[ Micra] K11 SuperS 1,3
: 2017-08-04, 00:21
Witam wszystkich
Sam się dziwie że jeszcze tu nie opisałem swej biedronki.
Na początek zdjęcie, potem będę opisywał stopniowo w miarę wolnego czasu
MODEL: Micra K11 1,3 SuperS Comfort Class exclusiv by Schneider
ROCZNIK: 1995
SILNIK: CG13DE
MOC: ok. 90KM
SKRZYNIA: manualna
UKŁAD DOLOTOWY: stożek na rurze o średnicy 70mm
UKŁAD WYDECHOWY:
- kolektor 4-2-1 z całym 2” układem wydechowym ze stali nierdzewnej
- usunięte oba katalizatory
- zmiana tłumika środkowego na przelotowy i końcowego na większy komorowy, wszystko tak by zachować na całej długości wydechu średnicę 2”
- nawinięty jest dwukrotnie bandaż termiczny bazaltowy/tytanowy na kolektor wydechowy i dwururkę aż do plecionki (redukujący straty ciepła, spaliny są cieplejsze i szybciej opuszczają wydech, a tym samy zmniejszają się straty mocy)
UKŁAD NAPĘDOWY: sprzęgło EXCEDY o zwiększonej średnicy
ELEKTRONIKA: seria + LPGTech 224
ZAWIESZENIE: seria
UKŁAD HAMULCOWY:
- przód tarcze
- tył nowe tarcze Bremo, regenerowane zaciski, klocki Ferodo Premier
KOŁA:
- zima 14” lekkie alufelgi ENKEI + opony Bridgestone Blizzak LM-20 165/60R14
- zima 13” felgi stalowe
- lato 15” lekkie kute alufelgi ATS CUP Limited Line + opony Nankang Ultra Sport NSII 185/45R15
- zima 13” felgi aluminiowe
ŚRODEK:
- seria Super S, klimatyzacja, wspomaganie, elektryczne szyby, uchylne tylne szyby, dzielone tylne siedzenia
STYLISTYKA:
- seria Super S, malowana blenda w kolor nadwozia, przyciemnione szyby
BODY-KIT:
- tylny spojler, zderzaki przód/tył SuperS
CAR-AUDIO: 4 głośniki
PLANY:
- zaciski i tarcze od Sunny/Almery GTI
- obniżenie i usztywnienie zawieszenia
- zimny dolot
- większa przepustnica
- Ecumaster
- nakładki progowe z folii
- radio z MP3 Clarion
- polerka przedniej szyby
No to pech brak miejsca na zdjęcia, może admin coś z tym zrobi
Jest ... najpierw biedronka na stalowych felach z kołpakami, i już z oklejonymi foliami przyciemniającymi na szybach
i na alufelgach, jeszcze szyby bez folii
środek
oraz sekret taniego latania z valtekiem czerwonym (jeszcze przed modyfikacją)
a tu fructy które wleciały w miejsce valteków
redukcja masy przez wstawienie lekkiego akumulatora Yuasa z dorabianymi biegunami z miedzi
pomalowanie blendy w kolor nadwozia
nowe zwiększone sprzęgło Excedy pod GA16DE i odchudzenie koła zamachowego z 9 kg na 4,9 kg
nowe tarcze hamulcowe tylne Brembo i praktycznie niedostępne klocki Ferodo PREMIER, oraz renowacja zacisków hamulcowych (piaskowanie, wymiana części, smarowanie, malowanie). To samo do zrobienia na przednich hamulcach - zakupione zaciski od Sunny/Almery GTI czekają
Auto przeszło konserwację podwozia i nadkoli
Ponieważ MacGayver wyprzedził mnie o 1 godzinę w zakupie silnika od Almery N15 X1R (zrobił naprawdę super furę, ale Micrę ja kupiłem pierwszy ), a drugiego takiego silnika nie udalo się znaleźć, plan był taki by ogarnąć wszystko i wstawić tymczasowo jakieś zdrowe GA16DE. Auto jednak okazało się potrzebne, nie mogłem na razie zablokować go na dłużej przez SWAPA. Ze względu na hałas łańcucha padła więc decyzja remont głowicy (wykonano profilowanie i polerowanie kanałów dolotowych, wydechowych, gniazd, ścięcie prowadnic trzonków zaworowych, planowanie płaszczyzny głowicy), porting kolektorów, wymiana uszczelki głowicy i pozostałych, wymiana simeringu wału głównego, wymiana napinacza rozrządu, wymiana oleju, płynu chłodniczego. Oryginalny łańcuch okazał się w świetnym stanie nie było więc potrzeby go wymieniać (w szczególności, że wkładając zamiennik można narobić sobie tylko kłopotu)
Wykonano serwis sprężarki klimatyzacji, zmianę koła pasowego z łożyskami
Zmodyfikowano płytę wsporczą (konieczność obniżenia punktów mocowania) pod kompresor klimatyzacji. Dzięki temu kompresor został zamocowany kilka centymetrów niżej tak by zmieścił się większy kolektor wydechowy 4-2-1. Wspornik został rozcięty, w środek wspawano odcinek płyty ode lżonej przez wycięcię otworów. To prawdopodobnie jedyna taka Micra K11 z kolektorem 4-2-1 i klimą jednocześnie.
Kolektor wydechowy 4-2-1 z całym 2” układem wydechowym ze stali nierdzewnej, usunięcie katalizatorów, zmiana tłumika środkowego na przelotowy i końcowego na większy komorowy. Założony jest podwójnie bandaż izolacyjny bazaltowy/tytanowy na kolektor wydechowy i dwururkę.
Wstawiono nowy skraplacz klimatyzacji, dorobiono nowy napinacz alternatora, założono dłuższy niż oryginalny pasek wielorowkowy Gates.
Wymieniono wycieraczki szyb, dywaniki
Założono lekkie alufelgi ENKEI 14x6JJ 45 z zimowymi oponami Bridgestone Blizzak LM-20 165/60R14
Sam się dziwie że jeszcze tu nie opisałem swej biedronki.
Na początek zdjęcie, potem będę opisywał stopniowo w miarę wolnego czasu
MODEL: Micra K11 1,3 SuperS Comfort Class exclusiv by Schneider
ROCZNIK: 1995
SILNIK: CG13DE
MOC: ok. 90KM
SKRZYNIA: manualna
UKŁAD DOLOTOWY: stożek na rurze o średnicy 70mm
UKŁAD WYDECHOWY:
- kolektor 4-2-1 z całym 2” układem wydechowym ze stali nierdzewnej
- usunięte oba katalizatory
- zmiana tłumika środkowego na przelotowy i końcowego na większy komorowy, wszystko tak by zachować na całej długości wydechu średnicę 2”
- nawinięty jest dwukrotnie bandaż termiczny bazaltowy/tytanowy na kolektor wydechowy i dwururkę aż do plecionki (redukujący straty ciepła, spaliny są cieplejsze i szybciej opuszczają wydech, a tym samy zmniejszają się straty mocy)
UKŁAD NAPĘDOWY: sprzęgło EXCEDY o zwiększonej średnicy
ELEKTRONIKA: seria + LPGTech 224
ZAWIESZENIE: seria
UKŁAD HAMULCOWY:
- przód tarcze
- tył nowe tarcze Bremo, regenerowane zaciski, klocki Ferodo Premier
KOŁA:
- zima 14” lekkie alufelgi ENKEI + opony Bridgestone Blizzak LM-20 165/60R14
- zima 13” felgi stalowe
- lato 15” lekkie kute alufelgi ATS CUP Limited Line + opony Nankang Ultra Sport NSII 185/45R15
- zima 13” felgi aluminiowe
ŚRODEK:
- seria Super S, klimatyzacja, wspomaganie, elektryczne szyby, uchylne tylne szyby, dzielone tylne siedzenia
STYLISTYKA:
- seria Super S, malowana blenda w kolor nadwozia, przyciemnione szyby
BODY-KIT:
- tylny spojler, zderzaki przód/tył SuperS
CAR-AUDIO: 4 głośniki
PLANY:
- zaciski i tarcze od Sunny/Almery GTI
- obniżenie i usztywnienie zawieszenia
- zimny dolot
- większa przepustnica
- Ecumaster
- nakładki progowe z folii
- radio z MP3 Clarion
- polerka przedniej szyby
No to pech brak miejsca na zdjęcia, może admin coś z tym zrobi
Jest ... najpierw biedronka na stalowych felach z kołpakami, i już z oklejonymi foliami przyciemniającymi na szybach
i na alufelgach, jeszcze szyby bez folii
środek
oraz sekret taniego latania z valtekiem czerwonym (jeszcze przed modyfikacją)
a tu fructy które wleciały w miejsce valteków
redukcja masy przez wstawienie lekkiego akumulatora Yuasa z dorabianymi biegunami z miedzi
pomalowanie blendy w kolor nadwozia
nowe zwiększone sprzęgło Excedy pod GA16DE i odchudzenie koła zamachowego z 9 kg na 4,9 kg
nowe tarcze hamulcowe tylne Brembo i praktycznie niedostępne klocki Ferodo PREMIER, oraz renowacja zacisków hamulcowych (piaskowanie, wymiana części, smarowanie, malowanie). To samo do zrobienia na przednich hamulcach - zakupione zaciski od Sunny/Almery GTI czekają
Auto przeszło konserwację podwozia i nadkoli
Ponieważ MacGayver wyprzedził mnie o 1 godzinę w zakupie silnika od Almery N15 X1R (zrobił naprawdę super furę, ale Micrę ja kupiłem pierwszy ), a drugiego takiego silnika nie udalo się znaleźć, plan był taki by ogarnąć wszystko i wstawić tymczasowo jakieś zdrowe GA16DE. Auto jednak okazało się potrzebne, nie mogłem na razie zablokować go na dłużej przez SWAPA. Ze względu na hałas łańcucha padła więc decyzja remont głowicy (wykonano profilowanie i polerowanie kanałów dolotowych, wydechowych, gniazd, ścięcie prowadnic trzonków zaworowych, planowanie płaszczyzny głowicy), porting kolektorów, wymiana uszczelki głowicy i pozostałych, wymiana simeringu wału głównego, wymiana napinacza rozrządu, wymiana oleju, płynu chłodniczego. Oryginalny łańcuch okazał się w świetnym stanie nie było więc potrzeby go wymieniać (w szczególności, że wkładając zamiennik można narobić sobie tylko kłopotu)
Wykonano serwis sprężarki klimatyzacji, zmianę koła pasowego z łożyskami
Zmodyfikowano płytę wsporczą (konieczność obniżenia punktów mocowania) pod kompresor klimatyzacji. Dzięki temu kompresor został zamocowany kilka centymetrów niżej tak by zmieścił się większy kolektor wydechowy 4-2-1. Wspornik został rozcięty, w środek wspawano odcinek płyty ode lżonej przez wycięcię otworów. To prawdopodobnie jedyna taka Micra K11 z kolektorem 4-2-1 i klimą jednocześnie.
Kolektor wydechowy 4-2-1 z całym 2” układem wydechowym ze stali nierdzewnej, usunięcie katalizatorów, zmiana tłumika środkowego na przelotowy i końcowego na większy komorowy. Założony jest podwójnie bandaż izolacyjny bazaltowy/tytanowy na kolektor wydechowy i dwururkę.
Wstawiono nowy skraplacz klimatyzacji, dorobiono nowy napinacz alternatora, założono dłuższy niż oryginalny pasek wielorowkowy Gates.
Wymieniono wycieraczki szyb, dywaniki
Założono lekkie alufelgi ENKEI 14x6JJ 45 z zimowymi oponami Bridgestone Blizzak LM-20 165/60R14