[N15] Silnik kręci, nie odpala, check engine nie świeci.
Moderatorzy: Seba WWA, sergiej
[N15] Silnik kręci, nie odpala, check engine nie świeci.
Witam
Miałem 3 tygodnie temu stłuczkę. Po niej przejechałem jeszcze 70km i auto wstawiłem do garażu. Po tygodniu odpaliłem, aby przestawić, nie było żadnych problemów. Teraz kiedy skończyłem remont i ponownie, po 2 tygodniach postoju chcę odpalić silnik, to nie chce on zapalić.
Rozrusznik kręci, ale po przekręceniu zapłonu nie słychać charakterystycznego buczenia (chyba pompa paliwa).
Check engine w ogóle nie świeci. Próbowałem też przeprowadzić diagnostykę pokładową za pomocą zworki oraz pedału gazu i zero reakcji.
Wszystkie bezpieczniki są ok. Sprawdziłem też to, że na niektóre piny sterownika silnika dochodzi napięcie.
Co do czerwonej lampki przy podszybiu, to mryga, a jak przekręcę zapłon to gaśnie.
Tak więc proszę o rady.
Miałem 3 tygodnie temu stłuczkę. Po niej przejechałem jeszcze 70km i auto wstawiłem do garażu. Po tygodniu odpaliłem, aby przestawić, nie było żadnych problemów. Teraz kiedy skończyłem remont i ponownie, po 2 tygodniach postoju chcę odpalić silnik, to nie chce on zapalić.
Rozrusznik kręci, ale po przekręceniu zapłonu nie słychać charakterystycznego buczenia (chyba pompa paliwa).
Check engine w ogóle nie świeci. Próbowałem też przeprowadzić diagnostykę pokładową za pomocą zworki oraz pedału gazu i zero reakcji.
Wszystkie bezpieczniki są ok. Sprawdziłem też to, że na niektóre piny sterownika silnika dochodzi napięcie.
Co do czerwonej lampki przy podszybiu, to mryga, a jak przekręcę zapłon to gaśnie.
Tak więc proszę o rady.
Nawet kontrolnie podczas włączania zapłonu? Diagnostyka zworką (z poniższego linku) też nie działa, ani razu check się nie zapalił.
http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?t=1779
http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?t=1779
- Chochlik
- doświadczony forumowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
- Lokalizacja: Sieraków / Berlin
Sprawdź jeszcze czy zapłon dochodzi. świece wykręć i zakręć rozrusznikiem.
Mi tydzień temu kończąc żywot pompa paliwa spaliła aku. Także najlepiej podpiąć by się było consultem i jak consult nie zagada to prawdopodobnie komp uwalony.
Ale najpierw sprawdź pompę paliwa, czy napięcie dochodzi, przekaźnik od pompy paliwa (też mi go upaliła pompa) i czy napięcie i masa odpowiednio w podstawce się pojawia. No chyba że bezpiecznik od pompy wywaliło...
Mi tydzień temu kończąc żywot pompa paliwa spaliła aku. Także najlepiej podpiąć by się było consultem i jak consult nie zagada to prawdopodobnie komp uwalony.
Ale najpierw sprawdź pompę paliwa, czy napięcie dochodzi, przekaźnik od pompy paliwa (też mi go upaliła pompa) i czy napięcie i masa odpowiednio w podstawce się pojawia. No chyba że bezpiecznik od pompy wywaliło...
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!
- ryzykantos
- wiem o czym pisze
- Posty: 81
- Rejestracja: 2013-09-06, 23:26
- Lokalizacja: Zdolny śląsk
Sprawdź może immobiliser . Jest to bardzo prosta przyczyna, ale kiedy kodowałem pilota i coś mi tam nie wyszło, to kluczyk sie rozkodował i kiedy próbowałem odpalić, to też niczego nie było słychać, silnik kręcił, a nie odpalał - oczywiście jeśli w Twoim aucie znajduje sie takie urządzenie . Gdzieś na kokpicie powinna być od niego dioda (u mnie jest pod szybą) i jeśli po przekręceniu kluczyka ona nie przestanie migać, to na pewno będzie to.
Nie zapominaj o możliwych przyczynach nie związanych z tym co się ostatnio w aucie działo. Miałem tak w 100 nx'ie- auto po grzebaniu przy wiązce od lamp przednich kręciło i nie odpalało. Kilka dni diagnostyki elektryki, pompy i innych wymienionych powyżej a skończyło się na 3 minutowej robocie papierem ściernym po zaśniedziałych stykach na aparacie zapłonowym... Zagadał wtedy od razu. Po prostu auto postało w wilgotnym garażu nieodpalane 2-3 tygodnie i rdzawy nalot je unieruchomił.
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
nie świeci check
witam
problem mam podobny chcąc zdiagnozować błędy w mojej primierze która zgasła i nie che odpalić nie moge wywołać pojawienia się kontrolki check , nie ma jej także podczas włączania zapłonu, co trzeba sprawdzić i jak bo piszecie o pompie palia , komputerze głównym, imobiliserze, bezpieczniki gdzie i jakie, dodam że dioda na podszybiu gaśnie po przekręceniu kluczyka
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
problem mam podobny chcąc zdiagnozować błędy w mojej primierze która zgasła i nie che odpalić nie moge wywołać pojawienia się kontrolki check , nie ma jej także podczas włączania zapłonu, co trzeba sprawdzić i jak bo piszecie o pompie palia , komputerze głównym, imobiliserze, bezpieczniki gdzie i jakie, dodam że dioda na podszybiu gaśnie po przekręceniu kluczyka
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
Czarek_88, może żarówka się spaliła albo pin z kostki przy zegarach się wysunął?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Janusz
kurcze jakoś nie che mi sie w to wierzyć, ja to bardziej łącze ten problem właśnie z tym że auto nie che odpalić jakiś błąd elektroniczny, nie wiem sam....
kurcze jakoś nie che mi sie w to wierzyć, ja to bardziej łącze ten problem właśnie z tym że auto nie che odpalić jakiś błąd elektroniczny, nie wiem sam....
Ostatnio zmieniony 2015-01-08, 14:04 przez Czarek_88, łącznie zmieniany 1 raz.
Też byłem zdziwiony, jak mi check nie chciał mrygać. Zaczął mrygać, po wyjęciu spinacza. Czyli spinamy krańcowe piny spinaczem. Przekręcamy kluczyk na ACC. Ustawiamy nagrywanie np. w telefonie, żeby potem na spokojnie policzyć błyski. Wyjmujemy spinacz. Zwarcie musi być na minimum 3 sekundy.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG