Strona 3 z 6

Półosie napędowe wymiary primera P10 P11

: 2012-03-08, 18:27
autor: misiek82
witam znalazłem cos takiego według mnie zgadza sie w 100% przynajmniej Ja nie miałem problemu z doborem. Ludzie piszący że są różne po prostu nie maja o tym pojęcia!! oto przykładowe wymiary. Mam nadzieje że to pomoże nie jednej osobie. polecić moge też gościa na allegro o nicku la_presidente dobrał do mojego modelu bez problemu półośke. Pozdrawiam

Modele (P10) 90-96r :
1.6 16v -lewa 410mm/32/22
2.0 16v -lewa 395mm/32/25
2.0 16v -prawa 435mm/32/32
2.0d -prawa 435mm/23/23

Modele (P11) 96r ->:
1.6 16v -lewa 420mm/22/22
1.8 16v -lewa 405mm/32/32
2.0 16v -prawa 435mm/32/32
2.0 TD-prawa 435mm/32/32
2.0TD-lewa 375mm/32/32
2.016v-lewa 390mm/32/32

Wymiary półosi:
1. 410mm 32 x 22frezy
2. 395mm 32 x 25
3. 420mm 22 x 22
4. 435mm 32 x 32
5.390mm/32/32
6.375mm/32/32
7.405mm/32/32

: 2012-03-08, 18:34
autor: bombel
misiek82 pisze:Ludzie piszący że są różne po prostu nie maja o tym pojęcia!!
A pomyślałeś, że piszą to z doświadczenia??

: 2012-03-08, 19:55
autor: misiek82
a o jakim doświadczeniu Ty mowisz?? chyba nie masz na mysli siebie skoro tak piszesz a nie masz pojecia...

: 2012-03-08, 20:22
autor: nowak
ja kiedyś znalazłem taką rozpiskę w sieci:

MODEL
WYMIARY (długość/ frezy/ frezy)
Primera P10 2.0 16V lewa strona
395mm/25/32
Primera P10 1.6 16V lewa strona
410mm/32/22
Primera P11 2.0 16V lewa strona
390mm/32/32
Primera P11 1.6 16V lewa strona
420mm/22/22
Primera P11 1.8 16V lewa strona
405mm/32/32
Primera P11 2.0TD lewa strona
375mm/32/32
Primera P10 2.0TD/ 2.0 16V prawa strona
435mm/32/32
Primera P10 2.0 D prawa strona
435mm/23/23
Primera P11 2.0TD/ 2.0 16V prawa strona
435mm/32/32

: 2012-03-08, 21:33
autor: bombel
misiek82 pisze:a o jakim doświadczeniu Ty mowisz?
NO na przykład takim, że półoś dobrana wg katalogu, takiego jak Ty podajesz nie pasowała, bo była inna wsadzona. Do P11.144 wsadzano np 2 rodzaje silnika SR20 i wg manuala jest inna skrzynia biegów w tej budzie (taka jak w 1,8).

Koniec OT

: 2012-03-09, 09:43
autor: misiek82
To skoro to wiesz to dobrze by było napisać żeby inni też mieli do tego wglad, nie sądzisz?? Poza tym z tego co słyszałem podobno w serwisie nie ma prętu półosi jako części zamiennej, tak mi powiedziano w sklepie więc wychodzi na to że ludzie którzy je sprzedaja wiedzą to z doświadczenia jakie maja być. Skoro piszesz ze były różne rodzaje silnika czyli wystarczy podać symbole jakie i tez bedzie wiadomo jakie półosie pasuja.. To chyba normalne ze w fabryce nie pakowali roznych półosi do tych samych aut w tym samym czasie co nie?? Ja podałem to co znalazłem i co powiedział mi sprzedawca który naprawde się na tym zna i myśle ze to pomoze nie jednej osobie z forum bo jak szukałem do siebie nie znalazłem żadnej konkretnej informacji a po to chyba jest ten dział. pozdrawiam wszystkich zainteresowanych

: 2012-03-09, 11:12
autor: bombel
misiek82, ale ja nie chce się z Toba kłocić, że to co wrzuciłes jest złe. Możliwe, że w 90% przypadków będzie ok.
misiek82 pisze:To chyba normalne ze w fabryce nie pakowali roznych półosi do tych samych aut w tym samym czasie co nie??
No i tu się zdziwisz

: 2012-03-09, 15:26
autor: lucasx
misiek82 pisze:To chyba normalne ze w fabryce nie pakowali roznych półosi do tych samych aut w tym samym czasie co nie??
A co z autami z automatyczną skrzynią biegów :)?

: 2012-03-12, 09:10
autor: misiek82
co do automatów to nie mam pojęcia może ten gościu z allegro by wiedział co podałem nick...

[P11/WP11] Wałek półosi

: 2012-03-13, 18:43
autor: DiLGT
Witam, czy ktos do swojej primery (najlepiej odmiany GT) wrzucał wałek półosi innego producenta niz MOTOMAX? Czy mozna bez wiekszych obaw montowac takie

http://allegro.pl/polos-polosie-walek-n ... 41593.html

http://allegro.pl/polos-prawa-lewa-wale ... 78314.html

http://allegro.pl/polos-pret-nissan-pri ... 71446.html

: 2012-03-13, 18:52
autor: Rysiu83
Ja tam brałem pierwszą lepszą bo na szybko.GT ma takie same jak zwykłe 2.0 więc tym się nie kieruj,mogą być po prostu grubsze niż fabryczne i bez tęgo dzyndzla na środku.Już kilka miesięcy śmigam na niej i wszystko gra.

[ Dodano: 2012-03-13, 18:53 ]
Mam nadzieję że kolega policzył żeby w swojej starej półosi? :-D

: 2012-03-13, 19:44
autor: bombel
Mam taka jak w pierwszym linku i działa :)

: 2012-03-13, 20:01
autor: DiLGT
na razie jest u mechanika rano dostane info co mam zamowic. Generalnie wiem ze GT ma takie same walki polosi ale myslalem zze jakis producent robi wytrzymalsze albo cos. czyli generalnie nie ma co wydziwiac i brac pierwsza lepsza?

: 2012-03-13, 20:03
autor: Rysiu83
Tak jest..nie ma co wydziwiać.

: 2012-03-13, 20:33
autor: bombel
DiLGT pisze:czyli generalnie nie ma co wydziwiac i brac pierwsza lepsza?
Każda bez gumy jest lepsza. Zreszta zobacz ze w miejscu pekania jest nadlane materiału

: 2012-03-13, 22:20
autor: Tony
DiLGT pisze:czyli generalnie nie ma co wydziwiac i brac pierwsza lepsza?
Ja też kupowałem na allegro, i od roku nic złego z nią się nie dzieje :)

: 2012-03-18, 22:14
autor: DiLGT
dzieki, auto wrocilo do zycia.

: 2012-03-24, 11:20
autor: beben1982
A czy w p11 1.6 dlugosc poloski nie wynosi czasem 425mm i po 22 frezy na stronie bo mialem taka na 420mm i mi sie ukrecila. Teraz zamowilem ta dluzsza o 5mm.

: 2012-03-26, 09:10
autor: misiek82
wiesz co ja tego nie sprzedaje i ogolnie sie nie znam to znalazłem w sieci i mi pomoglo bo zgadzalo sie wszystko , najlepiej zadzwon do tego goscia co dalem nick z allegro on naprawde ma pojecie mi pomogl.

: 2012-04-18, 14:33
autor: oskazip
wymiary krótkiej prawej to Półoś nissan primera p10/p11 2.0 16v wymiary 435/32/32 strona prawa

[P10/WP10] Pomocy!! Ukręciłem półoś

: 2012-05-11, 10:48
autor: smyndrok
Witam Forumowiczów!!
proszę Was o poradę: Jak rozebrać przegub pływający (lewy)?? Nie mogę wyciągnąć tego pierścienia z trzema łożyskami z gniazda przegubu. Jak to jest zabezpieczone? Da się to w ogóle rozebrać?? Jeśli tak czy da się to zrobić na aucie czy jak całość jest wyciągnięta ze skrzyni?? Moja Primadonna to dwulitrowa benzyna z 95 roku.

: 2012-05-11, 12:05
autor: dominik86
Przegub wewnetrzny tzw trzy kamienie-ja u siebie tylko zdjalem obejme z oslony tego przegubu i wysunalem go lekko z tego koszyczka czy jak to nazwac. Sproboj delikatnie szarpnac ale nie na chama bo jak Ci sie rozsypia te igielki to masz nowy do kupna

: 2012-05-11, 12:59
autor: Wiooreck
to jest pewnie tak jak w p11, od strony piasty półoś jest zabezpieczana w przegubie takim dość grubym pierścieniem (coś koło 2 mm średnicy) w wytoczonym rowku. Należy dość mocno szarpać, żeby wyszło. A od strony skrzyni wystarczy zdjąć manszetę i delikatnie wyjąć samą wewnętrzną część przegubu. Z tej strony znowu jest pierścień zabezpieczający, tzw. "Seger"

: 2012-05-11, 13:29
autor: smyndrok
też mi się zdawało,że powinno lekko wyjść... przy samym końcu jest jakieś zacięcie i trzyma. Oczyszczę ze smaru bo może coś przeoczyłem...

: 2012-05-11, 13:47
autor: Wiooreck
smyndrok pisze:też mi się zdawało,że powinno lekko wyjść
Lekko to wyjdzie tylko z tego wewnętrznego przegubu ;p po jednej i po drugiej stronie półosi masz zabezpieczenia. Oczyść dobrze ze smaru, a ujrzysz segerka. Powiem że bez szczypiec do segerów możesz mieć problem w pojedynkę, chyba że w imadle unieruchomisz pozostalości po wałku.

: 2012-05-11, 16:33
autor: smyndrok
no właśnie o wewnętrzny (pływający) się rozchodzi. Zewnętrzny jest już założony na nowej(używanej) półosi. Tak na marginesie to w sklepie (dosyć dobrym) mi powiedzieli,że do P10 nie kupie już półosi to samo tyczy się P11. Świat zwariował...

: 2012-05-11, 18:17
autor: nowak
szarpnij mocniej i wyjdzie, czasem stawia lekki opór ale tam nic więcej niema. Przy składaniu też będziesz musiał trochę puknąć.

: 2012-05-12, 12:24
autor: smyndrok
Wydarłem gadzinę:) Dziękuje za pomoc!!

: 2012-05-12, 16:22
autor: Wiooreck
nowak pisze:Przy składaniu też będziesz musiał trochę puknąć.
O tak ;) ja na samym początku nie dobiłem do końca (a myślałem że już dalej nie da rady) i nie chciał pierścień wskoczyć na swoje miejsce.

Oryginalnej półosi się raczej już nie dostanie nowej... nie wiem jak w ASO :D wałek to wałek, wytoczyć nowy ;p jest gdzieś w Polsce firma, która się zajmuje fabrykowaniem półosi do samochodów. Gdzieś na forum jest chyba nawet do nich link.

: 2012-05-13, 09:52
autor: nowak
Wiooreck pisze:jest gdzieś w Polsce firma, która się zajmuje fabrykowaniem półosi do samochodów.
Firma MOTOMAX z Torunia.