Olej - kolejna historia

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
osiak_89
stały bywalec
Posty: 91
Rejestracja: 2014-06-21, 13:53
Lokalizacja: Gdańsk

Olej - kolejna historia

Post autor: osiak_89 » 2015-12-03, 14:54

Czołem,

pacjent: almera n16, 2002 rok, 1.5 90km 156kkm benzyna+gaz, olej Valvo MAX life 10W40

jakiś czas temu zauważyłem, że ubywa mi oleju. Mocno się nie zdziwiłem ale jednak ;) Postawiłem sprawę obserwować i dolewać ile trzeba. Tak aby zobaczyć co w trawie piszczy.

Wnioski jakie mi się nasunęły:

- pije olej jakies 0,5-0,7l na 1000km ale tylko jeżeli jeżdżę bardziej dynamicznie, na trasie ok 4 tys obrotów i w ogóle kręcę go przynajmniej tak do 3,5-4tys przy zmianie biegów. Dodam, że ten kto stworzył skrzynię w N16 1.5 to powinien pójść przynajmniej do piekła ;)

- nie pije oleju albo ubywa go bardzo nieznacznie - praktycznie nie widzę różnicy na bagnecie- wtedy kiedy jeżdżę po pierwsze wolniej, po drugie zmiana biegów przy 2,5 tys ( prawie jak ecodriving) :D

Pytanie co może być przyczyną? Wiadomo, że przy wyższym obciążeniu silnika to może puszczać uszczelniaczami albo coś ale chciałbym się dowiedzieć, może ktoś miał taki przypadek.

Dodam, że temat znikania oleju w N16 jest mi znany bo przeczytałem na ten temat pół internetu ;) jednak zawsze było, że bierze i tylko problem narasta.. a u mnie troszkę inaczej.

Pozdrawiam serdecznie i będę wdzięczny za wszystkie sugestie

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-03, 15:28

To ma związek z tym, jak pracują pierścienie. Jeśli prędkości obrotowe silnika są względnie niskie, to bez problemu pierścionki pozbierają olej z gładzi cylindra. Przy wyższych prędkościach obrotowych już nie wyrabiają i nie zbierają tak dokładnie oleju z gładzi cylindra - olej przedostaje się wyżej, do komory spalania.

Kolega Michal_M66 ma dokładnie to samo u siebie :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
osiak_89
stały bywalec
Posty: 91
Rejestracja: 2014-06-21, 13:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: osiak_89 » 2015-12-03, 15:53

hmm w takim razie jeździć i się nie przejmować czy raczej przyjrzeć się im z bliska bo sprawa będzie coraz gorzej wyglądała?:)

oczywiście stan oleju przykładnie co jakieś 200-300 km sprawdzam żeby mi niespodzianki nie zrobił żadnej ;D

Swoją drogą Janusz musze Ci powiedzieć, że nie jest z Ciebie typowy Janusz ;D co czytam Twoje posty to aż bije wiedzą! ;D

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-03, 16:35

Osiak_89, ja bym na razie się nie przejmował :] Po prosty bym obserwował stan oleju. Jak ubywa to nie jest źle, gorzej jak przybywa.

W wyższych partiach obrotów znakomita większość silników bierze olej - i nie ma silnika, który nie bierze oleju - każdy silnik łyka olej.
osiak_89 pisze:Swoją drogą Janusz musze Ci powiedzieć, że nie jest z Ciebie typowy Janusz ;D co czytam Twoje posty to aż bije wiedzą! ;D
Bez przesady.........
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
osiak_89
stały bywalec
Posty: 91
Rejestracja: 2014-06-21, 13:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: osiak_89 » 2015-12-04, 08:16

Ok, czyli będę trzymał rękę na pulsie ;)

no z tymi wyższymi partami to masz racje, kwestia tylko taka, że 5tka jest tak kijowo, że 120 i 3,5/4tys obrotów ;p już nie pamiętam ;D

niestety mniej więcej raz w miesiącu śmigam trasę Gdańsk-Ciechanów drogą S7 gdzie na dwupasmówkach spokojnie sobie lecę 140-150 to już nie mówię jakie są obroty ;p

no ale nic ;) uspokoiłeś mnie trochę, mam nadzieje, że problem się nie pogłębi zbyt szybko ;) a z uwagi, że zima to chyba jeszcze częściej będę sprawdzał olej ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”