Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Lakierowanie - krok po kroku

Czy taki poradnik byłby dla Ciebie przydatny?

Czas głosowania minął 2018-04-04, 14:48

Tak
1
50%
Nie
1
50%
 
Liczba głosów: 2

Awatar użytkownika
matek_p
fanatyk nissana
Posty: 413
Rejestracja: 2016-07-06, 22:31
Lokalizacja: Gliwice

Lakierowanie - krok po kroku

Post autor: matek_p » 2018-03-05, 14:48

Cześć Panie i Panowie.
Nadszedł czas by zmienić przednie błotniki w swoim wozidle. Z racji tego, że posiadam takie nowe zamienniki w jakimś podkładzie w domu to postanowiłem pomalować je samemu. Kompresor jest, pistolet również. Pokrywę kiedyś malowałem wyszło ładnie, felgi też ale... błotniki... Jak to zrobić, by zrobić to dobrze? Taki mój pomysł.

Podkład?
Skłaniam się ku epoksydowemu. Dlaczego akurat ten a nie reaktywny czy akrylowy? Epoksydowy lepiej zabezpiecza blachę od zwykłego (akrylowego) tworząc warstwę ochronną przed wilgocią i powietrzem. Warstwy myślę, że ze 2-3 nakładane w odstępie 10-15 min. Zostawiamy do wyschnięcia. Na następny dzień papier ścierny do łapy i jazda. No właśnie. Tylko jakiej gradacji? Myślę, że p800.

Baza?
Jeżeli podkład mamy już przeszlifowany i odtłuszczony...
Będę dobierać kolor, nie chcę zamawiać AR2 z neta bo bankowo będzie inny od tego na aucie. Ile warstw na podkład?, w jakim odstępie czasu? Myślę, że 2-3 warstwy w odstępach ok 15-20 minut?? Będzie raczej dobrze.

Bezbrawny?
Na koniec...
Tego boję się najbardziej, że popłynie, że zrobi się pomarańcza...
Myślę, że ok 20 minut od ostatniej warstwy bazy można dać 2 może 3 warstwy bezbarwnego. Odstęp między warstwami.. Kwadrans? Na spokojnie i nie przelewać... :)


Powyższe czasy to przy malowaniu w temp ok 20 stopni :D Podkład wysycha całkowicie a reszta już generalnie mokre na mokre. Potem niech sobie spokojnie schnie.

Całość to dosyć czasochłonna operacja. Nie da rady ogarnąć tego na drugi dzień w domowych warunkach w sumie to nawet w warsztacie od zera na drugi dzień nie zrobią. Trzeba również pamiętać o tym by całość była dobrze przygotowana do malowania. To zajmuje sporo czasu.

Błotniki nie będą szpachlowane czy traktowane odrdzewiaczami. Nie ma takiej potrzeby.

Oceńcie pomysł, dopiszcie coś od siebie co byście zmienili, zróbmy jakiś konkret poradnik a najlepiej jeszcze taki dla elementów, które noszą ślady walki z rdzą i szpachlą :D
Let the force be with you!

My EX. N15 GTi :arrow: N15 GTi SportLine

Aktualny projekt :arrow: BMW E60 Czarnulka

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2018-03-07, 09:24

Ja jak malowałem nakładki progów to pojechałem do firmy mieszającej lakiery podałem kod lakieru a gość wziął zestaw próbek (kilka odcieni jednego kodu) i dobierał odcień do lakieru na aucie.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2018-03-07, 23:13

Nie jestem pewny ale epoksyd może się zgryść z lakierem, więc warto go nałożyć owszem, ale po oszlifowaniu p800 przełóż go akrylowym a następnie dotrzyj akryl pod lakier.

Jeśli lakierujesz bazą to musisz nałożyć klar na odparowaną bazę ale nie wysuszoną, najlepiej na miekką bazę, wtedy fajnie się powiążą warstwy i nie powinno zwijać po czasie klaru.

Jeśli lakierował byś lakierem akrylowym to nie używasz klaru.

Podkład najlepiej dać na słońce do utwardzenia, żeby nie siadał. Także w słoneczne dni jakies 2-3 dni w pełnym słońcu, po tym docierasz.

Bazy dajesz tyle zeby pokryło, to jest kolor i ma pokrys dostaecznie wszystko rowno, bez przebitek i przejasnien.

Klar, 1 warstwa kontaktowa, czyli rozpylasz miotłą z mniejszą ilością materiału. Potem wylewasz 2 warstwy na bogato z umiarem i nie powinna powstac skorka, natomiast jesli powstanie a klaru nie poszczedzisz to z powodzeniem to spolerujemy.

Wgl po co tutaj pytasz skoro juz lakierkę przerabiałem ? :D Co prawda na felgach ale zasada ta sama:
viewtopic.php?t=15424
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
matek_p
fanatyk nissana
Posty: 413
Rejestracja: 2016-07-06, 22:31
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: matek_p » 2018-03-08, 15:14

Wiesz, na felgach zasada nie do końca ta sama ;) Wracając do góry tematu, epoksydowy z lakierem ok. Na podkład reaktywny trzeba dać akrylowy, przy epoksydzie z tego co wiem nie trzeba tego robić. Tylko pokryć a potem przeszlifować :) Mówię, że bazą a nie akrylem malowanie więc dalej jest opcja: kładziemy klar osobno :P Jeżeli lecimy z pistoletu i kompresora to pamiętamy również o utrzymaniu odpowiedniego ciśnienia i czystości dyszy :) Za niskie ciśnienie + brudna dysza i będzię się nam pluło ;x
Let the force be with you!

My EX. N15 GTi :arrow: N15 GTi SportLine

Aktualny projekt :arrow: BMW E60 Czarnulka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy blacharsko-lakiernicze”