[ Almera] Black Ninja project by p'xxl
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[ Almera] Black Ninja project by p'xxl
Trochę danych na początek:
model: Almera GTi
rok produkcji: 1998
przebieg: w chwili obecnej jakieś 204 000 km.
totalna seria
Szczerze przyznam, że ten samochód to takie moje małe wyzwanie, ponieważ zanim ją przygarnąłęm była bardzo zaniedbana. Zamysł mój był taki, by przywrócić to auto do stanu przynajmniej dobrego (jak na moje oko).
A oto to co od początku zostało zrobione w celu przywrócenia czarnuli zdrowia i dawnych właściwości.
- wymiana sprzęgła ( z przygodami) - miejsce starego zajął nowy LUK
- Oponki letnie Toyo Proxes T1R 195/50/r15
- wywaliłem obniżające H&R a wstawiłem seryjne sprzężyny od GTi
- wyleciały stare hydrauliczne amorki. Na przód weszły KYB Excel-G, na tył Magnum technology.
- weszły nowe tarcze + klocki (TRW + TRW - przód) (Kashiyama + Akebono - tył)
- przy 2 wymianie wlany świeży Liqui Moly MOS2 technology, filtr knecht
- wkładka filtra powietrza K&N
- wymienione wszystkie poduszki silnika
- nowe tuleje oraz poduszki na wahaczach
oraz wiele innych dupereli jak np termostat i tego o czym zapomniałem.
Z modyfikacji zarówno mechanicznych jak i optycznych:
- przyspieszony zapłon
- białe kierunki
Zeskanuję wynik z hamowni na zlocie w Karpicku to wrzucę. Wypluło niecałe 147 kuni i bardzo seryjne 176 Nm właśnie na przyspieszonym. Obecnie autko przeszło dość spore poprawki blacharskie. Przygotowane do zimowania i wiosennych dalszych prac nad wyglądem karoserii.
Plany? wizualnie:
- jakieś niezbyt wybujałe body. Zakupiłem już tylni zderzak z dokładką z wersji UK
- wejdą dokładki progów oraz inna przednia dokładka.
- nowy lakier na dużej części auta, reszta do polerowania
- większa felga (16 albo 17)
- fotele obite alcantarą
- polerka dekla zaworów
mechanicznie:
- hamulce - przednie TRW zastąpię czymś ambitnijszym. Wejdą EBC
- Wydech. Tu się waham. Zestaw w Bombla P11.144 jest ciekawy więc myślę nad czymś podobnym.
- CAI
- sprzęgło Exedy albo Aisin ( jak już upadnie obecne)
- mod rozrządu
- nowe świece, przewody, kopułka, palec [świece i przewody już weszły]
- byłbym zapomniał w wolnej chwili głowa pójdzie pod szlif, jednostka dostanie też nowe uszczelniacze zaworowe i zobaczy się w jakim stanie będą pierścienie. Przy okazji będzie szansa na ogarnięcie pokrywy zaworów.
Jak coś sobie przypomnę oczywiście dopiszę.
Zimą w planach kilka małych prac takich jak montaż białych kierunków [zrobione] modyfikacja grilla, montaż tylnych nadkoli [zrobione]. Wszystko jeżeli czas pozwoli. Wszelkie sugestie oraz pomoc mile widziane szczególnie w kwestii wydechu i modyfikacji mechanicznych. Ma być to ładnie wyglądająco-brzmiący dupowóz zatem nie planuję większego włażenia pod maskę. Mam nadzieję, że wystarczy mi zarówno $ jak i motywacji.
Poniżej kilka fotek murzyneczki:
Wkrótce więcej fotek oraz relacje z prac nad autem. Pozdrawiam
model: Almera GTi
rok produkcji: 1998
przebieg: w chwili obecnej jakieś 204 000 km.
totalna seria
Szczerze przyznam, że ten samochód to takie moje małe wyzwanie, ponieważ zanim ją przygarnąłęm była bardzo zaniedbana. Zamysł mój był taki, by przywrócić to auto do stanu przynajmniej dobrego (jak na moje oko).
A oto to co od początku zostało zrobione w celu przywrócenia czarnuli zdrowia i dawnych właściwości.
- wymiana sprzęgła ( z przygodami) - miejsce starego zajął nowy LUK
- Oponki letnie Toyo Proxes T1R 195/50/r15
- wywaliłem obniżające H&R a wstawiłem seryjne sprzężyny od GTi
- wyleciały stare hydrauliczne amorki. Na przód weszły KYB Excel-G, na tył Magnum technology.
- weszły nowe tarcze + klocki (TRW + TRW - przód) (Kashiyama + Akebono - tył)
- przy 2 wymianie wlany świeży Liqui Moly MOS2 technology, filtr knecht
- wkładka filtra powietrza K&N
- wymienione wszystkie poduszki silnika
- nowe tuleje oraz poduszki na wahaczach
oraz wiele innych dupereli jak np termostat i tego o czym zapomniałem.
Z modyfikacji zarówno mechanicznych jak i optycznych:
- przyspieszony zapłon
- białe kierunki
Zeskanuję wynik z hamowni na zlocie w Karpicku to wrzucę. Wypluło niecałe 147 kuni i bardzo seryjne 176 Nm właśnie na przyspieszonym. Obecnie autko przeszło dość spore poprawki blacharskie. Przygotowane do zimowania i wiosennych dalszych prac nad wyglądem karoserii.
Plany? wizualnie:
- jakieś niezbyt wybujałe body. Zakupiłem już tylni zderzak z dokładką z wersji UK
- wejdą dokładki progów oraz inna przednia dokładka.
- nowy lakier na dużej części auta, reszta do polerowania
- większa felga (16 albo 17)
- fotele obite alcantarą
- polerka dekla zaworów
mechanicznie:
- hamulce - przednie TRW zastąpię czymś ambitnijszym. Wejdą EBC
- Wydech. Tu się waham. Zestaw w Bombla P11.144 jest ciekawy więc myślę nad czymś podobnym.
- CAI
- sprzęgło Exedy albo Aisin ( jak już upadnie obecne)
- mod rozrządu
- nowe świece, przewody, kopułka, palec [świece i przewody już weszły]
- byłbym zapomniał w wolnej chwili głowa pójdzie pod szlif, jednostka dostanie też nowe uszczelniacze zaworowe i zobaczy się w jakim stanie będą pierścienie. Przy okazji będzie szansa na ogarnięcie pokrywy zaworów.
Jak coś sobie przypomnę oczywiście dopiszę.
Zimą w planach kilka małych prac takich jak montaż białych kierunków [zrobione] modyfikacja grilla, montaż tylnych nadkoli [zrobione]. Wszystko jeżeli czas pozwoli. Wszelkie sugestie oraz pomoc mile widziane szczególnie w kwestii wydechu i modyfikacji mechanicznych. Ma być to ładnie wyglądająco-brzmiący dupowóz zatem nie planuję większego włażenia pod maskę. Mam nadzieję, że wystarczy mi zarówno $ jak i motywacji.
Poniżej kilka fotek murzyneczki:
Wkrótce więcej fotek oraz relacje z prac nad autem. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 15:06 przez p'xxl, łącznie zmieniany 14 razy.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW
Możesz. Z Coyotem to przyjemnośc przegrać nawet Veyronem. Wielu wtedy poległo na mokrym. Np Bombel.sergiej pisze:a moge powiedziec ze od micry 1.3 na zlocie dostales baty
Ostatnio zmieniony 2009-12-09, 18:26 przez p'xxl, łącznie zmieniany 1 raz.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW
- Piotrek N15 S
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:42
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Piotrek N15 S
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:42
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Wywalę lewarek, skrobaczkę do szyb i 1 s do przodu.rz pisze:ciezkiej almerki
Z uwagi na przedłużający się shipping ssaca od wujka Obamy trzeba wziąć się za motór. Coś czuję, że styczeń/luty głowa pójdzie pod szlif + regulowane zębatki rozrządu.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW
Dobra z oporami bo z oporami ale wreszcie znalazłem czas na ogarnięcie wydechu:
Na początku był chaos...
Potem zaczęło to mieć jakiś kształt...
Przymiarki i na auto z rurociągiem!
I spawanko końcowego...
A wyje to tak:
http://profile.imageshack.us/user/piotr ... e31963.mp4
http://profile.imageshack.us/user/piotr ... ile594.mp4
Myślałem, że będzie ciszej.
Podsumowując:
fi 60 mm zewnętrzna
stal aluminiowana
katalizator został po małej renowacji
środkowy przelotowy by AWG
Końcowy WM Sport z silencerem + x-tra silence mode patent by Szymeq (dzięki )
spawy i projekt by me & my father (dzięki ojczulku)
Kolejny etap to poszukiwania niutonów (kolektor ssący z primerki) i przymiarki do strojonka (master albo smt6)
Na początku był chaos...
Potem zaczęło to mieć jakiś kształt...
Przymiarki i na auto z rurociągiem!
I spawanko końcowego...
A wyje to tak:
http://profile.imageshack.us/user/piotr ... e31963.mp4
http://profile.imageshack.us/user/piotr ... ile594.mp4
Myślałem, że będzie ciszej.
Podsumowując:
fi 60 mm zewnętrzna
stal aluminiowana
katalizator został po małej renowacji
środkowy przelotowy by AWG
Końcowy WM Sport z silencerem + x-tra silence mode patent by Szymeq (dzięki )
spawy i projekt by me & my father (dzięki ojczulku)
Kolejny etap to poszukiwania niutonów (kolektor ssący z primerki) i przymiarki do strojonka (master albo smt6)
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW
No mam ten sam tłumik tylko dłuższy i też jest głośno... bez porównania z seryjną ciszą i komfortem Tak czy inaczej jak odczucia z jazdy? jest lepiej czy tylko głośniej. Powinieneś w górnym zakresie odczuć, że lepiej ciągnie
Poza tym widzę że Almera rośnie w siłę... będzie ciekawie
Jaki to patent x-tra silence zdradź no
Poza tym widzę że Almera rośnie w siłę... będzie ciekawie
Jaki to patent x-tra silence zdradź no
Nissan Primera SR20DE+T
Jak ja założyłem sobie wydech to też było mało znośnie ... więc znajomy podpowiedział mi jak to wyciszyć więc patent nie jest mój ja tylko przekazałem dalej. Patent polega na zakupie w sklepie druciaków do mycia garów - metalowych. Na mój silencer wchodzą 4 szt u Piotrka pewnie też. Druciaki są w formie kulek ale wkładając palucha w środek tej kulki robimy "obarzanek" i tak naciągamy odpowiednią ilość na rurkę od silencera i ostatni zaciskamy metalowym cybantem. Ot i patentNeptune pisze:Jaki to patent x-tra silence zdradź no
Piotrek jest deko ciszej?
Z nissanem od 2005 roku
No to teraz celuję w dobrze ponad 160KM
U mnie w starym DE rozluźnienie wydechu właśnie na rurze 60mm dodało 13KM i 14Nm z tym, że końcowy miałem raczej komorowy.
U mnie w starym DE rozluźnienie wydechu właśnie na rurze 60mm dodało 13KM i 14Nm z tym, że końcowy miałem raczej komorowy.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Ciągnie ciągnie. Mam wrażenie jakby nieco lepiej też z dołu ale to może jakieś placebo.Neptune pisze:Tak czy inaczej jak odczucia z jazdy? jest lepiej czy tylko głośniej. Powinieneś w górnym zakresie odczuć, że lepiej ciągnie
minimalnie. Mam luźniejszy wydech więc nie ma sensacji. Przy bucie i zdejmowaniu słychać takie szzzzPiotrek jest deko ciszej?
Mnie się podoba. Teraz po 1 trasie (ok 90 km) jazda powyżej 2500 obr jest uciążliwa. Planuję powrót do seryjnego.
Myślę nad takim patentem:
Zrobić przed końcowym flanszę i spasować tak, żebym mógł dowolnie zdejmować i zakłądać naprzemiennie tego wyjca z komfortowym seryjnym.
Poza tym czy jest możliwe poszerzenie wlotu w seryjnym końcowym? Seryjny ma 50 mm.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW
Trzeba by go rozpruć i zmienić rurę wejściową. Ale według mnie lepszym, patentem jest kupno tłumika przelotowo komorowego na allegro. Zwykła czarna pucha z ozdobną końcówką (mimo wszystko jeżeli ładna nie za duża końcówka to nie wygląda to źle). Będzie w miarę luźno i raczej basowy pomruk usłyszysz.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
środkowy ten: http://www.allegro.pl/item1086883076_aw ... cz_wa.htmlsergiej pisze:a gdzie rury kupowales i podaj komplet do wydechu almery co zawiera czyli ile kolanek itd.
3 x to: http://www.allegro.pl/item1069313354_ru ... cz_wa.html
1 x http://www.allegro.pl/item1091910593_ru ... cz_wa.html
1 x http://www.allegro.pl/item1069313414_ru ... _1_mb.html
W razie gdyby mnie kat wk... mam jeszcze w pogotowiu to:
http://www.allegro.pl/item1086883028_aw ... chowa.html
[ Dodano: 2010-06-29, 21:05 ]
Coś godnego polecenia?bodek pisze:Ale według mnie lepszym, patentem jest kupno tłumika przelotowo komorowego na allegro. Zwykła czarna pucha z ozdobną końcówką (mimo wszystko jeżeli ładna nie za duża końcówka to nie wygląda to źle). Będzie w miarę luźno i raczej basowy pomruk usłyszysz.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW
Ja mam takie tłumik w obudowie katalizatora Co do głośności to przyzwyczaisz się troche i po jakimś czasie z wkładką będzie brzmiał "znośnie" nawet w trasie. Jak już zmieniać końcowy to może jakiś ori od dużej pojemności.
Nie lubie tego odgłosu z wkładką dlatego jeżdzę bez ale Primekrą poruszam się okazjonalnie. Ano i wkładka na prostej zabiera z długość auta tak bynajmniej wynika z "badań MacGayvera.
Nie lubie tego odgłosu z wkładką dlatego jeżdzę bez ale Primekrą poruszam się okazjonalnie. Ano i wkładka na prostej zabiera z długość auta tak bynajmniej wynika z "badań MacGayvera.
Nissan Primera SR20DE+T
Aaa byłbym zapomniał. Pomysł na szlif łba upadł. Jak mi bodek na zlocie powiedział jakie mam ciśnienie na tłokach to pomyślałem sobie, że nie tykam głowicy. To samo mi powiedział mechanik (stara szkoła). Nic nie słyszę nic nie widzę. Piotrek - nie ruszaj.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW