Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Twardość - kiepski komfort

Moderator: sergiej

MTK
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2013-09-08, 21:45
Lokalizacja: SILESIA

Twardość - kiepski komfort

Post autor: MTK » 2015-03-18, 01:00

Jeżdżąc moją almerą N 16 już trzeci rok jedyną sprawą przeszkadzającą mi podczas jazdy jest jej niski komfort resorowania. Auto bardzo dobrze trzyma się drogi ale kosztem komfortu. Ciężko pewnie w to uwierzyć ale zawieszenie przenosi każdą nierówność podczas jazdy i to na miękkich oponach zimowych (jak zmienię na letnie to pewnie wypadną mi plomby z zębów) :oops: Sytuacja pogarsza się po załadowaniu np 4 pasażerów.
Czy wszystkie almery są twarde czy tylko moja? W mojej komfort resorowania nie przystaje do samochodu kompaktowego a sposób wybierania dziur przypomina mi auta o znacznie mniejszym rozstawie osi np. malucha.....
Proszę o opinie na temat charakterystyki i porady bo nigdy inną almerą nie podróżowałem.
Zawieszenie mam sprawne z ustawioną geometrią .
prof. dr inż. arch. MTK

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2015-03-18, 11:25

Jaki rozmiar felg?
Jaki profil opon?
Zawieszenie seria?
Zawieszenie jest twarde i sztywne głównie za sprawą jednego wahacza z przodu i belki z tyłu. Prostota konstrukcji zazwyczaj okupiona jest niższym komfortem jazdy.
QG15+
;-)

MTK
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2013-09-08, 21:45
Lokalizacja: SILESIA

odpowiadam

Post autor: MTK » 2015-03-18, 18:04

Opony 185 na 65 R15 felgi stalowe podejrzewam że od nowości . Zawieszenie seryjne. W tej chwili jeżdżę na oponach yokohama W drive zimowych.
prof. dr inż. arch. MTK

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2015-03-18, 19:42

Dziwne, że na takich balonach jeszcze odczuwasz brak komfortu... Ale skoro zawieszenie technicznie jest ok, to pozostaje się albo przyzwyczaić, albo zmienić auto :)
QG15+
;-)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-03-18, 20:21

Amory i sprężyny jakieś stare dorwij ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

MTK
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2013-09-08, 21:45
Lokalizacja: SILESIA

---

Post autor: MTK » 2015-03-18, 20:35

Nie tylko mnie ta twardość przeszkadza ale w zasadzie każdy pasażer który przejedzie się moją almerą po raz pierwszy mówi że twardo. Więc to nie tylko moje odczucie. Od tego wytrząsania na dziurach wnętrze też trzeszczy , stąd moje pytanie bo jeździłem wieloma starszymi autami różnych klas ale u mnie jazda przez to zaczyna być męcząca dlatego też nie zakładam opon letnich, bo na nich to już komfort zupełnie był by nieakceptowalny. Czy almera ma taką urodę czy ja mam jakiś specyficzny problem. ?
prof. dr inż. arch. MTK

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2015-03-20, 13:27

MTK pisze:Zawieszenie seryjne.
Jesteś tego pewien? Może ktoś zamontował np za krótkie amortyzatory, przez co zawieszenie może nie mieć prawie żadnego skoku.

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2015-03-22, 00:08

tu zgodzę się z Azorkiem - przy serii powiedziałbym, że jest miękko jak we francuzie...
w mojej byłej, przy -30mm i twardszych amortyzatorach rzeczywiście z tyłu było gorzej, ale z przodu ciągle spoko...
może amortyzatory siadły i pora wymiany już? :)

MTK
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2013-09-08, 21:45
Lokalizacja: SILESIA

?

Post autor: MTK » 2015-04-05, 19:40

Jak we francuzie? W mojej komfort w ogóle nie przypomina nic czym jeździłęm do tej pory, nie licząc oczywiście malucha najgorsze jest zachowanie na zapadniętych studzienkach kanalizacyjnych, a jak już pisałem opony mam balony i to zimowe. Nie wiem jak almery mogą jeździć na niskoprofliowych alufelgach, może ktoś się jeszcze wypowie jak jest z twardością u niego.
prof. dr inż. arch. MTK

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzeg255 » 2015-04-05, 20:07

Przyznam szczerze, że twardo to ja mam w primie , a alma cichutko wybiera nierówności i jest dla mnie przy miękka na fabrycznych amorach (105kkm przelotu).
Sprawdź lepiej stan amortyzatorów i jakie masz wrzucone.
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”