Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N16] Czy warto kupic Almere N16

Moderatorzy: Seba WWA, sergiej

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2014-02-02, 07:01

w 1.5 chyba siada skrzynia ...ale jak masz do kupienia auto z takim malym przebiegiem to ja bym sie o nic nie bal ...skoro znasz historie auta ...wiec jak cena dobra to brac ...

chociaz 1,5 to ani demon predkosci ani ekonomii takze sam bym raczej nie kupil takiej almery ... ale to tylko moja opinia

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2014-02-15, 19:15

A jakby kupić N16 1.8 sedan z początków produkcji pojeździć trochę i odłożyć na swapa na sr20de? :D Jak wypada ten model nie patrząc na silnik. A na blachę, zawieszenie, elektronikę?
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-02-15, 19:22

adrionGT, sedan przed liftem był made in Japan :)

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2014-02-15, 19:25

No i o to mi chodzi wybierając przedlift :) tylko silnik 1.8 słaby :P
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2014-02-15, 23:06

bombel pisze:adrionGT, sedan przed liftem był made in Japan :)
nie każdy...
a i hatchback z samego początku produkcji jest gut (jak mój :) )
z blach - trzeba pilnować stanu podwozia, szczególnie belki pod chłodnicą i podłużnic za tylną osią.
w hatchback'ach tylna klapę rdza żre zawsze...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-02-15, 23:10

Sedany wszystkie do marca 2001

Nawet w nissan4u.com możesz sprawdzić.

P.S. Nie wierzę, że masz JPN made

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2014-02-15, 23:57

Hehe, a moj zostal wyprodukowany w marcu 2001 juz w UK...
adrionGT, na pewno jest mniej czesci "tuningowych" do N16 niz do P10, P11, N14 i N15, a tak naprawde to nie ma nic. :) Ruda powoli juz bedzie wychodzic, wiec trzeba sie dobrze przygladac podczas zakupu. Zwroc uwage na laczenia przednich kielichow + to, co Mas napisal. Z elektronika u mnie na razie nie ma problemow, wiec uznaje, ze jest OK. :) Zawieszeniowo ciezko mi powiedziec, bo juz kupilem obnizona i utwardzona Almerke, ale po obnizeniu o te 35mm autko i tak stoi na tyle wysoko, ze nie ma sie co martwic o spiacych policjantow ani jakies nie za duze krawezniki :D
Ja jestem dosc wysoki i dla mnie duzym minusem sa male fotele. Lubie miec oparcie fotela niemal pionowo i gdy siade tak jak chce to gorna czesc fotela konczy mi sie na wysokosci lopatek... Przez to oparcie wymusza wrecz lekko zgarbiona pozycje za kierownica.

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2014-02-16, 10:58

Z rdzą to pewnie jak to w japońcach, albo jest albo jej nie ma :D Rozważam jeszcze p11.144 2.0 ale buda almery bardziej mi się podoba ;) tylko te nieszczęsne 1.8 :/ Koszt swapu na sr20de za qg18 nie byłby chyba większy od swapu na ga16? Bo myślałem żeby zeswapowac SR do swojego ale chyba chciałbym mieć coś nowszego.
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2014-11-14, 09:58

Majstry ... N16 .. w "małej" budzie z 1,5 dci .. jest coś warte ? Sąsiad chce spuścić zadbany egzemplarz (starszy gość) za 11 tauzenów .. Co myślicie ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2014-11-14, 14:29

Zależy od wersji wyposażeniowej. No i czy wtryski jeszcze równo leją jak to w dCi ;)
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-11-14, 17:09

1,5 dCi to dobrze trzeba zdiagnozować, bo koszty remontu są potem duże

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2015-09-24, 10:31

Wracam do tematu .. cena auta spadła :)
na co zwrócić uwagę (oprócz blachy) - auto wyposażone raczej na + i zadbane (właściciel to "stary nissanowiec" :) )
1,5 dci .. tu się nic nie zmieniło :))
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-09-24, 10:44

scubzik, a trzaskasz duże trasy? Bo jak po mieście to sobie odpuść

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2015-09-24, 11:45

po mieście .. auto dla Mżonki i Młodego :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2016-09-14, 22:30

Witam, j/w, po przeczytaniu tematu, dysponuję możliwością nabycia N16, 2005 rok, polski salon, 3 właścicieli, 1.5dCi, sedan, 160 tys km.

Mam doświadczenie z Renault, jestem zadowolony z tych aut którymi jeździłem (Clio 1.2 16v, Clio 1.5 dCi), odpowiada mnie dynamika, koszty serwisu, spalanie.

Auta szukam na trasy oraz do przewozu osób po mieście.

Cztery pytania

1) Mam możliwość podpięcia pod komputer, czego szukać w OBD celem weryfikacji wtrysków, czy wypadanie zapłonu na cylindrze to sugestia uwalonego układu wtryskowego? Jakie inne sposoby znacie na weryfikację układu wtryskowego w 1.5dCi '05?
2) Mycie wtrysków - wiem, ze istnieje możliwość mechaniczno chemicznego mycia układu wtryskowego, auto podpina się pod specjalny układ, silnik chodzi, wtryski myte. Próbowaliście, polecacie/odradzacie, dlaczego?
3) Turbo, jaki przebieg dla Turbo w 1.5dCi '05 jest krytycznym? Zakładając ze auto suche brak wycieków oleju, używane głównie w trasie, olej 5w40, regularny serwis. 160 tys przebiegu to myślę ze śmiech nie przebieg, Clio 1.2 '07 w moim używaniu jedynie mam zrobione sprzęgło i tarcze, prócz tego lać zupę i jeździć, niemniej to benzyna a tu Diesel.
4) czy w tym aucie przy ttm silniku występuje koło dwumasowe?

Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Almera”