[N15] 1.4 16V brak mocy

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

[N15] 1.4 16V brak mocy

Post autor: byczynho » 2014-07-14, 14:27

Witam.
Auto użytkujemy od 3 lat już pewnie. Na początku problem objawiał się tym, że spadki mocy były chwilowe, coś jakby samochód dostawał mniejszą dawkę paliwa. Potem było już coraz częściej no a teraz to mocy nie ma już w ogóle. Strasznie trudno jest wykręcić to auto do 140 km/h a 160km/h to już z cudem graniczy.
Dziś wyczyściłem przepływomierz, niestety nic to nie dało. Jakie napięcia powinien pokazywać ten przepływomierz?
W czym może być przyczyna tego muła?
Diagnostyka nie pokazuje żadnych błędów.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-07-14, 15:24

Myślę, że to pompa paliwa kończy żywot...

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-07-14, 15:32

Jest taka możliwość? Jakiś sposób na sprawdzenie tego? Jakie wartości powinien pokazywać przepływomierz?

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2014-07-14, 16:26

najprościej zdjąć wężyk i przekręcić stacyjkę powinno tryskać jak u młodzieniaszka :mrgreen:
Możesz też zacisnąć wężyk od powrotu jeśli pompa jest padnięta podniesie to ciśnienie i samochód powinien jechać normalnie
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-07-14, 16:39

A czy gdyby pompa była tak jak sugerujecie na dobiciu, nie puszczałaby paliwa z powrotem do baku?

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2014-07-14, 18:36

Zdejmij wężyk od powrotu paliwa do baku, podepnij w jego miejsce drugi wężyk i skieruj go do przezroczystego pojemnika. Teraz odpal silnik i patrz co się dzieje. Jeśli pompa jest ok, to będzie lało dość intensywnym jednolitym strumieniem. Bardzo słaby strumień lub jego brak (tak było u mnie) świadczy najprawdopodobniej (ale nie na pewno) albo o śmierci pompy albo o dużych oporach przepływu z pompy do silnika. Filtr paliwa był kiedyś wymieniany?
Zrób test, powiedz co wyszło, pomyślimy dalej.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-07-14, 18:50

Filtr paliwa, no właśnie. Jak mamy to auto to nawet nigdy o tym nie pomyślałem.... Dobra uwaga. Gdzie go znajdę?

Awatar użytkownika
słoma79
fanatyk nissana
Posty: 1355
Rejestracja: 2009-12-09, 19:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: słoma79 » 2014-07-14, 19:46

pod maską :) patrtząc z przodu po prawej stronie :)
Pozdrawiam Słoma79

Z nissanem od 27.03.2009

www.emilka.org.pl

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-07-14, 20:17

Czy to jest to?
Obrazek

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2014-07-14, 20:20

Z listwy paliwowej wychodzą dwa przewody. Idąc po jednym z nich po góra kilkudziesięciu centymetrach przewodu trafisz na małą metalową puszkę - oto filtr ;-)

Awatar użytkownika
słoma79
fanatyk nissana
Posty: 1355
Rejestracja: 2009-12-09, 19:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: słoma79 » 2014-07-14, 20:24

to jest to...jak to Twój to jest dość stary :->
Pozdrawiam Słoma79

Z nissanem od 27.03.2009

www.emilka.org.pl

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2014-07-14, 20:57

Zanim skończyłem pisać poprzedniego posta, to dodałeś zdjęcie. Dokładnie, to jest filtr. Zdemontuj go tylko uważaj jak będziesz odłączał przewody, bo może chlapnąć benzyną nawet po oczach! Spróbuj dmuchnąć przez filtr. Jak możesz bez problemu przez niego dmuchać (jak w balon) to jest OK, a jak policzki robią się duże, a oczy czerwone to masz przyczynę :-P . Z resztą i tak należałoby go wymienić, bo na świeżego nie wygląda, a jak sam stwierdziłeś nigdy do niego nie zaglądałeś, to już czas najwyższy, w szczególności, że nie są to duże koszty.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-07-14, 21:27

Zaczałbym wlasnie od jego wymiany

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-07-16, 05:36

Tak właśnie zrobię. Dziś zamontuje nowy filtr i zobaczę efekty.

[ Dodano: 2014-07-15, 19:07 ]
Stary filtr w stanie bardzo dobrym, co prawda leciało z niego trochę syfu ale jak najbardziej był drożny. Pompka paliwa pompuje dobrze, powrót leciał jak ta lala. Zdjąłem nawet kopułkę, strasznie zaśniedziała byłą, wyczyściłem. Będę jechał do pracy zobaczę efekty. Co jeszcze może być?

[ Dodano: 2014-07-16, 06:37 ]
Nie ma żadnej poprawy

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-07-16, 07:57

Zacisnij ten wezyk powrotny i zobacz wtedy.
Zobacz jak wygladaja swiece.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-07-16, 13:38

Jak zacisnę co ma się dziać? świecie nie tak dawno były wymieniane

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-07-16, 13:50

Bonzo pisal wyzej o tym. Jak pojedzie normalnie wtedy oznacza to ze pompa paliwa niedomaga.

Ja sie nie pytalem kiedy byly wymieniane, tylko jak wygladaja :P czy ktoras np. jest mokra lub rozni sie czyms od pozostalych?

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2015-07-20, 15:23

Po bardzo długiej przerwie, witam ponownie.

Otóż zrobiłem tak jak pisaliście, ściągnąłem wężyk powrotny, założyłem drugi i do bańki. Paliwo wg. mnie leci w porządku. Co dziwne a może i nie to to, że samochód gaśnie kiedy powrót płynie do bańki, kiedy wężyk zacisnę wtedy pracuje normalnie.
Nie tak dawno wymieniłem również kopułkę, niestety to też nie pomogło :(

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-07-20, 17:37

Moim zdaniem przepływomierz do wymiany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”