[ Maxima] Nissan Maxima A32 1995 3.0 5MT Canada Spec
: 2017-11-08, 21:11
Witam wszystkich!
Do grona posiadaczy Nissana dołączyłem niedawno. Wcześniej były same Japończyki, w tym 5 Mazd i jedno Mitsu. Na forum Klubu MazdaSpeed funkcjonuję od dawna i zdążyłem zżyć się już z tamtejszą społecznością. Szukałem wygodnego auta z zapasem mocy i w pierwszej kolejności był Xedos 9/Millenia. Po bezskutecznych poszukiwaniach poszerzyłem zakres poszukiwań na inne Japończyki spełniające moje wymagania. Budżet nie był wysoki, a wymagania owszem Dążąc do brzegu, we Wrześniu stałem się posiadaczem Nissana Maximy rocznik 1995 z silnikiem 3.0 z LPG i manualną skrzynią biegów. Model w specyfikacji Kanadyjskiej. Auto miało być przede wszystkim zdrowe blacharsko, bo uważam, że z mechaniką zawsze można sobie jakoś poradzić, a ratowanie zgnilizny, to rzeźbienie w g... Znaleziony przeze mnie egzemplarz jest zdrowy, zarówno nadwozie jak i podłoga w bardzo dobrym stanie. Mechanicznie kilka rzeczy do ogarnięcia. O kilku rzeczach wiedziałem już podczas zakupu, kilka wyszło po czasie.
Z wad podczas zakupu:
- mała parkingówka --> ogarnąłem we własnym zakresie na tyle na ile się dało, dla mnie zadowalająco, wolę inwestować w mechanikę,
- błąd sondy lambda --> sonda wymieniona (naprawione)
- wyciek z uszczelniacza wału --> uszczelniacz wymieniony przez pracownika ASO Nissan, problem zażegnany.
Podczas eksploatacji okazało się też, że:
- jest usunięty katalizator --> wstawiłem nowy, bo w smrodzie jeździć nie lubię,
- nieszczelność na wtryskach gazu --> założone nowe.
Dodatkowo zrobiłem sam podstawową konserwację antykorozyjną tylnych nadkoli i progów przy użyciu preparatów APP.
Zrobiłem też pełny serwis klimatyzacji z odgrzybieniem i dobiciem.
Kiedy ogarnę do końca auto mechanicznie chciałbym zrobić mu porządną korektę lakieru, aby przywrócić blask.
Nyska jest jeszcze w pełnym oryginale łącznie z symetrycznymi przednimi światłami, specyficznym lewym lusterkiem i brakiem tylnego przeciwmgielnego. Będę chciał raczej ogarnąć sprawy z oświetleniem tak, aby nie musieć świecić oczami na przeglądach.
Wyposażenie:
- Silnik VQ30DE 3.0 V6
- Skrzynia manualna 5-biegowa ze szperą VLSD
- Automatyczna klimatyzacja
- Skórzana tapicerka i grzane przednie stołki
- Fabryczne światła z ciekawymi opcjami typu światła do jazdy dziennej i doświetlanie skrętu
- Halogeny przeciwmgielne
- Elektryczny Szyberdach
- Tempomat
- Elektryka szyb i lusterek (+podgrzewanie)
- pewnie coś jeszcze?
Modyfikacje:
- dystanse Eibach 2x25mm na tylnej osi
- Y-pipe
- wkładka K&N
- dokładka przód z Laguny
Paletę modelową Mazdy miałem już z grubsza obcykaną, natomiast Nissana ciągle się uczę i odkrywam. Coraz bardziej się w tym aucie zakochuję Jeździ się nim naprawdę bardzo fajnie, a kiedy do końca dopieszczę mechanikę, to już w ogóle będzie miód i orzeszki. Moim drugiem autem jest Mazda MX-5 na sztywnym zawiasie i głośnym wydechu i ta landara jest bardzo przyjemną odmianą
17 calowe felgi z jednego ze zdjęć poszły w niepamięć (wg mnie nie pasowały) i obecnie są ori 15".
Będę na pewno miał do Was dużo pytań i będę liczył na Waszą pomoc w kilku sprawach
[ Dodano: 2017-11-08, 21:29 ]
Pozwolę sobie od razu zadać pytanie do znawców tematu.
Czy podane poniżej części będą pasować od wersji europejskiej:
1) półosie - chcę spróbować podmiany lewej półosi czy to rozwiąże problem wycieku. Mam nadzieję, że samej skrzyni nie trzeba będzie rozbierać, bo pracuje bez zarzutu.
2) lampy przód (główne)
3) jakieś lepsze hamulce niż moje? Z tego, co widziałem w EU (nie wiem czy we wszystkich przed fl/po fl) był z przodu dwutłoczek, u mnie jest jednotłoczek. Czy wymiary tarczy są takie same i zmiana zacisku załatwia temat i poprawia skuteczność układu czy wymienia się coś więcej?
Czy w kujawsko-pomorskim macie jakieś swoje znane miejscówki typu kopalnia części lub sprawdzonych fachowców siedzących typowo w Nissanach? Czy są jakieś cykliczne spotkania regionalne, żeby spotkać się, pogadać, dopytać ludzi dłużej siedzących w temacie?
Z góry dzięki za odpowiedź lub pokierowanie na odpowiednie wątki.
Do grona posiadaczy Nissana dołączyłem niedawno. Wcześniej były same Japończyki, w tym 5 Mazd i jedno Mitsu. Na forum Klubu MazdaSpeed funkcjonuję od dawna i zdążyłem zżyć się już z tamtejszą społecznością. Szukałem wygodnego auta z zapasem mocy i w pierwszej kolejności był Xedos 9/Millenia. Po bezskutecznych poszukiwaniach poszerzyłem zakres poszukiwań na inne Japończyki spełniające moje wymagania. Budżet nie był wysoki, a wymagania owszem Dążąc do brzegu, we Wrześniu stałem się posiadaczem Nissana Maximy rocznik 1995 z silnikiem 3.0 z LPG i manualną skrzynią biegów. Model w specyfikacji Kanadyjskiej. Auto miało być przede wszystkim zdrowe blacharsko, bo uważam, że z mechaniką zawsze można sobie jakoś poradzić, a ratowanie zgnilizny, to rzeźbienie w g... Znaleziony przeze mnie egzemplarz jest zdrowy, zarówno nadwozie jak i podłoga w bardzo dobrym stanie. Mechanicznie kilka rzeczy do ogarnięcia. O kilku rzeczach wiedziałem już podczas zakupu, kilka wyszło po czasie.
Z wad podczas zakupu:
- mała parkingówka --> ogarnąłem we własnym zakresie na tyle na ile się dało, dla mnie zadowalająco, wolę inwestować w mechanikę,
- błąd sondy lambda --> sonda wymieniona (naprawione)
- wyciek z uszczelniacza wału --> uszczelniacz wymieniony przez pracownika ASO Nissan, problem zażegnany.
Podczas eksploatacji okazało się też, że:
- jest usunięty katalizator --> wstawiłem nowy, bo w smrodzie jeździć nie lubię,
- nieszczelność na wtryskach gazu --> założone nowe.
Dodatkowo zrobiłem sam podstawową konserwację antykorozyjną tylnych nadkoli i progów przy użyciu preparatów APP.
Zrobiłem też pełny serwis klimatyzacji z odgrzybieniem i dobiciem.
Kiedy ogarnę do końca auto mechanicznie chciałbym zrobić mu porządną korektę lakieru, aby przywrócić blask.
Nyska jest jeszcze w pełnym oryginale łącznie z symetrycznymi przednimi światłami, specyficznym lewym lusterkiem i brakiem tylnego przeciwmgielnego. Będę chciał raczej ogarnąć sprawy z oświetleniem tak, aby nie musieć świecić oczami na przeglądach.
Wyposażenie:
- Silnik VQ30DE 3.0 V6
- Skrzynia manualna 5-biegowa ze szperą VLSD
- Automatyczna klimatyzacja
- Skórzana tapicerka i grzane przednie stołki
- Fabryczne światła z ciekawymi opcjami typu światła do jazdy dziennej i doświetlanie skrętu
- Halogeny przeciwmgielne
- Elektryczny Szyberdach
- Tempomat
- Elektryka szyb i lusterek (+podgrzewanie)
- pewnie coś jeszcze?
Modyfikacje:
- dystanse Eibach 2x25mm na tylnej osi
- Y-pipe
- wkładka K&N
- dokładka przód z Laguny
Paletę modelową Mazdy miałem już z grubsza obcykaną, natomiast Nissana ciągle się uczę i odkrywam. Coraz bardziej się w tym aucie zakochuję Jeździ się nim naprawdę bardzo fajnie, a kiedy do końca dopieszczę mechanikę, to już w ogóle będzie miód i orzeszki. Moim drugiem autem jest Mazda MX-5 na sztywnym zawiasie i głośnym wydechu i ta landara jest bardzo przyjemną odmianą
17 calowe felgi z jednego ze zdjęć poszły w niepamięć (wg mnie nie pasowały) i obecnie są ori 15".
Będę na pewno miał do Was dużo pytań i będę liczył na Waszą pomoc w kilku sprawach
[ Dodano: 2017-11-08, 21:29 ]
Pozwolę sobie od razu zadać pytanie do znawców tematu.
Czy podane poniżej części będą pasować od wersji europejskiej:
1) półosie - chcę spróbować podmiany lewej półosi czy to rozwiąże problem wycieku. Mam nadzieję, że samej skrzyni nie trzeba będzie rozbierać, bo pracuje bez zarzutu.
2) lampy przód (główne)
3) jakieś lepsze hamulce niż moje? Z tego, co widziałem w EU (nie wiem czy we wszystkich przed fl/po fl) był z przodu dwutłoczek, u mnie jest jednotłoczek. Czy wymiary tarczy są takie same i zmiana zacisku załatwia temat i poprawia skuteczność układu czy wymienia się coś więcej?
Czy w kujawsko-pomorskim macie jakieś swoje znane miejscówki typu kopalnia części lub sprawdzonych fachowców siedzących typowo w Nissanach? Czy są jakieś cykliczne spotkania regionalne, żeby spotkać się, pogadać, dopytać ludzi dłużej siedzących w temacie?
Z góry dzięki za odpowiedź lub pokierowanie na odpowiednie wątki.