Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N15] Problem z zawieszeniem ?? O co kaman ??

Moderatorzy: Seba WWA, sergiej

Asahi
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2009-12-09, 07:59
Lokalizacja: Kielce

[N15] Problem z zawieszeniem ?? O co kaman ??

Post autor: Asahi » 2010-01-11, 08:43

Koledzy i koleżanki.

Ostatnio zauważyłem że przód mojej Green Arrow na nierównościach zaczyna pływać.
Kierownica zaczyna bardzo lekko się poruszać i lata z lewej do prawej - muszę uważać bardzo przy jeździe. Mniej więcej podobny efekt uzyskuję przy bardzo dużych prędkościach np.: przy 140 -160 km/h też kierownica dostaje dziwnej bezwładności.

Na badaniu technicznym - trzepaki - amortyzatory przód 85% tył 56%.
Kolo ze stacji diagnostycznej mówi że można jeszcze jeździć.

Czy stan techniczny tylnych amortyzatorów kwalifikuje je do wymiany??
Czy tylne amorki mogą odpowiadać za takie zachowanie pojazdu??

Co jeszcze muszę sprawdzić żeby poprawnie zdiagnozować ten kłopot??
BABY SITER OKNGŚ
Obrazek
GREEN DRAGON ON THE ROAD

Hyperion
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2009-12-27, 21:41
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Hyperion » 2010-01-11, 13:24

przód 85% tył 56% <- amortyzatory z przodu jak nowe, z tyłu "prawie". Naprawdę jest dobrze. Badanie amortyzatorów nigdy nie pokaże 100 procent.

Najważniejsza jest różnica między lewą i prawą stroną.
Zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia powietrza w kołach.

Przy okazji na stacji sprawdzałeś stan całego zawieszenia na "trzepakach"?

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-01-11, 13:26

Asahi pisze:Co jeszcze muszę sprawdzić żeby poprawnie zdiagnozować ten kłopot??
ciśnienie w oponach
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Asahi
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2009-12-09, 07:59
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Asahi » 2010-01-11, 13:42

Ciśnienie w oponach mam zgodne z "Tabelką" na drzwiach.
Pod pompowane na obciążenie 3 osoby dorosłe.
Mogę podjechać i sprawdzić czy jest OK .... kapcie zmieniałem 2 miesiące temu na zimowe - były wyważane i sprawdzane w nich ciśnienie też było.

Na stacji sprawdzane były amorki, hamulce, oraz na trzepakach stan zawieszenia przedniego.
Podobno jest mały luz na lewym sworzniu wahacza.
BABY SITER OKNGŚ
Obrazek
GREEN DRAGON ON THE ROAD

Awatar użytkownika
Dodo
fanatyk nissana
Posty: 1731
Rejestracja: 2009-12-09, 10:10
Lokalizacja: Manieczki

Post autor: Dodo » 2010-01-11, 15:40

mi się podobnie zachowywało auto ale jak miałem coś nie tak z geometrią... może u Ciebie to wina tego sworznia z luzem...
z NISSANEM od 2006r. :)
GTI :P "jedyna taka" sprzedana

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-01-11, 18:24

sworzeń raczej nie rzutuje tak bardzo na takie zachowanie bardziej stawiał bym na tylną gumę wahacz ale na trzepakach by to wyszło
dlatego pisze że ciśnienie, a po dwóch miesiącach mogło się wiele zmienić u mnie po misiącu tez było mniej i to o wiele
a przy sliskiej nawierzchni koło z mniejszym ciśnieniem na pewno lepiej ciągnie
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Asahi
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2009-12-09, 07:59
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Asahi » 2010-01-12, 07:50

bonzo pisze:tylną gumę wahacz ale na trzepakach by to wyszło
dlatego pisze że ciśnienie, a po dwóch miesiącach mogło się wiele zmienić u mnie po misiącu tez było mniej i to o wiele
a przy sliskiej nawierzchni koło z mniejszym ciśnieniem na pewno lepiej ciągnie
Tylnej zawiechy nie było na trzepakach. Ale ja to już obserwuje gdy przednie kółka wjadą na wyboje.
BABY SITER OKNGŚ
Obrazek
GREEN DRAGON ON THE ROAD

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-01-12, 08:05

a czy ja pisze o tylnym zawieszeniu ?? :-D co z ciśnieniem
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Asahi
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2009-12-09, 07:59
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Asahi » 2010-01-12, 09:06

Ciśnienie dzisiaj sprawdzę

[ Dodano: 2010-01-15, 07:49 ]
Ciśnienie przód L i P 2,3 bar tył L i P 2,1 bar równe.
BABY SITER OKNGŚ
Obrazek
GREEN DRAGON ON THE ROAD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Almera”