[N16] Duże spalanie po mieście n16 1.5 b

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
jarodnb85
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2015-03-01, 09:15
Lokalizacja: Łódź

[N16] Duże spalanie po mieście n16 1.5 b

Post autor: jarodnb85 » 2015-03-01, 09:29

Witam forumowiczów!
Szczęśliwie wszedłem w posiadanie Almery n16 1.5 benzynka.Mam,jednak mały problem.Autko w trasie pali 6-6,5 litrów na 100 km,za to po mieście nie schodzi poniżej 10l/100km,a podczas ostatnich przymrozków nawet przekracza 11l/100km.Macie,może jakieś sugestie?Czytam na różnych stronach,że spalanie w mieście powinno wynosić 8-8,5l/100km.Znajomy mechanik powiedział mi,że przy silnikach japońskich poprostu jest taka rozpiętość miedzy spalaniem w mieście,a w trasie.Czy może jest jakiś problem z autkiem?Jak jest u Was ze spalaniem?
Z góry dziękuje za pomoc!
Ostatnio zmieniony 2015-03-01, 11:12 przez jarodnb85, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-03-01, 11:04

jarodnb85, normalne dla każdego benzyniaka, szczególnie w Łodzi

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2015-03-01, 11:39

Raczej norma
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2015-03-01, 12:18

Alma jest ciezka, silnik maly i dosc slaby, do tego jeszcze piekne korki w Lodzi i masz przepis na wysokie spalanie :)

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzeg255 » 2015-03-01, 19:45

Najważniejsze pytanie, to ile km robisz po mieście ? Bo jak dojeżdżasz gdzieś 5km ,to normalne. Moja prima przez 8 lat nie spaliła w mieście więcej jak 9-10l a przez ostatni rok dojeżdżałem codziennie do pracy 6km i spalanie utrzymywało się na poziomie 12l (jeszcze dobrze się nie rozgrzało, a już gasiłem ). Teraz jeżdżę już odcinek 13km i spalanie wróciło do normy . Za to almerka codziennie śmiga po naście km w jedną stronę i spalanie 8-9l.
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB

jarodnb85
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2015-03-01, 09:15
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jarodnb85 » 2015-03-01, 20:03

To prawda,do pracy mam 8km i w zime ledwo się rozgrzeje i już trzeba gasić.Na korki aż tak nie narzekam,bo pracuje w takich godzinach,że omijam godziny szczytu.Poza tym nie przebijam się przez centrum;tam wiadomo kisiel tak ok.16.W trasie pali 6-6,5l.Stąd mój lekki niepokój,ale widocznie już tak musi być.Jest ktoś kto wrzucił lpg przy tym silniku?Przy obecnej cenie gazu może to nie głupi ruch.

Awatar użytkownika
osiak_89
stały bywalec
Posty: 91
Rejestracja: 2014-06-21, 13:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: osiak_89 » 2015-03-19, 20:17

ja mam lpg i nie narzekam ;) fakt, że mi gazu pali w mieście poniżej dyszki, a na trasie to z 8-9 ;)

Awatar użytkownika
Suwakovsky
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2015-06-16, 05:24
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Suwakovsky » 2015-12-03, 19:20

Niedawno założyłem gaz do tego smoka. Wchodzi +/- 38l do butli i do momentu kiedy Wyłącza się gaz robie 300-320km. Z czego wynika około 12-14l na 100 km. Odcinki około 16km. Zastanawiam się nad swapem na 2.0 lub nad wymianą auta, na bardziej ekonomiczne. ;r

Awatar użytkownika
osiak_89
stały bywalec
Posty: 91
Rejestracja: 2014-06-21, 13:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: osiak_89 » 2015-12-03, 20:55

Hmmm mi pali mniej. Kwestia jak wyglada te 16km bo moze duzo postojow i dynamicznych zrywow;)

Ja codziennie robie do roboty 11 km miastem, mam butle 40 l wchodzi ok 36l i te 360km w miescie machne.

Awatar użytkownika
Suwakovsky
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2015-06-16, 05:24
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Suwakovsky » 2015-12-03, 22:33

osiak_89, u mnie to jest 16km, mniej więcej w połowie trasy zaczynają się pierwsze światła, potem jest +/- obwodnica (ograniczenie do 70km/h) staram się stosować zasady eco-driv... max do 3000obr - dynamiczniej nie ruszam :) A spalanie jest wręcz przerażające. nic tylko jeździć i nie patrzeć do portfela - ale w tę myśl mogłem kupić coś większego, co by jechało :3

Awatar użytkownika
osiak_89
stały bywalec
Posty: 91
Rejestracja: 2014-06-21, 13:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: osiak_89 » 2015-12-04, 10:05

hmmm to faktycznie wysokie spalanie. ja chyba jeszcze 10l/100km nie przekroczyłem, a jak wracam to 11km w 45minut robię bo korki.

Fakt, że dynamiki za wiele to 1,5 nie daje, a spalnie praktycznie jak 2.0 :D

Awatar użytkownika
Suwakovsky
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2015-06-16, 05:24
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Suwakovsky » 2015-12-04, 12:47

osiak_89, spalanie wyższe niż 2.0. brat ma primere, sr20de i jemu na tej samej trasie pali 9-10l/100km przy niemalże identycznym stylu jazdy. =.= Dobra... więcej już nie będę narzekał na tego grata :D przynajmniej blacha zdrowa;p

Awatar użytkownika
osiak_89
stały bywalec
Posty: 91
Rejestracja: 2014-06-21, 13:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: osiak_89 » 2015-12-04, 13:27

uważaj bo po zimie i blacha zacznie się gniewać :D wiadomo, że 1.5 spali więcej niż 2.0 przy takim samym stylu bo się więcej namęczyć musi ;D

Awatar użytkownika
Suwakovsky
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2015-06-16, 05:24
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Suwakovsky » 2015-12-11, 18:05

Takie spostrzeżenie. Oddałem autko do wymiany opon i wyważenia. Z racji tego, że zajmuje się tym znajomy mechanik, to polecił mi zainteresować się hamulcami. Jak się okazało, tylnie koła praktycznie nie odpuszczały, co masakrycznie zwiększało obciążenie podczas ruszania (jak już podczas stałej jazdy spalanie nie było takie ogromne, tak po mieście to powodowało wzrost spalania). Jak na razie to problem tylko załagodziłem (rozruszałem tłoczki, prowadnice, nasmarowałem prowadnice) i wypatruję rezultatu. Na wiosnę szykuje się kompletna regeneracja zacisków, wymiana tarcz i klocków, ale to dopiero na wiosnę. ;) po chwili rozmowy, ów znajomy stwierdził, że szerokie opony mogą powodować podwyższone spalanie, uszkodzony czujnik temp. silnika, uszkodzona sonda lambda, przepływka i wyciągnięty łańcuch rozrządu) ale przy tym też powiedział, że te trzy ostatnie, to bym poznał po pracy silnika, bo po prostu to auto by nie jechało. Także pozdrawiam wszystkich, szczególnie tych, którym almerka pali powyżej 10/100 ;)

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2015-12-11, 20:31

Dziwne tylko że nie poznałeś objawów nieodpuszczających hamulców m.in. po - szarpnięciu przy dojazdach lub zatrzymaniu auta,skoro klocek stykał się z tarczą w jakimś stopniu musiał generować temperaturę,za czym idzie zapach dość specyficzny. Przyczyna takowej sytuacji może również leżeć po stronie linek hamulca ręcznego.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”