[P11/WP11] trzeszczący lewy wachacz a może amortyzator?
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] trzeszczący lewy wachacz a może amortyzator?
Witajcie. Proszę o poradę: podczas jazdy, jak auto podnosi się lub opada na nierównościach trzeszczy coś w lewym przednim zawieszeniu. Odgłos jest taki, jakby jakaś guma tarła o gumę lub metal, słychać to też jak ręcznie nacisnę przód auta tak by ugięło się na amorach.
Zaczęło się kilka dni po umyciu samochodu po zimie.
Rozmawiałem z mechanikiem, który tez miał Primerę P11 i twierdzi, że to któryś wahacz trzeszczy a nie amorek. A może sprężyna???
Zaczęło się kilka dni po umyciu samochodu po zimie.
Rozmawiałem z mechanikiem, który tez miał Primerę P11 i twierdzi, że to któryś wahacz trzeszczy a nie amorek. A może sprężyna???
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
bombel pisze:viewtopic.php?t=8583
Po tym temacie bym jedbak wymienił / sprawdził jak dawno nie ruszane
Tak- czytałem. Ze zdjęć wynika, że pękł bo skorodował.
Wizualnie oceniając mój, (to co widać) nie jest skorodowany. Auto kupiłem 2 lata temu - ja nie wymieniałem wahaczy a czy poprzedni właściciel wymieniał tego nie wiem.
Nigdy sam nie wymieniałem/sprawdzałem gumek w wahaczu - jak to zrobić? Czy nie "naruszę" zbieżności przez samo rozkręcenie?
Myslę już, że trzeba z LEMFORDERA kupić i wymienić.... psikanie nie pomaga.
[ Dodano: 2012-04-15, 13:05 ]
Wybacz - możesz powiedzieć dokładnie gdzie jest łącznik stabilizatora. To moje pierwsze auto więc nie wiem takich oczywistych rzeczy...DiLGT pisze:Zacznij od wymiany gumek na laczniku stabilizatora, u mnie to bylo wlasnie to. Mozesz sprobowac psiknac jakiegos WD40 na te gumki i zobaczyc czy przestanie.
To jest taki cieniutki kawałek "pręta" idący prawie pionowo, jak ściągniesz koło, to powinieneś zauważyć, najcieńsza (chyba) rzecz w przednim zaiweszeniudaro pisze:gdzie jest łącznik stabilizatora
edit: A poza tym łącznik stabilizatora jest tak tanim elementem, że można go wymienić, bo nie wiem czy się dostanie same te gumowe tuleje do niego...
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Kupiłem na Allegro wahacz Lemfordera.Wiooreck pisze:To jest taki cieniutki kawałek "pręta" idący prawie pionowo, jak ściągniesz koło, to powinieneś zauważyć, najcieńsza (chyba) rzecz w przednim zaiweszeniudaro pisze:gdzie jest łącznik stabilizatora
edit: A poza tym łącznik stabilizatora jest tak tanim elementem, że można go wymienić, bo nie wiem czy się dostanie same te gumowe tuleje do niego...
Mama pytanie: węższa metalowa tuleja, która osadzona jest w gumach - gdy ją mocno ścisnę i próbuję ruszyć ma delikatny, prawie niewyczuwalny luz, tak jakby tuleja w tym gumowym łożysku nie była zupełnie na sztywno. Ta szersza nie ma żadnego luzu. Czy to normalne?
Może reklamować wahacz? A może po skręceniu wszystko dopiero pracuje jak ma być?
Też mam wahacz firmy Lemforder, założony jest od strony kierowcy i nie zauważyłem luzów, a może po prostu nie zwróciłem uwagi... Ale wątpię żeby tak było.
Skręciłeś na samochodzie go i wyczuwasz luzy? Może ten delikatny luz to jest luz spowodowany pracą elementu gumowego
Skręciłeś na samochodzie go i wyczuwasz luzy? Może ten delikatny luz to jest luz spowodowany pracą elementu gumowego
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Nie, nie założyłem go jeszcze. Trzymam wahacz w dłoni, chwytam palcami drugiej ręki tulejkę na dwóch jej końcach (ta krótsza tuleja wahacza) i sprawdzam sztywność tulei w tej gumie - tuleja metalowa ma delikatny luz w gumie... hm.Wiooreck pisze:Też mam wahacz firmy Lemforder, założony jest od strony kierowcy i nie zauważyłem luzów, a może po prostu nie zwróciłem uwagi... Ale wątpię żeby tak było.
Skręciłeś na samochodzie go i wyczuwasz luzy? Może ten delikatny luz to jest luz spowodowany pracą elementu gumowego
Może tak ma być?
Z tego co widziałem, to są 4 tuleje na górnym wahaczu, z każdej strony otworu po jednej. Nie idą one przez całą szerokość górnego i dolnego otworu mocującego. Możliwe, że po zmontowaniu wszystkie luzy się skasują. Najlepiej byłoby aby pójść do sklepu i porównać z innym wahaczem.
Odezwij się do forumowicza zecikk na pw, może on coś Ci podpowie.
Odezwij się do forumowicza zecikk na pw, może on coś Ci podpowie.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
dzięki- zecik troszke pomógł.Wiooreck pisze:Z tego co widziałem, to są 4 tuleje na górnym wahaczu, z każdej strony otworu po jednej. Nie idą one przez całą szerokość górnego i dolnego otworu mocującego. Możliwe, że po zmontowaniu wszystkie luzy się skasują. Najlepiej byłoby aby pójść do sklepu i porównać z innym wahaczem.
Odezwij się do forumowicza zecikk na pw, może on coś Ci podpowie.
finalnie wahacz został zamontowany, żadnych luzów nie ma, czyli wszystko było z nim OK.
Siema jeśli chodzi o wymiane wahaczy to jak już wspominano to częsta sprawa w tych samochodach. Ja gdy coś zaczęło skrzypieć zwróciłem się do mojego znajomego mechanika wyszedł właśnie wahacz. Wymieniłem na taki http://www.iparts.pl/czesc/wahacz-zawie ... 70247.html Polecam przejeździłem już sporo kilometrów i nie mam, jak na razie żadnych problemów.
Pozdrawiam
Pozdrawiam