[N15] Chrobotanie z okolic rozrządu na rozgrzanym silniku
Moderator: sergiej
[N15] Chrobotanie z okolic rozrządu na rozgrzanym silniku
Pacjent GA14DE.
Ostatnio wjeżdżając do garażu w wyłączoną muzyką, doszły moich uszu odgłosy chrobotania. Po otwarciu maski wydaje mi się, że dochodzą one z okolic rozrządu. Rano po pierwszym rozruchu cisza jak makiem zasiał. Czasami tylko przy niskich temperaturach słychać było delikatne dzwonienie łańcuszka.
Są to objawy końca życia górnego napinacza i łańcucha czy coś innego?
Jeszcze jedno pytanko tym razem o hamulce. jakieś 3 - 4 miesiące temu miałem regenerowane zaciski tylne (hamulce piszczały nawet w czasie jazdy). Przy okazji zostały wymienione klocki hamulcowe, jednak tarcze zostały stare. Wszystko było normalnie od tego czasu, kiedy jakiś miesiąc temu zaczęło się w prawym tyle dziać coś dziwnego. Mianowicie w trakcie hamowania zaczyna dochodzić dźwięk buczenia.
Tarcze do wymiany?
Ostatnio wjeżdżając do garażu w wyłączoną muzyką, doszły moich uszu odgłosy chrobotania. Po otwarciu maski wydaje mi się, że dochodzą one z okolic rozrządu. Rano po pierwszym rozruchu cisza jak makiem zasiał. Czasami tylko przy niskich temperaturach słychać było delikatne dzwonienie łańcuszka.
Są to objawy końca życia górnego napinacza i łańcucha czy coś innego?
Jeszcze jedno pytanko tym razem o hamulce. jakieś 3 - 4 miesiące temu miałem regenerowane zaciski tylne (hamulce piszczały nawet w czasie jazdy). Przy okazji zostały wymienione klocki hamulcowe, jednak tarcze zostały stare. Wszystko było normalnie od tego czasu, kiedy jakiś miesiąc temu zaczęło się w prawym tyle dziać coś dziwnego. Mianowicie w trakcie hamowania zaczyna dochodzić dźwięk buczenia.
Tarcze do wymiany?
amnesia, co do dzwonienia łańcuszka - to albo jest wyciągnięty, albo masz dziadowski olej Łańcuch najczęściej się zużywa przez dziadowskie oleje.
Co do hamulców i buczenia to zastanawiam się czy to nie przypadkiem ABS - jeśli posiadasz w aucie
Co do hamulców i buczenia to zastanawiam się czy to nie przypadkiem ABS - jeśli posiadasz w aucie
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
generalnie auto jeździło na castrolu 10W40 (poprzedni właściciel), a od kwietnia jeździ na motul x-cess 5w40 . Sam fakt dziwi mnie to, że na zimny jest cisza, dopiero jak pojeżdżę trochę to zaczyna stukać/chrobotać.
ABS w aucie jest jak najbardziej, tylko że buczy głównie przy dość lekkim hamowaniu, tak jakby klocek nie do końca dolegał do tarczy. I buczy też tylko w jednym kole.
ABS w aucie jest jak najbardziej, tylko że buczy głównie przy dość lekkim hamowaniu, tak jakby klocek nie do końca dolegał do tarczy. I buczy też tylko w jednym kole.
amnesia, kup sobie stetoskop i osłuchaj pompę wody i pompę wspomagania.
Co do buczenia - wyłącz ABS (wyciągnij bezpieczniki) i zobacz co będzie się działo.
Co do buczenia - wyłącz ABS (wyciągnij bezpieczniki) i zobacz co będzie się działo.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Na Castrolu nie słyszałeś bo inna specyfikacja oleju.Teraz masz 5W40. Czasem nie od razu słyszymy takie rzeczy.
U mnie było podobnie tylko, że ja nie zmieniałem rodzaju oleju. Na zimnym cisza, a po rozgrzaniu jak u Ciebie.
Odkręć boczną pokrywę i zobacz w jakim stanie jest napinacz.
Na forum jest parę wątków o tym. Również sama wymiana napinacza nie jest trudna, gorzej jeśli trzeba wymienić górny łańcuch - trzeba się nagimnastykować, żeby nie demontować dolnego łańcucha. Generalnie szybciej naciąga się górny.
U mnie było podobnie tylko, że ja nie zmieniałem rodzaju oleju. Na zimnym cisza, a po rozgrzaniu jak u Ciebie.
Odkręć boczną pokrywę i zobacz w jakim stanie jest napinacz.
Na forum jest parę wątków o tym. Również sama wymiana napinacza nie jest trudna, gorzej jeśli trzeba wymienić górny łańcuch - trzeba się nagimnastykować, żeby nie demontować dolnego łańcucha. Generalnie szybciej naciąga się górny.