Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

P10 nie trzyma toru jazdy

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
creativesb
nowy na forum
Posty: 36
Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
Lokalizacja: Suwałki

P10 nie trzyma toru jazdy

Post autor: creativesb » 2013-10-26, 21:19

Witam mam problem z prowadzeniem mojej p10, auto nie trzyma toru jazdy szczególnie gdy są dziury raz z lewej raz z prawej, to wtedy w ogóle mam co robić...no mówiąc delikatnie jest to denerwujące, ale ucieka przy tym kierownica, puszczając ją na dziurach przekręca się raz w jedną raz w drugą, jadąc po piaskowej drodze powoli po duzych dołach to już naprawde potrafi sie sporo przekręcić, no ale trzymając ją na twardzela z calych sił w miejscu i tak pojedzie tam gdzie mu sie chce, najbardziej jest to odczuwalne przy predkosciach pozamiejskich 100-120km,więc na samochodzie opony 195/50r15, jest obniżony spręzynami MTS -40mm na seryjnych amorach z przodu pewnie ori, ale trzymają dobrze, z tyłu roczne kamoki, oba komplety łożysk zwrotnicy kanaco ( brak wytartych czopów itp) swożen lewy TRW jakies 3 miesiące temu, prawy optimal chyba w zeszły czwartek, gosciu mowił ze więcej luzów nie ma jak szukał co sie dzieje tyko ten swożeń był niedokręcony i sie obkręcał. górne wahacze mają napewno ponad rok były to chyba łożyskowane yamato, końcówki kierownicze obie na 555 (razem z tym swożniem trw) i przy tym ostatnim mialem ustawianą zbieżnosci gościu stwierdził delikatny luz na kolumnie kierowniczej. Macie jakieś pomysły co to może jeszce być ?

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2013-10-27, 07:42

Podmień od kogoś ori felgi stal obojętnie,byle były chociaż z przodu takie jak producent zaleca rozmiary i zobacz czy dalej będzie prowadzać,obstawiam,że nie

KrzychuB
fanatyk nissana
Posty: 273
Rejestracja: 2013-07-07, 09:51
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: KrzychuB » 2013-10-27, 08:06

Pomysł dobry :) Ale jeśli nie pomoże to obstawiam końcówki drążka kierowniczego i drążek ;)

Awatar użytkownika
creativesb
nowy na forum
Posty: 36
Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: creativesb » 2013-10-27, 09:36

Dobra spróbuje ze zmianą felg, mam ori stalówki na zimówkach, ale na obecnym setupie też sie dobrze prowadził swojego czasu, to że przedni stabilizator jest troche wgnieciony też może mieć jakiś wpływ na prowadzenie ?
a i krzychu pisałem w pierwszym poście ze końcówki nowe (555)

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2013-10-27, 10:13

spróbuj i zobaczymy bo często bywa,że jak założy się większe laczki to prowadza,ale mówisz ,że było ok hmmm,ciekawe czy coś nie dzieję sie czasem z maglownicą choć rzadko się zdarza ale jednak

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-10-27, 10:55

sprawdź zbieżność. Wiem, że była robiona ale może koleś się walną przy robocie.

Awatar użytkownika
creativesb
nowy na forum
Posty: 36
Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: creativesb » 2013-10-27, 11:10

no właśnie tak sobie przypomniałem ze 2 razy jeździłem na zbieżność bo kierownica była krzywo przy jeździe prosto, a drugim razem jak zajechałem to typ pytał w którą kierownica była przekręcona zamiast ustawić od nowa na równo...

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2013-10-27, 11:21

No to tak jak mówi zuh zrób to porządnie.bo to też ma duży wpływ na prowadzenie

Awatar użytkownika
creativesb
nowy na forum
Posty: 36
Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: creativesb » 2013-10-27, 13:47

No byłem teraz sie przejechać i zastanawiam sie troche czy to normalne ze przy oponie 195 która az taką ogromną nie jest, na dziurach samochod proboje mi wyrwac poprostu z ręki kierownice, kazdą dziure czuje doskonale na kierownicy i kierownica potrafi na dosyc prostej jezdni chodzić sobie minimalnie lewa prawa (czyli ewidentnie jakiś luz na kolumnie)

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-10-27, 16:00

Teoretycznie wygląda to na to, że koło nie trzyma geometrii gdy w ruch góra dół. Podejdź do samochodu od przodu i powtórz czynność raz dla prawego raz dla lewego koła: kopnij dość mocno koło od przodu. Nie powinno drgnąć (oprócz delikatnie samej opony). Jak będzie całe koło nienormalnie się zachowywać --> tuleje w wahaczu do wymiany i to najprawdopodoniej tylne, choć jak już będziesz miał zdjęty wahacz, to lepiej wymienić obydwie.

Awatar użytkownika
creativesb
nowy na forum
Posty: 36
Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: creativesb » 2013-10-27, 16:15

w dodatku dziwnie mi sie wydaje ze kierownica nie zawsze odbija, napewno nie do końca i wolno. Wieczorem mam jeszce podjechac w jedno miesce to zweryfikuje dokładnie

[ Dodano: 2013-10-27, 21:25 ]
Dobra, kiera odbija w sumie jest spoko, a powiedzcie mi ktoś kto ma egt i sciągał w niej nakładki na progi, jak to sie trzyma pod spodem, są otwory na plastikowe kołki w progach ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”