Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Buczenie, huczenie przy skręcie w lewo

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

keey
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2011-05-27, 13:36
Lokalizacja: Bogatynia

Buczenie, huczenie przy skręcie w lewo

Post autor: keey » 2011-09-15, 09:18

Cześć, od kilkunastu dni zmagam się z problemem buczenia, jakby tarcia przy skręcie w lewo. Dźwięk występuje dopiero po przejechaniu 30-40 km. Wcześniej wymieniałem tarcze, klocki z przodu i wszystkie opony na nowe. Płyn od wspomagania jest świeży i na maks, pasek napędowy założony miesiąc temu. Objawy metalicznego buczenia są tylko przy skręcie w lewo, po wyprostowaniu kierownicy po chwili ustępują a przy skręcie w prawo nie ma żadnych niepokojących objawów. Na słuch wychodzi mi, że buczenie dochodzi z przodu z lewej strony. Wydaje mi się też, że felga z tej strony mocniej się grzeje. Miałem też przypadek, że po trasie ok 40 km przy jeździe na wprost, pojawił się głośny metaliczny zgrzyt. Podniosłem auto na lewarku i pokręciłem wszystkimi kołami. Oprócz oporu klocków nie zauważyłem, żeby coś nie grało z łożyskami. Macie jakiś pomysł?

Awatar użytkownika
agaj666
fanatyk nissana
Posty: 427
Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
Lokalizacja: koło Warszawy
Kontakt:

Post autor: agaj666 » 2011-09-15, 09:36

Ja stawiam na łożysko. Piast są chyba zamienne. Zrób to i zobacz czy teraz buczy przy skręcie w prawo.
Nie zaszkodzi dokładnie obejrzeć układ hamulcowy. Może gdzieś coś trze albo klocki nie odbijają skoro felga sie grzeje?
Auto jedzie prosto? Jak puścisz kierownicę ma tendencje do ściągania?

keey
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2011-05-27, 13:36
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: keey » 2011-09-15, 09:51

Auto jedzie prosto, nie ściąga. Na maglownicy jest syf z kurzu i oleju, ubytków płynu wspomagania nie widać. Pod autem nic nie kapie poza wodą z klimy. Przy wymianie tarcz i klocków wyczyściłem i posmarowałem miedziowym wszystkie części ruchome hamulców. Zastanawia mnie dlaczego odgłosy są tylko po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Nie ma stuków, terkotania, zgrzytów, pisków. Tylko wycie czy buczenie jakby metal o metal.

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-09-15, 09:59

Sprawdź jeszcze czy osłona tarczy nie jest zbyt blisko tarczy być może jak się nagrzeje to dotyka do tarczy.
Jednak obstawiał bym łożysko po przejechaniu jakiegoś dystansu nagrzewa się i wtedy zaczyna hałasować .
Uważam że zamiana piast jest bez sensu, pracy przy tym tyle ze lepiej od razu wymienić łożysko. :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

keey
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2011-05-27, 13:36
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: keey » 2011-09-15, 10:10

Czyli zgodnie z prawami fizyki zająć się łożyskiem w prawej piaście? ;-)

Awatar użytkownika
agaj666
fanatyk nissana
Posty: 427
Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
Lokalizacja: koło Warszawy
Kontakt:

Re: Buczenie, huczenie przy skręcie w lewo

Post autor: agaj666 » 2011-09-15, 10:53

keey pisze:Na słuch wychodzi mi, że buczenie dochodzi z przodu z lewej strony.
Czyli lewa.

keey
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2011-05-27, 13:36
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: keey » 2011-09-15, 10:58

Zapytałem o prawą stronę, gdyż przeglądając inne fora, natrafiłem na esej o tym jak przenoszone jest obciążenie przy skręcaniu. I wychodziło, że gdy w lewo to łożysko prawe i odwrotnie. Jednak ze względu na to, że mocniej grzeje się lewa felgo, to zaatakuję z tej strony. Dzięki za poświęcony czas.

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-09-15, 17:41

Piszesz ,że posmarowałeś wszystkie ruchome części zacisku hamulcowego. A czy posmarowałeś miejsce styku klocków z tymi blaszkami przeciw drgającymi klocków ? Tam też lubi się zapiec , złapać klocek. Jeśli chodzi o zasadę uszkodzonego łożyska to przy skręcie w prawo padło lewe łożysko , a przy skręcie w lewo padło prawe łożysko.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2011-09-15, 20:00

Maniek a ja je wywalilem a tez halasuje :P

Awatar użytkownika
komorokoro
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: komorokoro » 2011-09-15, 20:28

Maniek-ol pisze:Jeśli chodzi o zasadę uszkodzonego łożyska to przy skręcie w prawo padło lewe łożysko
I tu jestem aktualnym przykładem bo u mnie tak własnie się objawia chore łożysko, na wprost jest raczej cicho.

keey
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2011-05-27, 13:36
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: keey » 2011-10-07, 08:04

Zgłaszam reklamacje odnośnie określenia, które łożysko do wymiany ;-) . Wymieniłem prawe i dalej występują niepożądane objawy. Teraz zakupię kolejne i wymienię tym razem z lewej strony. No chyba, że to nie łożysko?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przeniesienie napędu”