Strona 1 z 2
[N16] dci czy di?
: 2010-01-08, 21:15
autor: Maxko
Witam
Chciałem was zapytać który motor w almerze n16 jest lepszy i dlaczego? 2.2 dci czy 2.2 di? Jak z ich awaryjnością i dostępem/ceną części?
Liczę na szczerze odpowiedzi
: 2010-01-09, 16:13
autor: theant
2.2Di i 2.2DCi to ten sam silnik, różnią się tylko tym że ten drugi ma Common Rail i inny komputer. Co za tym idzie DCi jest nieco bardziej skomplikowany i więcej może paść, z drugiej strony w Di jest "sławna" pompa VP44 która lubi padać przy przebiegu 200-250 tys. km.
Dci jest mocniejsze i ma turbinę ze zmienną geometrią (136KM) a Di zwykłą (110KM).
Osobiście wybrałbym Di, bo w N16 po lifcie grzebali francuzi i często słyszy się że coś nie działa, albo szyby się rysują, zardzewiałe po 2 latach wózki przednich foteli, wypalające się reflektory przednie itd., itp. Przed liftem tego nie było.
silniki
: 2010-01-10, 20:33
autor: mario632
Jesli chodzi ci o bezawaryjnosc to 2.2di, jesli zalezy ci na osiagach to 2.2dci(bardziej wysilony)
: 2010-01-12, 01:22
autor: NaMiBiA
Sam fakt "2,2 dci- francuz" mówi samo przez się- zło . . .
Osobiście posiadam 2,2di i jeżeli chodzi o silnik to nie mogę złego słowa powiedzieć.
Autko czołg =)
: 2010-01-12, 10:40
autor: dylson
NaMiBiA pisze:Sam fakt "2,2 dci- francuz"
theant pisze:2.2Di i 2.2DCi to ten sam silnik, różnią się tylko tym że ten drugi ma Common Rail i inny komputer
Wystarczy przeczytac wszystkie posty (w tym przypadku wszytskie dwa) i nie bedzie sie pisalo takich rzeczy.
: 2010-01-12, 15:16
autor: wert
ja ma 2.2 di ale z chęcią bym przygarną dci ze wzgldu na 136km...i chyba ale nie jestem pewien 6 biegowa skrzynia. chociaż moje di ma swoje wady to i tak bardzo lubie swojego traktorka
: 2010-01-12, 15:31
autor: theant
6 biegów to chyba nie w Almerce przy tym silniku było. Ale w sumie te 26 koni więcej to robi róznicę, no i zmienna geometria też daje możliwości pobawienia się silnikiem - tylko nie wiem jak z zasilaniem w paliwo - czy tak samo na granicy możliwości jak w 2.2Di?
: 2010-01-12, 15:36
autor: wert
theant pisze:czy tak samo na granicy możliwości jak w 2.2Di?
a co masz na myśli na granicy możliwości?
: 2010-01-12, 15:39
autor: theant
Bo pompa w 2.2Di to już na ostatku sił chodzi i dlatego max jaki można osiągnąć to okolice 130KM ze 110KM seryjnych. Jedynie moment obrotowy da się jeszcze jako tako znośnie podnieść do ponad 300Nm z 240Nm seryjnych.
: 2010-01-12, 15:49
autor: dylson
theant pisze:6 biegów to chyba nie w Almerce przy tym silniku było.
Mi sie wydaje ze jednak przy tym
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11005035
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10337028
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10418640
Wiem ze czesto w ogloszeniach pisza niestworzone rzeczy ale w tym wypadku ja sam jestem niemal pewny, ze dci = 6biegow.
: 2010-01-12, 15:49
autor: wert
czyli ten max może skrucić jej żywotność?
no 2 raz tego nie przebolał bym
: 2010-01-12, 17:45
autor: theant
Nie no żywotności pompy to nie skróci, tylko chodziło mi o to że dłubanie przy silniku Di niewiele daje.
: 2010-01-12, 18:58
autor: wert
też mi się wydawało że 2.2 dci ma 6 speed
: 2010-01-12, 20:31
autor: theant
No ok, może i faktycznie. W takim razie rozumiem że są tam zupełnie inne przełożenia? Bo ja jadąc nie mam wrażenia, że brakuje mi jeszcze jednego biegu, nie tak jak w służbowej Skodzie Roomster, gdzie na 5 biegu przy 2000 RPM mam prędkość ok 60-70km/h, a przy ok. 100km/h silnik wyje.
: 2010-01-13, 21:14
autor: herson
wert pisze:
też mi się wydawało że 2.2 dci ma 6 speed
Zależy które 2,2 DCi
Wersje 116 bądź 118KM mają 5 biegów
Wersje 136KM maja 6 biegów
: 2010-01-14, 11:24
autor: dylson
Byly w n16 dci o mocy 116-118km? Przypadkiem te wersje nie byly tylko w p12?
: 2010-01-14, 12:57
autor: herson
Były i to są właśnie wersje 5speed, tak jak w Tino
: 2010-01-28, 14:41
autor: anderman
theant pisze:2.2Di i 2.2DCi to ten sam silnik, różnią się tylko tym że ten drugi ma Common Rail i inny komputer. Co za tym idzie DCi jest nieco bardziej skomplikowany i więcej może paść, z drugiej strony w Di jest "sławna" pompa VP44 która lubi padać przy przebiegu 200-250 tys. km.
witam.możesz coś wiecej o tej pompie napisać?może panikuje ale akurat jestem na takim przebiegu
.jakie moga byc objawy "kończącej się pompy".mam nadzieje że nie jest wysoki koszt wymiany albo regenaracji...
: 2010-01-28, 14:52
autor: ANDREW
Musze Cię zmartwić bo koszty są spore.Chyba około 4000zł.A co do objawów to nie wiem jakie mogą być.
: 2010-01-28, 15:38
autor: theant
Cena ponoć już spadła i jest w granicach 2-3tys. A co do przebiegu to jest różnie - nie ma zasady. Ja mam 190tys km i nic się nie dzieje.
: 2010-01-29, 14:59
autor: wert
objawy? totalny brak objaw umnie nic nie zasygnalizowało żeby pompa niedomagała
: 2010-01-30, 12:28
autor: ANDREW
Jaki miałeś przebieg jak Ci padła?
: 2010-01-30, 19:43
autor: anderman
przez Allegro znalazłem serwis w Siedlcach który zajmuje się naprawą i regeneracją pomp VP44.jeżeli nie da się zregenerować to mają pompy używane z gwarancją do 2 tyś zł.
: 2010-02-01, 14:07
autor: hordagoga78
panowie
oba silniki naleza do stajni japonskiej...
zrodlo do diesla nissana
http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?t ... c&start=15
: 2010-02-01, 17:59
autor: theant
Tak, ale osprzęt w DCi już nie jest.
: 2010-02-01, 19:46
autor: dylson
theant pisze:Tak, ale osprzęt w DCi już nie jest.
Tzn? Co z osprzetu w di jest japonskiego? Bo komp na bank jest boscha a w dci denso.
: 2010-02-01, 21:13
autor: theant
Skrót myślowy - chodziło o to że jest inny i w DCi lubi częściej padać. Ale to nie moje doświadczenia tylko wiadomości z forum.
: 2010-03-02, 15:50
autor: Pemo
theant pisze:
Osobiście wybrałbym Di, bo w N16 po lifcie grzebali francuzi i często słyszy się że coś nie działa, albo szyby się rysują, zardzewiałe po 2 latach wózki przednich foteli, wypalające się reflektory przednie itd., itp. Przed liftem tego nie było.
Po lifcie, na poczatku, tez byl montowany silnik 2.2 Di.
: 2010-03-02, 20:20
autor: theant
No wiem, wiem, ale tak się jakoś utarło i jest to w miarę bezpieczne stwierdzenie.
: 2010-05-18, 08:09
autor: hordagoga78
przez kilka dni bylem w stanie zawieszenia - sprzedac mojego nissanka 1.8 i kupic honde 2.2i-cdi czy nie?
mojej zonie zrobilo sie zal naszego nissanka na mysl o pozbyciu sie go - zakrecilo jej sie w oku i powiedziala NIE! bylo blisko...
jednak zwgledy ekonomiczne (a jezdze bardzo duzo) przewazaja szale na korzysc silnika diesla, moze nieco wiecej kosztuje niz benzynka ale pewnie spalanie jest mniejsze a i srodowisko czystsze...
pytam was zatem raz jeszcze - jak sprawuje sie silnik 2.2 cdi 136Km w almerze?
na co zwrocic uwage przy kupnie almery z tym silnikiem?kazda rada jest bezcenna...
jest to alternatywa dla hondowej jednostki 2.2i-cdi - podobne pojemnosci, moce silnikow, tylko wyposazenie o klase wyzsze (honda).
link do oferty ktora mam na oku:
http://www.autotrader.co.uk/classified/ ... ?logcode=p
na jednej stronie ten model jest opisany jako TD a na innej zas jako cdi
pewnie jakis blad sie wkradl bo ze nie ma takiego modelu jak TD w almerach z tego rocznika. jesli sie myle to mnie poprawcie