[N15] Dymi na szaro jak zimny

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
mario1987
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-06-18, 10:35
Lokalizacja: poznań

[N15] Dymi na szaro jak zimny

Post autor: mario1987 » 2014-06-18, 12:55

Witam serdecznie,

Jest to mój pierwszy post na forum więc witam wszystkich :)

Od kilku lat mam almerke z silnikiem 1.4 87km, którym jeździ moja żona. Auto jest w rodzinie od nowości więc wiem że ma przebieg 150k. W ostatnim czasie zaobserwowałem że jak rano żona wyjeżdza z parkingu almerka dymi na szaro. Jest to problem raczej na zimnym silniku podczas przyspieszania. Wydaje mi się że również zrobiła się ociążała oraz paliwożerna.
Ile zużywa wam ten silnik podczas jazdy miejskiej.
Planuje wymienić świece oraz wyczyścić przepływomierz, czy w dobrym kierunku idę ?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-06-18, 13:09

To ja proponuję jeszcze filtr powietrza oraz przewody zapłonowe.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

mario1987
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-06-18, 10:35
Lokalizacja: poznań

Post autor: mario1987 » 2014-06-18, 13:16

O ile się nie myle to filtr powietrza ma niecałe 10k km. ale w sumie koszt niewielki.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-06-18, 13:27

10kkm? Wymień na początek, bo pewnie jest trochę zawalony
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

mario1987
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-06-18, 10:35
Lokalizacja: poznań

Post autor: mario1987 » 2014-06-18, 13:36

to co ile wymieniasz filtr ? Jakiej firmy stosujecie ?

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-06-18, 13:41

może być wiele przyczyn kolego , "deptanie" na zimnym nawet latem zwiększa ilość "kolorowych" spalin , ale jak mówisz ,że zmieniło się spalanie oraz moc to ciekawe a nie masz innych objawów falownie obrotów przerywanie w jakimś zakresie czy czegokolwiek ?
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

mario1987
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-06-18, 10:35
Lokalizacja: poznań

Post autor: mario1987 » 2014-06-18, 14:39

właśnie nie. Silnik nie wykazuje zużycia. Obroty trzyma równomiernie. Chyba że to przez to że przesiadłem się z 1.8. Ale wydaje mi się że kiedyś była bardziej dynamiczna.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-06-18, 14:44

Ja mam KNECHTa, wymieniam tak ze 2 razy w roku - co 5-6kkm
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-06-18, 14:53

możliwe ,że dynamika to efekt placebo , a jeśli chodzi o spaliny to zobacz jakie są na rozgrzanym silniku i w czasie jazdy na rozgrzanym przy "deptaniu" czy nadal kopci tak , i jeśli tak to zapach spalin Ci wyjaśni wszytko :)
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-06-18, 15:03

Mario1987, na zimnym silniku nie powinno się deptać. Poczekaj aż silnik złapie temperaturę tak ze 30°C i dopiero wtedy ruszaj. Żeby autko złapało taką temperaturę trzeba jakoś 1-2,5min.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

mario1987
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-06-18, 10:35
Lokalizacja: poznań

Post autor: mario1987 » 2014-06-18, 16:36

Tym jeździ moja żona. Ona nie depta :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-06-18, 16:44

To moja propozycja jest taka - wymień filtr powietrza, paliwa, świece, przewody, wyczyść przepływkę. Następnie wsiadasz za kółko i przegoń trochę Almerkę - 2 odcinka, 3 odcinka, 4 odcinka. Poganiaj trochę na wysokich obrotach. Niech rurki się przedmuchają.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

mario1987
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-06-18, 10:35
Lokalizacja: poznań

Post autor: mario1987 » 2014-06-26, 13:46

hmm odcinka na 4 biegu :D troche trudne :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-06-26, 13:54

mario1987, masz A2 wokól Poznania

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-06-26, 14:06

bez problemu 4bieg odetniesz w poz w wielu miejscach nie wyjeżdzając z miasta i nie stwarzając większego zagrożenia :)
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”