[N15] 1.4 16V brak mocy
Moderator: sergiej
[N15] 1.4 16V brak mocy
Witam.
Auto użytkujemy od 3 lat już pewnie. Na początku problem objawiał się tym, że spadki mocy były chwilowe, coś jakby samochód dostawał mniejszą dawkę paliwa. Potem było już coraz częściej no a teraz to mocy nie ma już w ogóle. Strasznie trudno jest wykręcić to auto do 140 km/h a 160km/h to już z cudem graniczy.
Dziś wyczyściłem przepływomierz, niestety nic to nie dało. Jakie napięcia powinien pokazywać ten przepływomierz?
W czym może być przyczyna tego muła?
Diagnostyka nie pokazuje żadnych błędów.
Auto użytkujemy od 3 lat już pewnie. Na początku problem objawiał się tym, że spadki mocy były chwilowe, coś jakby samochód dostawał mniejszą dawkę paliwa. Potem było już coraz częściej no a teraz to mocy nie ma już w ogóle. Strasznie trudno jest wykręcić to auto do 140 km/h a 160km/h to już z cudem graniczy.
Dziś wyczyściłem przepływomierz, niestety nic to nie dało. Jakie napięcia powinien pokazywać ten przepływomierz?
W czym może być przyczyna tego muła?
Diagnostyka nie pokazuje żadnych błędów.
Zdejmij wężyk od powrotu paliwa do baku, podepnij w jego miejsce drugi wężyk i skieruj go do przezroczystego pojemnika. Teraz odpal silnik i patrz co się dzieje. Jeśli pompa jest ok, to będzie lało dość intensywnym jednolitym strumieniem. Bardzo słaby strumień lub jego brak (tak było u mnie) świadczy najprawdopodobniej (ale nie na pewno) albo o śmierci pompy albo o dużych oporach przepływu z pompy do silnika. Filtr paliwa był kiedyś wymieniany?
Zrób test, powiedz co wyszło, pomyślimy dalej.
Zrób test, powiedz co wyszło, pomyślimy dalej.
Zanim skończyłem pisać poprzedniego posta, to dodałeś zdjęcie. Dokładnie, to jest filtr. Zdemontuj go tylko uważaj jak będziesz odłączał przewody, bo może chlapnąć benzyną nawet po oczach! Spróbuj dmuchnąć przez filtr. Jak możesz bez problemu przez niego dmuchać (jak w balon) to jest OK, a jak policzki robią się duże, a oczy czerwone to masz przyczynę . Z resztą i tak należałoby go wymienić, bo na świeżego nie wygląda, a jak sam stwierdziłeś nigdy do niego nie zaglądałeś, to już czas najwyższy, w szczególności, że nie są to duże koszty.
Tak właśnie zrobię. Dziś zamontuje nowy filtr i zobaczę efekty.
[ Dodano: 2014-07-15, 19:07 ]
Stary filtr w stanie bardzo dobrym, co prawda leciało z niego trochę syfu ale jak najbardziej był drożny. Pompka paliwa pompuje dobrze, powrót leciał jak ta lala. Zdjąłem nawet kopułkę, strasznie zaśniedziała byłą, wyczyściłem. Będę jechał do pracy zobaczę efekty. Co jeszcze może być?
[ Dodano: 2014-07-16, 06:37 ]
Nie ma żadnej poprawy
[ Dodano: 2014-07-15, 19:07 ]
Stary filtr w stanie bardzo dobrym, co prawda leciało z niego trochę syfu ale jak najbardziej był drożny. Pompka paliwa pompuje dobrze, powrót leciał jak ta lala. Zdjąłem nawet kopułkę, strasznie zaśniedziała byłą, wyczyściłem. Będę jechał do pracy zobaczę efekty. Co jeszcze może być?
[ Dodano: 2014-07-16, 06:37 ]
Nie ma żadnej poprawy
Po bardzo długiej przerwie, witam ponownie.
Otóż zrobiłem tak jak pisaliście, ściągnąłem wężyk powrotny, założyłem drugi i do bańki. Paliwo wg. mnie leci w porządku. Co dziwne a może i nie to to, że samochód gaśnie kiedy powrót płynie do bańki, kiedy wężyk zacisnę wtedy pracuje normalnie.
Nie tak dawno wymieniłem również kopułkę, niestety to też nie pomogło
Otóż zrobiłem tak jak pisaliście, ściągnąłem wężyk powrotny, założyłem drugi i do bańki. Paliwo wg. mnie leci w porządku. Co dziwne a może i nie to to, że samochód gaśnie kiedy powrót płynie do bańki, kiedy wężyk zacisnę wtedy pracuje normalnie.
Nie tak dawno wymieniłem również kopułkę, niestety to też nie pomogło