Strona 3 z 8

: 2012-09-01, 08:23
autor: Rysiu83
Abyś znał średnicę...czy z ABS czy nie..tarcza taka sama.

http://allegro.pl/tarcze-klocki-trw-tyl ... 38733.html

: 2012-09-01, 08:29
autor: Chicco
To akurat tarcze na tył:) ja szukam na przód i znalazłem takie coś link i chyba zdecyduję się na ich zakup.

: 2012-09-01, 08:30
autor: Rysiu83
Sorka...totalnie się zamotałem już...bym Cię w błąd wprowadził...dobry zakup to co podałeś..tylko sprawdź średnicę tarcz na początek coby lipy nie było.

: 2012-09-01, 08:32
autor: jswistow
Rysiu83 pisze:
odnośnie średnicy tarcz, skoro zmierzyłeś i masz 257 to nie włożysz 280, musiał byś zmieniać zaciski i osłony tarcz, po prostu się nie zmieszczą
Dziś robię swapa z 257 na 278mm :-) więc dam znać co i jak..z tym że mam komplet z jarzmami.Osłona tarcz? nie kłopot,się w razie co wygnie ale zostanie :P

Polecam Ci komplet TRW.
W opisie masz Primerkę GT i miałeś tarcze 257 ??

: 2012-09-01, 08:34
autor: Sajmooon
jswistow pisze:W opisie masz Primerkę GT i miałeś tarcze 257 ??
Rysiu miał 257 z tyłu :P się chłopak po prostu zakręcił odrobinę ;)

: 2012-09-01, 08:36
autor: Rysiu83
Zamotam jeszcze...przednie hamulce mam od 200 SX-a S14 :P tarcza 276/30 mm :-P

: 2012-09-01, 08:39
autor: jswistow
Sajmooon pisze:
jswistow pisze:W opisie masz Primerkę GT i miałeś tarcze 257 ??
Rysiu miał 257 z tyłu :P się chłopak po prostu zakręcił odrobinę ;)
tak wiem że się zakręcił,zdziwiło mnie tylko to bo ja mam zwyczajne SR20DE i średnice tarcz odpowiednio przód 280 tył 278

: 2012-09-01, 08:40
autor: Rysiu83
Z GA16 występowały też 278 mm z tyłu.Od 1998 roku.

: 2012-09-01, 08:52
autor: Chicco
Mierzyłem tarcze i nijak nie wychodzi więcej jak 257 mm:D wiec takie kupię:) dzięki za rady

: 2012-09-01, 13:48
autor: wod2u
Ja mam klocki TRW z przodu i już drugi raz ich nie kupię. Raz, że hamują słabiej niż poprzednie (ori Jurid/Nissan) dwa, że cholernie pylą. Następne będą Ferodo albo ATE. Aha, na tyle nie wyczułem różnicy między Ferodo a EBC GS (też pylą mocno;/), więc też nie widzę sensu płacić 2x tyle za EBC.

: 2012-09-01, 13:53
autor: Rysiu83
Ferodo hamują owszem...ale jak je porządnie rozgrzejesz :-) teraz to bym ich nie kupił.ATE z opinii klocki piskliwe (podejrzewam że kwestia raczej dobrego dotarcia)..klocek miękki to pyli.

: 2012-09-01, 14:12
autor: Wiooreck
Ja mam z przodu TRW tarcz i klocki Boscha, nie wiem dlaczego nikt tych klocków nie poleca. Hamują b dobrze, mało pylą, a są miekkie i nic nie piszczy. Natomiast klocki TRW, z tego co mi mówił kiedyś znajomy mechanik, później sprzedawca w sklepie podczas zakupu hebli na przód, to są z twarde i dlatego mogą gorzej hamować. A i TRW (klocki i okładziny) są w astrze 2 u moich rodziców, to potrafią popiskiwać i dziwnie twardo się hamuje, trzeba się zaprzeć żeby zmusić abs do działania.

: 2012-09-01, 18:17
autor: jswistow
ja mam założone TRW w dwóch samochodach i złego słowa nie powiem, z tym że tarcze i klocki są TRW, jak się miesza tarcze jednej firmy, klocki drugiej to zaczynają dziać się cyrki, sam raz tak miałem, tarcze jakiejś firmy X, klocki TRW i klocki przeżyły tarcze
Czy pylą, moim zdaniem nie więcej niż innych firm
Mogę również polecić firmę Mintex

: 2012-09-02, 16:18
autor: Pawel18PL
U mnie w TRW okleina odkleiła się od reszty klocka, odradzam trw...

: 2012-09-23, 11:59
autor: sadizt
Witajciej mam p11 2000 2.0 sx mam pytanie, czy muszę mierzyć średnicę tarczy, czy oryginalne były tylko jednej srednicy? Jak tak to jakiej?

: 2012-09-23, 12:02
autor: Rysiu83
Przednie 280x22mm,tylne 278x10mm

: 2012-09-23, 12:08
autor: sadizt
Podziękował kolego!

: 2012-09-23, 12:59
autor: dominik86
Wsadzilem teraz ferodo premier i roznica jest duza w porownaniu z trw na plus dla ferodo

: 2012-09-23, 19:26
autor: Beliar
Witam

nie chce zakladac nowego tematu bo juz sporo bylo o tarczach i klockach mam pytanie poniewaz rowniez czeka mnie wymiana tarcz i klockow i przymierzam sie do zakupu przednich tarcz brembo. Czy moglibyscie mi wyjasnic dlaczego wiekszosc osob na nie narzeka, ze sie gna itp..? przeciez to renomowana firma!

Chcialem zakupic takie : http://allegro.pl/brembo-tarcze-przod-n ... 65287.html

Aaa... co powiecie o tarczach bosch bo nikt jeszcze o nich nie wspominal wszyscy tylko trw,ate,ebc...

http://allegro.pl/bosch-tarcze-przod-ni ... 81085.html

: 2012-09-23, 19:43
autor: Rysiu83
Dobre pytanie..tyle co wiem to jakość ich spadła po przeniesieniu produkcji do Polski - tak,dobrze napisałem a nawet to iż Mikoda maczała palce w produkcji.Brembo Max to nie dotyczy gdyż nadal robione są za granicą.Inną kwestią jest samo ich użytkowanie,czy są prawidłowo dotarte z klockiem a jeśli tak to jakim...czy nie są eksploatowane ekstremalnie (no bo to przecież Brembo!!) A gną się jak się wjedzie w wodę na tarczy rozgrzanej,zresztą jak każdej.Na temat Boscha się nie wypowiem.TRW/ATE/SBS-a mogę polecić.

: 2012-09-23, 20:16
autor: Beliar
Rysiu83 pisze:Dobre pytanie..tyle co wiem to jakość ich spadła po przeniesieniu produkcji do Polski - tak,dobrze napisałem a nawet to iż Mikoda maczała palce w produkcji.Brembo Max to nie dotyczy gdyż nadal robione są za granicą.Inną kwestią jest samo ich użytkowanie,czy są prawidłowo dotarte z klockiem a jeśli tak to jakim...czy nie są eksploatowane ekstremalnie (no bo to przecież Brembo!!) A gną się jak się wjedzie w wodę na tarczy rozgrzanej,zresztą jak każdej.Na temat Boscha się nie wypowiem.TRW/ATE/SBS-a mogę polecić.
dzieki za odpowiedz wlasnie przed chwila sam sie doczytalem, ze brembo produkowane sa juz w polsce!! ( do czego to doszlo ) ehh.. szkoda bo od zawsze chcialem zamontowac w aucie tarcze brembo :( hmm.. co do brembo max to one chyba sa nawiercane a co za tym idzie szybciej sie zuzywaja klocki. Klocki uzywam trw i sa naprawde spoko chodz troche pyla. Poszukuje dobrego zestawu tarcze/klocki co zarowno dobrze hamuja przy 160/ 180 (bo czasami zdarzy sie tyle leciec ) jak wiadomo primery gt maja to do siebie, ze predkosci sie tak nie odczuwa w stosunku do wiekszosci innych samochodow. ( 120km/h nie robi zadnego wrazenia w tym samochodzie bedac zarowno kierowca jak i pasazerem dlatego az sam sie prosi by przycisnac pedal gazu :) :D. Troche odbieglem od tematu wiec jezeli brembo odpadaja to jaki zestawik polecacie..? czekam jeszcze jaka opinia ciesza sie te tarcze bosch.

: 2012-09-23, 20:21
autor: Rysiu83
Ja z serii w GT nie byłem zadowolony do momentu wjazdu tego.Ja od siebie dodam tylko tyle..zastanów się nad TRW i ATE,to dobre graty.

Obrazek

: 2012-09-23, 20:28
autor: Beliar
Widze szczeki od s13..? powiedz mi ile dales za nie..? i jakich ty tarcz uzywasz i klockow../ ?

: 2012-09-23, 20:33
autor: Rysiu83
S14 Tarcze to Nippartsy i klocek TRW..z tym że w moim Sportlinie nawet tył seryjny nie jest :lol: Same zaciski mnie kosztowały po 150 zeta za sztukę :-)

: 2012-09-23, 21:08
autor: SCOOTER
Rysiu83 dodam jeszcze, że z tymi zaciskami to fele od 17'' w góre bo mniejsze nie podejdą :)
Pozdrawiam.

: 2012-09-23, 21:08
autor: Rysiu83
Wejdą i 16" :-) ważne jest odsadzenie,zimówki z ET 40 np.nie wejdą na to bo obijają zacisk ramieniem :cry:

: 2012-09-23, 21:16
autor: wod2u
SCOOTER, ja obstawiam, że nawet 15 cali wejdzie, w przyszłym roku zresztą będę próbował, bo też jej mam. Co do ET to liczy się też szerokość felgi, dopiero odpowiednia kombinacja tych parametrów gwarantuje, że czterotłoczkowe zaciski się zmieszczą.
Co do tarcz ja zamontowałem Juridy na tył i nie ma z nimi problemów puki co. Ale jakieś szczególnie tanie nie były. W serii Nissan montował klocki Jurid na pierwszy montaż, dlatego je wziąłem.

: 2013-10-16, 13:44
autor: Zielkq
Podepnę się pod temat.
Pytanie o klocki hamulcowe na tył do WP11/P11. U siebie mam tarcze 278mm i pojawia się problem z zakupem klocków - jakie one powinny mieć wymiary? Jak patrzę po allegro, to niezależnie od wymiarów tarczy (278, czy 258mm), klocek ma takie same rozmiary? (a może jednak nie?) Jak zatem przekłada się to na skuteczność hamowania, skoro powierzchnia trąca jest niby taka sama? (inne miejsce przyłożenia?)

Pozdrawiam

: 2013-10-16, 14:32
autor: nice-wawa
Klocek jest identyczny do tarcz 258 i 278 mm. . Różnica jest w jarzmach nawet zacisk taki sam.

: 2013-10-16, 14:37
autor: Zielkq
OK, to w takim razie, jak wygląda różnica siły hamowania między dwoma wielkościami tarcz, skoro powierzchnia klocka jest w obu przypadkach taka sama (a to ona trze przecież o tarczę)? W przypadku większych tarcz, klocek jest dalej od środka tarczy?

Pozdrawiam :)