[P11/WP11] Geometria kół
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Dokładnie nie wiem na jakiej zasadzie to działa - koleś wjechał autem na płyty, spojrzał na monitor i mówi, że zbieżność mam trochę źle ustawioną...Saffira pisze:no to pierwsze slysze a wlasnie sie tego ucze i co 2 dzien jestem na warsztacie i na stacji po kilka h...
Może chciał mnie naciągnąć na dodatkowe ustawianie
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
U mnie w Ziebicach tez jest wlasnie taka plyta do sprawdzenia zbieznosci kol. Jak najedziesz na nia autkiem i zbieznosc jest ustawiona dobrze to ta plyta nie drgnie . jesli sie przesunie na boki to zbieznosc do ustawienia . jeszcze tam jest ekran na gorze i pokazuje jakies pomiary. Nie przygladalem sie dobrze temu. . Po ustawieniu zbieznosci plyta nie drgnela. Potem wymienilem wahacze gorne bo skrzypialy . Po wymianie wahaczy gornych bylem ustawic swiatla i jak najechal na plyte drgnela . Oznacza to ze jak sie wymienia wahacze gorne to juz koledzy pisali trzeba jechac ustawic zbieznosc .
no jak sie uda to bedę państwowym czyli takim oficjalnym, jak pierdzielne zdawanie egzaminów w kąt to będę tylko takim nieoficjalnym czyli zatrudnianym przez warsztaty mechaniczne itp jako dodatek
btw - diagnostką
[ Dodano: 2011-09-10, 15:53 ]
i to chyba jedyną w NZ a kusi mnie kusi zdanie tego egz.
btw - diagnostką
[ Dodano: 2011-09-10, 15:53 ]
i to chyba jedyną w NZ a kusi mnie kusi zdanie tego egz.
GEometria
Witam Panowie
U mnie jest problem tego typu gdy kupiłem P11 2.0 TD miała przelotu 300tyś
Wymieniłem dolne wahacze na Stanenberga czy coś w tym stylu oraz łożysko zwrotnicy strona lewa.
Autem zrobiłem ponad 20 tyś i przez ten czas zjedzone zostały przednie opony od strony wewnętrznej do drutów. Dodam jeszcze że zbieżność na stacji byłą sprawdzana jest niby OK, ale coś skrzypi do tego z okolicy prawego nadkola, do tego auto sciaga na prawą strone kierownica jest przekrzywiona w prawą strone także. Co trzeba wymienić w aucie aby wszystko grało górne wahacze? łożysko zwrotnicy z 2 giej strony?. Na stacji powiedzieli mi że niby dolne ponieważ to są podróbki i nie pasują idealnie jakoś w gniazda i dlatego zjadają opony. Ale nie che mi sie w to wierzyć dlatego czekam na wasze podpowiedzi bo musze zalożyć zimówki ale musze cos zrobić aby i te nie zostały zjedzone
U mnie jest problem tego typu gdy kupiłem P11 2.0 TD miała przelotu 300tyś
Wymieniłem dolne wahacze na Stanenberga czy coś w tym stylu oraz łożysko zwrotnicy strona lewa.
Autem zrobiłem ponad 20 tyś i przez ten czas zjedzone zostały przednie opony od strony wewnętrznej do drutów. Dodam jeszcze że zbieżność na stacji byłą sprawdzana jest niby OK, ale coś skrzypi do tego z okolicy prawego nadkola, do tego auto sciaga na prawą strone kierownica jest przekrzywiona w prawą strone także. Co trzeba wymienić w aucie aby wszystko grało górne wahacze? łożysko zwrotnicy z 2 giej strony?. Na stacji powiedzieli mi że niby dolne ponieważ to są podróbki i nie pasują idealnie jakoś w gniazda i dlatego zjadają opony. Ale nie che mi sie w to wierzyć dlatego czekam na wasze podpowiedzi bo musze zalożyć zimówki ale musze cos zrobić aby i te nie zostały zjedzone
No Nie wiem jak mówisz że zbierzność zła a oni że dobra a te górne wahacze mają wpływ podobno na zmiane geometri to może one czy raczej te dolne?
Ostatnio zmieniony 2013-10-29, 08:56 przez Czarek_88, łącznie zmieniany 2 razy.
A koło czasem nie jest pochylone jakoś? Sprawdź te górne wahacze. Ja tak miałe, że się wybiły tuleje górnego wahacza aż się koło pochyliło górą do wewnątrz.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Jest pochylone.......i to nawet chyba oba:)
Proszę nie cytować postów w całości, a zwłaszcza ostatniego postu w temacie - regulamin forum
Proszę nie cytować postów w całości, a zwłaszcza ostatniego postu w temacie - regulamin forum
Ostatnio zmieniony 2013-10-30, 10:43 przez Czarek_88, łącznie zmieniany 1 raz.
To jak już widzisz że są pochylone, czas podnieść samochód na lewarku z jednej najpierw a później z drugiej i poruszać kołemm: złapać za dół i górę, poruszać naprzemiennie rąkami do wewnątrz i na zewnątrz. Powinieneś poczuć luz i to spory, jak już koła są pochylone.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Troszkę to wszystko dziwne co piszesz ,jak ustawiali ci zbieżność powinni sprawdzić czy masz luzy w zawieszeniu . Zawieszenia do sprawdzenia dokładnie i powymieniać wszystkie zużyte elementy i ponownie na zbieżność. Na szarpakach nie wyjdą górne wahacze jeśli się diagnoście nie pokaże żeby je sprawdził .Czarek_88 pisze:Jest pochylone.......i to nawet chyba oba:)
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec
No słuchajcie, różni są diagności jedni są prawdziwymi po szkołach itd, a drudzy są tylko po kursach... Przecież u mnie jak były wybite tuleje w tym górnym wahaczu i koło było pochylone twierdzili, że jest wszystko ok, bo zbieżność wychodziła wzorowo na 0, dziwili się tylko, że jak wycofywali samochód to nagle się samochód zbieżny robił... Dopiero jak przyjechał cały kierownik i mu o tym powiedziałem także o górnym wahaczu, to od razu powiedział do wymiany, bo koło nie trzyma geometrii.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Tak , ale oni mi powiedzieli że niby wszystko z zawiechy jest ok tylko nie podobaja sie im te dolne wahacze co zalożyłem bo mówią że one nie pasują według nich idealnie i dlatego niby według nich wypychają te koła i tną te opony ale dziwne bo ludzie z forum wymieniali wahacze na te stanenberg(jakas podróba podobno) co kupiłem i nikt sie nie skarżył żę nie pasują takze mysle ze nie wiedzieli dlaczego opony sa zjedzone i tak powiedzieli a wina stoi po stronie górnych wahaczy bo mowicie że ich sie nie da na szarpakach sprawdzić a maja wpływ na zbieżność . Jak wjechałem teraz na diagnostykę bo czas wymienic opony bo druty wystają to powiedzieli że zbieżność jest OK.zuh pisze:Jak pisze nice-wawa, kto ustawia zbieżność nie sprawdzając luzów.
zajedź do normalnego warsztatu i niech podniosą auto i sprawdzą górne wahacze.
[ Dodano: 2013-11-01, 23:49 ]
Koleś pewnie nie wiedział dlaczego koło nie trzyma kąta bo po prostu nie sprawdził jak zawieszenie jest zbudowane albo się po prostu nie zna. Zobaczył że nowe dolne wahacze i powiedział że to ich wina.
Ja swego czasu miałem wywalone łożyska na sworzniu królewskim i żaden diagnosta nie umiał powiedzieć co stuka.
[ Dodano: 2013-11-01, 23:49 ]
Koleś pewnie nie wiedział dlaczego koło nie trzyma kąta bo po prostu nie sprawdził jak zawieszenie jest zbudowane albo się po prostu nie zna. Zobaczył że nowe dolne wahacze i powiedział że to ich wina.
Ja swego czasu miałem wywalone łożyska na sworzniu królewskim i żaden diagnosta nie umiał powiedzieć co stuka.
GEometria
Dziś podniosłem auto z obu stron złapałem za koła szarpałem góra doł i na boki brak jakichkolwiek luzów. W górne wahacze włożyłem łyche i też nic cisza nie wiem jak inaczej je sprawdzić, auto po wymianie opon nie sciaga zobaczymy czy bedzie je zjadać ale dalej skrzypi w prawym kole:)