[N15] Rozrząd przy 130.000 km

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Krecik666
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2012-01-28, 21:45
Lokalizacja: Raszyn

[N15] Rozrząd przy 130.000 km

Post autor: Krecik666 » 2013-01-02, 20:44

Witam.
Mam problem ze swoją almerą n15 1.4 benzyna z przebiegiem około 130.000 km.

Silnik chodzi nie równo i dobiegają z niego dziwne dźwięki które ciężko opisać, nie jest to typowe klekotanie jak w dieslu, bardziej ocieranie i ogólnie dziwna praca. Z dnia na dzień jest coraz gorzej. Problem zauważyłem jakieś 2-3 miesiące temu tylko że wtedy było to delikatne sporadyczne klekotanie lub ocieranie podczas postoju na światłach. Dodam że check informujący o nadmiernie wyciągniętym łańcuchu nie świeci się podczas jazdy.

Silnik zalany był jakimś mobilem jednak przez przypadek rok temu kupiłem i wlałem castrol magnateca 10w40 (zrobiłem na nim jakieś 15 000 km).

Jest możliwość zniszczenia rozrządu przez złą zmianę oleju?
Czy możliwe żeby rozrząd na łańcuchu padł przy takim przebiegu czy może przyczyny szukać gdzie indziej?

Pozdrawiam ;-)

szymektoja
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: szymektoja » 2013-01-02, 20:52

Jestes pewien, ze auto ma 130tys km?

Krecik666
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2012-01-28, 21:45
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: Krecik666 » 2013-01-02, 20:58

szymektoja pisze:Jestes pewien, ze auto ma 130tys km?
Jeśli był kręcony to nie więcej jak 50.000 km, jednak wątpię żeby było cokolwiek ruszane.

szymektoja
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: szymektoja » 2013-01-02, 21:25

Mozliwe, te samochody juz nie sa nowe, a nawet kilkuletnie. Ktos niedawno pisal, ze lancuch mu strzelil przy 160tys km. Moj wyzionął ducha przy 200tys.

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2013-01-03, 13:36

moj lancuch tez bylo slychac przy 180 tys. Kupilem gorny napinacz z lancuchem a jak sie okazalo po rozebraniu do wymiany byl dolny napinacz :P tzw lyzwa
p.s

Proponuje użyć funkcji szukaj i dopisywąć sie do istniejących już tematów

Awatar użytkownika
krasa1
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2012-12-25, 17:58
Lokalizacja: Choszczno/Szczecin

Post autor: krasa1 » 2013-01-08, 20:08

Jeśli chodzi o kręcenie liczników w nissanach to mało
kto się w to bawił, olej półsyntetyczny z tym przebiegiem
może być jednak z przeznaczeniem na mobila czy shela,
w n16 w wersjach przed liftingowych przy ok. 100 tyś
siadają łańcuchy, wyspecjalizowane serwisy są wstanie sprawdzić
czy łańcuch jest wyciągnięty, a i jeśli chodzi o wymianę oleju
w nissanach to lepiej robić to wg planu raz do roku czy jeśli
chodzi o olej 10w to co 10 tysięcy, jeśli nie masz narzędzi a chcesz
mieć pewność chociaż w 90 procentach co to stuka t weź drewniany
kołek i przyłóż, niestety jest spore prawdopodobieństwo że to rozrząd
Nissan był; Nissan jest; Nissan pozostanie ...

rafal87xc
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-09, 16:38
Lokalizacja: Zd-Wola

Post autor: rafal87xc » 2013-01-09, 19:48

a to na pewno z silnika dochodzi? może skrzynia umiera? mi kiedyś też się wydawało że łańcuch głośno pracuje do czasu az padła skrzynia i po wymianie na nową uzywke jest cisza :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”