Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] Primera P11 Si czyli naprawdę fajny zimowoz!

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-03-01, 10:04

Myślę, że patent OEM puszki + CAI to najlepsza droga. Nie zbyt angażująca a po za tym to jest tylko i aż 1.6 :)

Filterki panelowe są też dużo tańsze od chemii do czyszczenia stożków, są tez tańsze od walcowych dużych filtrów. Dlatego jestem zwolennikiem i kładę rękę na takim rozwiązaniu.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2017-03-01, 13:00

Wiem, że to mało popularne podejście na tle lansowanych "turbostożków", ale ja nawet w mojej czarnej zostane przy koncepcji porządnej wkładki do OEM puchy, rozwiercenia wlotowego otworu do puchy i nawiewu zimnego z nadkola :)
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2017-03-01, 14:28

Ja u siebie mam tak jak masz zamiar zrobić w bziukowozie. Wkładka pipercross ale zastanawiam się nad zmianą na K&N.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2017-03-01, 14:40

ja jeździłem z tym patentem z wkładką K&N moim VE przed remontem i złego słowa nie powiem :) Poprostu troche lepiej oddychał silnik niż seria i o to chodziło :)
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
Sake
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2013-10-17, 22:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sake » 2017-03-01, 20:31

Jak tak to spoko :) Pod względem filtracji powietrza stożek chyba jest gorszy w porównaniu do dobrego oryginalnego wkładu? Chociaż czytałem gdzieś że najbezpieczniejsze są filtry gąbkowe, wpuszczają najmniej syfu w dolot

Awatar użytkownika
tofu
fanatyk nissana
Posty: 449
Rejestracja: 2009-12-26, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tofu » 2017-03-02, 01:19

Dlatego mój wielki walcowy filtr jest wykonany jak oryginalna wkładka bo przecież z tego samego materiału .
Kolega w c70 miał wkładkę K&N i jak latał to dokładnie wiedział co mu pokazuje przepływka przy bucie

po zmianie na walcowego sporo gramów mu przybyło .

Tanie stożki przez które widać dziury po 2 miesiącach odpadają dla mnie i ja wcale nie jestem zwolennikiem stożka bo to powierzchnia ssania robi robotę a nie materiał ..

Ale jak ktoś che wydać 200 zł za wkładkę i lansować się naklejką K&N to proszę bardzo
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2017-03-02, 08:16

chwila , chwila Wojtku! Czy Ty mi ciśniesz od lanserów w moim temacie !?:P
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
tofu
fanatyk nissana
Posty: 449
Rejestracja: 2009-12-26, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tofu » 2017-03-02, 08:58

Tobie Nie ..
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2017-03-02, 09:03

ok. Koniec OT w moim temacie bo się śmietnik zrobi :)
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-03-02, 10:03

Nie wiem czy wiecie, ale na przykład najtańszy filtr bałwanowy co kupuję do mojej padlizny to chyba JP parts. Ma ten sam numer katalogowy co subaru forester s-turbo :) A ten z kolei jest taki sam jak w Imprezie WRX. Skoro tam karmi te turbo konie to czemu ma nie karmić koni w n/a?

Fakt, moje auto jest słabe i nie jedzie. Może też dla tego nie czułem różnicy między Papieremkrosem a tanią wkładką zamienną.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2017-03-02, 10:16

Ad@mus, jakiejkolwiek wkładki byś nie dał do turbo to i tak będzie "ssać". Przerabiałem temat przy Saabie. Jednak najwięcej wkładkami/stożkami itp można ugrać w silniku n/a. Ale ja się nie znam.

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2017-03-02, 11:37

Umówmy się słowem podsumowania, że kiedy mówimy o aucie z silnikiem 1.6 90 KM to przeróbka dolotu powoduje jedynie zmiany wizualne pod maską i akustyczne w kabinie i na zawnątrz :)
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
tofu
fanatyk nissana
Posty: 449
Rejestracja: 2009-12-26, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tofu » 2017-03-04, 21:44

na początek to ja stawiam na to że wszystkie zmiany na wiecej w dolocie są na plus tylko trzeba dolać paliwa odpowiednio ,, no i musi być zimne ,, ale to na tyle ,,

teraz po dniach dzisiejszych czuję się by zrobić up ,,,

ta twoja primera to jak Stara panna na wydaniu wali focha ,,,haha
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2017-03-04, 21:56

Bziuk pisze:Umówmy się słowem podsumowania, że kiedy mówimy o aucie z silnikiem 1.6 90 KM to przeróbka dolotu powoduje jedynie zmiany wizualne pod maską i akustyczne w kabinie i na zawnątrz :)
Większość modów z trylogii gównomechipaprocie zabije tu masa nim zdążą zaistnieć ;)

Awatar użytkownika
tofu
fanatyk nissana
Posty: 449
Rejestracja: 2009-12-26, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tofu » 2017-03-04, 23:14

foo pisze:
Bziuk pisze:Umówmy się słowem podsumowania, że kiedy mówimy o aucie z silnikiem 1.6 90 KM to przeróbka dolotu powoduje jedynie zmiany wizualne pod maską i akustyczne w kabinie i na zawnątrz :)
Większość modów z trylogii gównomechipaprocie zabije tu masa nim zdążą zaistnieć ;)
jak już sra!@ w temacie Bziuka to masz rację ,,

ale jak ja daję duży papierowy filtr to filtrację ma taką samą jak oryginał i silnik pobiera tyle ile da radę przy dużej powierzchni ssania jest mu łatwiej niż przez wąskie gardło ...

jestem Przeciwnikiem stożków po 30 żł bo przez nie widać mikro dziury po przejechaniu pary km ...
ja mam swoje doświadczenia do jakich aut wsadzałem ten filtr i w wszystkich przyniósł pozytyw

ale też zawsze długość byłą bliska ori lub nawet krótsza ..

Ale z myślą Właściciela tematu jak i Fury ten nissan ma służyć na co dzień i ma mało palić i to rozumowanie w 100 procentach popieram bo do "zabawy" czy do tego by dać w palnik będzie miał ponad 200 KM VE i będzie go doinwestowywał ..

Moje prywatne zdanie jest takie jeśli go "stać" na 2 auta to JA osobiście bym poszedł w dwa światy GA na co dzień i full zapixxxdaLA CZ na przysłowiowy weekend

Tylko wiem że Ve ma też być na co dzień
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2

Awatar użytkownika
cloud_9
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2013-09-22, 10:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cloud_9 » 2017-03-05, 08:52

tofu pisze:
ale jak ja daję duży papierowy filtr to filtrację ma taką samą jak oryginał i silnik pobiera tyle ile da radę przy dużej powierzchni ssania jest mu łatwiej niż przez wąskie gardło ...

jestem Przeciwnikiem stożków po 30 żł bo przez nie widać mikro dziury po przejechaniu pary km ...
ja mam swoje doświadczenia do jakich aut wsadzałem ten filtr i w wszystkich przyniósł pozytyw
A ja dalej polecam pipercrossa gąbke walcowy:) fajnie wyglada, serwisowalny, przewaznie z 3x drozszy niz papier:)
poglądowe, ale można dobrać co sie chce
https://motostacja.pl/thumb2.php?src=.. ... X1429A.jpg

przywioze mojego nieużywanego na spota to mozna szybko przełożyć i sprawdzić jak sie zmieni odczucie kierowcy po zmianie z papierka (np. w volvo).

ja zmienilem pipera na stozek BRC na mega promce kupiony:) i na źle zestrojonym VE była poprawa znaczna, ale stożki za 30 pln to popieram, że nieopłacalne

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2017-03-05, 17:49

bla, bla, bla, bla ..

Wy tu gadu gadu, a może dla odmiany wrzucę UP-a jakiegoś.

Wykorzystując fakt, że auto jest uziemione przez padnięty rozrusznik ( zawieszający się bendix prawdopodobnie ) , postanowiłem założyć przygotowane już jakiś czas temu dokładki na progi z bziukowoza :) Efekt pod kątem doboru koloru lakieru i ogólnego spasowania zadowalający :)

Obrazek

Potem szybkie zakupy w hurtowni elektrycznej i jeszcze szybsza podmianka przewodów masowych. Dodaktowo dołożona masa z budy do kolektora cieńszym 16 mm^2 , reszta 35mm^2 :) Przy okazji wymienione klemy, wszystko złożone na nowych śrubkach :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na chwilę obecną tak to wszystko wygląda pod maską. Seryjny, poskładany do kupy dolot i ogólny porządeczek :)

Obrazek

Czerwona strzała jeździ ładnie na nowych gratach, odpala bez problemu, nie szarpie, nie muli. Jest tak jak być powinno :)
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2017-03-05, 20:44

A czarny teraz co, bedzie bez dokladek?

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2017-03-05, 21:20

Pewnie będą z GT?
moje czekają na lakierowanie :)
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-03-05, 21:28

Masa na plus :D jak by to nie brzmialo :D
A i chyba rozpóreczka wpadła ? :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2017-03-07, 10:11

czarna bedzie miała progi z GT :)

Rozpóreczka tymczasowo, dopóki bziukowóz nie wróci na składanie :)

[ Dodano: 2017-03-07, 10:10 ]
a tu taka ciekawostka:) Klocek który ktoś kiedyś podpiłował i upchał do czerwonej (po lewej) kontra nowy prawidłowy klocek.

Obrazek

Efektem wciśnięcia nieprawidłowego klocka było o wiele gorsze hamowanie, latanie klocka w zacisku i utworzenie rowka w obu tarczach. Pytanie jak poprzedniemu właścicielowi nie przeszkadzało ? Przecież to musiało trzeć jak głupie.. zapewne pojechał na reklamacje i usłyszał, że "nowe klocki muszą się ułożyć" :D
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
tofu
fanatyk nissana
Posty: 449
Rejestracja: 2009-12-26, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tofu » 2017-03-07, 23:29

a który jest be ?
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2017-03-08, 07:38

No przecież Bziuk napisał
Bziuk pisze:a tu taka ciekawostka:) Klocek który ktoś kiedyś podpiłował i upchał do czerwonej (po lewej) kontra nowy prawidłowy klocek.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-03-08, 15:45

Ten brutszy :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
tofu
fanatyk nissana
Posty: 449
Rejestracja: 2009-12-26, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tofu » 2017-03-08, 22:09

historię znałem fotkę widziałem ,,
ale mnie opanowała tz Pomroczność jasna

na przodek to faktycznie coś nie tak ,,ale ktoś miał fantazję
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2017-04-06, 09:52

Mały up :)

Ogarnięty zawias z przodu cały + włożony setup z czarnego bziukowoza na przód. Wymienione końcówki drążków, które jak się okazało na stacji diagnostycznej już były dawno martwe. W KOŃCU NIC SIĘ NIE TŁUCZE :) Zrobiona zbieżność, założona rozpórka :)

Z wizualnych rzeczy wskoczyły 15 calowe alu 6,5 J , do tego nowe opony zeetex ZT1000 w romiarze 185/60. Naprawdę zaskakująco fajna opona jak na te pieniądze. Do tego na aucie wylądował dość pokiereszowany ( się zrobi ) zderzak z GT :)

Czerwona strzała jest niemiłosiernie tyrana. Przez 4 miesiące zrobiła ponad 11 kkm, instalacja gazowa spisuje się bez problemu, spalanie w trasie międy 8 a 9 litrów. Zarabia na siebie i wszysto wskazuje na to, że zostanie u mnie dłużej. W związku z tym mam parę planów odnośnie jej ulepszenia tudzież zakonserwowania, ale o tym kiedy indziej opowiem.. :)

Obrazek
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2017-04-07, 12:52

A wydawało się, że zima i dział giełda. Bziuku tyś jest mega pozytywnie zakręcony hehehe :D Rozpieraczka to ex. wodzowa?

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2017-04-07, 16:13

Foo no co ja poradze, że jak na tapecie mam nissana to jestem chory jak cos nie pomodzę :D Jeśli uważasz, po dotychczasowych zabawach przy czerwonej, że jestem "pozytywnie zakręcony" to ciekawe co powiesz po majówce i kolejnych modach.. :D

PS: Tak, rozpóreczka EX wodzowa włożona tymczasowo z bziukowoza :)

kolejne zabawy przy czerwonej już niedługo..

Obrazek
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
MareckiKrk
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2016-10-31, 18:22
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: MareckiKrk » 2017-04-07, 23:01

mhm a miałbyć tylko dupowóz 8-)
Te farbki to na te dwa dni co mówiłes ?

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2017-04-08, 09:47

w sumie to na 4 dni bo mi się plany na majówkę przesuwają :D
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”