[N16] Stuki w silniku

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
AdS

[N16] Stuki w silniku

Post autor: AdS » 2012-04-13, 17:37

Witajcie,

Temat dubluje z drugiego forum, jednak jeśli moje obserwacje są prawdziwe, sprawa jest poważna i pilna... Jadąc w trasie silnik w pewnym momencie lekko zahałasował i zaczął wytracać prędkość bez zmiany położenia pedału gazu (a przynajmniej nie współmiernie). Okazało się że nadal ma moc, więc nie przerywałem podróży. Przyglądając się sprawie po dotarciu na miejsce stwierdziłem dodatkowe stuki w silniku, czy na podstawie takiego opisu macie jakieś hipotezy? Silnik 1,5 benzyna (zagazowany).

Pytanie pomocnicze, czy możecie polecić warsztat/mechanika w Warszawie, który mógłby wykonać remont?


Znalazłem ciekawe zestawienie na forum VW:

STUKI W SILNIKU
Miarowe stukanie lub klepanie słyszalne najwyraźniej na wolnych obrotach

* Niewłaściwe luzy zaworowe (częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika). Zwiększenie obrotów silnika powoduje przejście klepania w równomierny hałas mechaniczny.
* Zużyty mechanizm napędu zaworów. Pęknięta sprężyna zaworowa powoduje metaliczny stuk o częstotliwości mniejszej o połowę od obrotów wału korbowego.
* Zużyty łańcuch rozrządu. Szeleszczący hałas zanikający po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika.
* Pęknięty pierścień tłokowy (stuk o matowym szeleszczą-cym odgłosie słyszalny tylko przy małej prędkości obrotowej silnika).

Głuche uderzenia

* Zużyte panewki korbowodowe (regularne głuche stukanie, które może zmniejszyć się po dodaniu gazu). Najbardziej słyszalne jest przy gwałtownych zmianach prędkości obrotowej silnika. Częstotliwość proporcjonalna do obrotów wału korbowego.
* Zużyte panewki główne (głuche pojedyncze uderzenia nasilające się podczas zmiany obciążenia i prędkości obrotowej silnika)
* Stuk tłoka (najbardziej zauważalny przy zimnym silniku i niskiej prędkości obrotowej) Luz sworznia tłokowego słychać jako metaliczne stukanie proporcjonalne do obrotów wału korbowego. Stuk jest słyszalny przy prędkości obrotowej biegu jałowego. Po zwiększeniu prędkości obrotowej zwykle zanika.
Ostatnio zmieniony 2012-04-13, 18:15 przez AdS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-04-13, 17:39

Zacznijmy od tego jaki to silnik?

AdS

Post autor: AdS » 2012-04-13, 18:16

bombel pisze:Zacznijmy od tego jaki to silnik?
Słuszna uwaga... opis uzupełniłem, 1,5 98 KM.

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2012-04-13, 19:24

a zaświeciła Ci się kontrolka check?
może to tylko któraś cewka padła całkiem albo szwankuje czasami i silnik pracuje wtedy na 3 cylindrach?

AdS

Post autor: AdS » 2012-04-13, 20:45

Mas pisze:a zaświeciła Ci się kontrolka check?
może to tylko któraś cewka padła całkiem albo szwankuje czasami i silnik pracuje wtedy na 3 cylindrach?
Na szczęście nie... To raczej coś typowo mechanicznego. Jeszcze mam nadzieję, że to chwilowe hałasy jakiejś panewki wynikające z przeciążenia, i zbyt wcześnie spanikowałem.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-04-13, 21:19

Jeśli to hałasowanie panewki to raczej sprawa jest poważna....
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2012-04-13, 21:51

prawdę powiedziawszy, mała jest moim zdaniem szansa na panewki czy pierścienie.
wyciągnięty łańcuch wywaliłby od razu checka.
nagraj może filmik - będzie łatwiej coś podpowiedzieć.

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2012-04-14, 10:25

w prawdzie w n14 ale mialem cos podobnego silnik mial moc do konca swojego zycia mimo mega stukow ...ja bym na zawor ktorys obstawial ale tak na odleglosc to ciezko :D

Awatar użytkownika
agaj666
fanatyk nissana
Posty: 427
Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
Lokalizacja: koło Warszawy
Kontakt:

Post autor: agaj666 » 2012-04-14, 11:12

A może zamiast tu wróżyc z fusów, warto podjechać do jakiegoś mechanika albo i dwóch i niech się wypowiedzą po obejrzeniu i osłuchaniu silnika?

AdS

Post autor: AdS » 2012-04-14, 22:58

agaj666 pisze:A może zamiast tu wróżyc z fusów, warto podjechać do jakiegoś mechanika albo i dwóch i niech się wypowiedzą po obejrzeniu i osłuchaniu silnika?
Zdecydowanie lepiej tak zrobić, stąd moje pytanko dotyczące jakiegoś mechanika w Warszawie, który mógłby coś powiedzieć i jeszcze się tym zająć, przy założeniu że nie poradzi wymienić silnika albo samochodu :>

Po analizie materiałów w internecie wyszło mi że to luz sworznia tłokowego...

P.S. Przebieg (realny) 150 tys. km
P.S.2 Filmik nie chce się załączyć - nie chce zaśmiecać YT ;)
Ostatnio zmieniony 2012-04-23, 00:04 przez AdS, łącznie zmieniany 1 raz.

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2012-04-15, 00:44

filmik musisz wrzucić np. na youtube i wrzucić linka.
co do mechanika to uderz do Bodka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”