Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Oferta detailingowa

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Afi detailing
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2011-07-13, 17:29
Lokalizacja: Żary

Oferta detailingowa

Post autor: Afi detailing » 2011-07-13, 18:47

[center]Witam[/center]

Chciałbym się na owym forum ogłosić ze swoją ofertą kompleksowej odnowy zewnętrznej aut - mam na myśli niezbyt jeszcze popularną w Polsce dziedzinę tzw. detailingu samochodowego.
Moja przygoda trwa już drugi rok, przez ten czas zdążyłem się trochę nauczyć i przeprowadzić kilka udanych projektów.
Mam nadzieję, że kogoś zaciekawi moja oferta. Jeśli nie zaciekawi i administracja uzna ten temat za spam i go wyrzuci - ok, pogodzę się z tym. Nie mam zamiaru tutaj niczego na siłę wciskać.

Ale do rzeczy: czemu akurat postanowiłem ogłosić się na tym forum?
Dlatego, że jakiś czas temu trafił do mnie kolega ze swoim starym Nissanem i pomyślałem, że wśród "Nissanowców" temat zostanie pozytywnie odebrany ;-)

Konkrety: Pacjent to Nissan P10 z 1995.
Lakier w dość opłakanym stanie, zwłaszcza w miejscach, gdzie był nieudolnie poprawiany przez lakiernika. Reszta to nieumiejętne mycie i rysy powstałe z użytkowania.


[center]Tak prezentował się przed zabiegiem:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Uszkodzenia lakieru widoczne w słońcu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I w świetle sztucznym:
Obrazek

Aby auto odzyskało dawny blask, została została użyta cała masa środków czyszczących i polerskich, które są wymienione na innym forum, do którego zresztą dam na końcu link.
Na wstępie, auto zostało porządnie oczyszczone z powierzchownego brudu za pomocą szamponu. Do zakamarków został użyty atomizer oraz pędzelek i miękkie cienkie szmatki. Następnie całe auto zostało oczyszczone ze smoły, żywicy drzew i innych naleciałości za pomocą glinki.
Po osuszeniu auta miękkim ręcznikiem z mikrofibry kompletnej korekcie został poddany lakier, jak i przednie oraz tyle lampy. Praca za pomocą polerki rotacyjnej - Makity 9227CB.

Podczas polerowania pozwoliłem sobie na parę ujęć 50/50, czyli zaklejenie taśmą kawałka lakieru i wypolerowanie tylko jednej strony.

Oto rezultaty:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po korekcie lakier został dokładnie odtłuszczony i przygotowany pod nałożenie wosku.

W międzyczasie zostały też ożywione felgi - czyszczenie za pomocą środków kwasowych oraz glinki, oraz zabezpieczenie woskiem do felg.
Oczywiście czyszczenie i zabezpieczenie nie ominęło również opon ;-)

Efekty:
Obrazek
Obrazek

Po wyczyszczeniu zakamarków z pasty polerskiej i nałożeniu wosku na lakier oraz zabezpieczeniu plastików auto prezentowało się tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek [/center]
[center]
Cała relacja z większą ilością zdjęć oraz spis środków jest dostępna tutaj:
http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... 86&start=0[/center]


Więcej moich projektów mogę wysłać zainteresowanym na PW. Lub wstawić w tym temacie, jeśli będzie zainteresowanie.

Jeśli są jacyś chętni z woj. lubuskiego na poprawienie wyglądu swojego auta, to chętnie służę pomocą ;-)

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-07-13, 19:43

Jaki jest koszt takiej przyjemności przy aucie takim jak primera ??
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2011-07-13, 21:30

Afi detailing pisze:administracja uzna ten temat za spam i go wyrzuci - ok
Aż tacy nie będziemy. :->

Jak możesz to nawiąż tylko do nazwy tematu, i przedstaw jakąś ofertę dla Naszych klubowiczów.
Temat nazwałeś "Oferta detailingowa", a ja widzę tu tylko opis i fotki z ciężkiej, acz zacnej w skutkach roboty. Podaj jakieś przykładowe ceny, jaki rabat możesz dać Naszym klubowiczom, a pewnie tematu nie usuniemy :mrgreen: 8-) :->
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Afi detailing
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2011-07-13, 17:29
Lokalizacja: Żary

Post autor: Afi detailing » 2011-07-14, 11:10

Już odpowiadam ;-)
Cena jest wynikiem kilku czynników:
- zwłaszcza stanu lakieru (obecność rys do podkładu bądź innych uszkodzeń, których nie da się usunąć za pomocą polerki),
- wielkości auta,
- jego historii lakierniczej (czy jakieś elementy były już lakierowane i czy dobrze zostały polakierowane)
- samego odcienia (zazwyczaj więcej jest roboty, aby doprowadzić do stanu salonowego czarny lakier, niż srebrny czy biały - wprost proporcjonalnie odwrotnie ma się rzecz do samego efektu - zawsze lepszy efekt będzie na ciemnych lakierach)

Za powyższą pracę jaką przedstawiłem, trzeba by zapłacić 450zł.
Za dodatkową opłatą jestem w stanie:
- wypolerować szyby (za pomocą dwutlenku ceru) - 40zł za przednią/tylną i po 20 za każdą boczną
- nałożyć na lakier/szyby/felgi(aluminiowe) powłokę kwarcową CQuartz, zabezpieczającą zarówno przed czynnikami atmosferycznymi, jak i przed lekkimi uszkodzeniami mechanicznymi - od 200/300zł w zależności od wielkości auta (sam lakier; przed tym musi zostać przeprowadzona gruntowna korekta lakieru)
- wyczyścić i zakonserwować komorę silnika - 80zł
- wypolerować same klosze lamp i zabezpieczyć je woskiem - 40zł za komplet (przednie lub tylne)

Dla zainteresowanych, moje inne projekty dotyczące Opla Astry G z '98 i Seata Leona z '02. Za tydzień wstawię jeszcze pracę z renowacji i nałożenia powłoki kwarcowej CQuartz na Volvo S40 z '05.

Opel Astra G '98:
http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... 29&start=0

Seat Leon '02
http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... 03&start=0

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-07-14, 14:54

Afi detailing po 1 troche do Ciebie daleko, po 2. robisz tez wnetrza??

Afi detailing
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2011-07-13, 17:29
Lokalizacja: Żary

Post autor: Afi detailing » 2011-07-14, 15:18

Po 1 - oferta w sumie jest skierowana dla tych mieszkających bliżej :-P
Po 2 - jestem w stanie odświeżyć jedynie wnętrze, bez prania tapicerki (nie posiadam odkurzacza piorącego)

Awatar użytkownika
merid
fanatyk nissana
Posty: 1281
Rejestracja: 2009-12-06, 18:55
Lokalizacja: Katowice

Post autor: merid » 2011-07-14, 18:24

ile mniej wiecej czasu trzeba czekać po odstawieniu auta
blabla przyjedź na najbliższy spot comiesięczny o 19:00. Info w naszym TEMACIE
Posiadam części do N14.

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2011-07-14, 19:25

A ja mam takie pytanie czy po wyglinkowaniu auta stosuje sie jeszcze Meguiars Ultimate Compound albo swirlX czy juz nie trzeba? a jesli tak to czy po glinkowaniu myc auto czy odrazu ten srodek?

Afi detailing
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2011-07-13, 17:29
Lokalizacja: Żary

Post autor: Afi detailing » 2011-07-14, 22:23

merid, od 3 do 4 dni przy zakresie prac takim jak przy wyżej pokazanej Primerze.
Przy opcji z powłoką kwarcową dodatkowo jeden dzień - powłoka musi mieć czas 12 godzin na utwardzenie się na lakierze
DiLGT, glinka a środki które wymieniłeś mają zupełnie inne znaczenie.
Glinka jest nieodzownym elementem, aby dobrze oczyścić lakier. Nie wpłynie ona za bardzo na efekt lakieru - inaczej mówiąc, polerki glinką nie zrobisz :-D
Musi być ona jednak użyta przed docelowym polerowaniem.
I tutaj wymieniłeś dwa środki, przy czym Ultimate Compound to pasta gruboziarnista, do zastosowania na większe rysy. Tymczasem SwirlX ma mniejszą siłę ścierną i jego powinniśmy używać na wykończenie.
ALE to jeszcze nie koniec!
Po tym wszystkim lakier musi zostać oczyszczony tzw. cleanerem, mleczkiem polerskim o znikomych właściwościach ściernych, który wydobywa głębię lakieru, a przede wszystkim przygotowuje lakier do nałożenia pod wosk - inaczej, usuwa resztki past i odtłuszcza powierzchnię. Ewentualnie zamiast cleanera może zostać użyty alkohol isopropylowy.
I na koniec idzie na to wosk.
A to dopiero wierzchołek góry lodowej odnośnie kosmetyki samochodowej - którą w sumie polecam poznać, bo bez odpowiedniego traktowania naszych aut można je spowrotem mocno porysować.
W tym celu zapraszam do zapoznania się z poradnikiem na:
http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=2601

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning optyczny”