[N15] Wymiana przegubu zewnętrznego
Moderatorzy: Seba WWA, sergiej
[N15] Wymiana przegubu zewnętrznego
witam, czeka mnie prawdopodobnie wymiana przegubu zewnętrznego i chciałem zapytać czy da sie to ogarnąć w domowych warunkach, czy potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia?
I drugie pytanie to jak zdiagnozować który przegub, bo jak ruszam ręką półosiami to na lewym jak i na prawym słyszę pukanie a jeden przegub zewnętrzny miałem wymieniany z jakieś 10-12tys temu tylko nie wiem z której strony i nie wiem jak zdiagnozować z ktorej strony teraz puka.
I drugie pytanie to jak zdiagnozować który przegub, bo jak ruszam ręką półosiami to na lewym jak i na prawym słyszę pukanie a jeden przegub zewnętrzny miałem wymieniany z jakieś 10-12tys temu tylko nie wiem z której strony i nie wiem jak zdiagnozować z ktorej strony teraz puka.
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
- agaj666
- fanatyk nissana
- Posty: 427
- Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
- Lokalizacja: koło Warszawy
- Kontakt:
Jak będziesz ruszał z piskiem opon na skręconych kołach to żadna długo nie wytrzyma.
Ja kupiłem tu:
http://allegro.pl/przegub-komplet-gsp-n ... 21757.html
Tylko zobacz czy masz z ABS czy bez bo się różnią.
Ja kupiłem tu:
http://allegro.pl/przegub-komplet-gsp-n ... 21757.html
Tylko zobacz czy masz z ABS czy bez bo się różnią.
w sumie nie drogi, jak mi wymienial mechanik kiedys to 120zl za przegub i 50zl za wymiane wzial, teraz mysle to ogarnąć samemu bo dopiero skrzynie musiałem wymienic wiec Ala wyczerpała budżet na naprawy a jeszcze nowe smarowidło serduszka musi dostac
A ten przegub do ABS to tylko tym zewnetrznym uzębieniem się różni?
A ten przegub do ABS to tylko tym zewnetrznym uzębieniem się różni?
przegub będzie pasował bez problemu z lub bez ABS, kwestia tylko pierścienia na przegubie, jak masz ABS to bierz z pierścieniem, jak nie masz to bez W razie czego zawsze możesz przełożyć swój do nowego przegubu ale po co to robić jak sprzedają z pierścieniamiagaj666 pisze:A ten przegub do ABS to tylko tym zewnetrznym uzębieniem się różni?
- Kruczek
- wiem o czym pisze
- Posty: 83
- Rejestracja: 2010-12-04, 20:59
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
No i później płacz bo krótko wytrzymałrafal87xc pisze:dziś coś zamówię na alledrogo z tych tańszych
Ale to tylko moje zdanie i nie musisz się z nim zgadzać
A jak nie masz teraz kasy to kup za jakiś czas jak uzbierasz ale lepszy który dłużej pożyje niż jakaś taniocha
Ten co stuka od razu się nie rozleci
Pozdrawiam wszystkich.Paweł
jak HDK to pochodzi.rafal87xc pisze:jakis japonski za 130zl
do tej operacji przydaje się druga osoba, jedna trzyma półoś żeby nie wyszła ze skrzyni a druga osoba naparza w przegub żeby wybićrafal87xc pisze:na razie poległem przy rozłączeniu półosi ze starym przegubem za cholere nie chce zejść.
za samą wymianę? sporogrzebala pisze:mechanik wziął 120pln
- Kruczek
- wiem o czym pisze
- Posty: 83
- Rejestracja: 2010-12-04, 20:59
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
Można samemu sobie poradzićMacGayver pisze:do tej operacji przydaje się druga osoba, jedna trzyma półoś żeby nie wyszła ze skrzyni a druga osoba naparza w przegub żeby wybić
Trzeba trzymać półoś i raz młotkiem oczywiście na skręconym przegubie uderzyć w kołnierz i zejdzie
Pozdrawiam wszystkich.Paweł
a więc tak, półoś puściła nie rozkrecając niczego, w stronę skrzyni mozna było przesunąć półoś kilka cm więc zakrecilem nakretke na osi przegubu na maksa i waliłem w półoś na takim zgrubieniu i ruszyło sie, ale żeby to zdjąć całkowicie to trzeba odkrecić piaste czy jak to sie tam zwie chodzi o ten cały element do ktorego kolo sie przykreca, i tu z tego co wyczytałem to trzeba wahacz u dołu tylko że tam nakretka jest od góry wahacza a pod piastą i jakoś ciezko tam podejść a druga sprawa to jak to odkręce to przecież amor trzyma piaste za dwie śruby więc teoretycznie sie nie odegnie piasty do zewnatrz zeby wysunać przegub, drążek kierowniczy nie moglem śruby wybić nie chciałem na siłe walić więc chciałem amortyzator te wie śruby przy piascie odkrecic ale te to juz w ogole ani drgnęły, w weekend zrobie drugie podejście do tego.
Druga sprawa kupiłem przegub z ABS a ja nie mam ABS, czy ten pierścień zębaty do abs to sie go wybija z przegubu czy powinien wejść w piaste z tą zębatką? a przegub firmy Dokuji A.P.C.F Japan
Druga sprawa kupiłem przegub z ABS a ja nie mam ABS, czy ten pierścień zębaty do abs to sie go wybija z przegubu czy powinien wejść w piaste z tą zębatką? a przegub firmy Dokuji A.P.C.F Japan
- deBestciak
- fanatyk nissana
- Posty: 358
- Rejestracja: 2010-11-01, 13:26
- Lokalizacja: Szczecin
no i właśnie ukończyłem wymianę przegubu z sukcesem odkręciłem dwie śruby od amorka. Już miałem się poddać bo rączka od klucza mi się gięła ale jeszcze założyłem na nią rurkę to się troche usztywniła i poszło.
Przegub z ABS pasuje do wersji bez abs bez problemu bez żadnych kombinacji, myślałem że trzeba bedzie usunąć tązębatke z przegubu ale ona idealnie siętam wpasowała w piaste.
Dziękuję wszystkim za pomoc
[ Dodano: 2012-04-02, 08:40 ]
niestety katastrofa ruszam dziś spod świateł lekko szarplo zgrzytnelo i koniec jazdy mam nadzieję że to tylko półoś wyszła z przegubu, może nienabilem jej do końca i ten pierścień zabezpieczający nie zadziałał bo innej opcji nie widzę co sie mogło stać, półoś sie kręci koło nie.
Takźe tydzień sie zaczal wspaniale
[ Dodano: 2012-04-02, 19:43 ]
no i sie wyjasniło co było grane, okazało sie że przegub jest nie taki jak trzeba, powinnien mieć gniazdo na półoś na 22 ząbki a ma na 23 chyba czeka mnie zakup kolejnego
Przegub z ABS pasuje do wersji bez abs bez problemu bez żadnych kombinacji, myślałem że trzeba bedzie usunąć tązębatke z przegubu ale ona idealnie siętam wpasowała w piaste.
Dziękuję wszystkim za pomoc
[ Dodano: 2012-04-02, 08:40 ]
niestety katastrofa ruszam dziś spod świateł lekko szarplo zgrzytnelo i koniec jazdy mam nadzieję że to tylko półoś wyszła z przegubu, może nienabilem jej do końca i ten pierścień zabezpieczający nie zadziałał bo innej opcji nie widzę co sie mogło stać, półoś sie kręci koło nie.
Takźe tydzień sie zaczal wspaniale
[ Dodano: 2012-04-02, 19:43 ]
no i sie wyjasniło co było grane, okazało sie że przegub jest nie taki jak trzeba, powinnien mieć gniazdo na półoś na 22 ząbki a ma na 23 chyba czeka mnie zakup kolejnego
Witam
Mam Almerę n15 po lifcie, z 1998r 1,4, z mniejsza mocą 55 kw, 75 km (taki model z hamulcami tarczowymi z tyłu). Pewnie Wy wiecie lepiej, ale piszę żeby były pełne dane.
Mam instrukcję do Almery n15 ale tej przed liftem i tam numer katalogowy przegubu to ZF80, czy po lifcie będzie ten sam przegub
Przy 90° zakrętach w lewo (najczęściej przy ruszaniu, włączaniu się do ruchu) czasami coś chrobocze / pyrka, gdzieś w kołach, czytając Wasze wcześniejsze posty rozumiem, że to prawy przegub zewnętrzny, czy tak sądzicie
Mam do Was pytania odnośnie przegubu zewnętrznego:
a) Ile ząbków ma mieć ten przegub Do tej pory myślałem, że 22 ale na allegro w opisie takiego przegubu znalazłem, że ma 23 właśnie do modelu 1,4 i już nie wiem, a chciałbym uniknąć sytuacji jak kolega rafal87xc. Dlatego podałem dokładnie jaki mam model).
b) Jakiej firmy przegub polecacie (chodzi mi o jakiś lepszy żeby się nie rozpadł przez dłuższy czas) i jak szacujecie jego koszt Ewentualnie czym kierować się przy wyborze takiego przegubu
c) Czy warto wymieniać oba przeguby jednocześnie, czy tylko ten co nawalił
Mam Almerę n15 po lifcie, z 1998r 1,4, z mniejsza mocą 55 kw, 75 km (taki model z hamulcami tarczowymi z tyłu). Pewnie Wy wiecie lepiej, ale piszę żeby były pełne dane.
Mam instrukcję do Almery n15 ale tej przed liftem i tam numer katalogowy przegubu to ZF80, czy po lifcie będzie ten sam przegub
Przy 90° zakrętach w lewo (najczęściej przy ruszaniu, włączaniu się do ruchu) czasami coś chrobocze / pyrka, gdzieś w kołach, czytając Wasze wcześniejsze posty rozumiem, że to prawy przegub zewnętrzny, czy tak sądzicie
Mam do Was pytania odnośnie przegubu zewnętrznego:
a) Ile ząbków ma mieć ten przegub Do tej pory myślałem, że 22 ale na allegro w opisie takiego przegubu znalazłem, że ma 23 właśnie do modelu 1,4 i już nie wiem, a chciałbym uniknąć sytuacji jak kolega rafal87xc. Dlatego podałem dokładnie jaki mam model).
b) Jakiej firmy przegub polecacie (chodzi mi o jakiś lepszy żeby się nie rozpadł przez dłuższy czas) i jak szacujecie jego koszt Ewentualnie czym kierować się przy wyborze takiego przegubu
c) Czy warto wymieniać oba przeguby jednocześnie, czy tylko ten co nawalił
Pozdrawiam
Michał
Michał
Oki, dzięki.
To już coś.
A jeśli chodzi o pozostałe pytania:
a) Ile ząbków ma mieć ten przegub Wewnętrznych ząbków 22, czy 23
b) Jakiej firmy przegub polecacie (chodzi mi o jakiś lepszy żeby się nie rozpadł przez dłuższy czas) i jak szacujecie jego koszt Ewentualnie czym kierować się przy wyborze takiego przegubu
c) Czy warto wymieniać oba przeguby jednocześnie, czy tylko ten co nawalił
To już coś.
A jeśli chodzi o pozostałe pytania:
a) Ile ząbków ma mieć ten przegub Wewnętrznych ząbków 22, czy 23
b) Jakiej firmy przegub polecacie (chodzi mi o jakiś lepszy żeby się nie rozpadł przez dłuższy czas) i jak szacujecie jego koszt Ewentualnie czym kierować się przy wyborze takiego przegubu
c) Czy warto wymieniać oba przeguby jednocześnie, czy tylko ten co nawalił
Pozdrawiam
Michał
Michał