[N16] (po lifcie) Mała modyfikacja silnika

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
nisanow
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2014-05-02, 13:23
Lokalizacja: gdzies

[N16] (po lifcie) Mała modyfikacja silnika

Post autor: nisanow » 2014-05-18, 12:59

Witam wszystkich forumowiczow.
Po malym remoncie zawieszenia przyszedl czas na silnik. Chodzi mi dokladnie o modyfikacje ukladu dolotowego. Chce zeby moj 1.5 98 KM sie troche lepiej zbieral z nizszych obrotow, bo obecnie jest marnie. Nawet czinkusie mnie biorą :P . Kompresja na zimnym silniku po okolo 10 barow na cylinder, najmniej 9,5 bara.
Jakiej firmy polecacie filtr stozkowy i czy po jego zalozeniu nie trzeba jechac na hamownie i stroic kompa?
Ostatnio zmieniony 2014-05-18, 13:45 przez nisanow, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2014-05-18, 13:58

Z tymi ciśnieniami to szału niema
Co do stożka to nie musisz jechać na hamownie
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2014-05-18, 21:42

podniesie podniesie ;P
bez strojenia szału nie robi - około 3KM do ugrania.
Ważniejsza jest tu długość dolotu (pojemność) - która wpływa na przyrost Nm - tu około 2-4Nm jest do wywalczenia.
To niestety nie SR20 i samo wywalenie drugiego kata i rozluźnienie wydechu nie daje w QG praktycznie nic bez strojenia...
Ciśnienia na garach faktycznie skromnie wyszły... U mnie w QG18 okolice 13,4bar było a obecnie prawie 14bar jest.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-18, 23:16

Nisanow, Ty się zajmij na początek kompresją na cylindrach, bo masz poniżej minimum, które wynosi 11,3 bara (11,5 kg/cm²).
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

nisanow
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2014-05-02, 13:23
Lokalizacja: gdzies

Post autor: nisanow » 2014-05-19, 07:30

czyli lepiej zainwestować całe pieniążki w remont silnika.To jeżeli remont to na jakich częściach i jaki jest ich koszt?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-19, 08:13

Pytanie czy nie trzyma ciśnienia na pierścieniach czy na zaworach? Jeśli na zaworach to remont głowicy, jeśli na pierścieniach - bo są zapieczone, to można spróbować je jakoś wyczyścić - albo nafta, albo płukanka silnika.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

nisanow
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2014-05-02, 13:23
Lokalizacja: gdzies

Post autor: nisanow » 2014-05-19, 13:01

pewno zawory bo pierścienie sa szczelne gdyż nie wypycha oleju przez bagnet. czyli robota ma obejmować : planowanie głowicy, szlifowanie gniazd zawodowych, nowe zawory i uszczelniacze. Zapomniałem dodać ze ten silniczek lubi sobie wypić litr na tysiąc (oleju).:-P Wiecie jakie koszta to są?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-19, 13:02

No jak wcina olej to ja raczej stawiam na pierścienie na tłokach :D
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

nisanow
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2014-05-02, 13:23
Lokalizacja: gdzies

Post autor: nisanow » 2014-05-19, 15:43

A nie uszczelniacze zaworowe ? :->

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-19, 15:48

A puszcza bąki? Bo u mnie nie puszczał bąków, świece czyste, kompresję trzymał, a olej znikał. Po dwukrotnej płukance silnika ilość konsumowanego oleju zmniejszyłem prawie o połowę. Uszczelniacze zaworowe też wymieniałem, ale to zredukowało o jakieś 40-60ml/1000km.
Uszczelniacze można wymienić bez ściągania głowicy :D
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

nisanow
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2014-05-02, 13:23
Lokalizacja: gdzies

Post autor: nisanow » 2014-05-19, 16:08

Podczas odpalania nie puszcza bąka ale jak sie przygazuje to idzie niebieski dymek (jezeli to pomoze to moge zrobic filmik) . Co do uszczelniaczy to wiem ze sie tak da :-P podpierajac tokami zawory :-D . Wiesz moze gdzie mozna wykonac plukanie silnika , bo z checia bym skorzystal . Jestem ze slaska .

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-19, 16:25

Nisanow ja tam nawet nie podpierałem zaworów przy wymianie uszczelniaczy :D .
Płukankę silnika sam robisz przy zmianie oleju. Kupujesz preparat od Liqui Moly, Valvoline albo Millersa. Wlewasz go do silnika jak jest rozgrzany - najlepiej po jeździe. Silnik pracuje sobie 15-20min na wolnych obrotach. Później zlewasz olej, czekasz 2-3h niech sobie wszystko ścieknie, zakładasz nowy filtr i zalewasz świeży olej.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

nisanow
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2014-05-02, 13:23
Lokalizacja: gdzies

Post autor: nisanow » 2014-05-19, 16:55

janusz powiedz jaką technologie stosujesz ,ze nie musisz podpierac zaworow , bardzo przyda mi sie to w pracy :D

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-19, 17:03

Nisanow, odpowiednie naciśnięcie talerzyka :] Ale Ty po prostu wbij ciśnienie do cylindra i po problemie :d 8 barów powinno wystarczyć.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

nisanow
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2014-05-02, 13:23
Lokalizacja: gdzies

Post autor: nisanow » 2014-05-20, 17:46

to wracajac do sedna sprawy , ile kosztuje taki remont i na jakich czesciach . Co do czesci cena nie gra roli , wybieram zawsze najlepsze :D

[ Dodano: 2014-05-21, 08:19 ]
i czy przy zdejmowaniu głowicy trzeba sściągać cała pokrywę boczną lancucha. Jeżeli tak to jaki jest orientacyjny koszt remontu silnika, bo warunkach domowych nie mam jak odkręcić koła prasowego na wale , a bez jego ściągnięcia nic nie zrobię.

[ Dodano: 2014-06-05, 20:13 ]
moze inne pytanie , co bardziej polecacie : ladowanie sie w koszt remontu silnika ktory dobrze znacie czy kupic używany z gwarancja i przelozyc graty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”