[N16] Wymiana uszczelki pod głowicą oraz pierścieni

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
solek58
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2014-03-21, 14:45
Lokalizacja: Jelenia Góra

[N16] Wymiana uszczelki pod głowicą oraz pierścieni

Post autor: solek58 » 2014-03-24, 13:57

Witam.
Popsuła mi się uszczelka pod głowicą w Nissan Almera 1.5 98 km 2003r. jestem w trakcie wymiany i mam parę pytań.
-Jaka jest kolejność i siła dokręcania głowicy
-pali mi olej około 1 l na 2500 km jeśli jest wszystko rozkręcone czy jest sens wymieniać pierścienie bez robienia szlifu cylindra?

mcqg
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2012-01-31, 12:12
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mcqg » 2014-03-25, 15:38

Hej,

co do pytania pierwszego, to się nie wypowiem.
Pierścienie bywają słabością silników QG i jak najbardziej warto je wymienić - na 99% pomoże przy takim zużyciu oleju bez konieczności szlifu.
Przerobiłem to ;-)

pzdr

Awatar użytkownika
hayboss
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2013-09-25, 20:11
Lokalizacja: BP

Post autor: hayboss » 2014-03-25, 23:09

rozumiem e głowica była planowana , jesli masz uszczelkę erlina to powinna być tam kompletna rozpiska o kolejności i momentach dokrecenia .co do ubytków oleju jak wygladają trzonki zaworowe , ale jak masz zdjętą czapę i czujesz sie na siłach to zmień też pierścienie

znalazłem coś takiego

Śruby mocowania głowicy (gwint i dolna płaszczyzna łbów powleczone olejem):
— śruby nr 1 do 10:
1. etap: 30 N • m;
2. etap: 60 N • m;
3. etap: poluzować całkowicie;
4. etap: 30 N • m;
5. etap: 60±5 N-m lub dokręcić o 50°
do 55°;
— śruby nr 11 do 15: 6,4 do 8,5 N • m.

Obrazek

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2014-03-26, 09:55

jak kupujesz uszczelkę masz instrukcje jak dokręcać śruby

solek58
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2014-03-21, 14:45
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: solek58 » 2014-03-26, 09:58

Może opiszę cały mój problem.Auto zawsze było mułowate i paliło olej 1 l/2500 km, lecz nie dymiło ani trochę było to jeszcze do zniesienia, lecz 3 dni temu nagle z niewiadomych przyczyn jak wracałem do domu na autostradzie zaczęło przerywać tak jakby nie dostawało paliwa jakoś dojechałem do domu i rano sprawdziłem okazało się ze straciło moc i zaczęło strasznie dymić na biało-niebiesko typowy spalony olej. Olej ginie teraz w blyskawicznym tempie.Mierzyłem ciśnienie w cylindrach od 8,4 do 8,6 bar czyli chyba znacznie za mało po próbie olejowej wzrosło o około 1 bar. Jest troche mułowata. . Czy to pierścienie jak by jakiś pierścieni strzelił to by na jednym cylindrze była duża różnica ciśnienia a ona wynosi max 0,2 bara. Słychać też dziwny dźwięk silnika tak jakby zasysanie powietrza takie uuuuuuuuu, ale go wcześniej nie było ten dźwięk jest tak jakby z filtra powietrza buczący dźwięk zasysania powietrza.

mcqg
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2012-01-31, 12:12
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mcqg » 2014-03-26, 11:17

QG18 z primery/almery z dość młodych anglików kosztują 1000-1500 pln :idea:

sam rozważałem swap zamiast reanimacji QG15.. ale ja mam przed lifta 90 PS i dopasowanie silników z poliftów nie było takie oczywiste, a szukanie pewnego "przedlifta" to trochę mission impossible..

pzdr

solek58
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2014-03-21, 14:45
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: solek58 » 2014-03-30, 14:20

Już jestem po rozpięciu rozrządu i ściągnięciu głowicy wszystko wygląda ok oprócz tego że jest dużo nagaru. Postanowiłem wyciągnąć tłoki i okazało się że przyczyną najprawdopodobniej były zapieczone pierścienie olejowe. Zrobiłem fotki link:

http://zapodaj.net/537f759b75685.jpg.html

http://zapodaj.net/a499f4c42e30e.jpg.html

http://zapodaj.net/612da428f5337.jpg.html

http://zapodaj.net/a49b9068aecc3.jpg.html

http://zapodaj.net/44fc4344b3f17.jpg.html

http://zapodaj.net/f0795a9119afa.jpg.html

http://zapodaj.net/c48ef5575358b.jpg.html

Pierścień na tym tłoku był najgorszy ale inne były też w słabym stanie. Co o tym sądzicie jakie kupić pierścienie? Pomiary cylindra zarobię za tydzień. Na pierwszy rzut oka gładzie cylindra ok zero rys widać ślady (chyba) honowania od góry brak rantu. Od dołu rant ale bardzo mały praktycznie ledwo wyczuwalny. Co o tym sądzicie? Jak wyczyścić te tłoki? Czy się nadają na tłokach (widoczne na zdjęciu ) widać rysy.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
nobange
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2010-05-18, 23:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: nobange » 2014-04-02, 08:13

Też miałem zapieczone pierścienie olejowe, tyle że w SR20DE. Objawy: znikał olej, a kompresja na cylindrach dochodziła do 15 bar (uszczelniał się olejem). Wymieniali mi komplet pierścieni bez szlifu cylindrów, nie było potrzeby. Przy okazji również warto dać nowe uszczelniacze zaworów. Teraz już ze 2 lata jeżdżę i nic nie pali oleju. Tak że śmiało wrzucaj nowe pierścionki o ile ktoś doświadczony oceni, że cylindry są ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”