[N16] Stuki w silniku
Moderator: sergiej
[N16] Stuki w silniku
Witajcie,
Temat dubluje z drugiego forum, jednak jeśli moje obserwacje są prawdziwe, sprawa jest poważna i pilna... Jadąc w trasie silnik w pewnym momencie lekko zahałasował i zaczął wytracać prędkość bez zmiany położenia pedału gazu (a przynajmniej nie współmiernie). Okazało się że nadal ma moc, więc nie przerywałem podróży. Przyglądając się sprawie po dotarciu na miejsce stwierdziłem dodatkowe stuki w silniku, czy na podstawie takiego opisu macie jakieś hipotezy? Silnik 1,5 benzyna (zagazowany).
Pytanie pomocnicze, czy możecie polecić warsztat/mechanika w Warszawie, który mógłby wykonać remont?
Znalazłem ciekawe zestawienie na forum VW:
STUKI W SILNIKU
Miarowe stukanie lub klepanie słyszalne najwyraźniej na wolnych obrotach
* Niewłaściwe luzy zaworowe (częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika). Zwiększenie obrotów silnika powoduje przejście klepania w równomierny hałas mechaniczny.
* Zużyty mechanizm napędu zaworów. Pęknięta sprężyna zaworowa powoduje metaliczny stuk o częstotliwości mniejszej o połowę od obrotów wału korbowego.
* Zużyty łańcuch rozrządu. Szeleszczący hałas zanikający po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika.
* Pęknięty pierścień tłokowy (stuk o matowym szeleszczą-cym odgłosie słyszalny tylko przy małej prędkości obrotowej silnika).
Głuche uderzenia
* Zużyte panewki korbowodowe (regularne głuche stukanie, które może zmniejszyć się po dodaniu gazu). Najbardziej słyszalne jest przy gwałtownych zmianach prędkości obrotowej silnika. Częstotliwość proporcjonalna do obrotów wału korbowego.
* Zużyte panewki główne (głuche pojedyncze uderzenia nasilające się podczas zmiany obciążenia i prędkości obrotowej silnika)
* Stuk tłoka (najbardziej zauważalny przy zimnym silniku i niskiej prędkości obrotowej) Luz sworznia tłokowego słychać jako metaliczne stukanie proporcjonalne do obrotów wału korbowego. Stuk jest słyszalny przy prędkości obrotowej biegu jałowego. Po zwiększeniu prędkości obrotowej zwykle zanika.
Temat dubluje z drugiego forum, jednak jeśli moje obserwacje są prawdziwe, sprawa jest poważna i pilna... Jadąc w trasie silnik w pewnym momencie lekko zahałasował i zaczął wytracać prędkość bez zmiany położenia pedału gazu (a przynajmniej nie współmiernie). Okazało się że nadal ma moc, więc nie przerywałem podróży. Przyglądając się sprawie po dotarciu na miejsce stwierdziłem dodatkowe stuki w silniku, czy na podstawie takiego opisu macie jakieś hipotezy? Silnik 1,5 benzyna (zagazowany).
Pytanie pomocnicze, czy możecie polecić warsztat/mechanika w Warszawie, który mógłby wykonać remont?
Znalazłem ciekawe zestawienie na forum VW:
STUKI W SILNIKU
Miarowe stukanie lub klepanie słyszalne najwyraźniej na wolnych obrotach
* Niewłaściwe luzy zaworowe (częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika). Zwiększenie obrotów silnika powoduje przejście klepania w równomierny hałas mechaniczny.
* Zużyty mechanizm napędu zaworów. Pęknięta sprężyna zaworowa powoduje metaliczny stuk o częstotliwości mniejszej o połowę od obrotów wału korbowego.
* Zużyty łańcuch rozrządu. Szeleszczący hałas zanikający po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika.
* Pęknięty pierścień tłokowy (stuk o matowym szeleszczą-cym odgłosie słyszalny tylko przy małej prędkości obrotowej silnika).
Głuche uderzenia
* Zużyte panewki korbowodowe (regularne głuche stukanie, które może zmniejszyć się po dodaniu gazu). Najbardziej słyszalne jest przy gwałtownych zmianach prędkości obrotowej silnika. Częstotliwość proporcjonalna do obrotów wału korbowego.
* Zużyte panewki główne (głuche pojedyncze uderzenia nasilające się podczas zmiany obciążenia i prędkości obrotowej silnika)
* Stuk tłoka (najbardziej zauważalny przy zimnym silniku i niskiej prędkości obrotowej) Luz sworznia tłokowego słychać jako metaliczne stukanie proporcjonalne do obrotów wału korbowego. Stuk jest słyszalny przy prędkości obrotowej biegu jałowego. Po zwiększeniu prędkości obrotowej zwykle zanika.
Ostatnio zmieniony 2012-04-13, 18:15 przez AdS, łącznie zmieniany 1 raz.
Na szczęście nie... To raczej coś typowo mechanicznego. Jeszcze mam nadzieję, że to chwilowe hałasy jakiejś panewki wynikające z przeciążenia, i zbyt wcześnie spanikowałem.Mas pisze:a zaświeciła Ci się kontrolka check?
może to tylko któraś cewka padła całkiem albo szwankuje czasami i silnik pracuje wtedy na 3 cylindrach?
Jeśli to hałasowanie panewki to raczej sprawa jest poważna....
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Zdecydowanie lepiej tak zrobić, stąd moje pytanko dotyczące jakiegoś mechanika w Warszawie, który mógłby coś powiedzieć i jeszcze się tym zająć, przy założeniu że nie poradzi wymienić silnika albo samochoduagaj666 pisze:A może zamiast tu wróżyc z fusów, warto podjechać do jakiegoś mechanika albo i dwóch i niech się wypowiedzą po obejrzeniu i osłuchaniu silnika?
Po analizie materiałów w internecie wyszło mi że to luz sworznia tłokowego...
P.S. Przebieg (realny) 150 tys. km
P.S.2 Filmik nie chce się załączyć - nie chce zaśmiecać YT
Ostatnio zmieniony 2012-04-23, 00:04 przez AdS, łącznie zmieniany 1 raz.