[P10/WP10] Rdza
[P10/WP10] Rdza
Elo.Nie wiem czy taki temat był.Wczoraj przy wymianie żarówki tablicy rejestracyjnej,zauważyłem sporo rdzy po zdjęciu tych lampek.Chcę to wyczyścić do gołej blachy.Czym to później zabezpieczyć?Jest to w takim miejscu,że sam mogę to pomalować,chociaż nigdy tego nie robiłem Dzięki za wszystkie rady.
Spróbuj dorwać taki środek jak KOMPLEKSOR - tak się chyba nazywał. Wiem, że niesamowicie śmierdzi zgniłymi jabłkami. Potem podkład i farba.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
tak jak kolega wyżej, polecam cortanin f, później podkład i farbanice-wawa pisze:Cortanin - na rdzę najlepszy
pozdrawiam,
Wolfshade
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033
Panowie, cortanin f to nic innego jak kwas. Więc nie można dać na niego podkładu a później farby. Cortanin wchodzi w reakcje z metalem i czyści, podtrawia ją. Powoduje to usunięcie z jej powierzchni rdzy - dlatego zawsze po posmarowaniu cortaninem trzeba powierzchnie umyć dobrze wodą a najlepiej z mydłem.
1. Blachę trzeba dobrze wyczyścić z rdzy - najlepiej mechanicznie, a jak są miejsca cięzko dostępne to można użyć chemi - np wspomnianego cortaninu albo jakiegoś innego kwasu (tylko trzeba dobrze go później wypłukać przed dalszą obróbką).
2. Na czystą blachę dajemy wash primer - tylko nie tam jakiś brunox czy inny wynalazek. Normanie w rozlewni lakierów trzeba spytać o dobry wash primer z utwardzaczem. Tym pryskamy bardzo cienką warstwę. Nie szlifujemy.
3. Na wash primer (czyli tzw. podkład reaktywny) można położyć podkład epoxydowy - to da pewność na bardzo długi czas, ale jeśli blacha jest dobrze doczyszczona można to pominąć.
4. Jeśli trzeba nakładamy dopiero teraz szpachle. Szlifujemy ją. Jeśli po szlifowaniu została przetarta gdzieś warstwa podkładów do blachy to wracamy do pkt 2.
5. Jeśli mamy gładką powierzchnie szpachli i wszędzie pozabezpieczane ewentualne przetarcia to możemy kłaść podkład akrylowy. Po utwardzeniu szlifujemy już pod bazę - czyli np na mokro 800.
6. Następnie napylamy bazę a po chwili jak rozpuszczalniki odparują lakier bezbarwny.
polecam artykuł: http://www.lakiernik.com.pl/poradnik/17.html
1. Blachę trzeba dobrze wyczyścić z rdzy - najlepiej mechanicznie, a jak są miejsca cięzko dostępne to można użyć chemi - np wspomnianego cortaninu albo jakiegoś innego kwasu (tylko trzeba dobrze go później wypłukać przed dalszą obróbką).
2. Na czystą blachę dajemy wash primer - tylko nie tam jakiś brunox czy inny wynalazek. Normanie w rozlewni lakierów trzeba spytać o dobry wash primer z utwardzaczem. Tym pryskamy bardzo cienką warstwę. Nie szlifujemy.
3. Na wash primer (czyli tzw. podkład reaktywny) można położyć podkład epoxydowy - to da pewność na bardzo długi czas, ale jeśli blacha jest dobrze doczyszczona można to pominąć.
4. Jeśli trzeba nakładamy dopiero teraz szpachle. Szlifujemy ją. Jeśli po szlifowaniu została przetarta gdzieś warstwa podkładów do blachy to wracamy do pkt 2.
5. Jeśli mamy gładką powierzchnie szpachli i wszędzie pozabezpieczane ewentualne przetarcia to możemy kłaść podkład akrylowy. Po utwardzeniu szlifujemy już pod bazę - czyli np na mokro 800.
6. Następnie napylamy bazę a po chwili jak rozpuszczalniki odparują lakier bezbarwny.
polecam artykuł: http://www.lakiernik.com.pl/poradnik/17.html
wejdz sobie na :lakierowanko.info tam jest w hu... tego typu tematów :mrgreen
edit. nie zauważyłem ze byłeś juz na podobnym forum ale dla innych polecam lakierowanko ciekawych rzeczy sie mozna dowiedzieć
edit. nie zauważyłem ze byłeś juz na podobnym forum ale dla innych polecam lakierowanko ciekawych rzeczy sie mozna dowiedzieć
Jako podkład na gołą blachę, ewentualnie lekko przybrudzona rdzą używam tego: http://www.spieshecker.pl/spieshecker/p ... 583-ND.pdf
Na to podkład akrylowy i dalej co potrzeba.
Pod maską tak zrobiłem - w niektórych miejscach nie dało się doczyścić do blachy, więc ruda została i po roku nic nie wychodzi. Polecam
Na to podkład akrylowy i dalej co potrzeba.
Pod maską tak zrobiłem - w niektórych miejscach nie dało się doczyścić do blachy, więc ruda została i po roku nic nie wychodzi. Polecam
Przy okazji zalecam Ci profilaktycznie zajrzec w progi za plastikowymi nadkolami z przodu i z tylu i zająć się ogniskami rdzy. To co ja zastałem to obraz nędzy i rozpaczym z zewnątrz niby zdrowa blacha, ale w środku .... Teraz będę musiał kombinować z matami ..
Lepiej zapobiegać niż leczyć.
Trochę nie na temat wiem ..
Lepiej zapobiegać niż leczyć.
Trochę nie na temat wiem ..
[P/WP11.144] Usuwanie rdzy.
Witam mam takie dosyć banalne dla niektórych pytanie jak usunąć rdze,tzn co bede potrzebował,jakie narzędzia bedą potrzebne? Rdza pojawiła mi się na przednich nadkolach,na końcu maski i na słupku na drzwiach.
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
Ja tam ostatnio zastosowałem cortanin f na rdzę i powiem ci że jak na razie nigdzie menda nie wyłazi rozumiem że są to jakieś małe ogniska korozji bo jak większe to najlepiej wszystko wyciąć i powstawiać nową zdrową blachę tylko ze to już większy koszt Możesz też miejsca skorodowane oczyścić na połysk papierem ściernym, potem odtłuścić np rozpuszczalnikiem czy benzyną ekstrakcyjną lub jakimś środkiem typu fosol na to dajesz podkład potem bazę koloru i na niewyschniętą bazę dajesz klar czyli ten bezbarwny metalik po po paru dniach polerka w miejscu malowanym żeby wyrównać z resztą i tyle. U mnie jak na razie zadziałał na dłużej tylko cortanin f chociaż po zimie pewnie znowu coś wylezie
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
no raczej Jak będziesz dobierał kolor to niech ci dorobią najlepiej w sprayu wtedy będziesz miał gładką powierzchnię klar tak samo pamiętaj żeby klar dać na jeszcze nie wyschniętą bazę wtedy nie odłazi I jeśli robisz to pierwszy raz to lepiej sobie poćwicz na jakimś kawałku blachy zanim zaczniesz bazgrać nyske wtedy mniej więcej zobaczysz ile farby ci trzeba żeby nie porobić zacieków itd Jeśli dobrze dobiorą ci farbę i nie spaprasz roboty to nie powinno się to rzucać strasznie w oczy Powodzenia w malowaniu
Sorry, ale to jest bzdura. Odłażenie bezbarwnego nie ma nic wspólnego z aplikacją na suchą baze. Baza nie powinna być "przesuszona" - czyli np malowanie bezbarwnym po 2 dobach od aplikacji bazy.pamiętaj żeby klar dać na jeszcze nie wyschniętą bazę wtedy nie odłazi
Odnośnie rdzy odsyłam do forum:
http://lakierowanko.info/
oraz
http://www.lakiernik.info.pl/
Nie chcę mi się tu opisywać procesu postępowania z rdzą - na powyższych forach jest milion takich tematów.
ps: cortanin f to relikt PRLu teraz są środki o wiele bardziej zaawansowane i poprostu lepsze.
Bardzo dobrze - jeśli są pozostałości rdzy - wżery których nie można mechanicznie doczyścić - to stosujesz wash primer. Jeśli natomiast blachę wyczyścisz kompletnie z rdzy i będzie idealnie to malujesz podkładem epoksydowym.bryl pisze:Na tych forach rzeczywiście jest pełno tematów na ten temat, tylko w większości są sprzeczne ze sobą informacje.Według tych for ,po oczyszczeniu blachy z rdzy trzeba ,odtłuścić,pomalować podkładem reaktywnym i na to baze i bezbarwny.Dobrze wyczytałem czy coś jeszcze trzeba zrobić??
W dalszej kolejności idzie podkład akrylowy, który po utwardzeniu szlifujesz papierem 1200 na mokro. Na to idzie baza - czyli kolorek. I po wyschnięciu - odparowaniu rozpuszczalnika przecierasz szmatką antystatyczną by usunąc ewentualny odkurz z bazy. W zależności ile warstw bazy trzeba dać do pokrycia tyle razy dajesz. Po każdej warstwie czekasz az wyschnie i przecierasz delikatnie szmatka antystatyczna. Jeśli baza już pokryje to wtedy dajesz bezbarwny.
To tak w dużym skrócie. Bo jeśli np będziesz naprawaił jakiś mały obszar to trzeba go wycieniować. Widzę że Twój kolor to jakiś czarny/ciemny - na bazie raczej nie będzie trzeba cieniować. Inaczej tyczy się sprawa bezbarwnego - do niego po tryśnieciu punktu naprawianego trzeba zastosować rozpuszczalnik do cieniowania, którym to zbierasz odkurz z bezbarwnego.
Najlepiej gdybyś miał dostęp do kompresora i nawet jakiegoś najtańszego pistoletu - efekt będzie o niebo lepszy niż spray. Sprayem to jest mega partyzantka i nigdy nie wyjdzie to ładnie.
Ale jeśli chodzi o samo zabezpieczenie antykorozyjne to tak jak powyżej - wash primer lub podkład epoksydowy. Reszta to już kosmetyka i wpływa praktycznie tylko na wygląd auta.
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
- GHOSTMINER
- nowy na forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-01-08, 22:15
- Lokalizacja: Warszawa
[P11/WP11] Rdza od spodu maski
Witam, czy ma ktoś dobry patent na zbierającą się wodę pod grillem? Jak mocno popada i otwieram maskę to dopiero wtedy woda całkowicie ścieka z nerek. Przez to pojawiła mi się już rdza od spodu maski.
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
Ja czyscilem podkladalem malowalem , i znowu ruda wyskoczyla , najlepiej to wyp.. ten gril i zrobic jak hondy ;P, tam zawsze sie to badziewie zbiera
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka
- GHOSTMINER
- nowy na forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-01-08, 22:15
- Lokalizacja: Warszawa
Odkopię temat, trochę czasu minęło - jak z trwałością napraw przy użytych przez Was specyfików/metod naprawy?
Zima minęła, to i niestety muszę zająć się rdzą, a do blacharza nie mam zamiaru samochodu oddawać... Rdza wyszła w miejscach, w których już wcześniej było to robione. Po ponownym wyjściu rdzy starłem papierem ściernym, nałożyłem brunoxa epoxy i na to lakier, ale widzę, że to była zła technologia (człowiek uczy się na błędach) i rdza znowu się pojawia
Zima minęła, to i niestety muszę zająć się rdzą, a do blacharza nie mam zamiaru samochodu oddawać... Rdza wyszła w miejscach, w których już wcześniej było to robione. Po ponownym wyjściu rdzy starłem papierem ściernym, nałożyłem brunoxa epoxy i na to lakier, ale widzę, że to była zła technologia (człowiek uczy się na błędach) i rdza znowu się pojawia
Coś takiego wystarczy? http://allegro.pl/podklad-reaktywny-was ... 35271.html Potrzeba do tego jeszcze utwardzacza, czy to już wszystko? Można to nanieść pędzlem, czy jedyny sposób to pistolet lakierniczy? Czy może występuje coś takiego w wersji "spray"?Piotrek_S pisze: 1. Blachę trzeba dobrze wyczyścić z rdzy - najlepiej mechanicznie, a jak są miejsca cięzko dostępne to można użyć chemi - np wspomnianego cortaninu albo jakiegoś innego kwasu (tylko trzeba dobrze go później wypłukać przed dalszą obróbką).
2. Na czystą blachę dajemy wash primer - tylko nie tam jakiś brunox czy inny wynalazek. Normanie w rozlewni lakierów trzeba spytać o dobry wash primer z utwardzaczem. Tym pryskamy bardzo cienką warstwę. Nie szlifujemy.
Jakakolwiek szpachla, czy musi być jakaś konkretna? http://allegro.pl/szpachla-szpachlowka- ... 15904.html Na innej aukcji jest jednak napisane, aby nie stosować na podkłady reaktywne...Piotrek_S pisze: 3. Na wash primer (czyli tzw. podkład reaktywny) można położyć podkład epoxydowy - to da pewność na bardzo długi czas, ale jeśli blacha jest dobrze doczyszczona można to pominąć.
4. Jeśli trzeba nakładamy dopiero teraz szpachle. Szlifujemy ją. Jeśli po szlifowaniu została przetarta gdzieś warstwa podkładów do blachy to wracamy do pkt 2.
PozdrawiamPiotrek_S pisze: 5. Jeśli mamy gładką powierzchnie szpachli i wszędzie pozabezpieczane ewentualne przetarcia to możemy kłaść podkład akrylowy. Po utwardzeniu szlifujemy już pod bazę - czyli np na mokro 800.
6. Następnie napylamy bazę a po chwili jak rozpuszczalniki odparują lakier bezbarwny.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
[P11/WP11] Usuwanie rdzy jaki preparat najlepszy ??
W sumie nie wiem czy dobry dział , ale interesują mnie te preparaty do usuwania rdzy, mianowicie , nakłada się ten preparat a on zżera się z rdzą zamieniając w czyste miejsce, jaki jest waszym zdaniem najlepszy preparat ? na allegro znalazłem te 2 ktoś może się wypowiedzieć na ten temat może ktoś ich już używał i jak wrażenia?
http://allegro.pl/fertan-1000ml-odrdzew ... 40179.html
http://allegro.pl/brunox-epoxy-1-litr-o ... 88998.html
http://allegro.pl/fertan-1000ml-odrdzew ... 40179.html
http://allegro.pl/brunox-epoxy-1-litr-o ... 88998.html
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
Na temat tych produktów co podałeś to się nie wypowiem bo nie używałem ale dobrym środkiem na rdze jest kortanin f używałem i powiem szczerze że spełnia swoje wymogi jestem jak na razie zadowolony W pracy na samochodach tez go używam i ruda nie wychodzi a cena nie jest wygórowana
klfsolec KFSI blabla jesteś z Bydgoszczy lub okolic dołącz do https://www.facebook.com/EkipaKujawskaNz