Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N15] Buja na zakretach i trzepie na nierównościach - spręży

Moderator: sergiej

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

[N15] Buja na zakretach i trzepie na nierównościach - spręży

Post autor: maniek_NKP » 2015-01-21, 21:47

N15 rok prod 1997, ponad 260 000 km

Od dłuższego czasu obserwuję, że na zakrętach czy gwałtownych manewrach auto się kołysze, nie jakoś strasznie, ale jednak bardziej niż powinno (inne auta). Dodatkowo wszelkie nierówności są dość mocno wyczuwalne.

Przypuszczam, że po 18 latach sprężyny miały prawo się już zużyć. Czy faktycznie dobrze kojarzę fakty ? Warto się w to pakować - przyniesie to wyczuwalną różnicę (komfort).
Zaznaczam, że amortyzatory były badane i są w stanie dobrym (przód ok 65%, tył 60%)

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-01-21, 22:27

Jak nie ma luzów na kole to amortyzatory do wymiany. Nawet na wylanych pokazuje ok 60 %.

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2015-01-21, 23:02

zbieżność może być do ustawienia
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2015-01-22, 07:40

mnie kołysało jak miałem pękniętą spreżyne z tyłu ..pęknięcie było takie, że dopiero przy wymianie je dostrzegłem

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2015-01-25, 13:59

Wg mojego subiektywnego odczucia to auto sprawia wrażenie jakby sprężyny były już wybujałe, w końcu mają 18 lat więc chyba maja prawo. Pęknięcia nie zakładam, ale też nie wykluczam. Zatem zastanawiam się czy wymiana ma sens

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-25, 14:02

maniek_NKP, tyłek mocno siedzi - w sensie obniżył się w stosunku do tego, co było wcześniej?
Ostatnio zmieniony 2015-01-28, 23:37 przez janusz, łącznie zmieniany 1 raz.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2015-01-28, 23:32

hmm tyłek zawsze moim zdaniem był niżej niż przód

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-28, 23:40

Jeżeli sprężyny się już wyciuchały to może tak być, że się buja. Sprawdź również, w jakim stanie jest tylny wahacz poprzeczny.

Sam amor 60% - to tak średnio na jeża.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”