Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP/11/11.144] Przeguby

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

[P/WP/11/11.144] Przeguby

Post autor: klonek » 2010-07-05, 08:47

posiada ktos wiedze jakim momentem dokrecic nalezy nakretke przegubu ??
Ostatnio zmieniony 2014-01-20, 16:05 przez klonek, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2010-07-06, 08:42

300Nm
Obrazek

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-07-06, 08:43

To jest coś ok 230 Nm , ale nie pamiętam dokładnie. Ja zawsze biorę rurę i ciągnę na maksa , jest dobrze. Jeśli chcesz dokładnie to jak znajdę to później napiszę.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: klonek » 2010-07-06, 15:41

Maniek-ol, bede wdzieczny
Obrazek

Awatar użytkownika
rambo321
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2010-01-03, 20:56
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: rambo321 » 2010-07-06, 16:19

W P11 wg poradnika Haynes "Nakrętka półosi napędowej 300Nm 8-) (należy stosować nowe nakrętki) 8-)
Rambo321 ma się dobrze :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-07-07, 16:36

Ja tam nigdy nie stosuję nowej nakrętki i jest dobrze.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: klonek » 2010-07-08, 15:24

przewaznie z nowym przegubem jest nowa nakretka i zabezpieczenia wiec moim skromnym zdaniem nie ma sensu zakladac starej

tak jak mowisz rambo321, 300 Nm i bedzie git sprawdzone w ksiazce :-D

[ Dodano: 2010-07-11, 00:14 ]
i wyszla kiszka wielka zalozylem przegub wcale nie najtanszy z srodkowej polki cenowej kupionym na allegro i co?! i przy cofaniu zaczol strzelac moje zazenowanie i wku... nie mialo granic i teraz musze go reklamowac ciekawe jak to pojdzie bo gdybym go kupil na miejscu w sklepie to bym go zucil facetowi na blat przed nos i wykrzyczal ze szajs mi sprzedal teraz bede pewnie sie szarpal

jakiej firmy przeguby polecacie sprawdzone udokumentowane przebiegiem

[ Dodano: 2010-07-11, 12:01 ]
przegub strzela tylko jak skrece kierownica w prawo i cofam, jak w lewo i cofam to juz nie, i tez jest cisza jak jade do przodu na skreconych kolach w prawo czy to w lewo
moze to cos innego macie jakies pomysly??
Obrazek

Awatar użytkownika
truedomel1
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2010-03-25, 17:14
Lokalizacja: Libiąż

Przeguby Metelli

Post autor: truedomel1 » 2010-10-09, 08:46

Nadszedł czas na wymianę przegubu (pęknięty pierścień abs), najlepiej byłoby zainwestować w Lobro, ale gość w sklepie proponuje przegub Metelli,dużo tańsze(140pln) a jakość porównywalna(według sprzedawcy).No i zacząłem się zastanawiać bo cena rzeczywiście atrakcyjna, tylko,że nie chcę szajsu do auta wkładać. Ma ktoś jakieś doświadczenia z przegubami Metelli- dobre to czy raczej badziew jakiś?

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: klonek » 2010-10-10, 10:56

ja do swojego auta wlozylem przegub kamoka, na poczatku myslalem ze puka tak jak ten stary i sie troche wkur... ale okazalo sie ze tez do wymiany zakwalifikowal sie sworzen wahacza to on wlasnie jeszcze pukal przy cofaniu po wymianie sworznia cisza na przegubie zrobilem juz prawie 5,5 tys km i jest ok
o tych co piszesz nic nie powiem ale wiem ze tansze nie zawsze jest gorsze
Obrazek

mariuszm
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2010-09-14, 21:25
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: mariuszm » 2010-10-16, 18:12

Ja rozwiązałem problem pękniętego pierścienia następująco:
kupilem najtanszy przegub (firmy dachstein) i wykorzystalem jedynie pierscien, ktory zalozylem na stary przegub. jak pbedzie potrzeba to ewentualnie wykorzystam jeszcze przegub.
Trzeba dokładnie sprawdzić parametry przegubu: ilość zębów, bo stosowane były co najmniej dwa rodzaje przegubów w P11- ja nawet nie wiem czy wszystko się zgadza bo sprawdziłem tylko liczbę zębów pierścienia ABS :-)
Ostatnio zmieniony 2010-10-18, 20:28 przez mariuszm, łącznie zmieniany 1 raz.

donn_primerra
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
Lokalizacja: Łask

Post autor: donn_primerra » 2010-10-17, 10:14

a ja ci powiem że tych meteli kilka sztuk juz wpakowałem do passatów i jak na razie klijenci nic nie mówią o nich. ja bym polecił jak najbardziej...
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik

p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach

Awatar użytkownika
damianio
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2009-12-09, 21:09
Lokalizacja: serokomla

Post autor: damianio » 2010-10-18, 12:38

mial ktos jeszcze przegub kamoka??
taniość jest więc może warto spróbowac...

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

[P11/WP11] Problem z napędem p11

Post autor: Dreams » 2011-06-24, 14:56

Witam wszystkich odwiedzajacych moj temat ;D jak napisalem w temacie...:) dzieje sie to wtwdy jak auto mam dociazone... i cisne mu to na uskokach(wybojach na drodze) strzela mi w prawym przednim kole, a jak skrecam w lewo i daje mu gazu to tez strzela ale jak skrecam w lewo na luzie bez gazu to jest cisza nic sie nie dzieje.... a jak skrecam w prawo to jest zupelna cisza i mysle ze to problem z polosia dluga od biegow...

i to tylko sie dzieje w lewo w prawo jest cisza

juz wymienialem lozysko i przeglub i dalej nie moge sobie poradzic:( juz zgupialem normalnie:( moze mieliscie podobny problem?:( Prosze o pomoc:(:)

Awatar użytkownika
CenteK
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2010-11-04, 19:43
Lokalizacja: Olsztynek

Post autor: CenteK » 2011-06-24, 15:37

Może przegub wewnętrzny? Zazwyczaj jak strzela na prostej drodze to jest wewnętrzny a jak przy skręcie zewnętrzny.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2011-06-24, 15:40

Zawnetrzny wymienialem a moze mi zle dokrecili?;/

[ Dodano: 2011-06-24, 16:41 ]
tylko ze mi strzela na skrecie (tylko) w lewo i na prostej jak jest dociazony;/

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2011-06-24, 21:53

Jak skręcasz w lewo i ci strzela to znaczy że prawy przegub. Z której strony wymieniłeś przegub ?
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2011-06-25, 14:16

Z prawej strony wymienialem przegub

[ Dodano: 2011-07-17, 12:46 ]
To był jednak Przegub wenętrzny dzieki ;D

[ Dodano: 2011-07-17, 12:46 ]
Koniec tematu ;D

beben1982
wiem o czym pisze
Posty: 57
Rejestracja: 2010-06-15, 20:44
Lokalizacja: Radomsko

[P11/WP11] Wymiana przegubu

Post autor: beben1982 » 2011-09-06, 19:27

Witam mam pytanie odnośnie wymiany przegubu czy jak się zdejmie przegub i przy zakładaniu nowego to czy przy przegubie jest coś takiego jak jakaś zapadka lub coś takiego co go trzyma żeby nie wypadł czy on się trzyma na wcisk i tyle bo nie wiem czy powinna być do niego jakaś blaszka co go trzyma zęby nie wypad? Moje auto to P11 1.6 16V. Z góry dzięki za odpowiedz.

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2011-09-06, 19:30

jeśli zewnętrzny to na końcu wałka jest zabezpieczenie schowane w środku pod przegubem.

beben1982
wiem o czym pisze
Posty: 57
Rejestracja: 2010-06-15, 20:44
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: beben1982 » 2011-09-06, 20:05

A co moze sie stac jak tego zabezpieczenia by tam nie bylo?

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2011-09-06, 20:40

półoś ma luz wzdłuż na wałku i jeśli nie będzie tam zabezpieczenia i wałek przesunie się do wewnątrz to nie wiem czy przegub może zeskoczyć. ale tylko małą powierzchnią frezów napęd będzie przekazywany z półosi na przegub i żeby się frezy nie ścięły.

hyzios
fanatyk nissana
Posty: 336
Rejestracja: 2009-12-30, 20:09
Lokalizacja: W-wa

Post autor: hyzios » 2011-09-08, 20:05

beben1982 jeśli chodzi ci konkretnie o przegub to zewnetrzny jest "przykrecony" do piasty nakretka 36 a wewnętrzny jest mocowany na tzw zatrzask. Napisz konkretnie co chcesz zrobic.

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

[P11/WP11] Przeguby

Post autor: vimek999 » 2011-09-14, 22:35

Powolutku odmawia mi posłuszeństwa zewnętrzny przegub.Chcę go wymienić lecz nasuwa mi się jedno pytanie.Primerki, przeguby zewnętrzne miały takie same czy trzeba dobierać do konkretnego modelu?Pozdrawiam.
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2011-09-14, 22:45

musisz dobrać do ilości zębów półosi...niestety
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
Kiwi
stały bywalec
Posty: 131
Rejestracja: 2010-07-24, 09:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Kiwi » 2011-09-15, 14:56

32 zęby lub 23 zęby. Przerabiałem ten temat i radzę pierwsze zdjąć stary policzyć zęby na półosi i wtedy do sklepu. Moja Prima to P11,144, a przegub pasował z P12

hyzios
fanatyk nissana
Posty: 336
Rejestracja: 2009-12-30, 20:09
Lokalizacja: W-wa

Post autor: hyzios » 2011-09-15, 18:44

Bez zdejmowania przegubu się nie obejdzie. Przy okazji sprawdź w jakim stanie masz półoś. Może sie okazac że przy jednej rozbiórce załatwisz dwie sprawy :->

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2011-09-16, 08:25

Witam Was.Niedawno wymieniałem gumowe osłony przegubów i już wtedy mogłem policzyć zęby :-x Co do półosi to są w porządku, temat był wałkowany na forum.Pojeżdżę jeszcze troszkę i wymienię.Dzięki za sugestie panowie.Pozdrawiam :-)
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

[P11/WP11] Przegub problemy z nim....pomocy!

Post autor: Dreams » 2012-01-01, 12:26

Witam mam problem z przegubem prawym.
jak go wymieniam na nowy to wytrzymuje mi 2 max 3 dni ( jazda bez zrywania ) i nie wiem co jest grane w ciągu 7 miesięcy już zostały wymienione 5 przegubów i nie mogę sobie z tym poradzić i u rożnych mechaników byłem i ciągle to samo.
Czy może ktoś ma jakiś pomysł i wie jaka może być przyczyna że przegub sypie się po 3 dniach?? :(

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2012-01-01, 12:44

może przestawione coś w zawieszeniu, jakoś nie w linii półoś idzie, albo przy montażu za mocno młotkiem bijesz i coś pęka.

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2012-01-01, 12:45

nowak pisze:może przestawione coś w zawieszeniu, jakoś nie w linii półoś idzie, albo przy montażu za mocno młotkiem bijesz i coś pęka.
W salonie Nissana mogą mi to sprawdzić?
A może to ta półoś jest troszkę podgięta czy coś i może wtedy dostaje jakiś tam wibracji i dlatego nie wiem bo wymieniałem wszystko prócz półosi może bity kiedyś był i coś tam nie gra;/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przeniesienie napędu”