Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Swap tylu. P11.144

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

[P11/WP11] Swap tylu. P11.144

Post autor: Puchacz » 2016-06-03, 17:18

Cześć,
Mam dostęp do większych tarcz i zacisków z polifta i zastanawiam się czy opłaca się przejść z 258 na 278 bo chyba tak to wyglada ? Zmienia to coś ? Czy szkoda kasy ?
Przerabiał to ktoś ?
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2016-06-03, 17:24

Potrzebujesz również jarzma,bo nie wsadzisz większej tarczy :-) w GT przerabiałem ten temat u siebie...negatywów nie stwierdziłem. Ile za te graty?
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2016-06-03, 17:57

Tak tak wiem o tych jarzmach.
Pytanie czy dla 2 stówek jest sens ?czuc jakaś różnice ?
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-03, 18:43

Puchacz, WP11 też ma większe tarcze z tyłu, nie trzeba przeszczepiać z WP11.144. Co więcej wymieniasz tylko jarzmo i tarczę :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2016-06-03, 20:01

nie wszystkie WP mają większe.. rzeko te z antenką z tyłu ( najczęściej 2001r ) mają mniejsze tarcze.. i fakt.. tylko jarzmo i tarcza potrzebna, aczkolwiek ja bym poszedł po adapter i tarcze 290mm z 300zx ( ale tarcze raczej tylko zza oceanu )
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2016-06-03, 20:21

Aj tam od razu ameryka http://topbrakes.pl/57891-1985-1987-turbo, ale tarcze większe z tyłu niż z przodu w FWD <no>
I potwierdzam rocznik 2001 (kwiecień) ale z antenka z przodu ma 258 mm.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2016-06-04, 00:15

Koledzy, bardzo szanuje to co mówicie i dziękuje ale bardziej interesuje mnie czy jest sens to robić i czy daje to jakiś namacalny efekt ?
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-04, 06:09

Puchacz, nie będzie różnicy, a jeśli będzie, to koszt zakupu tarcz - większe=droższe.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2016-06-04, 08:09

Dochodzi różnica wizualną wielkości tarcz pod felga =)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-06-04, 08:27

Ręczny działa lepiej, który i tak jest nędzny w porównaniu z bębnami. No ale taki urok tarcz na tylnej osi. Hamulce na pewno są lepsze, dzięki większej tarczy ale czy warto zmieniać dla poprawienia hamulców? Moim zdaniem nie. W niebieskiej primerze zmieniałem z mniejszych na większe i oprócz wizualnego efektu i poprawy ręcznego odczuwalnych różnic nie zauważyłem. No może trochę lepiej hamowało (a może efekt placebo) ale nie wiele lepiej niż na malych tarczach.

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2016-06-04, 09:39

ja u siebie mam 280 przód 278 tył (tak wyjechało z fabryki)
nie mam porównania jak się jeździ na mniejszych tarczach ale ten zestaw pozwala zatrzymać się naprawdę szybko, nie trzeba cisnąć pedału by się zatrzymać

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2016-06-04, 09:41

jswistow, nie nam takie bajki - zestaw w Primerze nie hamuje :->
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-04, 10:07

jswistow - komu chcesz wcisnąć taką bajkę?! OEM w Primerze to są bardzo słabej jakości spowalniacze....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2016-06-04, 10:58

większa tarcza = więcej materiału który szybciej odda ciepło..
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2016-06-04, 12:05

No niestety w tym aucie trzeba się skupiać na sprawności zacisków i linek ręcznego :-) co do swapa..darowałbym sobie.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2016-06-04, 12:45

słabej jakości spowalniacze ???
jak zainwestuje się w porządne tarcze i klocki, (nie z internetu) zaciski utrzymuje się w należytym stanie i płyn wymienia się co rok (też na porządny nie jakiś K2 tylko ATE SL.6)
to nie ma na co narzekać

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-04, 12:49

jswistow, proszę......... Do tego auta można wrzucić i Pagida, ale to i tak nie będzie hamować......
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2016-06-04, 13:00

nie dyskutuje
widzę ze nie ma po co

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-04, 13:13

jswistow, wiem jak hamuje Primera na tarczach ATE, Zimmermann, Mikoda, TRW, BluePrint, Brembo, klocki Brembo, Mintex, TRW, ATE, Steinhoff, Remsa, Akebono, Kashiyama, płyny Millersa, ATE, Comma, Eni. I uwierz Primera nie ma hamulców - ma nędznej jakości spowalniacze. Fakt jeśli jeździ się z prędkościami <60km/h to może i to jakoś "wyhamuje", ale nie jak nagle trzeba zahamować ze 140 lub 160km/h.

Ja mam argumenty, żeby prowadzić dyskusje i trochę przetestowanych zestawów.

Co więcej, możemy się jakoś ustawić jak będę w Lbn i zrobimy porównanie - Twój OEM i mój poprawiony OEM - gwarantuje Ci, że jak będziemy hamować ze 100km/h to Twoja droga hamowania skończy się jakieś dobre 20-30m dalej. Dam Ci nawet fory i zacznę hamować później.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
brylant13
doświadczony forumowicz
Posty: 230
Rejestracja: 2015-04-08, 09:04
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: brylant13 » 2016-06-04, 13:44

Czyli co masz janusz, dla przypomnienia zrobione serwo i wieksze tarcze bo nie chce szukac w temacie u Ciebie

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-04, 13:48

Tarcza, zacisk OEM ->znajdę z 15 osób, które to potwierdzą, wymienione jest to, co napisałeś :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-06-04, 19:45

Ja mam teraz na przodzie czterotloczkowe zaciski i jest dużo lepiej.
Ciekawe jakby wyglądała konfrontacja p11 i p11.144. Polifty maja system BAS, ciekawe ile to daję.

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2016-06-04, 23:29

zuh, niewiele to daje. ja zmieniłem zestaw na przód na set z x-traila t30, janusz wie co mam i teraz to dopiero zaczęło hamować. we wcześniejszym przypadku to były niestety spowalniacze.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-06-05, 00:45

Porównywaliście te dwa auta?
Ja jeździłem przedliftem a teraz jeżdżę poliftem i polift lepiej hamuje z tym, że w przedlifcie miałem z przodu i z tyłu małe tarcze więc porównania nie mam. W sumie dla mnie teraz bez różnicy bo i tak mam teraz polifta.

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2016-06-05, 14:37

Koledzy ja tez mam te serwo z x'a i hamuje lepiej ale mam dostęp do większych tarcz na tył i widzę ze chyba szkoda kasy bo poza wyglądem nie Mienia dużo.

zuh, tak jak kiedyś gadaliśmy z Jankiem pod o tyle tłoczków jak serwo i pompa kiepska. :)
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-06-05, 21:30

Pompa i serwo wleci większe ale po zmianie samych zacisków jest lepiej. Seryjna pompa w p11.144 daje nawet rade z tymi zaciskami.

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2016-06-06, 08:18

W nowszych samochodach jest uczucie, że lepiej hamują, ale często jest to tylko zmieniona charakterystyka hamowania, a odległość jest taka sama. Tylko, że w P11 trzeba mocniej cisnąć, żeby to zaczęło hamować. Miałem P11 z mniejszymi tarczami i teraz mam P11.144 z większymi. Tył prawie nie hamuje. Tak jest to chyba ustawione na korektorach siły hamowania. Wyniki na przeglądzie z przodu ponad 2,2kN z tyłu ponad 1,8kN. Gdybym ja testował, to pewnie wyszły by wyższe. Podobne wyniki wychodzą w innych autach z tego okresu produkcji. U mnie po trzech latach z tarczy z tyłu zeszło maks 0,2mm. Wszystko z tyłu działa, bo było regenerowane i ręczny ładnie pracuje. Jednak samo hamowanie ręcznym mało spowalnia auto. Dużo do drogi hamowania dają opony. Jeżeli mamy szeroką oponę to droga będzie krótsza. Przejście ze 185 na 205 to będzie przepaść. Płyn hamulcowy i dobre odpowietrzenie, to bardzo ważna sprawa. Ja stosuję ATE typ 200. Podwyższona temperatura i wymiana co 3 lata.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce”