Brak mocy - Nissan Almera N16 1.5 90km
Moderator: sergiej
Brak mocy - Nissan Almera N16 1.5 90km
Cześć i czołem,
przyszedł i czas na mój bolid. Przejrzałem kupe tematów odnośnie braku mocy w Almerze ale jednoznacznie nie jestem w stanie zawyrokować co się wydarzyło.
Pacjent: Nissan Almera 1.5 90KM Benzyna+Gaz 2002 r. Auto ma 178.000 przebiegu, od jakiegoś czasu bierze olej myślę, że na dzień dzisiejszy to jakieś 0,5l /1000km - planowałem remont jak się skończy rozrząd.
Opis usterki co i jak:
Auto sprawowało się bez zarzutu, pojechałem nim w trasę. Wszystko było w porządku, aż tu nagle przy prędkości ok 140km auto przestało przyśpieszać, a raczej zaczęło zwalniać. Kompletnie nie reagowało na gaz, stopniowo zwalniało. Postanowiłem siłą rozpędu zjechać z "siódemki" i przy skręcaniu auto zgasło. Po chwili odpaliło i zjechałem na stacje. Po kilku minutach odpaliłem i wyglądało się, że jest ok. Jednak auto straciło moc, ciężko ma się rozpędzać i prędkość maksymalna jakieś 80-90km/h. Nie wywaliło żadnego checka. W ten sposób doczołgałem się do miejsca docelowego i odstawiłem do mechanika.
"Diagnoza":
Mechanik stwierdził, że prawdopodobnie rozrząd. Stwierdziłem, że ok nastał ten dzień i przygotowałem się na wymianę uszczelniaczy, pierścieni i rozrządu. Natomiast dzwoni do mnie dziś mechanik i mówi, że rozrząd stoi na znakach, łańcuch wygląda ok, nie jest nadmiernie wyciągnięty i jego zdaniem to nie jest przyczyna. Oczywiście on może powymieniać części ale nie daje gwarancji, że to coś pomoże. Mechanik stwierdził, że przepływomierz ma prawidłowe napięcie (po środku skali jaką powinien mieć) więc to też raczej nie to. Na kompie nie widać błędów oprócz tego, że jest informacja, że "o 18% jest za mało/za uboga mieszanka". Tylko, że teraz mechanik rozkłada ręce co dalej bo nie chce naciągać na koszta. Zawsze robił mi auta i wszystko było ok..
Powiedzcie mi co myślicie:
- czy przepływomierz mimo, że wskazuje prawidłowe wartości to może być uszkodzony?
- jak do objawów mają się świece i kable WN?
- a może problemem jest katalizator? Który się "zatkał" od spalania oleju itp?
- sonda lambda?
- czujnik ciśnienia paliw? o ile jest:)
plisss help me, bo nie uśmiecha mi się wymiana części po kolei...
Z góry dziękuję za każdą pomoc.
przyszedł i czas na mój bolid. Przejrzałem kupe tematów odnośnie braku mocy w Almerze ale jednoznacznie nie jestem w stanie zawyrokować co się wydarzyło.
Pacjent: Nissan Almera 1.5 90KM Benzyna+Gaz 2002 r. Auto ma 178.000 przebiegu, od jakiegoś czasu bierze olej myślę, że na dzień dzisiejszy to jakieś 0,5l /1000km - planowałem remont jak się skończy rozrząd.
Opis usterki co i jak:
Auto sprawowało się bez zarzutu, pojechałem nim w trasę. Wszystko było w porządku, aż tu nagle przy prędkości ok 140km auto przestało przyśpieszać, a raczej zaczęło zwalniać. Kompletnie nie reagowało na gaz, stopniowo zwalniało. Postanowiłem siłą rozpędu zjechać z "siódemki" i przy skręcaniu auto zgasło. Po chwili odpaliło i zjechałem na stacje. Po kilku minutach odpaliłem i wyglądało się, że jest ok. Jednak auto straciło moc, ciężko ma się rozpędzać i prędkość maksymalna jakieś 80-90km/h. Nie wywaliło żadnego checka. W ten sposób doczołgałem się do miejsca docelowego i odstawiłem do mechanika.
"Diagnoza":
Mechanik stwierdził, że prawdopodobnie rozrząd. Stwierdziłem, że ok nastał ten dzień i przygotowałem się na wymianę uszczelniaczy, pierścieni i rozrządu. Natomiast dzwoni do mnie dziś mechanik i mówi, że rozrząd stoi na znakach, łańcuch wygląda ok, nie jest nadmiernie wyciągnięty i jego zdaniem to nie jest przyczyna. Oczywiście on może powymieniać części ale nie daje gwarancji, że to coś pomoże. Mechanik stwierdził, że przepływomierz ma prawidłowe napięcie (po środku skali jaką powinien mieć) więc to też raczej nie to. Na kompie nie widać błędów oprócz tego, że jest informacja, że "o 18% jest za mało/za uboga mieszanka". Tylko, że teraz mechanik rozkłada ręce co dalej bo nie chce naciągać na koszta. Zawsze robił mi auta i wszystko było ok..
Powiedzcie mi co myślicie:
- czy przepływomierz mimo, że wskazuje prawidłowe wartości to może być uszkodzony?
- jak do objawów mają się świece i kable WN?
- a może problemem jest katalizator? Który się "zatkał" od spalania oleju itp?
- sonda lambda?
- czujnik ciśnienia paliw? o ile jest:)
plisss help me, bo nie uśmiecha mi się wymiana części po kolei...
Z góry dziękuję za każdą pomoc.
osiak_89, przebij katalizator przez otwór sondy lambda
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Witam
Podepnę się pod temat. Chodzi mi o katalizator do Almera 1.6. Moje pytanie to:
pod jaką emisję EURO kupić katalizator? Rozważam zakup uniwersalnego, metalowego.
Powody to:
- wykonany z stali 1.4767 (AWG), a wiem że 1.4762 wytrzymuje max do 1200*C
- szybciej się nagrzewa i sonda diagnostyczna lepiej pracuje, bo katalizator w krótkim
czasie maksymalnie oczyszcza spaliny.
- słyszałem, że oprócz kolektora owijają też katalizator bandażem a nawet
większą część wydechu i podnoszą moc?
- będąc na stacji diagnostycznej chcę być pewny, że normy emisji są spełnione
Druga sprawa to sonda diagnostyczna. Dostałem link do pewnego katalogu.
Są osoby które twierdzą, że można zwiększyć moc silnika w prosty sposób.
W katalogu piszą, że sonda diagnostyczna przy idealnie pracującym katalizatorze
ma mieć sygnał wysoki. Ile to dokładnie nie wiem?. Piszą, że cały tlen jest
zużywany przy oczyszczaniu spalin. Stosują emulator sondy ale jakby zamkniętą
rurkę wypełnioną dymem? w którą wkręcona jest sonda? Czy to możliwe?
Link do katalogu z informacją
http://www.denso-am.pl/media/102388/dels14-0001.pdf
Z góry dzięki
Podepnę się pod temat. Chodzi mi o katalizator do Almera 1.6. Moje pytanie to:
pod jaką emisję EURO kupić katalizator? Rozważam zakup uniwersalnego, metalowego.
Powody to:
- wykonany z stali 1.4767 (AWG), a wiem że 1.4762 wytrzymuje max do 1200*C
- szybciej się nagrzewa i sonda diagnostyczna lepiej pracuje, bo katalizator w krótkim
czasie maksymalnie oczyszcza spaliny.
- słyszałem, że oprócz kolektora owijają też katalizator bandażem a nawet
większą część wydechu i podnoszą moc?
- będąc na stacji diagnostycznej chcę być pewny, że normy emisji są spełnione
Druga sprawa to sonda diagnostyczna. Dostałem link do pewnego katalogu.
Są osoby które twierdzą, że można zwiększyć moc silnika w prosty sposób.
W katalogu piszą, że sonda diagnostyczna przy idealnie pracującym katalizatorze
ma mieć sygnał wysoki. Ile to dokładnie nie wiem?. Piszą, że cały tlen jest
zużywany przy oczyszczaniu spalin. Stosują emulator sondy ale jakby zamkniętą
rurkę wypełnioną dymem? w którą wkręcona jest sonda? Czy to możliwe?
Link do katalogu z informacją
http://www.denso-am.pl/media/102388/dels14-0001.pdf
Z góry dzięki