[P10/WP10] Prostowanie przedniej osi
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P10/WP10] Prostowanie przedniej osi
Witam
Dzisiaj byłem na ustawieniu zbieżności i okazało się, że mam przednią oś krzywą. Była ona kupiona od poprzedniego właściciela, który stuknął ją w bok i chyba to, było spowodowane tym skrzywieniem.
Moje pytanie brzmi. Czy można jakoś to wyprostować?
Oto wykaz ze zbieżności:
(Kąt WSZ) Lewy przód 2-36"
Prawy przód 3-45"
Dzisiaj byłem na ustawieniu zbieżności i okazało się, że mam przednią oś krzywą. Była ona kupiona od poprzedniego właściciela, który stuknął ją w bok i chyba to, było spowodowane tym skrzywieniem.
Moje pytanie brzmi. Czy można jakoś to wyprostować?
Oto wykaz ze zbieżności:
(Kąt WSZ) Lewy przód 2-36"
Prawy przód 3-45"
Ostatnio zmieniony 2014-03-04, 12:31 przez pawio15, łącznie zmieniany 2 razy.
Co masz na myśli pisząc krzywą oś? Chodzi Ci o półoś, zwrotnicę czy może któryś z wahaczy?
Ostatnio zmieniony 2014-02-26, 00:44 przez Maniek-ol, łącznie zmieniany 1 raz.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
No dokładnie. Może kolego masz krzywą podłużnicę i stąd te kwiatki z geometrią...Maniek-ol pisze:Co masz na myśli pisząc krzywą oś?
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
No właśnie nie wiem. Zielony jestem w tym temacie. Stary H...j (niby wykropkowany, ale ort ) za przeproszeniem mi to robił i nawet nie powiedział co może być nie tak. Czy takie nierówności da się zrobić?
Dodam, że odkąd jestem właścicielem tej Primery to wahacze wymieniłem i półoś też.
A może to coś właśnie z zwrotnicą się stało. Może jest skrzywiona. Tylko jak to sprawdzić
Znalazłem taki obrazek:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2142396.html
On powinien zobrazować co się dzieje u mnie.
Dodam, że odkąd jestem właścicielem tej Primery to wahacze wymieniłem i półoś też.
A może to coś właśnie z zwrotnicą się stało. Może jest skrzywiona. Tylko jak to sprawdzić
Znalazłem taki obrazek:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2142396.html
On powinien zobrazować co się dzieje u mnie.
Ostatnio zmieniony 2014-02-26, 00:46 przez pawio15, łącznie zmieniany 3 razy.
Podajesz wartości wyprzedzenia stopnia zwrotnicy, nie wiem jak je dokładnie zinterpretować, bo diagnostą nie jestem ale jeśli kąt jest ujemny, to koło wraz z całą kolumną pochyla się w pionie dołem w stronę tyłu auta (patrząc od boku). Może to też być wina wybitych tulei wahacza górnego.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Zeskanowałem te końcowe parametry tej zbieżności. Skan poniżej
http://zapodaj.net/f2987b4e623cd.jpg.html
Wachacze wymieniałem w tamtym roku górne i jak dobrze pamiętam z lewej strony koło zawsze było bardziej wychylone w stronę tyłu auta .
A chciałem sobie ładne aluski kupić i chciałbym, żeby to równo wszystkie opony wyglądały, a przy okazji by mnie nie ścigało w lewą strone!
http://zapodaj.net/f2987b4e623cd.jpg.html
Wachacze wymieniałem w tamtym roku górne i jak dobrze pamiętam z lewej strony koło zawsze było bardziej wychylone w stronę tyłu auta .
A chciałem sobie ładne aluski kupić i chciałbym, żeby to równo wszystkie opony wyglądały, a przy okazji by mnie nie ścigało w lewą strone!
Ostatnio zmieniony 2014-03-04, 23:08 przez pawio15, łącznie zmieniany 2 razy.
Podsumowując, wahacze górne i dolne wymienione, amortyzatory wymienione, czyli teoretycznie problem z tulejami wyeliminowany. Tnie Ci te opony czy nie?
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
u mnie też minimalnie kąt WSZ jest poza normą i wg Pana który ustawiał mi zbieżność powiedział żeby się nie martwić bo to wina obniżenia samochodu ( faktycznie jest obniżony na sprężynach weitec jakieś -45mm ) i to jest tylko kąt skrętu więc opony ciąć nie powinno i faktycznie bieżnik na oponach równy i nic nie ściąga, czterech śladów też nie zostawia..
No to jeśli eliminujesz wszelkie "banalne" rzeczy, zostaje tylko jedno, krzywa kolumna po stłuczce.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik