[N15] Benzyna w oleju
Moderator: sergiej
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 159
- Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
- Lokalizacja: Szczecin
[N15] Benzyna w oleju
Witam,
mam problem i to chyba nawet nie maly. Mam almere n15 1.4 98rok. Cieknie mi olej najprawdopodobniej z czujnika cisnienia oleju i dzis, kiedy spadl deszcz, zobaczylem, ze w okol plam oleju na podjezdzie sa slaczki od benzyny. To mysle sobie a powacham olej. Bagnetu nawet nie musialem przykladac do nosa by poczuc benzyne. Sam w sobie nie jest jakos bardzo rzadki, i zrobilem to po przejechaniu 10km, czyli gdyby wlala sie tam po nocy to juz dawno powinna odparowac. Moje pytanie brzmi czy na pewno to pierscienie? I czy warto to robic czy lepiej od razu szarpnac sie na swapa z 1.6? I ewentualnie czy znacie kogos w szczecinie kto podjalby sie takiemu zabiegowi i ile to moze kosztowac?
Pozdrawiam,
Szymon.
Edit: Zapomnialem nadmienic, ze stan oleju rano, na zimnym silniku to max. A plynu chlodniczego mi nie ubywa. Do tego pali 12l ale wiem, ze lambda jest trafiona.
mam problem i to chyba nawet nie maly. Mam almere n15 1.4 98rok. Cieknie mi olej najprawdopodobniej z czujnika cisnienia oleju i dzis, kiedy spadl deszcz, zobaczylem, ze w okol plam oleju na podjezdzie sa slaczki od benzyny. To mysle sobie a powacham olej. Bagnetu nawet nie musialem przykladac do nosa by poczuc benzyne. Sam w sobie nie jest jakos bardzo rzadki, i zrobilem to po przejechaniu 10km, czyli gdyby wlala sie tam po nocy to juz dawno powinna odparowac. Moje pytanie brzmi czy na pewno to pierscienie? I czy warto to robic czy lepiej od razu szarpnac sie na swapa z 1.6? I ewentualnie czy znacie kogos w szczecinie kto podjalby sie takiemu zabiegowi i ile to moze kosztowac?
Pozdrawiam,
Szymon.
Edit: Zapomnialem nadmienic, ze stan oleju rano, na zimnym silniku to max. A plynu chlodniczego mi nie ubywa. Do tego pali 12l ale wiem, ze lambda jest trafiona.
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 159
- Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
- Lokalizacja: Szczecin
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 159
- Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
- Lokalizacja: Szczecin
-
- stały bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 2010-12-07, 19:51
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Kontakt:
witam . Jeśli pali Ci 12 to masz odpowiedz na swoje pytanie. Też miałem ten problem że dużo palił i zwiększał mi się poziom oleju. Zmieniłem sonde i termostat i wszystko wrócło do normy. Oleju jest tylko ile nalałem i nie czuc go beną i pali normalnie. Zmień sonde i sprawdz termostat. Może Ci się minimalnie niedogrzewać 10-15stopni za mało i juz będą przedmuchy za duże bo wszystkie pasowania sa na ciepło robione. Ale na pewno ogranicz to spalanie . Sonde polecam ntk za 80zl kupowałem. a termostat 30
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 159
- Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
- Lokalizacja: Szczecin
200zł kosztują pierścienie firmy JC i tego bym nie włożył.Do tego trzeba rozpinać rozrząd i rwać głowice i miskę olejową,także nie był bym takim optymistom.No i oczywiście olej,filtr oleju.kj9120 pisze:pierscienie to koszt 200zl za kopmplet i mysle ze robocizna tez bedzie tyle kosztowac...do tego do wymiany olej z filrami wiec sam musisz podfjac decyzje
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 159
- Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
- Lokalizacja: Szczecin
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
robilem to z chlopakami u ktorych kupilem silnik ...ale ich ci nie polece bo jak sie okazalo ze silnik uszkodzony ...tj dwa razy robilem w nim remont glowicy i sie okazalo ze to blok pekniety chyba to znikneli ...ale cala operacja malo czasu zajela i mam ja gdzies dobrze opisana ...w sumie to nie wiem czy ktos z naszych klubowiczow by sie tego nie podjal ? znalezc miejsce i jakos by dalo radeszymektoja pisze:Czyli swap wychodzi w tej samej cenie? No dobra, jeszcze musze znalezc mechanika, ktory mi to zrobi
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 159
- Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
- Lokalizacja: Szczecin
To chlopaki odpadaja, na razie jeszcze samochod idzie na warsztat gdzie ostatnio go "sprawdzili" za darmo oczywiscie w roli reklamacji a pozniej bedziemy myslec. Garaz i podnosnik najprawdopodobniej bede mogl zalatwic. Jesli ktos chcialby mi pomoc to bede prosil o kontakt, ale najpierw kupie silnik. W kazdym razie dzieki za rady!
Podepne asię pod temat.
Problem mam taki, że w C3 paliwo dostaje się do oleju. Nie mam pojęcia dlaczego.
Silnik nie kuleje na wolnych obrotach, dobrze się wkręca na obroty. Świece nie są zalewane, wtryski nie leją. Olej jest normalnego koloru z tym, że jest rzadki. Z rury wydechowej nie dymi. Auto bardzo mało jeździ. Ale wcześniej nie było podnoszącego się stanu oleju. Ostatnio był wymieniony olej i dość szybko stan oleju wzrósł.
Aha, co zauważyłem, trzy wtryski jakby zaolejone lub coś podobnego o jeden jest czysty. Przy demontażu listwy wtryskowej i próbie odpalenia widać jak wtryski podają ładną mgiełkę.
Miałem takie problem w A-klasie ale tam lało się ze świec i wiadomo było, że silnik jest przelewany.
Problem mam taki, że w C3 paliwo dostaje się do oleju. Nie mam pojęcia dlaczego.
Silnik nie kuleje na wolnych obrotach, dobrze się wkręca na obroty. Świece nie są zalewane, wtryski nie leją. Olej jest normalnego koloru z tym, że jest rzadki. Z rury wydechowej nie dymi. Auto bardzo mało jeździ. Ale wcześniej nie było podnoszącego się stanu oleju. Ostatnio był wymieniony olej i dość szybko stan oleju wzrósł.
Aha, co zauważyłem, trzy wtryski jakby zaolejone lub coś podobnego o jeden jest czysty. Przy demontażu listwy wtryskowej i próbie odpalenia widać jak wtryski podają ładną mgiełkę.
Miałem takie problem w A-klasie ale tam lało się ze świec i wiadomo było, że silnik jest przelewany.