Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Piasta tylnego koła a jej dokręcenie - pytanie

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

tompatrz
stały bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 2015-05-08, 22:15
Lokalizacja: Poznań

[P/WP11.144] Piasta tylnego koła a jej dokręcenie - pytanie

Post autor: tompatrz » 2016-06-07, 20:09

Witam,

Wymieniłem sobie piasty w tylnich kołach. Dokręciłem kluczem dynamometrycznym tym wychylnym na ok 200 nM (wg instrukcji dokręcić w przedziale 187-255) więc za dużo to nie jest. Problem mam w lewej stronie koło kręci się jakby ciężej ale jak zluzuje te nakrętkę od piasty opór się zmniejsza i koło chodzi lepiej. Teraz pytanie ufać temu kluczowi i zostawić ok 200 czy poluzować i dokręcić ją na czuja aby koło luźno chodziło czy zorganizować sobie "porządny" klucz dynamometryczny co klika itp?
Przez to cięższe chodzenie koło mi się w zasadzie mocno grzeje i już nie wiem co robić.

Pozdrawiam i liczę na rady.

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2016-06-08, 07:33

Popuść trochę nakrętkę na piaście żeby lekko koło się kręciło bez wyraźnego oporu .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

tompatrz
stały bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 2015-05-08, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: tompatrz » 2016-06-08, 08:59

Czyli odpuścić klucz dynamometryczny i dokręcić na tzw czuja.?

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2016-06-08, 10:25

a jarzmo i prowadnice zacisku chodzą tip top?
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

tompatrz
stały bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 2015-05-08, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: tompatrz » 2016-06-08, 19:36

oczywiście wszystko wyczyszczone, i nowe zaciski (ogólnie całe hamulce nowe tarcze, klocki, zaciski) itp więc to jest coś z tym dokręceniem łożyska tym śmiesznym dynamometrycznym wychylnym kluczem.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-06-08, 22:39

Tam jest łożysko podobne do tego co jest w przednim kole. Wewnętrzna bieżnia składa się z dwóch części i po ich ściśnięciu (dokręceniu nakrętki) kasuje się ewentualny luz. Podobnie z resztą jak w przednim kole. Po dokręceniu nakrętki nie powinno być efektu blokowania koła, to nie jest stożkowe łożysko. Ja bym obstawiał, że coś z łożyskiem nie halo.

tompatrz
stały bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 2015-05-08, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: tompatrz » 2016-06-09, 09:10

jednak łożysko ok, coś jest jednak nie teges z zaciskiem lub jego mocowaniem.Jak troche pukałem młotkiem to tak jakby sie ułożył i kolo zaczeło luźno chodzić. Więc musze sie temu bliżej przyjrzeć.Pozdrawiam

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2016-06-09, 09:25

Sprawdź jak jest wkręcony tłoczek w zacisku powinien być tak ustawiony żeby cycek z klocka trafił w wycięcie w tłoczku .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

tompatrz
stały bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 2015-05-08, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: tompatrz » 2016-06-09, 20:54

Jak wkręcam tłoczek to przykłada właśnie klocek jak pasuje, ale może w jarzmie jakleży to pare mm się może przesuwa, nie wiem obadam. Bo już powoli chyba zdecyduje się na jakiegoś mechanika...bo ile może tarcza się grzać.

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2016-06-09, 21:13

wkręcasz tłoczek, ustawiasz aby wycięcie pasowało do klocka, sprawdzasz czy prowadnice chodzą ładnie, dajesz na prowadnicę wazelinę techniczną albo smar ( ja np daje boscha do hamulców ), miejsca w których chodzą klocki też czyścisz, dajesz smar miedziany składasz i naciskasz kilka razy hamulec nożny aby tłoczek doszedł, sprawdzasz jak się koło kręci, jak ok to zaciągasz ręczny - sprawdzasz czy działa próbując pokręcić kołem, jak jest ok to dokręcasz koło, wyjmujesz podnośnik i ma banglać.. piasty nie da się za bardzo dokręcić bo tak jak pisał zuh, tam nie ma łożysk stożkowych
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

tompatrz
stały bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 2015-05-08, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: tompatrz » 2016-06-11, 11:27

No ponownie dziś poskładałem wszystko od nowa i zobaczymy jak będzie.Jak nadal będzie źle umawiam się z mechanikiem bo już nie mam głowy.
Może nie w temacie ale przy okazji może ktoś wie jak zdiagnozować czy może przewód hamulcowy elastyczny się popsuł i może od tego to się dzieje?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-06-11, 15:15

Jak leci płyn to znaczy, że się popsuł
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

tompatrz
stały bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 2015-05-08, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: tompatrz » 2016-06-11, 17:29

Nie leci wycieków nie ma. Ale obawiam się że jak wymieniałem zacisk to wężyk miałem ściśnięty 2 dni (czekając na nowy zacisk) i mógł się podbno rozwarswtić w środku. Ale cóż nie będę gdybał umawiam się z mechanikiem i zobaczymy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”