Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] [2.0TD] Hałasowanie skrzyni biegów

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

baciarek
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2009-12-09, 15:35
Lokalizacja: Rzeszów

[P/WP11.144] [2.0TD] Hałasowanie skrzyni biegów

Post autor: baciarek » 2014-08-23, 15:35

Objawy: chrobotanie na rozgrzanym silniku z prawej strony kabiny. Ustaje jak wcisnę sprzęgło. Przy hamowaniu silnikiem skrzynia hałasuje, przy większym obciążeniu - np. jazda pod górkę hałasuje. Na zimnym silniku cisza, ale po 3-5 km jazdy po nagrzaniu już słychać takie głuche obcieranie. Jazda na luzie z wciśniętym sprzęgłem - totalna cisza. Od razu mówię, że nic mi się nie wydaje bo auto mam 7 lat i problem występuje od około 2-3 lat, ale teraz się hałas nasilił i postanowiłem się tym zająć.

Kontaktowałem się z gościem z Siedlec przez telefon. Trochę to droga przez mękę była z dogadaniem się, miałem tam jechać ale przed samym wyjazdem rozwaliło mi się ładowanie. Więc wysłał mi niby jakąś sprawdzoną skrzynię. Zmieniłem i jest to samo. Od razu mówię, że sprawdził mi niby fachowym okiem tą skrzynię, ale nic w niej nie wymieniał bo miało być ok. Ale nadal jest taki sam hałas.

Chciałbym opinię ludzi z silnikiem 2.0 TD czy mieli problem ze skrzynią i czy wymiana łożysk pomogła. Jadę do Siedlec we środę i chcę wiedzieć co chcę dalej (na razie chcę wymianę łożysk w swojej starej skrzyni).

Wszystko fajnie tylko gość mi mówi, że tam na głównym chyba wałku sa jakieś nietypowe łożyska dostępne tylko w serwisie ASO. Ale poza nimi są jakieś od wałka sprzęgłowego i mechanizmów różnicowych - tutaj są zamienniki. Czy wystarczy wymiana tylko tych łożysk od wałka sprzęgłowego i różnicówek czy muszę też kupić te główne ?

Z góry dzięki za fatygę i pomoc


Proszę poprawić błędy.
Janusz
Ostatnio zmieniony 2014-08-23, 19:16 przez baciarek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-08-23, 16:52

Olej w skrzyni kiedy był wymieniany?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-08-23, 16:55

ale co się dzieje oprócz hałasowania ? może jak to jest klasycznie wyrobił się plasticzek na wybieraku i hałasuje złap drążek i trzymaj w czasie jazdy i zobacz :)
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

baciarek
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2009-12-09, 15:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: baciarek » 2014-08-23, 19:22

@janusz

Był wymieniany 2 razy. Pierwszy raz po kupnie auta - poszedł jakiś castrol, i teraz mobil1 75w90
Zresztą przy zmianie skrzyni musiałem wymienić olej.

@HakeN a co ma się dziać jeszcze ? Hałasowanie skrzyni biegów to mało ? Nie pisałem o drżącym lewarku, bo ten temat rozwiązałem na sąsiednim forum 7 lat temu.

Pytam ludzi, którzy byli w Siedlcach primerą z silnikiem 2.0 TD z hałasującymi łożyskami czy wymieniali te nietypowe dostępne tylko w serwisie łożyska, za które podobno trzeba wywalić sporo ponad 500 zł.
Jeśli wystarczy zmienić tylko łożyska wałka sprzęgłowego i mechanizmów różnicowych to spoko. Jak nie wystarczy to gorzej.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-08-24, 14:51

Nie rozumiem tego:
baciarek pisze:Więc wysłał mi niby jakąś sprawdzoną skrzynię. Zmieniłem i jest to samo. Od razu mówię, że sprawdził mi niby fachowym okiem tą skrzynię, ale nic w niej nie wymieniał bo miało być ok.
Jeśli skrzynia była sprawdzona i wysyłał Ci to facet zajmujący się naprawą, to może problem leży gdzie indziej? No chyba, że wysłał wadliwą... W jakim stanie masz sprzęgło, łożysko, docisk? Jak zdejmowałeś skrzynię, to powinieneś to od razu sprawdzić. Duży przebieg auta? Na każdym biegu to się dzieje?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-08-24, 14:55

Baciarek, już nie pamiętam kto, ale miał podobny problem do Twojego - u niego zaczęło się po zmianie oleju w skrzyni na Mobila. Po 1,5kkm wylał Mobila ze skrzyni zalał coś innego i nastała cisza.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2014-08-27, 21:27

Ja kiedy chciałem kiedyś w sunnym wymienić olej w skrzyni w sunnym to usłyszałem od mechanika że może to spowodować jej szybszą awarię, jeżeli nigdy nie był wymieniany.
Nie wiem jak uzasadnić tą teorię logicznie, ale kiedyś wymieniłem olej w micra k10 i golfie 3 i oby dwa auta w oby dwóch autach w przeciągu kilku miesięcy padła skrzynia(micra poszła na złom :P ).

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-08-27, 21:46

Oskr5, zmień mechanika. Moze wlałes o nie takich parametrach olej?

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-08-28, 08:20

Najprawdopodoniej jest tak jak bombel sugeruje. Oskr5, wlałeś pewnie olej o nieodpowiednich parametrach, dlatego Ci się skrzynie posypały. Albo już był na wykończeniu i mechanik polecił Ci wymienić olej, "bo może pomoże" :)

Moja skrzynia co prawda nie hałasuje, ale mam coraz większy problem z wstecznym biegiem... :-/

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2014-08-28, 08:36

Olej był dobry- widocznie za długo na sucho jezdziły.
Co do wstecznego,to nie pamiętam dnia żeby w swojej p11 albo civicu nie musiałem go wbijać na dwa razy.

baciarek
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2009-12-09, 15:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: baciarek » 2014-08-28, 12:31

Ok. jestem po wizycie u gościa w Siedlcach. Sytuacja wygląda tak:
Długo jeździliśmy testując i nasłuchując.

W bagażniku przywiozłem swoją starą skrzynię i gość rozkręcił ją przy mnie. Okazało się, że jest podobno w bardzo dobrym stanie. Łożyska nie wykazują zużycia, bieżnie są nietknięte, koła zębate bez zarzutu.

Po wzięciu auta na podnośnik stwierdzono spory luz na łożysku podpory półosi prawej. No cóż, gościu ode mnie wziął w rozliczeniu moją starą skrzynię, ponieważ nie wykazywała zużycia. Dlatego też na szczęście nie skończyło się to wielką katastrofą finansową. Czy to będzie przegub wewnętrzny czyli ta łożyskowana podpora to się dopiero okaże jak ją wymienię.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-08-28, 14:40

Kolego, złą taktykę obrałeś. Najpierw trzeba było wejść pod auto i wszystko dokładnie w napędzie sprawdzić, a nie wymieniać na chybił trafił. Po Twoich kolejnych postach juz było wiadomo, że to nie skrzynia. Podpora połosi, to nie przegub wewnętrzny.

baciarek
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2009-12-09, 15:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: baciarek » 2014-08-28, 17:56

Kolego, po fakcie to ja też jestem mądry, natomiast wszyscy co osłuchiwali auto stawiali na skrzynię biegów. Wszystkie objawy na to wskazywały, choćby to, że po wciśnięciu sprzęgła na luzie wszystko cichło, po puszczeniu sprzęgła znowu było słychać. Puszczali koło w ruch i wg. wielu fachowców łożyska były ok. Dziś mamy takich mechaników wymieniaczy, czyli najlepiej, żeby przyjechać z już zdiagnozowanym problemem a oni tylko wymienią na nowy. W poszukiwaniu rozwiązań na nieznane zagadki za wielu chętnych nie ma, chyba, że się decydujesz wymieniać po kolei aż w końcu trafisz. Ja nie mam garażu, nie dysponuje kanałem, mieszkam w centrum miasta więc nie mam możliwości dokładnie się temu przyjrzeć.

Co do drugiej części Twojej wypowiedzi:
http://allegro.pl/przegub-wewnetrzny-ni ... 46615.html

Tu masz element o który chodzi i ośka wchodzi na sztywno w skrzynię a przegub to jest właśnie ta podpora z łożyskiem. W tym miejscu druga półośką chodzi góra dół z zawieszeniem. Pierwsza część ma stałą pozycję względem otworu skrzyni.
Tak to wygląda w realu:
http://images.krajoweogloszenia.pl/nlar ... _47090.jpg


Lewa strona wygląda prościej, nie ma podpory a przegub wewnętrzny wchodzi do skrzyni.

EDIT:
To, że to jest łożysko podpory czy tam przegub to się dopiero okaże po wymianie. To też tylko przypuszczenia na podstawie założenia, że skrzynia jest po wizualnych oględzinach w porządku. Jak się potwierdzi, że pomogło to dam znać, jak nie pomoże to znowu przeczytam, że na chybił trafił wymieniam rzeczy ?

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-08-29, 09:32

No właśnie, bez kanału to ciężko cokolwiek zrobić. Lecz sam napisałeś
baciarek pisze:chrobotanie na rozgrzanym silniku z prawej strony kabiny
. HakeN zadał pytanie pomocnicze:
HakeN pisze:ale co się dzieje oprócz hałasowania
, no to już wtedy obstawiałeś skrzynię. Ja się zapytałem o przebieg, no to już później miałeś skrzynię wymienioną. Tak na prawdę skrzynie są jednymi z żywotniejszych elementów w aucie, dlatego producenci nawet nie podają terminu wymian oleju przekładniowego (i dlatego też tak dużo kosztują). Z resztą sam się przekonałeś, że po rozłożeniu Twojej oryginalnej skrzyni była w porządku.

Sam jeżdżę p11 TD już 6 rok i tyle co przesiedziałem pod nią i nad nią, to znam prawie na pamięć. Jak będziesz miał możliwość, to wejdź po auto i rusz całą ośką ruchem poosiowym, później poprzecznym, zobaczysz czy są luzy na łożysku w podporze. Lub najlepiej odkręć podporę od karoserii, nie odkręcając jej od ośki. Bo tak to znowu pakować się w koszta...

baciarek
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2009-12-09, 15:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: baciarek » 2014-08-29, 16:09

Skrzynię miałem wymienioną 3 tygodnie przed pierwszym moim postem na ten temat. Olej w skrzyni wymienia się wg. harmonogramu w książce od nissana co 60k km. Co do awaryjności skrzyni w nissanach to też się z Tobą nie do końca zgodzę, bo siadają łożyska i przede wszystkim piąty bieg. Na temat przebiegu możemy tylko pogdybać. Mam pewne argumenty, że jest prawdziwy - aktualnie ponad 250 tys. km ale tego nie można do końca być pewnym, bo samochód przyciągnięty z zachodu. Faktem jest, że jest luz na tej podporze bo wyraźnie się tłucze jak się nią rusza i to wybadaliśmy w Siedlcach. Ale gościu co mi skrzynię wymieniał miał rzucić okiem na sprzęgło, łożyska i przeguby. Przegub wewnętrzny jakoś go ominął. Więc mówi się trudno, na szczęście nie zostałem z dwiema skrzyniami.

Co do do tej długowieczności skrzyń biegów, to powiem Ci, że jest coraz gorzej, warsztat w mojej okolicy ma kolejkę na miesiąc w przód i ceny astronomiczne a klientów nie brakuje. Myślę, że DSG i pozostałe dwusprzęgłówki jeszcze wydłużą tą kolejkę, bo ASO wymienia je masowo nawet w czasie gwarancji.

Z jednym się mogę zgodzić: chyba sobie łopatą gdzieś w polu rów wykopię i sam będę sprawdzał samochód.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przeniesienie napędu”