Strona 1 z 1

N16 problem z odpaleniem na zimnym silniku (1,8 benzyna+LPG)

: 2017-08-21, 20:12
autor: tabsik
Witam.

Mam almerkę 1.8 benzyna z instalacją LPG.

Od jakiegoś czasu gdy silnik jest zimny to przy odpaleniu musi długo kręcić i po chwili tak jakby załapie na dwa gary trochę poszarpie i pracuje już normalnie. W kabinie trochę czuć wtedy paliwem. Jak jest rozgrzana to pali na dotyk.

Komputer nie wyświetla żadnego błędu.

Wcześniej nigdy nie było takiego problemu. Autko paliło na dotyk czy to na zimnym silniku czy na rozgrzanym.

Co może być przyczyną??

Wymieniłem świecę - przy pierwszym odpaleniu po wymianie było ok a później już po staremu.

Jeździłem tylko na benzynie i wlałem środek do paliwa do czyszczenia wtryskiwaczy i trochę jakby pomogło ale jak tylko zacząłem jeździć znów na gazie to problem wrócił.

Czytałem na forach i przy podobnych objawach pisano o zaworze EVAP ale za bardzo nie wiem gdzie go zlokalizować ani nie wiem czy można taki dokupić.

Ma może ktoś jakiś pomysł??

Z góry dziękuję za wszystkie rady

: 2017-08-21, 20:16
autor: moher3
pali olej? jak tak to w jakich ilościach? Zmierzyłbym na początek kompresję na zimnym oczywiście

: 2017-08-22, 06:42
autor: tabsik
Zużycie oleju w normie jest czyli od wymiany do wymiany dolewam raz jakieś 200-300 ml.
Mechanik będzie mi oglądał rozrząd w przyszłym tygodniu więc od razu mu powiem żeby sprawdził kompresję
Pojeżdżę troche na samej benzynce i zobacze czy będzie jakaś zmiana, tylko dzisiaj jak odpalałem na benzynie to po przekręceniu kluczyka nie było słychać tego charakterystycznego buczenia pompki przez jakieś 2 sekundy. Może tu jest przyczyna??
Tylko że podczas jazdy na benzynie wszystko jest ok.

: 2017-08-22, 07:08
autor: moher3
a to widzisz tutaj jest dobry trop, jak pompa paliwa nie zawsze się załącza to już jest pewnie przytarta i nie daje odpowiedniego ciśnienia paliwa stąd problemy na zimnym zanim pompka nie wejdzie na właściwe obroty. Pewnie jeździłeś na gazie a w baku opary. Pamiętaj, że nawet podczas jazdy na gazie pompa paliwa cały czas pracuje więc nie należy dopuszczać żeby się kręciła na sucho, ćwiara w baku to minimum.

: 2017-08-22, 07:50
autor: tabsik
No właśnie nie jeździłem na oparach. zawsze gdy zaświecał mi się komornik to od razu tankowałem do połowy i tak za każdym razem.
Tylko czemu na ciepłym silniku wszystko jest ok??
Jeszcze dzisiaj zdejmę siedzenie i sprawdzę jak ona pracuje.

: 2017-08-22, 15:19
autor: Piotrek_10243
Witam
Dołączę się do tematu, mam podobny problem w Primerze P11 SR20 na zimnym silniku trochę ciężko odpala, mimo że mam ssanie ustawione to muszę dodać gazu przy zapalaniu lub dwa razy przekręcić kluczyk na zapłon żeby pompa nabiła ciśnienie. Zmieniałem już przewody paliwowe na miedziane bo myślałem że stare mają nieszczelność i układ łapie lewe powietrze, zmieniłem filtr paliwa i przez chwilę było dobrze teraz problem powrócił. Może u mnie też się pompa kończy?

: 2017-08-22, 18:28
autor: moher3
zacząłbym od pompy może tak być że na zimnym po odstaniu nie daje odpowiedniego ciśnienia a jak się rozgrzeje i przesmaruje będzie pracować poprawnie. Trzeba by sprawdzić ciśnienie paliwa jakie podaje na zimnym

: 2017-09-12, 14:47
autor: TomyDDC
W QG18 listwa paliwowa nie ma powrotu. Jeśli zawór nie trzyma paliwa w listwie i paliwo odpływa to może być taki objaw, że trzeba poczekać zanim napłynie do wtrysków. Sprawdzenie pompy paliwa jest dobrym tropem.