[N15] Wymiana oleju - Jaki olej? - Jaki filtr?
Moderatorzy: Seba WWA, sergiej
[N15] Wymiana oleju - Jaki olej? - Jaki filtr?
Witam,
Jestem właścicielem Almerki N15 z silnikiem 2.0 D. Będę musiał na dniach wymienić olej, a w książce serwisowej do mojego Nissana niestety nic nie ma o tym jaki poprzednio był lany olej. Przy drzwiach od kierowcy jest tylko naklejka kiedy powinienem go wymienić oraz symbol "MOBIL 1" - co by sugerowało poprzednio lany olej. Autko ma zrobione 149 000 km i suchutki silnik, odkąd go kupiłem stan oleju jest taki sam, wogóle nie spada. Ze względu na naklejkę sugerował się raczej będę że był do niego wlewany Mobil 1, tylko nie mam zielonego pojęcia jaki.
Nie wiem czy ma być 10W czy 15W czy też jakiś inny czy półsyntetyk czy pełny syntetyk. Nie chciałbym żeby po tej wymianie nagle zaczął brać olej albo gdzieś ciec.
Czy ktoś mi może pomóc? Jaki olej powinienem wlać do tego samochodu? Może ktoś ma auto sprowadzone z Belgii i wie jakie tam oleje lali do takiego samochodu?
------------------------------------------------------------------------------------------------------Mobil 1 to syntetyk. Na bank jest tam "1"- "One"?? Super S to półsyntetyk, Super M to mineralny. Do takich diesli w dobrym stanie leje się zwykle 5W40 albo 10W40 w wersji Turbodiesel(z akcentem na 10W z racji na wiek i nie tak mały przebieg, 5W raczej leją do młodszych). Ja mam 180 tysi i leje 10W40 polsyntetyk i jest git. Ja bym lał dalej syntetyk jeśli na bank był to Mobil 1.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja też byłem w tej samej sytuacji i zalałem Mobil Super S Turbo Diesel 10W40 półsyntetyk.Polecam wymienić również paski ,alternatora i pompy wspomagania(u mnie były bardzo słabe).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tutaj nie ma że to Mobil 1. Data mogła zostać zapisana przypadkowo przy Mobil 1 (nie ma "ptaszka". Szukałem w necie Brug i Pont i wyszło mi że to znaczy most. A lepkość nie jest wpisana bo to by było w Smering. Kwit jest z Walonii- części francuskojęzycznej. Mój brat ma Fabię z Flandrii i jak się zna niemiecki, to da się skumać flamandzki. Aha, nie kupuj 6 litrów - u mnie weszło jakieś 4,5 żeby było na górze zakreskowanego.
Jaki dałeś filtr Falo- wysoki(podwójny) czy ten krótszy tańszy? Ja ostatnio dałem wysokiego Blueprinta(nie wiem czy jest krótki z tej firmy) i późno gaśnie kontrolka ciśnienia. Teraz chyba spróbuję wysokiego Filtrona OP588.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja mam podobny problem z olejem. Kupiłem almerę 2.0D, 99 r., 181 000 przebiegu (o ile nie był cofany ), sprowadzona z belgii i nigdzie nie ma żadnej informacji o rodzaju oleju w silniku. Zastanawiam się nad wlaniem półsyntetyka 10W bo nie wydaje mi się żeby w Belgii był zalewany mineralnym. Mam nadzieję że nic złego się nie zadzieje od półsyntetyka. Czyli rozumiem że najlepiej kupić 5 litrów?? A co do filtru oleju to marki takie jak Mann czy Knecht rzeczywiście są takie dobre czy to tylko wyrzucanie pieniędzy na próżno??
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak, mają różne gwinty- wysoki ma większy. Najlepiej kupić 5 litrów i wlać 4 i troszeczkę z litrówki i potem powoli dolewać - ja tak zrobię za 2 miechy jak będę zmieniał. Ja mam doświadczenie tylko z wysokim filtronem(niebieskim, nie czarnym) OP588 ok. 50zł - lampka znika poprawnie, ale nie jakoś bardzo szybko i z Blueprintem(czarny) ok40-50 zł (też wysoki) - lampka długo świeci. Z ciekawostek dodam, że Filtron ma szerszą uszczelkę. Są też tanie wysokie filtry Japan Union, ktoś kiedyś sprzedawał kilkuletnie Nissanowskie na Alledrogo. Nie spotkałem się z Sędziszowem i Knechtem(może istnieją), a Boscha widziałem tylko krótkiego. Zobaczę jakie filtry są w intercarsie- może spróbuję coś nowego.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja już trzeci raz zalałem Valvoline MaxLife Diesel 10W40. Nie polecam lania syntetyka. Półsyntetyk w zupełności wystarczy jeśli silnik jest szczelny.
U mnie filtr jest krótki ale ja mam gołe CD20, a nie CD20E.
Jeżeli ktoś wcześniej nie przyoszczędził i nie zalał minerałem to wszystko będzie ok. Mi wchodzi 5l do maxa. Nie ma zależności pomiędzy filtrem a olejem. Proponuję tylko dowiedzieć się, czy masz krótki filtr, czy długi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Również polecam półsyntetyk. Ja wlałem taki na ślepo Castrola i jest ok szczelne wszystko i oleju ani grama nie bierze. Odradzam tylko filtry Filtrona bo ze sporym opoźnieniem gasnie kontrolka oleju przy nich. Jak miałem Knechta nie było takich problemów Przy okazji polecam wymienic resztę filtrów, sprawdzić czy w filtrze paliwa nie ma wody. Po zimie jezeli nie zrobisz tego teraz, filtr paliwa koniecznie do wymiany.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
A co sądzicie o olejach firmy Petronas i filtrach TUTELLA WEBER??
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Masz 99 rok to pewnie CD20E? Uwaga! W katalogu nissanowskim i intercarsu nie ma rozróżnienia na CD20 i CD20E. Najlepiej szukaj po VINie a nie po kodzie silnika (jest taka możliwość np w IC)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Teraz zgłupiałem. Według papierów CD20 a według tego co można wyszperać to samochody od 1996 roku to CD20E. Według książki "Nissan Almera Sam naprawiam": ".. wysokoprężne niedoładowane 2,0 dm3 o mocy 55 kW (75 KM) typu CD20 (od lipca 1995 do marca 1996) i typu CD20E (od kwietnia 1996)".
Czy jeśli mam CD20E to coś się zmienia w zakresie oleju do niego i użytkowania w stosunku do CD20?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Witam, Filtr w mojej Almerce to 0 986 452 024 BOSCH,to jest ten z gwintem 3/4".Koszt w intercarsie to około 15zł.Ty masz prawdopodobnie 0 986 452 046 to koszt około 35 zł.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Filtr 3/4 to krótki, jednocalowy to długi. Słyszałem taką teorię, że wysoki filtr jest do samochodów z EGRem układem recyrkulacji spalin, który był montowany z tego co wiem głównie CD20E. W końcu ktoś wyjaśni jednoznacznie różnicę między CD20 i CD20E. Wg mnie to elektroniczny pedał przyśpieszenia i czarna pokrywa zaworowa w CD20E, ale głowy nie daję.
Inna sprawa- Kolega napisał że wchodzi niecałe 5 litrów - tyle jest do zagięcia (przynajmniej u mnie) - ktoś wie czy powinno musi być na kreskowanym czy wystarczy pod zagięciem? Ja wolałem dmuchać na zimne i nie przelewać.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czy masz CD20 czy CD20E widac od razu po zajżeniu pod maskę - można to wywnioskowac z książki Sam Naprawiam. W CD20E będziesz miał elektrozawór na dolocie powietrza - zaraz za puszką filtra, w CD20 tego nie ma. Przykłady na fotkach z allegro:
CD20E - http://photos01.allegroimg.pl/photos/or ... 07880728_5
CD20E - http://photos03.otomoto.pl/photos/origi ... 0742_8.jpg
CD20 - http://photos01.otomoto.pl/photos/origi ... 9832_7.jpg
CD20 - http://photos01.otomoto.pl/photos/origi ... 884_10.jpg
Różnice najlepiej widać przy filtrze powietrza, korku oleju, kapslu na pokrywie, no i przechodzącej nad silnikiem lince gazu w CD20 której w CD20E nie ma.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
CD20 a CD20E:
- w CD20E jest EGR/ CD2- -brak
- W CD20E jest "elektroniczny pedał przyspieszenia" - z potencjometrem - nie linka
- kolor pokrywy zaworowej - tym bym się nie sugerował - mogła być wymieniona
- CD20E elektrozawór przy dolocie
- CD20E sterownik silnika pełni więcej funkcji
- CD20E występuje czujnik położenia wału korbowego
Co do oleju to:
- mobil ma właściwości myjące - jest rzadszy,
- castrol jest gęstszy, więc eliminuje efekt delikatnego pocenia itd.
- valvoline jest rzadki, ale ma tam jakieś dodatki w sobie przedłużające żywotność silnika - podobno
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jestem właścicielem Almerki N15 z silnikiem 2.0 D. Będę musiał na dniach wymienić olej, a w książce serwisowej do mojego Nissana niestety nic nie ma o tym jaki poprzednio był lany olej. Przy drzwiach od kierowcy jest tylko naklejka kiedy powinienem go wymienić oraz symbol "MOBIL 1" - co by sugerowało poprzednio lany olej. Autko ma zrobione 149 000 km i suchutki silnik, odkąd go kupiłem stan oleju jest taki sam, wogóle nie spada. Ze względu na naklejkę sugerował się raczej będę że był do niego wlewany Mobil 1, tylko nie mam zielonego pojęcia jaki.
Nie wiem czy ma być 10W czy 15W czy też jakiś inny czy półsyntetyk czy pełny syntetyk. Nie chciałbym żeby po tej wymianie nagle zaczął brać olej albo gdzieś ciec.
Czy ktoś mi może pomóc? Jaki olej powinienem wlać do tego samochodu? Może ktoś ma auto sprowadzone z Belgii i wie jakie tam oleje lali do takiego samochodu?
------------------------------------------------------------------------------------------------------Mobil 1 to syntetyk. Na bank jest tam "1"- "One"?? Super S to półsyntetyk, Super M to mineralny. Do takich diesli w dobrym stanie leje się zwykle 5W40 albo 10W40 w wersji Turbodiesel(z akcentem na 10W z racji na wiek i nie tak mały przebieg, 5W raczej leją do młodszych). Ja mam 180 tysi i leje 10W40 polsyntetyk i jest git. Ja bym lał dalej syntetyk jeśli na bank był to Mobil 1.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja też byłem w tej samej sytuacji i zalałem Mobil Super S Turbo Diesel 10W40 półsyntetyk.Polecam wymienić również paski ,alternatora i pompy wspomagania(u mnie były bardzo słabe).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tutaj nie ma że to Mobil 1. Data mogła zostać zapisana przypadkowo przy Mobil 1 (nie ma "ptaszka". Szukałem w necie Brug i Pont i wyszło mi że to znaczy most. A lepkość nie jest wpisana bo to by było w Smering. Kwit jest z Walonii- części francuskojęzycznej. Mój brat ma Fabię z Flandrii i jak się zna niemiecki, to da się skumać flamandzki. Aha, nie kupuj 6 litrów - u mnie weszło jakieś 4,5 żeby było na górze zakreskowanego.
Jaki dałeś filtr Falo- wysoki(podwójny) czy ten krótszy tańszy? Ja ostatnio dałem wysokiego Blueprinta(nie wiem czy jest krótki z tej firmy) i późno gaśnie kontrolka ciśnienia. Teraz chyba spróbuję wysokiego Filtrona OP588.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja mam podobny problem z olejem. Kupiłem almerę 2.0D, 99 r., 181 000 przebiegu (o ile nie był cofany ), sprowadzona z belgii i nigdzie nie ma żadnej informacji o rodzaju oleju w silniku. Zastanawiam się nad wlaniem półsyntetyka 10W bo nie wydaje mi się żeby w Belgii był zalewany mineralnym. Mam nadzieję że nic złego się nie zadzieje od półsyntetyka. Czyli rozumiem że najlepiej kupić 5 litrów?? A co do filtru oleju to marki takie jak Mann czy Knecht rzeczywiście są takie dobre czy to tylko wyrzucanie pieniędzy na próżno??
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak, mają różne gwinty- wysoki ma większy. Najlepiej kupić 5 litrów i wlać 4 i troszeczkę z litrówki i potem powoli dolewać - ja tak zrobię za 2 miechy jak będę zmieniał. Ja mam doświadczenie tylko z wysokim filtronem(niebieskim, nie czarnym) OP588 ok. 50zł - lampka znika poprawnie, ale nie jakoś bardzo szybko i z Blueprintem(czarny) ok40-50 zł (też wysoki) - lampka długo świeci. Z ciekawostek dodam, że Filtron ma szerszą uszczelkę. Są też tanie wysokie filtry Japan Union, ktoś kiedyś sprzedawał kilkuletnie Nissanowskie na Alledrogo. Nie spotkałem się z Sędziszowem i Knechtem(może istnieją), a Boscha widziałem tylko krótkiego. Zobaczę jakie filtry są w intercarsie- może spróbuję coś nowego.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja już trzeci raz zalałem Valvoline MaxLife Diesel 10W40. Nie polecam lania syntetyka. Półsyntetyk w zupełności wystarczy jeśli silnik jest szczelny.
U mnie filtr jest krótki ale ja mam gołe CD20, a nie CD20E.
Jeżeli ktoś wcześniej nie przyoszczędził i nie zalał minerałem to wszystko będzie ok. Mi wchodzi 5l do maxa. Nie ma zależności pomiędzy filtrem a olejem. Proponuję tylko dowiedzieć się, czy masz krótki filtr, czy długi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Również polecam półsyntetyk. Ja wlałem taki na ślepo Castrola i jest ok szczelne wszystko i oleju ani grama nie bierze. Odradzam tylko filtry Filtrona bo ze sporym opoźnieniem gasnie kontrolka oleju przy nich. Jak miałem Knechta nie było takich problemów Przy okazji polecam wymienic resztę filtrów, sprawdzić czy w filtrze paliwa nie ma wody. Po zimie jezeli nie zrobisz tego teraz, filtr paliwa koniecznie do wymiany.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
A co sądzicie o olejach firmy Petronas i filtrach TUTELLA WEBER??
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Masz 99 rok to pewnie CD20E? Uwaga! W katalogu nissanowskim i intercarsu nie ma rozróżnienia na CD20 i CD20E. Najlepiej szukaj po VINie a nie po kodzie silnika (jest taka możliwość np w IC)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Teraz zgłupiałem. Według papierów CD20 a według tego co można wyszperać to samochody od 1996 roku to CD20E. Według książki "Nissan Almera Sam naprawiam": ".. wysokoprężne niedoładowane 2,0 dm3 o mocy 55 kW (75 KM) typu CD20 (od lipca 1995 do marca 1996) i typu CD20E (od kwietnia 1996)".
Czy jeśli mam CD20E to coś się zmienia w zakresie oleju do niego i użytkowania w stosunku do CD20?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Witam, Filtr w mojej Almerce to 0 986 452 024 BOSCH,to jest ten z gwintem 3/4".Koszt w intercarsie to około 15zł.Ty masz prawdopodobnie 0 986 452 046 to koszt około 35 zł.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Filtr 3/4 to krótki, jednocalowy to długi. Słyszałem taką teorię, że wysoki filtr jest do samochodów z EGRem układem recyrkulacji spalin, który był montowany z tego co wiem głównie CD20E. W końcu ktoś wyjaśni jednoznacznie różnicę między CD20 i CD20E. Wg mnie to elektroniczny pedał przyśpieszenia i czarna pokrywa zaworowa w CD20E, ale głowy nie daję.
Inna sprawa- Kolega napisał że wchodzi niecałe 5 litrów - tyle jest do zagięcia (przynajmniej u mnie) - ktoś wie czy powinno musi być na kreskowanym czy wystarczy pod zagięciem? Ja wolałem dmuchać na zimne i nie przelewać.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czy masz CD20 czy CD20E widac od razu po zajżeniu pod maskę - można to wywnioskowac z książki Sam Naprawiam. W CD20E będziesz miał elektrozawór na dolocie powietrza - zaraz za puszką filtra, w CD20 tego nie ma. Przykłady na fotkach z allegro:
CD20E - http://photos01.allegroimg.pl/photos/or ... 07880728_5
CD20E - http://photos03.otomoto.pl/photos/origi ... 0742_8.jpg
CD20 - http://photos01.otomoto.pl/photos/origi ... 9832_7.jpg
CD20 - http://photos01.otomoto.pl/photos/origi ... 884_10.jpg
Różnice najlepiej widać przy filtrze powietrza, korku oleju, kapslu na pokrywie, no i przechodzącej nad silnikiem lince gazu w CD20 której w CD20E nie ma.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
CD20 a CD20E:
- w CD20E jest EGR/ CD2- -brak
- W CD20E jest "elektroniczny pedał przyspieszenia" - z potencjometrem - nie linka
- kolor pokrywy zaworowej - tym bym się nie sugerował - mogła być wymieniona
- CD20E elektrozawór przy dolocie
- CD20E sterownik silnika pełni więcej funkcji
- CD20E występuje czujnik położenia wału korbowego
Co do oleju to:
- mobil ma właściwości myjące - jest rzadszy,
- castrol jest gęstszy, więc eliminuje efekt delikatnego pocenia itd.
- valvoline jest rzadki, ale ma tam jakieś dodatki w sobie przedłużające żywotność silnika - podobno
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozdrawiam
SnowLady ...
Z nissanem od sierpnia 2005
Ważne sprawy i nie tylko: 504619604
SnowLady ...
Z nissanem od sierpnia 2005
Ważne sprawy i nie tylko: 504619604
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
cześć.
Kupiłem wczoraj N15 2.0D '98rok. Autko ma niski przebieg (131 000km) i jest na to jakiś glejt ale bede jeszcze sprawdzał w ASO
Musze w nim wymienić olej i nie wiem jaki lać. Mam naklejke z wymiany oleju ale nic z niej nie rozumime W mojego Sunny N14 2.0D lałem Mobil1 15w ale tamten ma już ponad 300 000 km i teraz nie wiem zupełnie co wlać w almerke. Czy ktoś z Was sciaga auta z belgii albo zna jezyk i ich oznaczenia oleju??
Kupiłem wczoraj N15 2.0D '98rok. Autko ma niski przebieg (131 000km) i jest na to jakiś glejt ale bede jeszcze sprawdzał w ASO
Musze w nim wymienić olej i nie wiem jaki lać. Mam naklejke z wymiany oleju ale nic z niej nie rozumime W mojego Sunny N14 2.0D lałem Mobil1 15w ale tamten ma już ponad 300 000 km i teraz nie wiem zupełnie co wlać w almerke. Czy ktoś z Was sciaga auta z belgii albo zna jezyk i ich oznaczenia oleju??
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)
Pustelnik oznaczenia olejów są zunifikowane i nie powinno być problemu z ich identyfikacją.
Ja też mam autko z Belgii i miałem standardowe oznaczenie na etykiecie czyli 5w-40.
Może masz napisane po flamandzku czy niderlandzku ( jak kto woli ) co było wymienione na przeglądzie.
Jak coś to prześlij fotkę naklejki na pw to się zapytam jakiegoś belga ( co jakiś czas pojawiają się u mnie w robocie ).
Ja też mam autko z Belgii i miałem standardowe oznaczenie na etykiecie czyli 5w-40.
Może masz napisane po flamandzku czy niderlandzku ( jak kto woli ) co było wymienione na przeglądzie.
Jak coś to prześlij fotkę naklejki na pw to się zapytam jakiegoś belga ( co jakiś czas pojawiają się u mnie w robocie ).
teraz nie zrobie bo nie mam czym ale z tego co patrzyłem to w miejscu gdzie powinno być podane oznaczenie oleju mam napisane "500 505" ale co to znaczy nie mam pojecia
poza tym jest podana ostatnia wymiana oleju, nastepna wymiana, przebieg i tyle
poza tym jest podana ostatnia wymiana oleju, nastepna wymiana, przebieg i tyle
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)
stawiam na Castrol albo Mobil1 i z tego co sie dowiedzialem to 10w40 i jutro jadę kupic
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)
Witam wszystkich zbliża mi się wymiana oleju i mam w związku z tym pytanie, który będzie lepszy?? Valvoline maxlife czy durablend? bo już trochę zgłupłem... Almerka 1.6 benzyna 214kkm. dodam ze nie piłuje jej często zbyt mocno... Aha, czy za każdym razem wymieniać filtr oleju czy może co druga wymianę, tak jak to w instrukcji podają? Z góry dziękuje za odpowiedz
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e39 ... 1692a.html Proszę Maniek może to i półsyntetyk ale sugerowałem się tym co było napisane na opakowaniu
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
hmm no różnica jest. http://www.valvoline.pl/MaxLifer_index.html
A jaki wcześniej zalewałeś przed tym - pełen syntetyk czy pół ?
A jaki wcześniej zalewałeś przed tym - pełen syntetyk czy pół ?
Sraki olej, az sie w glowie gotuje jak czytam te bzdury.
1. 10w40, taki olej przewiduje instrukcja, i taki ma byc lany ! 10w40 ma byc lany w normalnych warunkach (nie chodzi o styl jazdy, tylko warunki zewnetrzne, np zapylenie, skwar) co 15k km. Tzn w POLSCE
2. Sam mam zalany valvoline, ALE ... kazdy olej, powtarzam KAZDY olej danej klasy np 10w40 jest taki sam ! Czy to bedzie tesco, czy shell. Kurek w rafinerii jest ten sam, tylko podjezdza inna cysterna. Reklamy wam mowia ze mobil czy inny shell jest taki wspanialy. Odpowiednio kosztuje, bo placicie za ta reklame przeciez ! Co tam sobie kupisz, fajnie fajnie, ale po co piszecie te glupoty. Ktory z was sprawdzil czy ten jest lepszy czy ten jest gorszy ? Wasze auta jezdza, i piszecie, ze jest super. Przeciez maja jezdzic, co w tym dziwnego Klekocze ? To po co lales 5w40 itd ?
3. Nie zmieniamy tutaj oleju w zaleznosci od przebiegu.
Jedynym sensownym pytaniem jest jaki filtr. Gdzies w necie jest test jakis tam filtrow, rozbierali i wyciagali wklady. Bosch wyszedl najlepiej. I udalo mi sie np go zakupic niewiele drozej od chinoli na allegro.
1. 10w40, taki olej przewiduje instrukcja, i taki ma byc lany ! 10w40 ma byc lany w normalnych warunkach (nie chodzi o styl jazdy, tylko warunki zewnetrzne, np zapylenie, skwar) co 15k km. Tzn w POLSCE
2. Sam mam zalany valvoline, ALE ... kazdy olej, powtarzam KAZDY olej danej klasy np 10w40 jest taki sam ! Czy to bedzie tesco, czy shell. Kurek w rafinerii jest ten sam, tylko podjezdza inna cysterna. Reklamy wam mowia ze mobil czy inny shell jest taki wspanialy. Odpowiednio kosztuje, bo placicie za ta reklame przeciez ! Co tam sobie kupisz, fajnie fajnie, ale po co piszecie te glupoty. Ktory z was sprawdzil czy ten jest lepszy czy ten jest gorszy ? Wasze auta jezdza, i piszecie, ze jest super. Przeciez maja jezdzic, co w tym dziwnego Klekocze ? To po co lales 5w40 itd ?
3. Nie zmieniamy tutaj oleju w zaleznosci od przebiegu.
Jedynym sensownym pytaniem jest jaki filtr. Gdzies w necie jest test jakis tam filtrow, rozbierali i wyciagali wklady. Bosch wyszedl najlepiej. I udalo mi sie np go zakupic niewiele drozej od chinoli na allegro.
- Artur_z1112
- stały bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 2010-09-03, 22:34
- Lokalizacja: Płock
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
clooks, nie masz racji, że każdy olej jest taki sam. Wyjściowa baza może i owszem ale potem każdy producent dolewa innych preparatów takich jak choćby o właściwościach czyszczących motor czy tym podobne. Osobiście się o tym przekonałem jak pierwszy raz zalałem Mobil 1 i jak dla mnie zrobił się po kilku tkm wodnisty, cały czarny jak smoła. Olej powinien się zaczerniać, bo wtedy wiadomo, że zbiera wszystkie syfy i absorbuje je, ale nie po 2-3 tkm.... Od teraz leję tylko Valvoline syntetyk i jestem zadowolony.
Nie wspominając o tym, że taki Valvline nie jest z jednej i tej samej rafinerii jak Orlen, Lotos itp. bo rozlewany jest w Holandii.
P.S.
Pewnie chodziło Ci o ten test z Auto Świat:
http://www.auto-swiat.pl/1-test-filtrow ... -w-filtrze
Ale idąc twoim tropem można powiedzieć, że z filtrami jest też bujda bo pewnie te wkłady robi jedna firma
Nie wspominając o tym, że taki Valvline nie jest z jednej i tej samej rafinerii jak Orlen, Lotos itp. bo rozlewany jest w Holandii.
P.S.
Pewnie chodziło Ci o ten test z Auto Świat:
http://www.auto-swiat.pl/1-test-filtrow ... -w-filtrze
Ale idąc twoim tropem można powiedzieć, że z filtrami jest też bujda bo pewnie te wkłady robi jedna firma