N15 1.4 Benzyna + LPG nie odpala

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
saper2004
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2016-02-23, 17:32
Lokalizacja: dzialdowo

N15 1.4 Benzyna + LPG nie odpala

Post autor: saper2004 » 2016-02-23, 17:37

witam mam problem ze swoja almerką mianowicie zimna odpala perfekcyjnie a jak się troszkę to wtedy strajkuje musi ostygnąć i koniec dodatkowo nie łapie obrotów na benzynie przy wciśniętym pedale gazu skaczą bez przerwy od 1 tys do 4 tys(na lpg ok) a pozycja gazu niezmienna dodatkowo podczas jazdy potrafi stracić moc powyżej 2 tys obrotów zgaszenia autka na chwile pomaga ale problem potrafi powrócić za 5 km a czasami za 50 (objaw zarówno na benzynie jak i lpg) wymieniony czujnik teperatury cieczy chłodzącej + regulator ciśnienia paliwa (brak popraway) zastanawiam sie nad sondą lamba i przepływomierzem

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2016-02-23, 17:48

saper2004, prawdopodobnie po pompie paliwa :)

saper2004
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2016-02-23, 17:32
Lokalizacja: dzialdowo

Post autor: saper2004 » 2016-02-23, 17:52

dodam że na lpg też nie odpla :P i problem jest z cieplym autkiem zimne odpali zawsze od strzała

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2016-02-23, 17:55

NO walsnie jak pompa to na ciepłym się problemy robią. Co do odpalania na gazie, to możesz odpalic na samym LPG bez problemu?

saper2004
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2016-02-23, 17:32
Lokalizacja: dzialdowo

Post autor: saper2004 » 2016-02-23, 18:00

kiedys jak tam tak z ciekawosci probowalem to odpalal ale teraz zacznie kichać prychać i dupa a co ze spadkami mocy i jezdzie do 2 tys obrotow ?? to na 100% nie pompa bo na lpg to samo

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2016-02-23, 18:22

miałem podobnie kiedyś w NX, po wymianie świec objawy ustąpiły. koszt niewielki, a może i u Ciebie też będzie ten problem.

saper2004
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2016-02-23, 17:32
Lokalizacja: dzialdowo

Post autor: saper2004 » 2016-02-23, 18:29

swiece wymienione 2 miesiace temu brak proprawy

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2016-02-23, 18:54

podmień przepływkę i aparat zapłonowy jeśli masz możliwość,jakiego typu instalacja gazowa?
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

saper2004
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2016-02-23, 17:32
Lokalizacja: dzialdowo

Post autor: saper2004 » 2016-02-23, 19:42

instalacja 2 generacji

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2016-02-23, 19:52

a nie było strzału w przepustnicę? mogło rozwalić przepływkę,stąd takowe kłopoty by mogły być....zdejmij obudowę filtra powietrza i od góry zobacz czy druciki w przepływce są całe...jeśli nie,do wymiany...ewentualnie wykręć przepływomierz
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

saper2004
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2016-02-23, 17:32
Lokalizacja: dzialdowo

Post autor: saper2004 » 2016-02-23, 20:11

strzał był i to parę razy kiedyś tam no i przy próbue odpalania na lpg druciki od przepływki teoretycznie całe

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2016-02-23, 20:12

no to według mnie masz przyczynę...przepływka do wymiany,przy okazji sprawdź czy nie jest pęknięta obudowa filtra powietrza i czy nie łapie lewego powietrza,może być mała przerwa a druciki wyglądać mogą na całe,poza tym sugeruję przegląd instalki i układu zapłonowego
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-02-23, 20:18

Uszkodzić przepływkę HITACHI to na prawdę trzeba się postarać, a to, ze może być brudna to inna para kaloszy. Tu moim zdaniem jest nieco inna przyczyna - ale to wystarczy chwilę pomyśleć, żeby wywnioskować co.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2016-02-23, 20:21

w ojca N14 po strzale nie dość że rozerwało obudowę filtra to i rozerwało drut przepływki - instalka 2 gen...Janusz..to nie pora na myślenie,dawaj co tam na myśli masz :-P
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2016-02-23, 20:34

aurat w GA nieszczelność w dolocie nie są aż takie straszne, ponieważ przepływke masz w przepustnicy na kolektorze ssącym, a nie tak jak w SR w rurze dolotowej. lewe powietrze z puchy powietrza nie robiły by takich cudów.

saper2004
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2016-02-23, 17:32
Lokalizacja: dzialdowo

Post autor: saper2004 » 2016-02-23, 21:04

fakt obudowa pekla ze 4 lata temu i jest stożek wrzucony nieszczelności brak :P spróbuję przepływkę wycyścić w benzynie ekstakcyjnej bo to ja obstawiam na brak mocy na wyższych obrotach. Powiem taką inną sytucję że po odpieciu przepływki brak róznicy w pracy na benzynie (czyli dupa) do tego pogorszenie pracy na LPG(z podpięta przepływką było lepiej) sytuacja z odpalaniem była juz kiedyś ale minęła (tzn brak problemów w lato są problemy zimą i to temp w okolicy zera +- 5 stopni) a z moca to mnie dorwało kiedyś w trasie mialem o pol litra plytu przy mało dolałem i było ok ale teraz plynu jest full ale sytuacja się powtarza

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2016-02-23, 21:06

wyciągaj przepływkę celem oględzin jej stanu :-P
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-02-24, 14:04

MAF jak się patrzy, lambada swoją drogą , ale po czyszczeniu mafa powinno pomóc.
jak górą nie jedzie to na to wskazuje
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

saper2004
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2016-02-23, 17:32
Lokalizacja: dzialdowo

Post autor: saper2004 » 2016-02-24, 20:30

Jutro biorę się za czyszczenie :) ale przepływka miała by wpływ na odpalanie??

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-02-24, 21:38

saper2004, nie, nie będzie miała. Wpływ będzie miało co innego. Jak rozbierzesz to się dowiesz :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

saper2004
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2016-02-23, 17:32
Lokalizacja: dzialdowo

Post autor: saper2004 » 2016-02-26, 17:25

Witam przepływka wyczyszczona załaczam fotkę przed i dwa filmy po czyszczeniu, jeden podczas pracy na LPG a po ok 30 sekundach na benzynie dodam że nie ruszałem stopą silnik sam faluje a drugi podczas proby odpalenia na gorącym silniku

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UvS_UDAnVMo[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OLcS2fmR2j8[/youtube]

Awatar użytkownika
lukasz86
wiem o czym pisze
Posty: 82
Rejestracja: 2013-06-04, 19:49
Lokalizacja: warszawa

Post autor: lukasz86 » 2016-02-26, 19:59

Kurdę powiem Ci , że ja mam swoja almere 7lat i coś takiego jak na filmikach mnie nie nigdy spotkało. Oby udało Ci się to ogarnąć, bedzię to wiedza dla innych.

Tak z ciekawości, czemu nie gaśnie Ci kontrolka airbag? czy zle widzę

staszekf123
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2013-10-19, 12:09
Lokalizacja: Podparpacie

Post autor: staszekf123 » 2016-02-26, 20:34

Komp Ci nie wywala błędów? Włącz mu autodiagnostyke.

Ogarniasz cos z elektryki? Sprawdz jakie napięcie ma przepustnica, i czy gdy ją otwierasz to napięcie rośnie płynnie. Pamiętaj ze obroty są regulowane elektronicznie krokowcem. Sprawdz go. Ewentualnie nieszczelna przepustnica, ale nie pisałeś nic o tym abyś tam grzebał coś przy niej, wiec to odpada. Ewentualnie sprawdz szczelność kolektora ssącego - z daleka od filtra psiknij Plakiem... Jak obroty wzrosną, to masz gdzieś nieszczelność.
A jeśli ogarniasz coś z elektryką - wiązka do sprawdzenia, na wyłączonym silniku i odłączonym aku wyjmij i włóz wtyczki od przepustnicy, przepływki. Co do LPG - zamiast aktuatora wkręć zwykłą srube regulacyjna, i sprawdz wtedy.

Widziałem kiedyś przypadek punciaka 1.2 miał podobnie, obroty falowały same od 1k rpm do 2-3 tysiecy - okazało sie że kabel od TPS był złamany i zakłamywał komputer o otwarciu przepustnicy.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-02-26, 22:05

A ja bym na początek powiązał ze sobą pewne fakty - jak jest sterowana przepustnica - ssanie. Odpala na zimnym bez problemu, a na ciepłym są cyrki. Falowanie obrotów jest skorelowane z przyczyną - według mnie :]

Saper2004, spróbuj delikatnie nacisnąć pedał gazu przy odpalaniu na ciepłym - to Ci powinno dać po części odpowiedź.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

saper2004
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2016-02-23, 17:32
Lokalizacja: dzialdowo

Post autor: saper2004 » 2016-02-27, 04:41

zastanawiam się nad wymianą kabli i świec (choć mają max 5 tyś km i z 6 miechów kable sentec swiece ngk) w poniedziałek będzie druga pomb paliwa. Na gazie jest ewidentnie lepiej ale i tak na to co znam swoje autko (6 lat) to itak rozna za wolno. Air bag świeci po stłuczce ostatniego właścieciela :P powili nie mam na autko siły

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2016-02-27, 08:30

Moim zdaniem zamiast wymieniac drugi raz to sano, podmien przepustnice na taka ktora nie byla nigdy grzebana. Kompletna, lacznie z przeplywka i czujnikiem polozenia, oraz krokowym.
Objawy na cieplym za to idealnie wpasowuja sie na uszkodzony czujnik polozenia walu. Tyle ze w jego przypadku, w autodiagnostyce powinien wyskoczyc blad.

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2016-02-27, 11:08

ja już sto lat temu pisałem żeby podmienić w miarę możliwości aparat zapłonowy i przepływomierz ;-)
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2016-02-28, 09:09

Przepływomierz w bardzo łatwy sposób można wyeliminować - po prostu go odpiac i gdyby był przyczyną to by odpalił. Ale skoro z tego co widzę na filmie to objaw na moduł zapłonowy. Na zimnym odpala a po czasie się wygrzewa i nie daje iskry. Standardowa rzecz. Ale zrobisz jak uważasz :-P pompę , kable, świece ... :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

saper2004
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2016-02-23, 17:32
Lokalizacja: dzialdowo

Post autor: saper2004 » 2016-02-28, 18:50

Witam ciąg dalszy zabaw z n15 dzis był problem odpalić zimne autko tzn. odpalił ale sie dusił po wciśnięciu pedału gazu a bez to przekręcił ze 2 razy i gasł no to otwieram kopułtkę styki zaśniedziałe wyczyściłem złożyłem bez zmian. Odpiąłem przepływkę i odziwo odpalił ale się nie wkręcał na obroty(ani benzyna ani LPG) rozgrzałem porządnie autko(aż wętylatorek się właczył) podpiołem przepływkę i jak ręką odjął wkręca się na obroty zarówno na benzynie i jak i na lpg gaszę odpalalm i jest ok. No to powtarzam z odpiętą przepływką benzyna nie wkręca się a lpg idzie jak burza.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_MWCgik ... e=youtu.be[/youtube] wysoki obroty sa od kiedy stożek tam siedzi ale zawsze było ok 1500


teraz poczykam aż ostygnie i zobacze co będzie się działo jak myślicie wymieniać przepływkę??

[ Dodano: 2016-02-29, 15:58 ]
witam autko ostygło odpaliło ok obroty trzyma ale duzi sie na benzynie na lpg ok nie mam pomysłu już na moją białą almerkę można jakoś mulitemtrem przepływkę sprawdzić??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”