonoz » 2014-02-06, 17:43

gasnie i pali od strzała. a alternator wrocił z reklamacji i "niby" jest brzytwa

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-02-06, 17:44

Bartolonoz ja bym tych speców sprawdził

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2014-02-06, 17:49

a czy ładowanie sprawdzałeś mierząc napięcie ? czy polegasz tylko na kontrolce ?? o ile dobrze pamiętam przy alternatorze jest przewód który podłaczony jest do kontrolki i jeśli jest uskodzony to kontrolka sie zapali ...druga sprawa jeśli masz źle napięty pasek napędzający alternator to też ładowania może nie być ...

Bartolonoz
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2014-02-06, 13:21
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: Bartolonoz » 2014-02-06, 17:51

no własnie cus mi tu nie gra bo ten poprzedni mial te same obiawy i mial padniety regulator i mostek padniety.

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2014-02-06, 17:54

a moze szczotki ...jak nie ma ładowania to ktorys z tych powodów musi byc

Bartolonoz
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2014-02-06, 13:21
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: Bartolonoz » 2014-02-06, 17:58

kable muszą być według mnie dobre bo po rozgrzaniu ładowanie jest a jak by coś z nimi było nie ta to wcale by nie było lądowania. wiec musi to być alternator?

[ Dodano: 2014-02-06, 18:02 ]
hmmm... to dziś rozbiore ten alternator i zobaczę co z tymi szczotkami. bo pewnie Ci spece nawet go nie rozebrali tylko podpięli pod machinę sprawdzili czy ładuje.

[ Dodano: 2014-02-06, 18:10 ]
sorka nie odpowiedziałem. pasek napięty. ładowanie sprawdzałem miernikiem po odpaleniu kontrolka się pali, ładowania nie ma. jak się rozgrzeje kontrolka gaśnie ładowanie się pojawia bodajże 14,4. i nie polegam tylko na kontrolce.

[ Dodano: 2014-02-06, 19:56 ]
Panowie ale ładowania nie ma jak jest zimny samochód a jak złapie temperaturu to ładowanie jest. Było wszystko sprawdzane miernikiem powtarzam jeszcze raz. A i dodam że akumulator był ładowany przez całą noc, rano zaraz po odpaleniu kontrolka od ładowania nadal się paliła gdy był silnik zimny.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-02-06, 21:45

Czyść masy, gruby przewód w czarnej lub czarnej z żółtym paskiem izolacji. Przeczyść masy na bloku silnika oraz tą, która jest przy podstawie akumulatora.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Bartolonoz
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2014-02-06, 13:21
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: Bartolonoz » 2014-02-26, 11:04

witam i przepraszam za tak długi czas nie pisania. alternator włożony po powrocie z gwarancji i stwierdzeniu ze wszystko jest dobrze a jednak ładowanie się pojawiło na zimnym silniku. stwierdzam ze fachowcy musieli spierniczyć pierwszy raz robotę a teraz naprawili tylko wstyd im się przyznać dziękuje za pomoc. :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”