Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N16] Drgania na kierwonicy

Moderator: sergiej

Awatar użytkownika
SnowLady
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-11-30, 18:28
Lokalizacja: Kobylnica/k.Slupska

[N16] Drgania na kierwonicy

Post autor: SnowLady » 2009-12-04, 19:30

Posiadam Almere n16, 1,8benz hatchback 2001'

Mam pytanie czy drgania i wibracje na kierownicy po przekroczeniu około 120 km/h to normalna sprawa dla almery? czy znaczy to o uszkodzeniu układu kierowniczego/zawieszenia? Nadmienię,iż dziś zaobserwowałem to na obwodnicy gdzie nawierzchnia jest równiutka (drgania i wibracje są wyczuwalne ale nie wiem czy sie nasilają wraz ze wzrostem prędkości bo bałem sie sprawdzać ). Przy niższych prędkościach wszystko jest okej i idzie gładko.

Pozdrawiam i liczę na pomoc
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zobacz czy w rowkach opon nie są nawbijane małe kamyki, jesli tak, to wydłubać i ponowić próbę prędkości. Jeżeli kamyków nie ma, to jedz do porządnego warsztatu wyważyć koła.
Po prostu należy kolejno eliminować potencjalne przyczyny zaczynając od najprostszych.

Pozdrawiam.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miałem ten sam objaw. Drgania pojawiały się przy 120 i nasilały się przy 140. Ktoś komu dałem kiedyś pojeździć zgiął mi felgę od wewnątrz i koła nie był wyważone poprawnie. Oczywiście u Ciebie może być co innego.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czasem przy po wym. tarcz i klocków są takie objawy, ciśnienie w oponach, krzywa felga albo nie wyważona.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
U mnie drgania pojawiały się przy tym samym zakresie prędkości od 120 do 140, podobnie jak u kolegów pomogło wyważenie koła, po prostu odpadł ciężarek, po wyważeniu drgania całkowicie ustąpiły, ważne żeby pojechać do porządnego serwisu z dobrą maszyną do wyważania, bo te też bywają różne:)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
A jeżeli to nie pomoże, winna może być skrzywiona tarcza, albo zacinający i nie odbijający tłoczek w zacisku. Czy przy tej okazji, nie słyszysz odgłosu toczenia??
Pozdrawiam
SnowLady ...

Z nissanem od sierpnia 2005 :D

Ważne sprawy i nie tylko: 504619604 ;)

herson
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2009-12-09, 15:55
Lokalizacja: WuWua

Post autor: herson » 2009-12-09, 16:39

Może to wydać wam się dziwne, ale u mnie powodem były skończone klocki z tyłu, jednocześnie z blokującym się tłoczkiem.

Ciekawostka, tam gdzie blokował się tłoczek, zewnętrzny klocek było go więcej jak połowę ( jeszcze fabryczny ), natomiast tego od wewnątrz, nie było już wcale.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2009-12-09, 17:07

nic w tym dziwnego tarcz sie grzała i wypaczała przez co były drgania które roznosiły sie po całym aucie
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Popekx

Post autor: Popekx » 2009-12-09, 20:18

Siema Agusia ;P

Czasami, jesli wywazenie nie pomoze - pomijam uszkodzenie ukladu kierowniczego, felgi - to po prostu opona ma niewidoczne uszkodzenie i nic sie nie da zrobic. Warto pozyczyc od kogos na chwile kola i zobaczyc czy jest roznica. Ot, zalozyc np. na chwile zimowki na przod.

Darecki~

Post autor: Darecki~ » 2009-12-09, 21:52

Ja zacząłbym od sprawdzenia kół w poszukiwaniu zagięć na feldze lub bulw na oponie... j.w. kolelga dobrze zasugerował zmienić koła na próbę. Miałem taki problem, przyczyną były bulwy na oponie (opony zimowe, miekka mieszanka podatna na odkształcenia)....

Awatar użytkownika
qlee11
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2009-12-09, 21:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: qlee11 » 2009-12-09, 22:11

Zdarza się także że pomaga jedynie wyważenie koła na aucie, miałem tak kiedyś w służbówce wyważali chyba z 4 razy i dopiero po wyważeniu na aucie jak ręką odjął.
Sztuczna inteligencja nie może równać się z naturalną głupotą :)

herson
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2009-12-09, 15:55
Lokalizacja: WuWua

Post autor: herson » 2009-12-10, 11:21

qlee11 pisze:Zdarza się także że pomaga jedynie wyważenie koła na aucie, miałem tak kiedyś w służbówce wyważali chyba z 4 razy i dopiero po wyważeniu na aucie jak ręką odjął.
a czy wyważanie na aucie, zastępuje tradycyjne czy jest to tylko dodatkowa opcja, korygująca ew. błędy poprzedniej?

Awatar użytkownika
qlee11
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2009-12-09, 21:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: qlee11 » 2009-12-10, 21:02

herson pisze:
qlee11 pisze:Zdarza się także że pomaga jedynie wyważenie koła na aucie, miałem tak kiedyś w służbówce wyważali chyba z 4 razy i dopiero po wyważeniu na aucie jak ręką odjął.
a czy wyważanie na aucie, zastępuje tradycyjne czy jest to tylko dodatkowa opcja, korygująca ew. błędy poprzedniej?
W sumie nie pytałem, ale pewnie można bo dlaczego nie? tylko drożej trochę :)
Sztuczna inteligencja nie może równać się z naturalną głupotą :)

Kropek

Post autor: Kropek » 2009-12-11, 18:55

prosta sprawa z drganiem kierownicy jak zaczyna drac juz przy 80 to opony a jak przy lekkim dochamowaniu to tarcze :-P

herson
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2009-12-09, 15:55
Lokalizacja: WuWua

Post autor: herson » 2009-12-11, 21:05

Kropek pisze:prosta sprawa z drganiem kierownicy jak zaczyna drac juz przy 80 to opony a jak przy lekkim dochamowaniu to tarcze :-P
No i tu sie mylisz, objawy moga by takie, ale przyczyna zupełnie różna. Trzeba sprawdza po kolei

Kropek

Post autor: Kropek » 2009-12-11, 22:23

herson pisze:
Kropek pisze:prosta sprawa z drganiem kierownicy jak zaczyna drac juz przy 80 to opony a jak przy lekkim dochamowaniu to tarcze :-P
No i tu sie mylisz, objawy moga by takie, ale przyczyna zupełnie różna. Trzeba sprawdza po kolei

no i jeszcze jedna zecz zdaza sie czesto przy aluminiwych felgach do niektorych trzeba zakladac pierscienie centrujace a nie wszyscy zakladaja wiec moge przyznac racje co do tego ze stwierdziles ze sie myle
ps. przyczyn jest duzo zawsze sie szuka najgorszego rozwiazania a najczesciej okazuje sie ze to jakis duperel ;-)

Awatar użytkownika
Varial
stały bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 2009-12-09, 08:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Varial » 2009-12-16, 10:55

Przy tarczach często czuć jak pedał pulsuje przy hamowaniu. Krzywe felgi lubią też czasem wyć podobnie do łożyska:/ U siebie miałem dośc mocne bicie przy ok 80km/h felgi były tak krzywe, że już brakło ciężarków. Po wyważeniu bicie występuje powyżej 120 km/h...dobrze, że na zimówkach raczej nie przekraczam magicznej 100;p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”