[N15] N15 1,4 - problemy z silnikiem - dużo pali nie ma mocy

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kubek
aktywny forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2009-12-09, 15:10
Lokalizacja: lublin

[N15] N15 1,4 - problemy z silnikiem - dużo pali nie ma mocy

Post autor: kubek » 2011-07-19, 08:06

Temat na prośbę kolegi z innego forum:
w grudniu wymieniany miałem rozrząd.. po tym fakcie auto jeździło jak wczesniej ale zaczeło palić ~1,5 L gazu wiecej/100kh... probowałem cos z tym zrobic ale nie dało rezultatów (przepływomierz, reuglacje zapłonu, gazu), była opcja, ze źle złozony rozrząd ale sie nie potwierdziła, w tym roku padła uszczelka pod głowicą... auto zaczeło mulic strasznie - ciezko mu wejść na obroty, i zaczeło palic krocie.. dodatkowe 1,5L/100km wiec przy okazji wymiany zlikwidowali tez luzy na zaworach i wyszlifowali głowice..... ze spalaniem i muleniem nic sie nie polepszyło... jak kiedys na miescie palił mi 11,5L.. tak teraz 15L to norma.. a na trasie palił 8L a teraz 10-11 (i to z przykręconym zaworkiem gazu - instalacja z mikserem) )... na benzynie jakies 8,5L na trasie - 10-11 na mieście. W tej chwili muli strasznie, ciezko sie rozpedzic do 10o km/h a i to droga przez męke... max co da sie jechac to 120-130 i to po długim rozbiegu. w miedzyczasie wymienione takze świete i parownik ale nic to nie dało


wpakowałem juz w naprawy,regulacje koło 3.000 i nic to nie dało - Czy ktos może polecić kogoś rzetelnego kto jak bedzie trzeba rozłoży wszystko na części pierwsze i znajdzie problem ?
If you want to PLAY, you got to PAY
Obrazek

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-07-19, 11:14

mi tu wyglada na to ze ktos najpierw jak rozbieral rozrzad to zle poskladal instalacje gazowa ...jesli masz II gen to problem w tym ze trzeba porzadnie mikser zamontowac ...nie moze zaslaniac przeplywomierza itd. gdzies to jest opisane ...potem padla ci uszczelka pod glowa wiec pewnie znow rozebrana instalka ...i znow jeszcze gorzej zlozona ...od tego bym zaczal ...a czy na benzynie jezdzi normalnie ?? jesli nie to wywal w cholere mikser na bok i zobacz co sie stanie ... czy auto odzyska moc ...i napisz czy w ogole silnik sie wkreca na ob roty na postoju np ...


a tak poza tym to niech kolega sie zapisze na forum i sam napisze o problemie wolimy pomagac swoim klubowiczom a nie obcym :P

semimatt
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2011-07-19, 13:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: semimatt » 2011-07-19, 13:20

sergiej pisze:mi tu wyglada na to ze ktos najpierw jak rozbieral rozrzad to zle poskladal instalacje gazowa ...jesli masz II gen to problem w tym ze trzeba porzadnie mikser zamontowac ...nie moze zaslaniac przeplywomierza itd. gdzies to jest opisane ...potem padla ci uszczelka pod glowa wiec pewnie znow rozebrana instalka ...i znow jeszcze gorzej zlozona ...od tego bym zaczal ...a czy na benzynie jezdzi normalnie ?? jesli nie to wywal w cholere mikser na bok i zobacz co sie stanie ... czy auto odzyska moc ...i napisz czy w ogole silnik sie wkreca na ob roty na postoju np ...


a tak poza tym to niech kolega sie zapisze na forum i sam napisze o problemie wolimy pomagac swoim klubowiczom a nie obcym :P
Dzieki za odpowiedź - na benzynie bez miksera jeździ lepiej... ale i tak słabo w porównaniudo tego co było... cięzko sie rozpedza... do 100 to moze w pół minuty

dodatkowo po wywaleniu katalizatorów (była opcja, ze są zapchane) strzela z rury czasami przy PB przy redukcji biegu, przy LPG praktycznie za kazdym razem i przy hamowaniu silnikiem powyżej 2500 obrotów.. ale to pewnie dlatego, ze to mikser a nie sekwencja.

Na postoju generalnie wkreca sie normalnie bez problemow - z faktyczną jazdą gorzej - ruszyć buta z miejsca ciezko a to troche niebezpieczne przy jeździe na mieście. jak sie wkreci na 2.000 to potem jakos jedzie ale przyspieszyc szybko nie idzie.

aha.. chyba wazna informacja - czasami na PB pomimo, że i tak muli to lubił stracic moc przy 2,500 km a dalej jedzie dopiero po 3.000 - ale to ledwo zauwazalne, bez miksera praktycznie nie występuje,

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-07-19, 15:00

hmmm ...jak strzela w wydech to cos z zaplonem ...poza tym czy jestes pewien ze rozrzad dobrze ustawiony ...ja kiedys mialem wymiane uszczelki pod glowica to zle mi wlasnie rozrzad zlozyli ...strzelal strasznie ...potem sie tlumaczyli ze to moja wina bo nie chcialem przy okazji wymienic rozrzadu ...

kiedys tez mialem tak jak mowisz problemy z przyspieszaniem przez sonde lambda ... przy pewnym zakresie obrotow czulem jakby mnie ktos w tyl ciagnal ...potem nagle dostawal buta :) ... wyjmij mikser pomierz napiecia na sondzie i przeplywomierzu ... wskazanie na sondzie powinno byc jak sinusoida ...na przeplywce nie pamietam jakie napiecia ...

semimatt
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2011-07-19, 13:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: semimatt » 2011-07-19, 15:47

sergiej pisze:hmmm ...jak strzela w wydech to cos z zaplonem ...poza tym czy jestes pewien ze rozrzad dobrze ustawiony ...ja kiedys mialem wymiane uszczelki pod glowica to zle mi wlasnie rozrzad zlozyli ...strzelal strasznie ...potem sie tlumaczyli ze to moja wina bo nie chcialem przy okazji wymienic rozrzadu ...

kiedys tez mialem tak jak mowisz problemy z przyspieszaniem przez sonde lambda ... przy pewnym zakresie obrotow czulem jakby mnie ktos w tyl ciagnal ...potem nagle dostawal buta :) ... wyjmij mikser pomierz napiecia na sondzie i przeplywomierzu ... wskazanie na sondzie powinno byc jak sinusoida ...na przeplywce nie pamietam jakie napiecia ...
aha, zobaczymy, poki co zrobilem samodiagnostyke - 55 brak błędów, tylko z odczytem sondy tak jak tu nie pokazywał: http://www.nissanklub.pl/attachments/08 ... 6_GA14.pdf
powinno być 5 piknie c przy 2,2 obrotów a pika tylko raz jak sie zchodzi z tych 2.200

Awatar użytkownika
kubek
aktywny forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2009-12-09, 15:10
Lokalizacja: lublin

Post autor: kubek » 2011-07-19, 16:08

Koniecznie zobacz jak przeplywka bo w ga latwo sie syfi przy gazie.
If you want to PLAY, you got to PAY
Obrazek

semimatt
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2011-07-19, 13:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: semimatt » 2011-07-20, 13:10

kubek pisze:Koniecznie zobacz jak przeplywka bo w ga latwo sie syfi przy gazie.
przepływka była podmieniana i czyszczona - bez zmian :/

[ Dodano: 2011-07-22, 21:06 ]
ze sprawdzonych nowości: sonda jest w porządku, cisnienie na garach - 13,5; 13; 13; 12 barów - moze tu lezeć problem czy różnice są za małe ?

Rodri
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-08-22, 17:49
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: Rodri » 2013-05-11, 21:06

I jak kolego, rozwiązałeś problem już z autem kolegi? Bo mam bardzo podobny problem jak twój. I nie wiem za co się wziąść, sonde juz zamówiłem, zobaczymy czy to coś da...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”