[N15] Rozrząd przy 130.000 km
Moderator: sergiej
[N15] Rozrząd przy 130.000 km
Witam.
Mam problem ze swoją almerą n15 1.4 benzyna z przebiegiem około 130.000 km.
Silnik chodzi nie równo i dobiegają z niego dziwne dźwięki które ciężko opisać, nie jest to typowe klekotanie jak w dieslu, bardziej ocieranie i ogólnie dziwna praca. Z dnia na dzień jest coraz gorzej. Problem zauważyłem jakieś 2-3 miesiące temu tylko że wtedy było to delikatne sporadyczne klekotanie lub ocieranie podczas postoju na światłach. Dodam że check informujący o nadmiernie wyciągniętym łańcuchu nie świeci się podczas jazdy.
Silnik zalany był jakimś mobilem jednak przez przypadek rok temu kupiłem i wlałem castrol magnateca 10w40 (zrobiłem na nim jakieś 15 000 km).
Jest możliwość zniszczenia rozrządu przez złą zmianę oleju?
Czy możliwe żeby rozrząd na łańcuchu padł przy takim przebiegu czy może przyczyny szukać gdzie indziej?
Pozdrawiam
Mam problem ze swoją almerą n15 1.4 benzyna z przebiegiem około 130.000 km.
Silnik chodzi nie równo i dobiegają z niego dziwne dźwięki które ciężko opisać, nie jest to typowe klekotanie jak w dieslu, bardziej ocieranie i ogólnie dziwna praca. Z dnia na dzień jest coraz gorzej. Problem zauważyłem jakieś 2-3 miesiące temu tylko że wtedy było to delikatne sporadyczne klekotanie lub ocieranie podczas postoju na światłach. Dodam że check informujący o nadmiernie wyciągniętym łańcuchu nie świeci się podczas jazdy.
Silnik zalany był jakimś mobilem jednak przez przypadek rok temu kupiłem i wlałem castrol magnateca 10w40 (zrobiłem na nim jakieś 15 000 km).
Jest możliwość zniszczenia rozrządu przez złą zmianę oleju?
Czy możliwe żeby rozrząd na łańcuchu padł przy takim przebiegu czy może przyczyny szukać gdzie indziej?
Pozdrawiam
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 159
- Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
- Lokalizacja: Szczecin
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 159
- Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
- Lokalizacja: Szczecin
Jeśli chodzi o kręcenie liczników w nissanach to mało
kto się w to bawił, olej półsyntetyczny z tym przebiegiem
może być jednak z przeznaczeniem na mobila czy shela,
w n16 w wersjach przed liftingowych przy ok. 100 tyś
siadają łańcuchy, wyspecjalizowane serwisy są wstanie sprawdzić
czy łańcuch jest wyciągnięty, a i jeśli chodzi o wymianę oleju
w nissanach to lepiej robić to wg planu raz do roku czy jeśli
chodzi o olej 10w to co 10 tysięcy, jeśli nie masz narzędzi a chcesz
mieć pewność chociaż w 90 procentach co to stuka t weź drewniany
kołek i przyłóż, niestety jest spore prawdopodobieństwo że to rozrząd
kto się w to bawił, olej półsyntetyczny z tym przebiegiem
może być jednak z przeznaczeniem na mobila czy shela,
w n16 w wersjach przed liftingowych przy ok. 100 tyś
siadają łańcuchy, wyspecjalizowane serwisy są wstanie sprawdzić
czy łańcuch jest wyciągnięty, a i jeśli chodzi o wymianę oleju
w nissanach to lepiej robić to wg planu raz do roku czy jeśli
chodzi o olej 10w to co 10 tysięcy, jeśli nie masz narzędzi a chcesz
mieć pewność chociaż w 90 procentach co to stuka t weź drewniany
kołek i przyłóż, niestety jest spore prawdopodobieństwo że to rozrząd
Nissan był; Nissan jest; Nissan pozostanie ...