[N16] Drgania na kierwonicy
Moderator: sergiej
[N16] Drgania na kierwonicy
Posiadam Almere n16, 1,8benz hatchback 2001'
Mam pytanie czy drgania i wibracje na kierownicy po przekroczeniu około 120 km/h to normalna sprawa dla almery? czy znaczy to o uszkodzeniu układu kierowniczego/zawieszenia? Nadmienię,iż dziś zaobserwowałem to na obwodnicy gdzie nawierzchnia jest równiutka (drgania i wibracje są wyczuwalne ale nie wiem czy sie nasilają wraz ze wzrostem prędkości bo bałem sie sprawdzać ). Przy niższych prędkościach wszystko jest okej i idzie gładko.
Pozdrawiam i liczę na pomoc
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zobacz czy w rowkach opon nie są nawbijane małe kamyki, jesli tak, to wydłubać i ponowić próbę prędkości. Jeżeli kamyków nie ma, to jedz do porządnego warsztatu wyważyć koła.
Po prostu należy kolejno eliminować potencjalne przyczyny zaczynając od najprostszych.
Pozdrawiam.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miałem ten sam objaw. Drgania pojawiały się przy 120 i nasilały się przy 140. Ktoś komu dałem kiedyś pojeździć zgiął mi felgę od wewnątrz i koła nie był wyważone poprawnie. Oczywiście u Ciebie może być co innego.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czasem przy po wym. tarcz i klocków są takie objawy, ciśnienie w oponach, krzywa felga albo nie wyważona.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
U mnie drgania pojawiały się przy tym samym zakresie prędkości od 120 do 140, podobnie jak u kolegów pomogło wyważenie koła, po prostu odpadł ciężarek, po wyważeniu drgania całkowicie ustąpiły, ważne żeby pojechać do porządnego serwisu z dobrą maszyną do wyważania, bo te też bywają różne:)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
A jeżeli to nie pomoże, winna może być skrzywiona tarcza, albo zacinający i nie odbijający tłoczek w zacisku. Czy przy tej okazji, nie słyszysz odgłosu toczenia??
Mam pytanie czy drgania i wibracje na kierownicy po przekroczeniu około 120 km/h to normalna sprawa dla almery? czy znaczy to o uszkodzeniu układu kierowniczego/zawieszenia? Nadmienię,iż dziś zaobserwowałem to na obwodnicy gdzie nawierzchnia jest równiutka (drgania i wibracje są wyczuwalne ale nie wiem czy sie nasilają wraz ze wzrostem prędkości bo bałem sie sprawdzać ). Przy niższych prędkościach wszystko jest okej i idzie gładko.
Pozdrawiam i liczę na pomoc
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zobacz czy w rowkach opon nie są nawbijane małe kamyki, jesli tak, to wydłubać i ponowić próbę prędkości. Jeżeli kamyków nie ma, to jedz do porządnego warsztatu wyważyć koła.
Po prostu należy kolejno eliminować potencjalne przyczyny zaczynając od najprostszych.
Pozdrawiam.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miałem ten sam objaw. Drgania pojawiały się przy 120 i nasilały się przy 140. Ktoś komu dałem kiedyś pojeździć zgiął mi felgę od wewnątrz i koła nie był wyważone poprawnie. Oczywiście u Ciebie może być co innego.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czasem przy po wym. tarcz i klocków są takie objawy, ciśnienie w oponach, krzywa felga albo nie wyważona.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
U mnie drgania pojawiały się przy tym samym zakresie prędkości od 120 do 140, podobnie jak u kolegów pomogło wyważenie koła, po prostu odpadł ciężarek, po wyważeniu drgania całkowicie ustąpiły, ważne żeby pojechać do porządnego serwisu z dobrą maszyną do wyważania, bo te też bywają różne:)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
A jeżeli to nie pomoże, winna może być skrzywiona tarcza, albo zacinający i nie odbijający tłoczek w zacisku. Czy przy tej okazji, nie słyszysz odgłosu toczenia??
Pozdrawiam
SnowLady ...
Z nissanem od sierpnia 2005
Ważne sprawy i nie tylko: 504619604
SnowLady ...
Z nissanem od sierpnia 2005
Ważne sprawy i nie tylko: 504619604
W sumie nie pytałem, ale pewnie można bo dlaczego nie? tylko drożej trochęherson pisze:a czy wyważanie na aucie, zastępuje tradycyjne czy jest to tylko dodatkowa opcja, korygująca ew. błędy poprzedniej?qlee11 pisze:Zdarza się także że pomaga jedynie wyważenie koła na aucie, miałem tak kiedyś w służbówce wyważali chyba z 4 razy i dopiero po wyważeniu na aucie jak ręką odjął.
Sztuczna inteligencja nie może równać się z naturalną głupotą
herson pisze:No i tu sie mylisz, objawy moga by takie, ale przyczyna zupełnie różna. Trzeba sprawdza po koleiKropek pisze:prosta sprawa z drganiem kierownicy jak zaczyna drac juz przy 80 to opony a jak przy lekkim dochamowaniu to tarcze
no i jeszcze jedna zecz zdaza sie czesto przy aluminiwych felgach do niektorych trzeba zakladac pierscienie centrujace a nie wszyscy zakladaja wiec moge przyznac racje co do tego ze stwierdziles ze sie myle
ps. przyczyn jest duzo zawsze sie szuka najgorszego rozwiazania a najczesciej okazuje sie ze to jakis duperel
Przy tarczach często czuć jak pedał pulsuje przy hamowaniu. Krzywe felgi lubią też czasem wyć podobnie do łożyska:/ U siebie miałem dośc mocne bicie przy ok 80km/h felgi były tak krzywe, że już brakło ciężarków. Po wyważeniu bicie występuje powyżej 120 km/h...dobrze, że na zimówkach raczej nie przekraczam magicznej 100;p