Strona 1 z 2

[ Micra] K11 SuperS 1,3

: 2017-08-04, 00:21
autor: MelGibson
Witam wszystkich
Sam się dziwie że jeszcze tu nie opisałem swej biedronki.
Na początek zdjęcie, potem będę opisywał stopniowo w miarę wolnego czasu

MODEL: Micra K11 1,3 SuperS Comfort Class exclusiv by Schneider

ROCZNIK: 1995

SILNIK: CG13DE
MOC: ok. 90KM

SKRZYNIA: manualna

UKŁAD DOLOTOWY: stożek na rurze o średnicy 70mm

UKŁAD WYDECHOWY:
- kolektor 4-2-1 z całym 2” układem wydechowym ze stali nierdzewnej
- usunięte oba katalizatory
- zmiana tłumika środkowego na przelotowy i końcowego na większy komorowy, wszystko tak by zachować na całej długości wydechu średnicę 2”
- nawinięty jest dwukrotnie bandaż termiczny bazaltowy/tytanowy na kolektor wydechowy i dwururkę aż do plecionki (redukujący straty ciepła, spaliny są cieplejsze i szybciej opuszczają wydech, a tym samy zmniejszają się straty mocy)

UKŁAD NAPĘDOWY: sprzęgło EXCEDY o zwiększonej średnicy

ELEKTRONIKA: seria + LPGTech 224

ZAWIESZENIE: seria

UKŁAD HAMULCOWY:
- przód tarcze
- tył nowe tarcze Bremo, regenerowane zaciski, klocki Ferodo Premier

KOŁA:
- zima 14” lekkie alufelgi ENKEI + opony Bridgestone Blizzak LM-20 165/60R14
- zima 13” felgi stalowe
- lato 15” lekkie kute alufelgi ATS CUP Limited Line + opony Nankang Ultra Sport NSII 185/45R15
- zima 13” felgi aluminiowe
ŚRODEK:
- seria Super S, klimatyzacja, wspomaganie, elektryczne szyby, uchylne tylne szyby, dzielone tylne siedzenia

STYLISTYKA:
- seria Super S, malowana blenda w kolor nadwozia, przyciemnione szyby

BODY-KIT:
- tylny spojler, zderzaki przód/tył SuperS
CAR-AUDIO: 4 głośniki

PLANY:
- zaciski i tarcze od Sunny/Almery GTI
- obniżenie i usztywnienie zawieszenia
- zimny dolot
- większa przepustnica
- Ecumaster
- nakładki progowe z folii
- radio z MP3 Clarion
- polerka przedniej szyby

No to pech brak miejsca na zdjęcia, może admin coś z tym zrobi
Jest ... najpierw biedronka na stalowych felach z kołpakami, i już z oklejonymi foliami przyciemniającymi na szybach

Obrazek
Obrazek
Obrazek

i na alufelgach, jeszcze szyby bez folii

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

środek

Obrazek
Obrazek

oraz sekret taniego latania z valtekiem czerwonym (jeszcze przed modyfikacją)

Obrazek
Obrazek

a tu fructy które wleciały w miejsce valteków

Obrazek

redukcja masy przez wstawienie lekkiego akumulatora Yuasa z dorabianymi biegunami z miedzi

Obrazek
Obrazek

pomalowanie blendy w kolor nadwozia

Obrazek

nowe zwiększone sprzęgło Excedy pod GA16DE i odchudzenie koła zamachowego z 9 kg na 4,9 kg

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

nowe tarcze hamulcowe tylne Brembo i praktycznie niedostępne klocki Ferodo PREMIER, oraz renowacja zacisków hamulcowych (piaskowanie, wymiana części, smarowanie, malowanie). To samo do zrobienia na przednich hamulcach - zakupione zaciski od Sunny/Almery GTI czekają

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Auto przeszło konserwację podwozia i nadkoli

Ponieważ MacGayver wyprzedził mnie o 1 godzinę w zakupie silnika od Almery N15 X1R (zrobił naprawdę super furę, ale Micrę ja kupiłem pierwszy :hah: ), a drugiego takiego silnika nie udalo się znaleźć, plan był taki by ogarnąć wszystko i wstawić tymczasowo jakieś zdrowe GA16DE. Auto jednak okazało się potrzebne, nie mogłem na razie zablokować go na dłużej przez SWAPA. Ze względu na hałas łańcucha padła więc decyzja remont głowicy (wykonano profilowanie i polerowanie kanałów dolotowych, wydechowych, gniazd, ścięcie prowadnic trzonków zaworowych, planowanie płaszczyzny głowicy), porting kolektorów, wymiana uszczelki głowicy i pozostałych, wymiana simeringu wału głównego, wymiana napinacza rozrządu, wymiana oleju, płynu chłodniczego. Oryginalny łańcuch okazał się w świetnym stanie nie było więc potrzeby go wymieniać (w szczególności, że wkładając zamiennik można narobić sobie tylko kłopotu)

Obrazek
Obrazek

Wykonano serwis sprężarki klimatyzacji, zmianę koła pasowego z łożyskami
Zmodyfikowano płytę wsporczą (konieczność obniżenia punktów mocowania) pod kompresor klimatyzacji. Dzięki temu kompresor został zamocowany kilka centymetrów niżej tak by zmieścił się większy kolektor wydechowy 4-2-1. Wspornik został rozcięty, w środek wspawano odcinek płyty ode lżonej przez wycięcię otworów. To prawdopodobnie jedyna taka Micra K11 z kolektorem 4-2-1 i klimą jednocześnie.

Obrazek

Kolektor wydechowy 4-2-1 z całym 2” układem wydechowym ze stali nierdzewnej, usunięcie katalizatorów, zmiana tłumika środkowego na przelotowy i końcowego na większy komorowy. Założony jest podwójnie bandaż izolacyjny bazaltowy/tytanowy na kolektor wydechowy i dwururkę.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wstawiono nowy skraplacz klimatyzacji, dorobiono nowy napinacz alternatora, założono dłuższy niż oryginalny pasek wielorowkowy Gates.
Wymieniono wycieraczki szyb, dywaniki

Założono lekkie alufelgi ENKEI 14x6JJ 45 z zimowymi oponami Bridgestone Blizzak LM-20 165/60R14

Obrazek
Obrazek

: 2017-08-04, 06:01
autor: Sajmooon
Nie, admin nic z tym nie zrobi należy umieszczać zdjęcia na serwerach zewnętrznych.

: 2017-08-04, 08:21
autor: matek_p
Na fotosik upload. Wybierasz potem jak już zaladujesz bezpośredni link do zdjęcia i wklejasz ten link odpowiednio z użyciem IMG, które masz po prawej.

: 2017-08-07, 00:10
autor: Matiz
albo Imgur

czekam niecierpliwie

: 2017-08-07, 07:16
autor: Ad@mus
Albo google.plus
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: 2017-08-07, 20:10
autor: Michael456
Ooooo już działaja zdjecia :D
Bardzo ladna micrusia. Jakieś mody planujesz przy niej robić ?? ;)

: 2017-08-07, 20:16
autor: matek_p
Fajna fajna i jaka zadbana :D

: 2017-08-07, 20:18
autor: majchrzok
Ale ladna micra!

: 2017-08-07, 20:36
autor: MacGayver
Ale jazda, nawet klima jest :mrgreen: zupełnie jak moja Micra na początku, tylko bez klimy ehh :-P

: 2017-08-07, 21:24
autor: Matiz
Klima to zło MacGajwerze, bo masa i połyka kunie. CO NIE? :-P

fajny czyścioch, niemiecki dziadek odwalił kawał dobrej roboty, przeca to już prawie 25 lat :shock:

W końcu widze te legendarne stołki z SuperS- prawie sie nie różnią :-? u mnie chyba niemiecki Martin Tuningowiec miał kubełki i do sprzedaży wrzucił pierwsze lepsze z 1.0

dopiero gdy Ghostrider wpadł po plastiki to sie skapłem , że wzorek jest inny :oops:

jestem pod wrażeniem. :-o

: 2017-08-07, 21:45
autor: moher3
bardzo ładny egzemplarz w pięknym kolorze :)

tylko sekwencję to Ci założyli z najniższej półki niestety...

: 2017-08-08, 09:44
autor: Ad@mus
moher3, wnosisz po czerwonym valteku?
A po co lepsze? Waldusie w swojej cenie są bardzo wytrzymałe i odporne na błędy użytkownika :)
Hana-przerost formy nad treścią. Baracuda? No nie wiem. Dobre jest i pasują pod kolor :)

: 2017-08-08, 11:24
autor: ulisses
ACW02 raptem 100zł droższe a precyzja i trwałość o niebo lepsze.

: 2017-08-08, 12:48
autor: MelGibson
Dzięki Panowie. Mody porobione, opiszę po kolei.
moher3 pisze:tylko sekwencję to Ci założyli z najniższej półki niestety...
tak, montaż był w czasie jak zbyt wiele się nie znałem na LPG
Ad@mus pisze:moher3, wnosisz po czerwonym valteku?
Dobre jest i pasują pod kolor :)
Wtryski przepracowały swoje (jeden dostał zwarcie) więc wymieniłem wszystkie na nowe. Padło na inny kolor bo niebieskie keihiny ot taki kaprys.
Przy okazji uszkodził się sterownik, który nie miał zabezpieczenia zwarciowego na wyjściach wtryskiwaczy i nie odżył pomimo prób reanimacji, więc wstawiłem nowy sterownik LPG Tech 224 do kabiny z całą nową wiązką elektryczną (rozwojowy, by w razie W obsłużył większy silnik np 1,6 ze zmiennymi fazami rozrządu)
Obrazek

: 2017-08-08, 12:57
autor: moher3
Ad@mus,

nie, Valtek jak valtek póki trzyma parametry to da się jeździć, kiedyś nic innego nie było i jakos samochody jeździły. Wnoszę po czujniku ciśnienia boscha na filtrze fazy lotnej i po guziku od gazu, Lecho elektronika kolego (prawdopodobnie SEC ECO) :) wyższa matematyka - nie znasz dnia ni godziny. A wtryski można dołozyć 20-30 zł i mieć REGa, to już jest spora różnica. Mówię o tanich rozwiązaniach:)

: 2017-08-08, 13:44
autor: Ad@mus
Owner już wtryski zmienił na Keihina, więc dobry ruch wykonany, do tego sterownik TECHa. Ustrojstwa, jakie wymieniłeś to detale nie wpływające na pracę instalki ;) Czujnik ciśnienia i guzik-plissssssssssss......

Jest dobrze, a nas niestety robią się straszni hipochondrycy :) Ale w sumie dobrze, że czujności nie brakuje ;)

: 2017-08-08, 14:12
autor: MelGibson
Ad@mus pisze: Ustrojstwa, jakie wymieniłeś to detale nie wpływające na pracę instalki ;) Czujnik ciśnienia i guzik-plissssssssssss......
Spoko jest wszystko co trzeba czujnik LPG TECH PTS 01. Całe stare sterowanie w komplecie z wiązkami, czujnikami wyleciało, bo nowe w zestawie dał producent. Montował Pitec z Poznania ze strojeniem w trasie więc mucha nie siada.
Ad@mus pisze:
Jest dobrze, a nas niestety robią się straszni hipochondrycy :)
No fakt ;-)

: 2017-08-08, 19:31
autor: moher3
Ad@mus,

haha nie skumałeś bazy :-P po guziku i np. czujniku ciśnienia można poznać jaka jest instalacja włożona, a tam zamontowaną miał instalację firmy Lecho Elektronika która to produkuje jednostki sterujące które cechuje hmmmmm wątpliwa stabilność pracy ;-) Zresztą jak można coś nazwać Lecho Elektronika zawsze mam z tego bekę :mrgreen:

[ Dodano: 2017-08-08, 20:33 ]
a mody gazowe na wielki plus chociaż sterowniki techa uważam za stanowczo przereklamowane na forach, potrafią płatać figle szczególnie Tech One który śmiało mogę nazwać śmietnikiem, Tech 224 też już niejeden wymieniałem, z Techa polecić mogę elektronikę na 6/8 cylindrów.

[ Dodano: 2017-08-08, 20:38 ]
MelGibson,

dopiero przeczytałem do końca Twój post odnośnie modów gazowych. Ale się uśmiałem jak doszedłem do tego że keihiny spaliły Lecha lol. To tylko potwierdza co pisałem o tej elektronice. Ogólnie rzecz biorąc lepiej tam nie wkładać wtryskiwaczy o niższej oporności niż 3 Ohm. Keihiny rozumiem zdobyłeś jakieś smigane/regenerowane bo chyba nie poniosło Cie na nowe? ;-)

: 2017-08-08, 22:27
autor: Bziuk
Fajna Micra SS :D Wróżę jej świetlaną przyszłość :) Gdzieś mi się przewinęło, że chcesz modzić na GA16 ze zmienna fazą.. szkoda, że oddałem mój silnik w cenie złomu, byłoby jak znalazł :)

: 2017-08-08, 23:05
autor: MelGibson
moher3 pisze:...sterowniki techa uważam za stanowczo przereklamowane na forach, potrafią płatać figle ..., Tech 224 też już niejeden wymieniałem, z Techa polecić mogę elektronikę na 6/8 cylindrów.
np z jakich powodów wymieniałeś Techa ? Ciekawi mnie w czym jest lepszy Tech na więcej cylindrów skoro na 4 cylindry płata figle ?
moher3 pisze:dopiero przeczytałem do końca Twój post odnośnie modów gazowych. Ale się uśmiałem jak doszedłem do tego że keihiny spaliły Lecha lol. To tylko potwierdza co pisałem o tej elektronice. Ogólnie rzecz biorąc lepiej tam nie wkładać wtryskiwaczy o niższej oporności niż 3 Ohm. Keihiny rozumiem zdobyłeś jakieś smigane/regenerowane bo chyba nie poniosło Cie na nowe? ;-)
Wyjaśnię - Valteki spaliły na poprzedniej płycie Solaris tyrystory i oporniki (CAR GAZ).
Keihiny nieśmigane, ale nie pytaj ile płaciłem :-D .

: 2017-08-09, 09:10
autor: MacGayver
Jakby co to mam glowę od GA16DNE to można złożyć jakiś szybki motor :p

: 2017-08-09, 09:30
autor: Ad@mus
Biorąc pod uwagę, że takie 1.3 też można pomodzić i fakt że to w końcu super S których mało, to zostawił bym chyba seryjkę i cieszył się niskim spalaniem, małymi opłatami etc itd.

Te 1.3 to jakoś do 80ciu paru kucyniaków wyciągali więc też zabawa jest.

Co do gazu i modów gazowych i innego takiego typu, tak jak napisałem, hipochondria się szerzy :) "Wymień wtryski na takie, a filterek na ten, zaworek, butla i kabelek najlepiej ten tego taki taki".

Prawda jest taka, jak ktoś ogarnia temat, to poskłada świetnie działającą instalację, nawet na komponentach TECHa. Gazownie miałem od lat, z tym paliwem się bujałem chyba 13lat, więc wiem co mówię i nie przekonujcie mnie, że wiem mniej od was :) Plissssssssss :)

Dobra robota Gibsior ;)

: 2017-08-09, 20:21
autor: Sake
Micra prezentuje się naprawdę dobrze i mody na plus :)
Nie rzuciła mi się w oczy, a na pewno zwrócił bym uwagę na taki zacny egzemplarz mijający mnie na ulicy.
Trzy pierwsze zdjęcia wydają mi się znajome, gdzieś je widziałem ale nie wiem gdzie... :)

Re: K11 SuperS 1,3

: 2017-08-09, 21:21
autor: Matiz
MelGibson pisze:(w szczególności, że wkładając zamiennik można narobić sobie tylko kłopotu)


Możesz rozwinąć?

bo w mojej szarpanie przy stałym poziomie naciśnięcia gazu to chyba rozciagnieta keta....


...czy szukac gdzieindziej?

I nie załamujcie mnie pany, taki fajny temat a wy dyskutujecie o GAZIE :-P

apropo Adamus, chetnie zobaczył bym wykres z hamowni z 4-2-1. Jest DeCat Melgibson? czy wstawiłeś sportowy?

: 2017-08-09, 21:59
autor: Ad@mus
Szarpanie na stałym gazie tzn bujanie silnikiem to raczej coś co odpowiada za dawkę paliwa. Nie w nissanie, ale innym samochodzie, na elektronicznej przepustnicy sterowanej elektronicznym pedałem gazu, winny był czujnik pedału gazu. Podawał falowe napięcia co owocowało brykaniem. W nissanie może być odpowiedzialny za to każdy inny czujnik, jaki ma wpływ na dawkę i jeśli skokowe impulsy śle do Ecu, to powodować będzie ww objawy. Takimi czujkami są min:
TPS
Sonda
Czujnik temperatury silnika
MAF-ale w 1.3 czyba go nie ma

Po za tym, warto przyjrzeć się układowi paliwowemu i zapłonowemu. Wlej jaki przeczyszczaczor do baku z Liqui, polataj pełny bak na tym, zmień filtera paliwa. Sprawdź wtyczkę pompy paliwa i jej ciśnienie oraz reg ciśnienia paliwa. Kable świece kopółka i paluch. Powinno działać. Łańcuszek do wymiany owszem, jeśli stwierdzisz zużycie i wyciągnięcie.

Re: K11 SuperS 1,3

: 2017-08-09, 22:35
autor: MelGibson
Matiz pisze:Możesz rozwinąć?
bo w mojej szarpanie przy stałym poziomie naciśnięcia gazu to chyba rozciagnieta keta....
Przymierzyłem swój ori łańcuch do nowego zamiennika i długością były porównywalne, dotego naczytałem się że wielu zakładając zamiennik nie pojeździło na nim zadługo. Sęk w tym, że Ori łańcuch w K11 jest praktycznie dożywotni. Problemem są wycierające się okładziny ślizgów napinaczy. Zamienniki napinaczy to często szajs dlatego kupiłem ori z ASO (sztuka 300 pln).
Jak to wujek600kv podaje "receptę na dlugowiecznosc rozrządu : pelny syntetyk lać wymiana co 10 tys km i biegi zmieniac przy minimum 3 tys RPM. moze wiecej spali ale lancuch bedzie dłużej żyć".
Matiz pisze:Jest DeCat Melgibson? czy wstawiłeś sportowy?
Tak jak pisałem nad zdjęciami kolektor wydechowy 4-2-1 z całym 2” układem wydechowym ze stali nierdzewnej, usunięcie katalizatorów, zmiana tłumika środkowego i końcowego.

: 2017-08-09, 23:11
autor: Matiz
Ad@mus pisze: TPS
Sonda
Czujnik temperatury silnika
MAF-ale w 1.3 czyba go nie ma
Danke. własnie sonde podejrzewałem od razu, bo przed kupnem miałem okopcone świece. Jednak od tamtej pory sprawdzałem już ze 3 razy i wyglądają normalnie. No i spalanie w trasie 6-7l, w mieście 8-9 (butowanie) to chyba normalny wynik dla CG z przebiegiem 225 000? :mrgreen:

Co do MAF- to przepływka po angielsku, sprawa przypomniała mi sie dzisiaj, w temacie forumowicza któremu 1.0 pali 12l :roll:
Mass Air Flow (flow=płynąć) przepływka
Mass Air Pressure- czujnik cisnienia w kolektorze

Micra ma MAF, to to ustrojstwo w przepustnicy do którego jest poradnik lutowania. (u mnie lutowałem z powodu drgania silnika, bez zmian)
MAP mam w poliftowej Imprezie, jako ciekawostke dodam, że nie ma w cale rozdzielacza, palców itp. zapłon leci właśnie na bazie sygnału z któregoś czujnika, dodatkowo modyfikowany przez inne pierdoły (np czujnik spalania stukowego z którym kiedyś miałem problem: cofał sobie zapłon ,a nie wywalał Checka)

Sumując- mimo ze spalanie raczej w normie to mam wrazenie że ją przelewa. Wibracje na wolnych, kangurkowanie, czasem zmuli jak ruszam ze zbyt niskich obrotów. Czasem na trasie (auto rozpędzone) dodanie gazu nie powoduje natychmiastowej reakcji, jak turodziura. A już dodanie gazu po 1 sek daje wyraźne przyśpieszenie. Pisałem do tego serwisu koło Wesolego Miasteczka czy mają Consulta żeby sprawdzić COKOLWIEK ,to nawet nie odpisali .... :cry:
Sorry za OT MeluGibsonie, miałem o moich przypadłościach zakładać temat ,ale czasu nie było. Może teraz sie za to wezme jak mam wiecej luzu...

: 2017-08-11, 02:14
autor: MelGibson
MacGayver pisze:Jakby co to mam glowę od GA16DNE to można złożyć jakiś szybki motor :p
Będę pamiętał o propozycji ;-)
Ad@mus pisze:Te 1.3 to jakoś do 80ciu paru kucyniaków wyciągali więc też zabawa jest
Ori ma 76 KM. Myślę że po tych modach (a powinienem dodać że mam założony duży stożek na dolocie) coś kolo 90KM powinna mieć. Słyszałem że wyciągają z 1,3 do 100-110 KM
Sake pisze:Micra prezentuje się naprawdę dobrze i mody na plus
Nie rzuciła mi się w oczy, a na pewno zwrócił bym uwagę na taki zacny egzemplarz mijający mnie na ulicy.
Trzy pierwsze zdjęcia wydają mi się znajome, gdzieś je widziałem ale nie wiem gdzie...
Dzięki Sake, mówisz że tak szybko obracasz głowę na ulicy ? :-) :hah: Micre mam od 2005 roku, więc pewnie gdzieś ją widziałeś. Służy mi jako drugie auto w rodzinie. Przez ponad 2 lata jeździłem nią do Gniezna, skolei ostatnie 2 lata przechodziła dużo modów, co wiązało się niestety z faktem że sporadycznię nią jeździłem. Rozrząd i założenie głowicy to mi mechanik pół roku przeciągnął, ale koniec końców dobrze to zrobił (pozdrowienia dla Pana Jonasza ;-)) ).

: 2017-08-11, 08:34
autor: MacGayver
Jakby nie patrzeć to stożek i wydech przy 1.3 nie doda Ci 14KM, jeśli seria zdrowa a coś jeszcze miałbyś pomodzone to może dobijesz do 80KM. 100-110 robią ale to już grubsza zabawa. Dużo pracy potrzeba żeby dobić chociaż do tych 90KM

: 2017-08-11, 09:20
autor: MelGibson
MacGayver pisze:Jakby nie patrzeć to stożek i wydech przy 1.3 nie doda Ci 14KM, jeśli seria zdrowa a coś jeszcze miałbyś pomodzone to może dobijesz do 80KM. 100-110 robią ale to już grubsza zabawa. Dużo pracy potrzeba żeby dobić chociaż do tych 90KM
Porządny stożek daje +14KM :hah: a poważnie to to nie czytałeś chyba że robiłem remont głowicy (w tym profilowanie i polerowanie kanałów dolotowych, wydechowych, gniazd, poprawienie kątów grzybków zaworowych, ścięcie prowadnic trzonków zaworowych, planowanie płaszczyzny głowicy), porting kolektorów. Nie pisze o modach które robi się bez kosztowo. No przepustnica jeszcze czeka do wymiany na większą, więc z całym szacunkiem ale nie ma mowy tu jedynie o + 4KM.