Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Geometria kół

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Saffira

Post autor: Saffira » 2011-09-08, 21:48

no to pierwsze slysze a wlasnie sie tego ucze i co 2 dzien jestem na warsztacie i na stacji po kilka h...

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Piotrek_S » 2011-09-08, 21:51

Saffira pisze:no to pierwsze slysze a wlasnie sie tego ucze i co 2 dzien jestem na warsztacie i na stacji po kilka h...
Dokładnie nie wiem na jakiej zasadzie to działa - koleś wjechał autem na płyty, spojrzał na monitor i mówi, że zbieżność mam trochę źle ustawioną...
Może chciał mnie naciągnąć :) :) na dodatkowe ustawianie :)

Saffira

Post autor: Saffira » 2011-09-08, 22:01

jak tylko wjechałeś i autem nie ruszało to co to za czary?

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Piotrek_S » 2011-09-08, 22:04

Saffira pisze:jak tylko wjechałeś i autem nie ruszało to co to za czary?
Nie mam pojęcia :) Ale jak tam podjadę następnym razem na sprawdzenie luzów to podpytam :)

Saffira

Post autor: Saffira » 2011-09-08, 22:05

popytaj i opisz mi to i narysuj ak możesz bo jestem co najmniej zdziwona skoro nie szarpaki a płaskie płyty ;|

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-09-08, 22:27

U mnie w Ziebicach tez jest wlasnie taka plyta do sprawdzenia zbieznosci kol. Jak najedziesz na nia autkiem i zbieznosc jest ustawiona dobrze to ta plyta nie drgnie . jesli sie przesunie na boki to zbieznosc do ustawienia . jeszcze tam jest ekran na gorze i pokazuje jakies pomiary. Nie przygladalem sie dobrze temu. . Po ustawieniu zbieznosci plyta nie drgnela. Potem wymienilem wahacze gorne bo skrzypialy . Po wymianie wahaczy gornych bylem ustawic swiatla i jak najechal na plyte drgnela . Oznacza to ze jak sie wymienia wahacze gorne to juz koledzy pisali trzeba jechac ustawic zbieznosc .

Saffira

Post autor: Saffira » 2011-09-09, 21:48

pokaż <prosi>

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Piotrek_S » 2011-09-09, 22:30

Saffira pisze:pokaż <prosi>
Chodzi o coś takiego:

http://www.heka.warszawa.pl/UNIMETAL-pl ... UNC-8.html

Saffira

Post autor: Saffira » 2011-09-09, 22:33

aaaaaaa juz wiem czemu nie miałam tego: możliwość zainstalowania... dlatego ta stacja gdzie sie ucze tego nie ma :D

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Piotrek_S » 2011-09-09, 22:44

Saffira pisze:aaaaaaa juz wiem czemu nie miałam tego: możliwość zainstalowania... dlatego ta stacja gdzie sie ucze tego nie ma :D
Saffirka, to będziesz diagnostą ?:D

To w razie czego już wiem gdzie będę śmigał na przeglądy :) :P

Saffira

Post autor: Saffira » 2011-09-10, 13:58

no jak sie uda to bedę państwowym czyli takim oficjalnym, jak pierdzielne zdawanie egzaminów w kąt to będę tylko takim nieoficjalnym czyli zatrudnianym przez warsztaty mechaniczne itp jako dodatek ;p

btw - diagnostką :D

[ Dodano: 2011-09-10, 15:53 ]
i to chyba jedyną w NZ :D a kusi mnie kusi zdanie tego egz. ]:->

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

GEometria

Post autor: Czarek_88 » 2013-10-28, 17:54

Witam Panowie
U mnie jest problem tego typu gdy kupiłem P11 2.0 TD miała przelotu 300tyś
Wymieniłem dolne wahacze na Stanenberga czy coś w tym stylu oraz łożysko zwrotnicy strona lewa.
Autem zrobiłem ponad 20 tyś i przez ten czas zjedzone zostały przednie opony od strony wewnętrznej do drutów. Dodam jeszcze że zbieżność na stacji byłą sprawdzana jest niby OK, ale coś skrzypi do tego z okolicy prawego nadkola, do tego auto sciaga na prawą strone kierownica jest przekrzywiona w prawą strone także. Co trzeba wymienić w aucie aby wszystko grało górne wahacze? łożysko zwrotnicy z 2 giej strony?. Na stacji powiedzieli mi że niby dolne ponieważ to są podróbki i nie pasują idealnie jakoś w gniazda i dlatego zjadają opony. Ale nie che mi sie w to wierzyć dlatego czekam na wasze podpowiedzi bo musze zalożyć zimówki ale musze cos zrobić aby i te nie zostały zjedzone

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-10-28, 17:58

Czarek_88 mi to wygląda na źle ustawioną geometrię/zbieżność. Jak skrzypi to górne wahacze

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

Post autor: Czarek_88 » 2013-10-28, 19:55

No Nie wiem jak mówisz że zbierzność zła a oni że dobra a te górne wahacze mają wpływ podobno na zmiane geometri to może one czy raczej te dolne?
Ostatnio zmieniony 2013-10-29, 08:56 przez Czarek_88, łącznie zmieniany 2 razy.

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2013-10-28, 20:23

Górne wahacze jak maja luzy to zmienia się kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ,ale musiały być naprawdę mocno wybite żeby zniszczyć opony ale przy przebiegu 20kkm to odpada . Ja obstawiam dolne wahacze pewnie nie trzymają wymiarów .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

Post autor: Czarek_88 » 2013-10-29, 16:02

Tak ale 20 tyś to przejechałem na tych dolnych górnych nie wymieniałem ...
Ostatnio zmieniony 2013-10-30, 10:44 przez Czarek_88, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-10-29, 19:21

A koło czasem nie jest pochylone jakoś? Sprawdź te górne wahacze. Ja tak miałe, że się wybiły tuleje górnego wahacza aż się koło pochyliło górą do wewnątrz.

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

Post autor: Czarek_88 » 2013-10-30, 10:42

Jest pochylone.......i to nawet chyba oba:)


Proszę nie cytować postów w całości, a zwłaszcza ostatniego postu w temacie - regulamin forum :)
Ostatnio zmieniony 2013-10-30, 10:43 przez Czarek_88, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-10-30, 10:45

To jak już widzisz że są pochylone, czas podnieść samochód na lewarku z jednej najpierw a później z drugiej i poruszać kołemm: złapać za dół i górę, poruszać naprzemiennie rąkami do wewnątrz i na zewnątrz. Powinieneś poczuć luz i to spory, jak już koła są pochylone.

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2013-10-30, 15:04

Czarek_88 pisze:Jest pochylone.......i to nawet chyba oba:)
Troszkę to wszystko dziwne co piszesz ,jak ustawiali ci zbieżność powinni sprawdzić czy masz luzy w zawieszeniu . Zawieszenia do sprawdzenia dokładnie i powymieniać wszystkie zużyte elementy i ponownie na zbieżność. Na szarpakach nie wyjdą górne wahacze jeśli się diagnoście nie pokaże żeby je sprawdził .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-10-30, 16:56

Jak pisze nice-wawa, kto ustawia zbieżność nie sprawdzając luzów.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-10-31, 17:22

No słuchajcie, różni są diagności ;) jedni są prawdziwymi po szkołach itd, a drudzy są tylko po kursach... Przecież u mnie jak były wybite tuleje w tym górnym wahaczu i koło było pochylone twierdzili, że jest wszystko ok, bo zbieżność wychodziła wzorowo na 0, dziwili się tylko, że jak wycofywali samochód to nagle się samochód zbieżny robił... Dopiero jak przyjechał cały kierownik i mu o tym powiedziałem także o górnym wahaczu, to od razu powiedział do wymiany, bo koło nie trzyma geometrii.

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

Post autor: Czarek_88 » 2013-11-01, 18:07

zuh pisze:Jak pisze nice-wawa, kto ustawia zbieżność nie sprawdzając luzów.
Tak , ale oni mi powiedzieli że niby wszystko z zawiechy jest ok tylko nie podobaja sie im te dolne wahacze co zalożyłem bo mówią że one nie pasują według nich idealnie i dlatego niby według nich wypychają te koła i tną te opony ale dziwne bo ludzie z forum wymieniali wahacze na te stanenberg(jakas podróba podobno) co kupiłem i nikt sie nie skarżył żę nie pasują takze mysle ze nie wiedzieli dlaczego opony sa zjedzone i tak powiedzieli a wina stoi po stronie górnych wahaczy bo mowicie że ich sie nie da na szarpakach sprawdzić a maja wpływ na zbieżność . Jak wjechałem teraz na diagnostykę bo czas wymienic opony bo druty wystają to powiedzieli że zbieżność jest OK.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-11-01, 23:45

zajedź do normalnego warsztatu i niech podniosą auto i sprawdzą górne wahacze.

[ Dodano: 2013-11-01, 23:49 ]
Koleś pewnie nie wiedział dlaczego koło nie trzyma kąta bo po prostu nie sprawdził jak zawieszenie jest zbudowane albo się po prostu nie zna. Zobaczył że nowe dolne wahacze i powiedział że to ich wina.
Ja swego czasu miałem wywalone łożyska na sworzniu królewskim i żaden diagnosta nie umiał powiedzieć co stuka.

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

GEometria

Post autor: Czarek_88 » 2013-11-02, 20:23

Dziś podniosłem auto z obu stron złapałem za koła szarpałem góra doł i na boki brak jakichkolwiek luzów. W górne wahacze włożyłem łyche i też nic cisza nie wiem jak inaczej je sprawdzić, auto po wymianie opon nie sciaga zobaczymy czy bedzie je zjadać ale dalej skrzypi w prawym kole:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”