Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Primera] Osłony przegubów

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

[Primera] Osłony przegubów

Post autor: Ryba » 2010-06-21, 14:17

Witam.

Mam pytanko,
Jaki musze kupić rozmiar opaski metalowej do Przegubów wewnętrznych jak i zewnętrznych w P10 GT ?
Ostatnio zmieniony 2014-01-20, 16:01 przez Ryba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2010-06-21, 15:14

Jeśli kupujesz osłonę to w komplecie powinieneś mieć opaski. Opaski stosowane w osłonach mają dość dynamiczny rozmiar :D - ale min to 20-40mm od strony półośki i koło 70-100mm od strony zewnętrznej
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-06-21, 15:35

Ryba, Przy standardowej opasce metalowej ze ściągaczem ślimakowym jest pewien problem,właśnie z tym ściągaczem,który może haczyć o pewne elementy w pobliżu.Niezłym rozwiązaniem z braku oryginalnych opasek jest zastosowanie opasek plastikowych do przewodów.W Charzykowy zakładaliśmy je przy obydwu ukręconych półosiach u michiego jak i u Jarkka w primerach.Ja osobiście mam u siebie już trzeci rok taką opaskę i trzyma się dobrze.Zmierz obwód jaki potrzebujesz i kup w sklepie elektrycznym,na pewno nie zardzewieje :mrgreen:
ObrazekObrazek

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-06-21, 15:42

Tak jak napisał ALFABOX też można zrobić , u mnie ponad rok i wszystko ok .
Ja łączyłem dwie opaski ze sobą żeby lepiej ścisnąć . Równomiernie po dwóch stronach przegubu naciągałem .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-06-21, 16:26

kurcze chłopaki trochę nie dowierzam że taka opaska da radę choć może macie rację.

z drugiej strony nic nie szkodzi sprawdzić czy to zda egzamin.

dzięki za pomoc

dominik86
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2009-12-15, 21:33
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: dominik86 » 2010-06-26, 13:33

Tez mam opaski i jest ok.Gosc co robi auta tez mowi ze tylko na to sklada tylko nie byle jakie-tylko wytrzymalsze
Kupie P11.144 SR20DE/ga16de galant 2.0 avensis 2.0 accord1.8 2.0 kontakt pw

misiek-ol
fanatyk nissana
Posty: 814
Rejestracja: 2009-12-09, 04:14
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: misiek-ol » 2010-06-26, 14:17

Ja tez mam opaske plastikową i sie jak naraze trzyma :-P

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

[P11/WP11] Osłona przegubu zewnętrznego

Post autor: byczynho » 2013-09-08, 16:20

Witam.

Muszę wymienić osłonę przegubu zewnętrznego - stara pękła. Czy są jakieś bardziej polecane i bardziej odradzane? Ta, która teraz pękła służyła niecałe pół roku - Autofren.

Co polecacie?

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2013-11-04, 12:08

Kupuj HART., Nie kupuj spidana

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2013-11-04, 13:00

Ja rok temu założyłem GKN Lobro po 15.000 km wszystko w porządku.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-04, 13:23

Ja obecnie mam JapanLine 6kkm zrobione i nadal jest cała. W P10 też jeździłem na nich i nie miałem problemu.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-11-04, 17:05

Gdybym do tej pory czekał na waszą odpowiedź to bym cały przegub już wymienił :-D

MichaliK
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2013-11-07, 21:01
Lokalizacja: Krakow

[p10] wewnętrzna osłona przegubu Lewego przedniego

Post autor: MichaliK » 2013-11-14, 19:11

Czy ktoś wymieniał ? czy jest to integralna część półosi ? :?:
mechanik nie poradził sobie z wymianą gumowej osłony.
Na razie zamontowano to co było, ale zostało odtłuszczone i owinięte powertape'em :?
Pozdrawiam

MichaliK

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-11-14, 19:19

Jak integralna czesc? Oslona to oslona, mozna ja sama wymienic, ale trzeba rozlaczyc przegub :P
W 2.0 jest ona taka sama w p10 jak i p11.
(mam akurat cala poloske na wierzchu)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2013-11-14, 19:27

Da się normalnie , tylko trzeba pozbyć się tego tłumika drgań na półosi co z resztą wyjdzie na dobre. Wtedy zdejmuje się przegub zewnętrzny i osłonę wsuwa się na półoś.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-14, 21:45

MichaliK potrzebne Ci są klucze 36, 17, 12 oraz 10. Najpierw odkręcamy uchwyty trzymające przewód od czujnika ABS - klucz 10. Następnie ściągasz zacisk hamulca - klucz 12. Palnikiem podgrzewasz sobie nakrętkę półosi 36 i odkręcasz ją. Później musisz ściągnąć kapturek metalowy, pod którym jest ukryta nakrętka trzymająca zwrotnicę - nie pogiąć kapturka. Do nakrętki jest klucz 17. skręcasz koła, opuszczasz zwrotnicę i wyciągasz z niej przegub. Kolejno ściągasz opaski trzymające osłonę. Jak już masz na wierzchu przegub to pukasz w niego młotkiem - powinien zeskoczyć (ja z Zielkq mamy nieco inne doświadczenia, choć na moim z P10 zeskoczył bez bólu, ale z jego ukręconej półosi to.... sklep mięsny można było otwierać :D ).
Zdjęty przegub wycierasz ze starego smaru - można też umyć ON lub naftą. Później zakładasz nową osłonę do niej i na przegub nowy smar molibdenowy!!. Zakładamy przegub - trzeba puknąć młotkiem, żeby zaskoczyło zabezpieczenie, zaciskamy tą większą opaskę - od strony przegubu, następnie tą małą - na wałku. Składamy w odwrotnej kolejności. Zakładając kapturek na nakrętkę zwrotnicy - nie nabijać jej od góry, żeby nie spłaszczyć. Delikatnie śrubokrętem z każdej strony po trochu.
Myślę, że w miarę łopatologicznie napisałem.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2013-11-14, 22:13

janusz, tak po mojemu to opisałeś przegub zewnętrzny.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-14, 22:16

Maniek-ol masz rację, ale do wymiany osłony wewnętrznego przegubu trzeba wyszarpać jeszcze półoś ze skrzyni - tylko uważać na olej, który można wylać sobie ze skrzyni - trzeba mocno podnieść jedną stronę auta.
Żeby wyjąć półoś ze skrzyni trzeba wyposażyć się w porządny śrubokręt lub łom.... Procedura wymiany osłony jest taka sama.

MichaliK przyjedź do Wrocławia to Ci wymienię :D
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2013-11-14, 23:16

Ale jakby usunąć tłumik drgań z półosi to można wymienić bez jej wyjmowania. Trzeba tylko zsunąć zewnętrzną osłonę i wsunąć nową wewnętrzną. Dalej po prostu złożyć. A tłumik drgań warto usunąć , bo nie będzie miała gdzie zbierać się rdza i półoś się nie ukręci.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-14, 23:19

Maniek-ol, ale to i tak trzeba zdjąć przegub zewnętrzny :] Chyba, że wypniemy się z przegubu wewnętrznego, ale wtedy bez kanału lub podnośnika nawet do tego nie należy podchodzić.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przeniesienie napędu”