[N16] Ciśnienie powietrza w oponach
Moderatorzy: Seba WWA, sergiej
- Missiakkuss
- nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2009-12-19, 09:36
- Lokalizacja: Silesia
[N16] Ciśnienie powietrza w oponach
Witam,
Jeżdżę na zimówkach GODDYEAR Ultra Grip 7+ ... Almera N16, 1.8 (2003)
Jakie ciśnienie powietrza powinno być w tych oponach:
Przód - 2.1 ?
Tył - 2.1 ?
Nie mogłem tego nigdzie znaleźć zatem proszę o pomoc.
Jeżdżę na zimówkach GODDYEAR Ultra Grip 7+ ... Almera N16, 1.8 (2003)
Jakie ciśnienie powietrza powinno być w tych oponach:
Przód - 2.1 ?
Tył - 2.1 ?
Nie mogłem tego nigdzie znaleźć zatem proszę o pomoc.
- Missiakkuss
- nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2009-12-19, 09:36
- Lokalizacja: Silesia
- hordagoga78
- stały bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
- Lokalizacja: london
siema
moj pierwszy wpis...
do rzeczy - proponuje sprawdzic na stronie producenta opon jakie cisnienie nalezy zachowac w dane oponie...
a dlaczego tak?
na plakietce karoserii stoi wytyczna co do opon 2.o i 2.2 bara - mozna stosowac ale nie zawsze takie cisnienie bedzie wlasciwe dla poszczegolnego typu opon
ja mam vredestein hi-trac r16 - opona typowo deszczowa (w tym kraju nie ma slonca
pompowalem cisnienie 2.0 jak stoi w instrucji i powiem ze auto latalo mi po drodze przy predkosciach powyzej 120km/h
szukalem wszedzie porad az cos mnie skusilo aby zajrzec na strone producenta opon
i tam tez znalazlem info odnosnie mojego typu opon
tak wiec mam we wszystkich 4 oponach cisnienie 2.3 bara
auto jeszcze troche myszkuje przy wiekszych predkosciach (powzej 140 km/h) ale mysle ze to sprawa rozbicia niejako, ulozenia sie opony na feldze...
poza tym cisnienie nalezy sprawdzac po dluzszym postoju auta (nie w podczas podrozy) - wowczas czasteczki powietrza w oponie nie sa rozbudzone sila odsrodkowa kracacych sie kol wiec zachowuja najblizsze prawdziwemu cisnienie
a tak w ogole to dobrze jest azotem...
dlaczego? o tym tutaj
http://www.netcar.pl/x_C_X__P_SAS__P2_4736.html
troche sie rozpisalem ale mam nadzieje ze pomoglem troche
pozdro dla wszystkich nissaniakow
moj pierwszy wpis...
do rzeczy - proponuje sprawdzic na stronie producenta opon jakie cisnienie nalezy zachowac w dane oponie...
a dlaczego tak?
na plakietce karoserii stoi wytyczna co do opon 2.o i 2.2 bara - mozna stosowac ale nie zawsze takie cisnienie bedzie wlasciwe dla poszczegolnego typu opon
ja mam vredestein hi-trac r16 - opona typowo deszczowa (w tym kraju nie ma slonca
pompowalem cisnienie 2.0 jak stoi w instrucji i powiem ze auto latalo mi po drodze przy predkosciach powyzej 120km/h
szukalem wszedzie porad az cos mnie skusilo aby zajrzec na strone producenta opon
i tam tez znalazlem info odnosnie mojego typu opon
tak wiec mam we wszystkich 4 oponach cisnienie 2.3 bara
auto jeszcze troche myszkuje przy wiekszych predkosciach (powzej 140 km/h) ale mysle ze to sprawa rozbicia niejako, ulozenia sie opony na feldze...
poza tym cisnienie nalezy sprawdzac po dluzszym postoju auta (nie w podczas podrozy) - wowczas czasteczki powietrza w oponie nie sa rozbudzone sila odsrodkowa kracacych sie kol wiec zachowuja najblizsze prawdziwemu cisnienie
a tak w ogole to dobrze jest azotem...
dlaczego? o tym tutaj
http://www.netcar.pl/x_C_X__P_SAS__P2_4736.html
troche sie rozpisalem ale mam nadzieje ze pomoglem troche
pozdro dla wszystkich nissaniakow
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat