[N16] Wymiana uszczelki pod głowicą oraz pierścieni
Moderator: sergiej
[N16] Wymiana uszczelki pod głowicą oraz pierścieni
Witam.
Popsuła mi się uszczelka pod głowicą w Nissan Almera 1.5 98 km 2003r. jestem w trakcie wymiany i mam parę pytań.
-Jaka jest kolejność i siła dokręcania głowicy
-pali mi olej około 1 l na 2500 km jeśli jest wszystko rozkręcone czy jest sens wymieniać pierścienie bez robienia szlifu cylindra?
Popsuła mi się uszczelka pod głowicą w Nissan Almera 1.5 98 km 2003r. jestem w trakcie wymiany i mam parę pytań.
-Jaka jest kolejność i siła dokręcania głowicy
-pali mi olej około 1 l na 2500 km jeśli jest wszystko rozkręcone czy jest sens wymieniać pierścienie bez robienia szlifu cylindra?
rozumiem e głowica była planowana , jesli masz uszczelkę erlina to powinna być tam kompletna rozpiska o kolejności i momentach dokrecenia .co do ubytków oleju jak wygladają trzonki zaworowe , ale jak masz zdjętą czapę i czujesz sie na siłach to zmień też pierścienie
znalazłem coś takiego
Śruby mocowania głowicy (gwint i dolna płaszczyzna łbów powleczone olejem):
— śruby nr 1 do 10:
1. etap: 30 N • m;
2. etap: 60 N • m;
3. etap: poluzować całkowicie;
4. etap: 30 N • m;
5. etap: 60±5 N-m lub dokręcić o 50°
do 55°;
— śruby nr 11 do 15: 6,4 do 8,5 N • m.
znalazłem coś takiego
Śruby mocowania głowicy (gwint i dolna płaszczyzna łbów powleczone olejem):
— śruby nr 1 do 10:
1. etap: 30 N • m;
2. etap: 60 N • m;
3. etap: poluzować całkowicie;
4. etap: 30 N • m;
5. etap: 60±5 N-m lub dokręcić o 50°
do 55°;
— śruby nr 11 do 15: 6,4 do 8,5 N • m.
- MagicalFire
- doświadczony forumowicz
- Posty: 252
- Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
- Lokalizacja: Cybinka
- Kontakt:
Może opiszę cały mój problem.Auto zawsze było mułowate i paliło olej 1 l/2500 km, lecz nie dymiło ani trochę było to jeszcze do zniesienia, lecz 3 dni temu nagle z niewiadomych przyczyn jak wracałem do domu na autostradzie zaczęło przerywać tak jakby nie dostawało paliwa jakoś dojechałem do domu i rano sprawdziłem okazało się ze straciło moc i zaczęło strasznie dymić na biało-niebiesko typowy spalony olej. Olej ginie teraz w blyskawicznym tempie.Mierzyłem ciśnienie w cylindrach od 8,4 do 8,6 bar czyli chyba znacznie za mało po próbie olejowej wzrosło o około 1 bar. Jest troche mułowata. . Czy to pierścienie jak by jakiś pierścieni strzelił to by na jednym cylindrze była duża różnica ciśnienia a ona wynosi max 0,2 bara. Słychać też dziwny dźwięk silnika tak jakby zasysanie powietrza takie uuuuuuuuu, ale go wcześniej nie było ten dźwięk jest tak jakby z filtra powietrza buczący dźwięk zasysania powietrza.
Już jestem po rozpięciu rozrządu i ściągnięciu głowicy wszystko wygląda ok oprócz tego że jest dużo nagaru. Postanowiłem wyciągnąć tłoki i okazało się że przyczyną najprawdopodobniej były zapieczone pierścienie olejowe. Zrobiłem fotki link:
http://zapodaj.net/537f759b75685.jpg.html
http://zapodaj.net/a499f4c42e30e.jpg.html
http://zapodaj.net/612da428f5337.jpg.html
http://zapodaj.net/a49b9068aecc3.jpg.html
http://zapodaj.net/44fc4344b3f17.jpg.html
http://zapodaj.net/f0795a9119afa.jpg.html
http://zapodaj.net/c48ef5575358b.jpg.html
Pierścień na tym tłoku był najgorszy ale inne były też w słabym stanie. Co o tym sądzicie jakie kupić pierścienie? Pomiary cylindra zarobię za tydzień. Na pierwszy rzut oka gładzie cylindra ok zero rys widać ślady (chyba) honowania od góry brak rantu. Od dołu rant ale bardzo mały praktycznie ledwo wyczuwalny. Co o tym sądzicie? Jak wyczyścić te tłoki? Czy się nadają na tłokach (widoczne na zdjęciu ) widać rysy.
Pozdrawiam
http://zapodaj.net/537f759b75685.jpg.html
http://zapodaj.net/a499f4c42e30e.jpg.html
http://zapodaj.net/612da428f5337.jpg.html
http://zapodaj.net/a49b9068aecc3.jpg.html
http://zapodaj.net/44fc4344b3f17.jpg.html
http://zapodaj.net/f0795a9119afa.jpg.html
http://zapodaj.net/c48ef5575358b.jpg.html
Pierścień na tym tłoku był najgorszy ale inne były też w słabym stanie. Co o tym sądzicie jakie kupić pierścienie? Pomiary cylindra zarobię za tydzień. Na pierwszy rzut oka gładzie cylindra ok zero rys widać ślady (chyba) honowania od góry brak rantu. Od dołu rant ale bardzo mały praktycznie ledwo wyczuwalny. Co o tym sądzicie? Jak wyczyścić te tłoki? Czy się nadają na tłokach (widoczne na zdjęciu ) widać rysy.
Pozdrawiam
Też miałem zapieczone pierścienie olejowe, tyle że w SR20DE. Objawy: znikał olej, a kompresja na cylindrach dochodziła do 15 bar (uszczelniał się olejem). Wymieniali mi komplet pierścieni bez szlifu cylindrów, nie było potrzeby. Przy okazji również warto dać nowe uszczelniacze zaworów. Teraz już ze 2 lata jeżdżę i nic nie pali oleju. Tak że śmiało wrzucaj nowe pierścionki o ile ktoś doświadczony oceni, że cylindry są ok.