Strona 7 z 8

: 2014-10-30, 10:45
autor: Lewian
wod2u pisze:Tak czytając Wasze wypowiedzi to wychodzi, że chyba miałem po prostu pecha, że dostałem takie "luźne" klocki, skoro tyle osób zakłada i jeździ bez problemów... Trzeba było wymieniać od razu. Z drugiej strony jeśli chodzi o tył to chyba nie zdecyduję się już na żadne sportowe klocki, bo różnicy specjalnie nie czuć, a w przeciwieństwie do kejno nigdy nie udało mi się ich aż tak zagrzać, żeby były bliskie dymienia :-D
Bo jak masz sprawnie działające hamulce to się nie da tak zagrzać tyłu, a już na pewno nie w takim aucie jak Primera.

: 2014-11-01, 12:19
autor: kejno
wod2u pisze: a w przeciwieństwie do kejno nigdy nie udało mi się ich aż tak zagrzać, żeby były bliskie dymienia :-D
Kamil, bo ręcznego za mało używasz :P :)

: 2014-12-03, 18:39
autor: finetto
Koledzy polecicie mi jakieś klocki na tył?
Mam wrażenie, że słabo hamują trzeba by wrzucić nowe.
Jakieś linki z allegro najchętniej.

: 2014-12-03, 20:51
autor: Rysiu83
Klocki klockami,może zacisk trzyma i ma w tym swoje zasługi? zacznij od niego najpierw.

: 2014-12-03, 21:13
autor: finetto
yyy kurczę już ogarnąłem zamówienie u Lewiana :/

: 2014-12-09, 21:00
autor: voyo
Ja już też po wymianie. W końcu auto zaczęło normalnie hamować ;-) Musiałem cały komplet wziąć na przód i tył. Z tyłu oczywiście zapieczone i pordzewiałe tuleje w tłoczkach się okazały, także zestaw naprawczy na obie strony musiał wlecieć. Objawy: nierówno zjedzone i tarcze i klocki a dodatkowo odbarwiona pod wpływem temp. jedna z tarcz.
Płyn hamulcowy też wymieniony w układzie. Ze 4 lata już tam był :roll:
Na przód wrzuciłem Zimmermann tarcze i klocki a na tył TRW tarcze i klocki.
Również skorzystałem z usług zaprzyjaźnionego z forum sklepu Lewiana. I jestem bardzo zadowolony, zarówno z produktu jak i podejścia do klienta ze strony Lewiana. Może i brzmi to jak reklama...ale uważam, że warto czasem też pochwalić jak ktoś profesjonalnie wykonuje swoją pracę.

Fakt, że dopiero z 1000 km przejechane ale jestem dobrej myśli. Zdam relację po przesiadce na letnie opony.

No i co mnie zdziwiło na tarczach Zimmermanna jest coraz rzadziej już widywany znaczek Made in Germany:

Obrazek

: 2014-12-24, 09:38
autor: finetto
No właśnie i ja zrobiłem zakupy u Lewiana i szczerze polecam!

: 2015-01-22, 23:07
autor: AdamTC
I na mnie przyszła pora. Przeczytałem temat od deski do deski. Na samym początku byłem za zakupem tarcz Brembo i klocków Ferodo, ale od połowy tematu przekonaliście mnie, żeby kupić tarcze i klocki TRW. 3 ostatnie strony przemawiają za tarczą Zimmermanna i klockami ATE/Ferodo. Co więc wybrać? Potrzebuję komplet na przód (280?) do P11.144 Traveler z SR20DE pod maską.

P.S
na tyle mam 278mm?

: 2015-01-22, 23:38
autor: PrzeRuSco
AdamTC pisze: P.S
na tyle mam 278mm?
Przyjedz jutro na EAST'a to obadamy :D

: 2015-01-23, 00:29
autor: AdamTC
O ile jest jeszcze co badać ;-) ,ale zaryzykuję i podjadę!

: 2015-01-23, 08:05
autor: bombel
AdamTC, jak masz antenke z tylu dachu to masz 278 jak z przodu to prawdopodobnie 257

: 2015-01-23, 08:25
autor: janusz
Bombel, tylko kolega AdamTC ma kombi więc wszystko jest możliwe. Z uwagi na to,że to jest właśnie WP11.144, to ja stawiam, że z tyłu są większe.

: 2015-01-23, 08:55
autor: PrzeRuSco
Ja mam ten sam model i rocznik (lift liftu czyli antenka z przodu) i mam tak jak pisze Bombel 257

: 2015-01-23, 09:16
autor: marlos90
w moim przypadku teoria bombla się sprawdza, antena z przodu i małe tarcze z tyłu ( silnik sr20 )

: 2015-01-23, 09:19
autor: nice-wawa
Miałem kombi z 98 tarcza278 a 2001 ma tarcze 257 obie sr20 więc obstawiam mniejsza tarcze .

: 2015-01-23, 09:31
autor: AdamTC
Dzięki, antenę mam z przodu. Nic prostrzego, jak ściągnąć koło i pomierzyć, ale myślałem że jest jakaś zależność. VIN nic tu nie pomoże?

Ponawiam pytanie o najodpowiedniejszy zestaw hebli.

: 2015-01-23, 09:38
autor: janusz
AdamTC, podrzuć VIN na PW to sprawdzę :]



Z VINu wyszło mi, że tarcza jest 278mm :-|

: 2015-01-23, 10:30
autor: bombel
janusz, chyba lepiej sciagnąc koło i zmierzyć. Np Yapko ma auto z 2002 r i ma antenkę z tyłu :D Do tego są dwa typy SR20 pod maską z filrem od spodu i filtrem z boku

: 2015-01-23, 10:57
autor: PrzeRuSco
janusz to sprawdź co u mnie z tyłu powinno być SJNTCAP11U0570721

: 2015-01-23, 11:12
autor: bombel
Sam jestem ciekawy skąd to wziął, bo mi nie pokazuje :)

: 2015-01-23, 11:15
autor: janusz
Jeśli numer OEM jest

4320699J01 - 257mm -> od 03/01
4320699J04 - 278mm -> od 06/99 do 03/01

Tak zrozumiałem zapiski z NissanFasta

: 2015-01-23, 11:35
autor: PrzeRuSco
Lift jest do VIN P11U0548750 dalej jest Lift Liftu (czyli antenka z przodu).
Jak widać w LL dawali już tylko małe tarcze.

: 2015-01-24, 15:36
autor: AdamTC
Dziś miałem chwilę czasu i wyszło, że mam (a raczej miałem) taką:
Obrazek
Obrazek
Z moich precyzyjnych obliczeń specjalnie przygotowaną do tego 5m miarką wyszło mi 278mm.

: 2015-01-24, 15:48
autor: janusz
Czyli dobrze typowałem i dane z Fasta się w jakimś stopniu zgadzają :P

: 2015-01-24, 16:30
autor: PrzeRuSco
Czyli mam słabe oko bo wczoraj przez felgę oglądałem i twierdziłem że 257 :-/

: 2015-01-24, 16:55
autor: janusz
PrzeRuSco, moim zdaniem jeśli tarcza byłaby 257 to klocek byłby bliżej czoła tarczy. Tak na patrząc po zdjęciach to na oko klocek jest oddalony od tarczy jakieś 10-15mm. Jeśli tarcza jest 257mm to chyba klocek jest bliżej czoła tarczy.

: 2015-01-24, 17:48
autor: AdamTC
Podpowiedzcie mi teraz co zrobić, bo tył muszę koniecznie wymienić, tylko nie wiem co z przodem. Klocki się kończą, tarcz jeszcze trochę jest, ale czuje że już biją (toczyć nie chcę).

Możliwe, żeby bicie było spowodowane skończeniem tyłu? Czy po prostu przód mam pokrzywiony?

: 2015-01-24, 18:53
autor: bombel
AdamTC, czyli dobrze widzialem ze 278 mm. Wymienić trzeba tarcze, klocki i tłoczki przesmarować

: 2015-01-24, 18:57
autor: AdamTC
Tak, to wiem. Pytanie tylko czy mam to robić od razu na dwóch osiach?

: 2015-01-24, 20:13
autor: Wiooreck
Jeśli przód jeszcze trochę pojeździ, to zrób sobie najpierw tył, bo wygląda co najmniej źle.