[P/WP11.144] Piasta tylnego koła a jej dokręcenie - pytanie
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Piasta tylnego koła a jej dokręcenie - pytanie
Witam,
Wymieniłem sobie piasty w tylnich kołach. Dokręciłem kluczem dynamometrycznym tym wychylnym na ok 200 nM (wg instrukcji dokręcić w przedziale 187-255) więc za dużo to nie jest. Problem mam w lewej stronie koło kręci się jakby ciężej ale jak zluzuje te nakrętkę od piasty opór się zmniejsza i koło chodzi lepiej. Teraz pytanie ufać temu kluczowi i zostawić ok 200 czy poluzować i dokręcić ją na czuja aby koło luźno chodziło czy zorganizować sobie "porządny" klucz dynamometryczny co klika itp?
Przez to cięższe chodzenie koło mi się w zasadzie mocno grzeje i już nie wiem co robić.
Pozdrawiam i liczę na rady.
Wymieniłem sobie piasty w tylnich kołach. Dokręciłem kluczem dynamometrycznym tym wychylnym na ok 200 nM (wg instrukcji dokręcić w przedziale 187-255) więc za dużo to nie jest. Problem mam w lewej stronie koło kręci się jakby ciężej ale jak zluzuje te nakrętkę od piasty opór się zmniejsza i koło chodzi lepiej. Teraz pytanie ufać temu kluczowi i zostawić ok 200 czy poluzować i dokręcić ją na czuja aby koło luźno chodziło czy zorganizować sobie "porządny" klucz dynamometryczny co klika itp?
Przez to cięższe chodzenie koło mi się w zasadzie mocno grzeje i już nie wiem co robić.
Pozdrawiam i liczę na rady.
a jarzmo i prowadnice zacisku chodzą tip top?
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Tam jest łożysko podobne do tego co jest w przednim kole. Wewnętrzna bieżnia składa się z dwóch części i po ich ściśnięciu (dokręceniu nakrętki) kasuje się ewentualny luz. Podobnie z resztą jak w przednim kole. Po dokręceniu nakrętki nie powinno być efektu blokowania koła, to nie jest stożkowe łożysko. Ja bym obstawiał, że coś z łożyskiem nie halo.
wkręcasz tłoczek, ustawiasz aby wycięcie pasowało do klocka, sprawdzasz czy prowadnice chodzą ładnie, dajesz na prowadnicę wazelinę techniczną albo smar ( ja np daje boscha do hamulców ), miejsca w których chodzą klocki też czyścisz, dajesz smar miedziany składasz i naciskasz kilka razy hamulec nożny aby tłoczek doszedł, sprawdzasz jak się koło kręci, jak ok to zaciągasz ręczny - sprawdzasz czy działa próbując pokręcić kołem, jak jest ok to dokręcasz koło, wyjmujesz podnośnik i ma banglać.. piasty nie da się za bardzo dokręcić bo tak jak pisał zuh, tam nie ma łożysk stożkowych
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B