[P/WP11.144] Magiel
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Magiel
Witam.
Mam od dłuższego czasu problem ze sterownością swojego auta.
Przy wyższych prędkościach odczuwałem nie stabilność podczas jazdy, pływał po drodze od lewej do prawej, trzeba było lekko kontrować. Teraz się nasiliły objawy i czuję to już przy prędkości 60-80 km/h.
Dziś ze szwagrem na kanale sprawdzaliśmy przednie zawieszenie i wychodzi że wszystko w porządku. Prócz tego że maglownica na gumach na postoju przy kręceniu kierownicą potrafi się przesunąć nawet o 0,5 cm w obie strony. Nie jest ona mocowana na sztywno tylko przez te gumy i obejmy co na obrazku ponizej:
Czy ten magiel powinien tam mieć jakikolwiek luz??
I czy ktoś już wgl wymieniał te gumy bo w katalogu IC ich nie ma
Mam od dłuższego czasu problem ze sterownością swojego auta.
Przy wyższych prędkościach odczuwałem nie stabilność podczas jazdy, pływał po drodze od lewej do prawej, trzeba było lekko kontrować. Teraz się nasiliły objawy i czuję to już przy prędkości 60-80 km/h.
Dziś ze szwagrem na kanale sprawdzaliśmy przednie zawieszenie i wychodzi że wszystko w porządku. Prócz tego że maglownica na gumach na postoju przy kręceniu kierownicą potrafi się przesunąć nawet o 0,5 cm w obie strony. Nie jest ona mocowana na sztywno tylko przez te gumy i obejmy co na obrazku ponizej:
Czy ten magiel powinien tam mieć jakikolwiek luz??
I czy ktoś już wgl wymieniał te gumy bo w katalogu IC ich nie ma
Załóż poliuretany ze Strongflexu
Tuleje przekładni kierowniczej - masz czerwone (standard) 281261B oraz żółte 281261A
Poczytaj jeszcze tu;
]Poliuretany do P11 (i nie tylko)
[ Dodano: 2018-01-31, 01:16 ]
Maglownica nie ma prawa przemieszczać się.
Tuleje przekładni kierowniczej - masz czerwone (standard) 281261B oraz żółte 281261A
Poczytaj jeszcze tu;
]Poliuretany do P11 (i nie tylko)
[ Dodano: 2018-01-31, 01:16 ]
Maglownica nie ma prawa przemieszczać się.
LPG Lovato Smart
Na tył nie jest ważne jaki silnik (silnik obciąża przód a nie tył) - tutaj tylko amortyzatory ze sprężynami od hatchback-a lub sedana (kombi ma za twarde). Montując p&p kompletny tylny McPherson z P12, rozwierć tylko istniejący środkowy otwór w podłużnicy (między otworami z gwintem mocującymi kolumnę) na fi 10 bo będzie Ci dobijał (stukał), zamiast obcinać końcówkę pręta amortyzatora :
OPADAJĄCY TYŁ
A przy okazji bytności w tyle, sprawdź stan gum w tylnym zawieszeniu (parcieją) - nie tylko przy budzie ale i przy wahaczu poprzecznym (szczególnie ten ozn. 425-60015RBI) - to również może mieć wpływ na prowadzenie - ewentualnie wymień na poliuretan Strongflexa.
OPADAJĄCY TYŁ
A przy okazji bytności w tyle, sprawdź stan gum w tylnym zawieszeniu (parcieją) - nie tylko przy budzie ale i przy wahaczu poprzecznym (szczególnie ten ozn. 425-60015RBI) - to również może mieć wpływ na prowadzenie - ewentualnie wymień na poliuretan Strongflexa.
LPG Lovato Smart
Re: [P/WP11.144] Magiel
Tył jeszcze nie był sprawdzany ale z przodu wleciały nowe sprężyny i amorki + maglownica z przed lifta. 2 mm szersza niż ta co była firmy TRW.
Zrobiło się sztywniej lecz przy bardziej obciazonym tyle robi się niebezpiecznie przy prędkościach ponad 100km/h . Rzuca nim że aż ciężko niekiedy utrzymać.
A może ktoś wrzucić jak wygląda górne mocowanie amorka z przodu? Chodzi mi o ten kielich co siedzi w nim guma i tłok amortyzatora jest przykręcony w nim?
Bo ta guma u mnie nie bardzo mi się podoba
Zrobiło się sztywniej lecz przy bardziej obciazonym tyle robi się niebezpiecznie przy prędkościach ponad 100km/h . Rzuca nim że aż ciężko niekiedy utrzymać.
A może ktoś wrzucić jak wygląda górne mocowanie amorka z przodu? Chodzi mi o ten kielich co siedzi w nim guma i tłok amortyzatora jest przykręcony w nim?
Bo ta guma u mnie nie bardzo mi się podoba
Re: [P/WP11.144] Magiel
Przednie mają numery OEM 561152F000 - nowy zestaw na strone to 130 zeta z OYODO, wlasnie mi sie zmienia:) raczej duży kawał gumy, google z numerem OEM i masz.
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_1/
jak masz problem głownie z tyłem to jednak zerknij na tylnie czy tam nie ma czegoś, wydaje mi się że tam gumy szybciej padają w górnym mocowaniu - a na pewno zerknij czy rdza nie wlazła. Może spróbuj też dociązyć tył i zerknij czy wtedy problem zniknie (wrzuć do bagażnika albo weź 3 pasażerow na kanapę)? Za duzo rzeczy może wplywać na prowadzenie, nawet źle wyważone opony:)
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_1/
jak masz problem głownie z tyłem to jednak zerknij na tylnie czy tam nie ma czegoś, wydaje mi się że tam gumy szybciej padają w górnym mocowaniu - a na pewno zerknij czy rdza nie wlazła. Może spróbuj też dociązyć tył i zerknij czy wtedy problem zniknie (wrzuć do bagażnika albo weź 3 pasażerow na kanapę)? Za duzo rzeczy może wplywać na prowadzenie, nawet źle wyważone opony:)
Re: [P/WP11.144] Magiel
Właśnie jak tył dociążony to jest gorzej. W weekend pewnie sprawdzę tył bo czasu brak. A na przodzie górne mocowania są sprawne tylko ta poduchy górne walniete ( do takiego wniosku doszedłem). Już zamówione. Nr OEM 5621790J00. Najlepsze jest to że katalog intercarsu wgl do p11 nie pokazuje tego
Re: [P/WP11.144] Magiel
A tak wygląda u mnie ta jedna poduszka
Re: [P/WP11.144] Magiel
Tył sprawdzony dziś. Obydwa amory wylane. Żadnych luzów ani sparcialych gum nie widać na belce i wahaczu.
Założone nowe poduszki z przodu. Jak by trochę lepiej się zrobiło.
Założone nowe poduszki z przodu. Jak by trochę lepiej się zrobiło.
Re: [P/WP11.144] Magiel
Jak masz do wymiany amory z tyłu,(wiem, powtarzam się ), pokusiłbym się na wymianę całych używanych McPhersonów z habety P12 (nie z kombi bo twarde). U siebie wymieniłem i poprawa zdecydowana w prowadzeniu
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?f=41&t=9031&start=30
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?f=41&t=9031&start=30
LPG Lovato Smart
Re: [P/WP11.144] Magiel
Już właśnie wczoraj rozpoczęłem poszukiwania tych amorków z P12. Jutro jeszcze zadzwonię do Nieznajka. Może coś poratuje
Re: [P/WP11.144] Magiel
Zamówione u Nieznajka. W przyszłym tygodniu będą. A tak w ramach sprostowania, kolumna zawieszenia MacPhersona to kolumna skrętna a w P11 wszystkie cztery to kolumny zawieszenia 'sztywne'. Czytalem właśnie dużo tematów na temat amortyzatorów tył i wiele osób mylnie to nazywa;-)
Nie to żebym się czepiał ale chciałem sprostować
Nie to żebym się czepiał ale chciałem sprostować
Re: [P/WP11.144] Magiel
Tak właściwie, to z przodu w P10/P11 nie ma MacPhersona, choć ludzie mówią, że to MacPherson
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Re: [P/WP11.144] Magiel
Przyszły dziś amorki. Zadowolony z paczką w bagażniku spakowany we wszystko co niezbędne jadę do szwagra wymieniać. Na miejscu otwieram przesyłkę s tu zonk złamana sprężyna. Ale już nadana druga od sprzedającego. Więc czekam.
Rozłożyłem tą kolumnę sprawdzam amorek (OEM Nissan Monroe) i wciskam. I znów zdziwko nie wychodzi. Wyciągam idzie opornie. Tzn że działa pod warunkiem że to olejowy.
I teraz właśnie pytamie, czy w P12 były olejowe amortyzatory na tyle? Bo moje nissanowskie amorki przód Monroe były gazowe i wybijało je.
Rozłożyłem tą kolumnę sprawdzam amorek (OEM Nissan Monroe) i wciskam. I znów zdziwko nie wychodzi. Wyciągam idzie opornie. Tzn że działa pod warunkiem że to olejowy.
I teraz właśnie pytamie, czy w P12 były olejowe amortyzatory na tyle? Bo moje nissanowskie amorki przód Monroe były gazowe i wybijało je.
Re: [P/WP11.144] Magiel
Amorki wymienione. Różnica na bardzo duży PLUS
Re: [P/WP11.144] Magiel
Niestety problem rzucania po drodze po został. Teraz jest pewien że to przednia oś