[Primera] Półosie napędowe
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Półosie napędowe wymiary primera P10 P11
witam znalazłem cos takiego według mnie zgadza sie w 100% przynajmniej Ja nie miałem problemu z doborem. Ludzie piszący że są różne po prostu nie maja o tym pojęcia!! oto przykładowe wymiary. Mam nadzieje że to pomoże nie jednej osobie. polecić moge też gościa na allegro o nicku la_presidente dobrał do mojego modelu bez problemu półośke. Pozdrawiam
Modele (P10) 90-96r :
1.6 16v -lewa 410mm/32/22
2.0 16v -lewa 395mm/32/25
2.0 16v -prawa 435mm/32/32
2.0d -prawa 435mm/23/23
Modele (P11) 96r ->:
1.6 16v -lewa 420mm/22/22
1.8 16v -lewa 405mm/32/32
2.0 16v -prawa 435mm/32/32
2.0 TD-prawa 435mm/32/32
2.0TD-lewa 375mm/32/32
2.016v-lewa 390mm/32/32
Wymiary półosi:
1. 410mm 32 x 22frezy
2. 395mm 32 x 25
3. 420mm 22 x 22
4. 435mm 32 x 32
5.390mm/32/32
6.375mm/32/32
7.405mm/32/32
Modele (P10) 90-96r :
1.6 16v -lewa 410mm/32/22
2.0 16v -lewa 395mm/32/25
2.0 16v -prawa 435mm/32/32
2.0d -prawa 435mm/23/23
Modele (P11) 96r ->:
1.6 16v -lewa 420mm/22/22
1.8 16v -lewa 405mm/32/32
2.0 16v -prawa 435mm/32/32
2.0 TD-prawa 435mm/32/32
2.0TD-lewa 375mm/32/32
2.016v-lewa 390mm/32/32
Wymiary półosi:
1. 410mm 32 x 22frezy
2. 395mm 32 x 25
3. 420mm 22 x 22
4. 435mm 32 x 32
5.390mm/32/32
6.375mm/32/32
7.405mm/32/32
ja kiedyś znalazłem taką rozpiskę w sieci:
MODEL
WYMIARY (długość/ frezy/ frezy)
Primera P10 2.0 16V lewa strona
395mm/25/32
Primera P10 1.6 16V lewa strona
410mm/32/22
Primera P11 2.0 16V lewa strona
390mm/32/32
Primera P11 1.6 16V lewa strona
420mm/22/22
Primera P11 1.8 16V lewa strona
405mm/32/32
Primera P11 2.0TD lewa strona
375mm/32/32
Primera P10 2.0TD/ 2.0 16V prawa strona
435mm/32/32
Primera P10 2.0 D prawa strona
435mm/23/23
Primera P11 2.0TD/ 2.0 16V prawa strona
435mm/32/32
MODEL
WYMIARY (długość/ frezy/ frezy)
Primera P10 2.0 16V lewa strona
395mm/25/32
Primera P10 1.6 16V lewa strona
410mm/32/22
Primera P11 2.0 16V lewa strona
390mm/32/32
Primera P11 1.6 16V lewa strona
420mm/22/22
Primera P11 1.8 16V lewa strona
405mm/32/32
Primera P11 2.0TD lewa strona
375mm/32/32
Primera P10 2.0TD/ 2.0 16V prawa strona
435mm/32/32
Primera P10 2.0 D prawa strona
435mm/23/23
Primera P11 2.0TD/ 2.0 16V prawa strona
435mm/32/32
To skoro to wiesz to dobrze by było napisać żeby inni też mieli do tego wglad, nie sądzisz?? Poza tym z tego co słyszałem podobno w serwisie nie ma prętu półosi jako części zamiennej, tak mi powiedziano w sklepie więc wychodzi na to że ludzie którzy je sprzedaja wiedzą to z doświadczenia jakie maja być. Skoro piszesz ze były różne rodzaje silnika czyli wystarczy podać symbole jakie i tez bedzie wiadomo jakie półosie pasuja.. To chyba normalne ze w fabryce nie pakowali roznych półosi do tych samych aut w tym samym czasie co nie?? Ja podałem to co znalazłem i co powiedział mi sprzedawca który naprawde się na tym zna i myśle ze to pomoze nie jednej osobie z forum bo jak szukałem do siebie nie znalazłem żadnej konkretnej informacji a po to chyba jest ten dział. pozdrawiam wszystkich zainteresowanych
[P11/WP11] Wałek półosi
Witam, czy ktos do swojej primery (najlepiej odmiany GT) wrzucał wałek półosi innego producenta niz MOTOMAX? Czy mozna bez wiekszych obaw montowac takie
http://allegro.pl/polos-polosie-walek-n ... 41593.html
http://allegro.pl/polos-prawa-lewa-wale ... 78314.html
http://allegro.pl/polos-pret-nissan-pri ... 71446.html
http://allegro.pl/polos-polosie-walek-n ... 41593.html
http://allegro.pl/polos-prawa-lewa-wale ... 78314.html
http://allegro.pl/polos-pret-nissan-pri ... 71446.html
Ja tam brałem pierwszą lepszą bo na szybko.GT ma takie same jak zwykłe 2.0 więc tym się nie kieruj,mogą być po prostu grubsze niż fabryczne i bez tęgo dzyndzla na środku.Już kilka miesięcy śmigam na niej i wszystko gra.
[ Dodano: 2012-03-13, 18:53 ]
Mam nadzieję że kolega policzył żeby w swojej starej półosi?
[ Dodano: 2012-03-13, 18:53 ]
Mam nadzieję że kolega policzył żeby w swojej starej półosi?
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ---->
[P10/WP10] Pomocy!! Ukręciłem półoś
Witam Forumowiczów!!
proszę Was o poradę: Jak rozebrać przegub pływający (lewy)?? Nie mogę wyciągnąć tego pierścienia z trzema łożyskami z gniazda przegubu. Jak to jest zabezpieczone? Da się to w ogóle rozebrać?? Jeśli tak czy da się to zrobić na aucie czy jak całość jest wyciągnięta ze skrzyni?? Moja Primadonna to dwulitrowa benzyna z 95 roku.
proszę Was o poradę: Jak rozebrać przegub pływający (lewy)?? Nie mogę wyciągnąć tego pierścienia z trzema łożyskami z gniazda przegubu. Jak to jest zabezpieczone? Da się to w ogóle rozebrać?? Jeśli tak czy da się to zrobić na aucie czy jak całość jest wyciągnięta ze skrzyni?? Moja Primadonna to dwulitrowa benzyna z 95 roku.
Przegub wewnetrzny tzw trzy kamienie-ja u siebie tylko zdjalem obejme z oslony tego przegubu i wysunalem go lekko z tego koszyczka czy jak to nazwac. Sproboj delikatnie szarpnac ale nie na chama bo jak Ci sie rozsypia te igielki to masz nowy do kupna
Kupie P11.144 SR20DE/ga16de galant 2.0 avensis 2.0 accord1.8 2.0 kontakt pw
to jest pewnie tak jak w p11, od strony piasty półoś jest zabezpieczana w przegubie takim dość grubym pierścieniem (coś koło 2 mm średnicy) w wytoczonym rowku. Należy dość mocno szarpać, żeby wyszło. A od strony skrzyni wystarczy zdjąć manszetę i delikatnie wyjąć samą wewnętrzną część przegubu. Z tej strony znowu jest pierścień zabezpieczający, tzw. "Seger"
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Lekko to wyjdzie tylko z tego wewnętrznego przegubu po jednej i po drugiej stronie półosi masz zabezpieczenia. Oczyść dobrze ze smaru, a ujrzysz segerka. Powiem że bez szczypiec do segerów możesz mieć problem w pojedynkę, chyba że w imadle unieruchomisz pozostalości po wałku.smyndrok pisze:też mi się zdawało,że powinno lekko wyjść
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
O tak ja na samym początku nie dobiłem do końca (a myślałem że już dalej nie da rady) i nie chciał pierścień wskoczyć na swoje miejsce.nowak pisze:Przy składaniu też będziesz musiał trochę puknąć.
Oryginalnej półosi się raczej już nie dostanie nowej... nie wiem jak w ASO wałek to wałek, wytoczyć nowy jest gdzieś w Polsce firma, która się zajmuje fabrykowaniem półosi do samochodów. Gdzieś na forum jest chyba nawet do nich link.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik