[N16] (po lifcie) Mała modyfikacja silnika
Moderator: sergiej
[N16] (po lifcie) Mała modyfikacja silnika
Witam wszystkich forumowiczow.
Po malym remoncie zawieszenia przyszedl czas na silnik. Chodzi mi dokladnie o modyfikacje ukladu dolotowego. Chce zeby moj 1.5 98 KM sie troche lepiej zbieral z nizszych obrotow, bo obecnie jest marnie. Nawet czinkusie mnie biorą . Kompresja na zimnym silniku po okolo 10 barow na cylinder, najmniej 9,5 bara.
Jakiej firmy polecacie filtr stozkowy i czy po jego zalozeniu nie trzeba jechac na hamownie i stroic kompa?
Po malym remoncie zawieszenia przyszedl czas na silnik. Chodzi mi dokladnie o modyfikacje ukladu dolotowego. Chce zeby moj 1.5 98 KM sie troche lepiej zbieral z nizszych obrotow, bo obecnie jest marnie. Nawet czinkusie mnie biorą . Kompresja na zimnym silniku po okolo 10 barow na cylinder, najmniej 9,5 bara.
Jakiej firmy polecacie filtr stozkowy i czy po jego zalozeniu nie trzeba jechac na hamownie i stroic kompa?
Ostatnio zmieniony 2014-05-18, 13:45 przez nisanow, łącznie zmieniany 1 raz.
podniesie podniesie ;P
bez strojenia szału nie robi - około 3KM do ugrania.
Ważniejsza jest tu długość dolotu (pojemność) - która wpływa na przyrost Nm - tu około 2-4Nm jest do wywalczenia.
To niestety nie SR20 i samo wywalenie drugiego kata i rozluźnienie wydechu nie daje w QG praktycznie nic bez strojenia...
Ciśnienia na garach faktycznie skromnie wyszły... U mnie w QG18 okolice 13,4bar było a obecnie prawie 14bar jest.
bez strojenia szału nie robi - około 3KM do ugrania.
Ważniejsza jest tu długość dolotu (pojemność) - która wpływa na przyrost Nm - tu około 2-4Nm jest do wywalczenia.
To niestety nie SR20 i samo wywalenie drugiego kata i rozluźnienie wydechu nie daje w QG praktycznie nic bez strojenia...
Ciśnienia na garach faktycznie skromnie wyszły... U mnie w QG18 okolice 13,4bar było a obecnie prawie 14bar jest.
Nisanow, Ty się zajmij na początek kompresją na cylindrach, bo masz poniżej minimum, które wynosi 11,3 bara (11,5 kg/cm²).
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Pytanie czy nie trzyma ciśnienia na pierścieniach czy na zaworach? Jeśli na zaworach to remont głowicy, jeśli na pierścieniach - bo są zapieczone, to można spróbować je jakoś wyczyścić - albo nafta, albo płukanka silnika.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
No jak wcina olej to ja raczej stawiam na pierścienie na tłokach
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
A puszcza bąki? Bo u mnie nie puszczał bąków, świece czyste, kompresję trzymał, a olej znikał. Po dwukrotnej płukance silnika ilość konsumowanego oleju zmniejszyłem prawie o połowę. Uszczelniacze zaworowe też wymieniałem, ale to zredukowało o jakieś 40-60ml/1000km.
Uszczelniacze można wymienić bez ściągania głowicy
Uszczelniacze można wymienić bez ściągania głowicy
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Nisanow ja tam nawet nie podpierałem zaworów przy wymianie uszczelniaczy .
Płukankę silnika sam robisz przy zmianie oleju. Kupujesz preparat od Liqui Moly, Valvoline albo Millersa. Wlewasz go do silnika jak jest rozgrzany - najlepiej po jeździe. Silnik pracuje sobie 15-20min na wolnych obrotach. Później zlewasz olej, czekasz 2-3h niech sobie wszystko ścieknie, zakładasz nowy filtr i zalewasz świeży olej.
Płukankę silnika sam robisz przy zmianie oleju. Kupujesz preparat od Liqui Moly, Valvoline albo Millersa. Wlewasz go do silnika jak jest rozgrzany - najlepiej po jeździe. Silnik pracuje sobie 15-20min na wolnych obrotach. Później zlewasz olej, czekasz 2-3h niech sobie wszystko ścieknie, zakładasz nowy filtr i zalewasz świeży olej.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Nisanow, odpowiednie naciśnięcie talerzyka Ale Ty po prostu wbij ciśnienie do cylindra i po problemie 8 barów powinno wystarczyć.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
to wracajac do sedna sprawy , ile kosztuje taki remont i na jakich czesciach . Co do czesci cena nie gra roli , wybieram zawsze najlepsze
[ Dodano: 2014-05-21, 08:19 ]
i czy przy zdejmowaniu głowicy trzeba sściągać cała pokrywę boczną lancucha. Jeżeli tak to jaki jest orientacyjny koszt remontu silnika, bo warunkach domowych nie mam jak odkręcić koła prasowego na wale , a bez jego ściągnięcia nic nie zrobię.
[ Dodano: 2014-06-05, 20:13 ]
moze inne pytanie , co bardziej polecacie : ladowanie sie w koszt remontu silnika ktory dobrze znacie czy kupic używany z gwarancja i przelozyc graty.
[ Dodano: 2014-05-21, 08:19 ]
i czy przy zdejmowaniu głowicy trzeba sściągać cała pokrywę boczną lancucha. Jeżeli tak to jaki jest orientacyjny koszt remontu silnika, bo warunkach domowych nie mam jak odkręcić koła prasowego na wale , a bez jego ściągnięcia nic nie zrobię.
[ Dodano: 2014-06-05, 20:13 ]
moze inne pytanie , co bardziej polecacie : ladowanie sie w koszt remontu silnika ktory dobrze znacie czy kupic używany z gwarancja i przelozyc graty.