Strona 1 z 6

[Sunny] B12 COUPE GTI V6

: 2015-04-08, 21:53
autor: karol282
;-) W końcu znalazł się czas na zaprezentowanie mojego sunniacza, zabierałem się do tego jak pies do jeża od roku, no ale lepiej późno niż wcale :mrgreen:

Autko jest z 87' roku, seryjnie był tam 1.6 8v z automatem kolor biały, w tym samym czasie miałem drugie b12 GTI 89' czerwone tyle że jak się później okazało po konkretnym dzwonie (pięknie wyszpachlowana podłużnica) i mocno skorodowane podwozie, zadecydowałem przerzucić z GTI wszystko co najlepsze do białego, silnik skrzynia wiązka całe ospojlerowanie hamulce p\t (tarcze), stabilizatory (grubsze). Pozostałości z białego czyli silnik z automatem i reszta bezużytecznych dla mnie klamotów razem z czerwonym odwiedziły najbliższy złom... Przy przekładce silników wy spawałem kielichy przednie.

Niezły mix mogło by się wydawać ;-)

Po tych ruchach projekt stanął w miejscu na rok, problemy zdrowotne nie pozwoliły mi zrobić niczego i sunniacz stał czekając na swój czas...

Od niedawna zabrałem się za robotę, rozebrałem całe wnętrze (zostały kiera i deska) do łatania podłogi odbudowy kielichów tylnych i ogólnej walce z rudzielcem gdzie tylko się pojawił, trza się pozbyć gnoja :razz:

Mechanicznie też muszę sporo ogarnąć, remont zawieszenia, układu hamulcowego i kierowniczego, musi być igła.

Niestety CA18 odmówiło posłuszeństwa (już po swapie) i panew na 4 korbie wali aż zęby bolą :-?... Wizji miałem wiele na ten silnik, ale stwierdziłem że najlepszą opcją będzie swap na jeszcze coś innego, na pewno innego niż wszyscy... Co to będzie czas pokaże :->

Zdjęcia zrobię jutro (o ile jest co oglądać) bo ma być w miarę pogoda i wrzucę na forum. Postaram się na bieżąco wrzucać zdjęcia do tematu i opisywać co zostało zrobione

: 2015-04-08, 21:57
autor: Dreams
Bez zdjec sie w nie liczy wiec nie wierzymy ..... :mrgreen:

: 2015-04-08, 22:41
autor: karol282
Tzw. mod bez fot się nie liczy ? ;-) Zdjęcia z zeszłego roku, nie wszystko udało mi się uwiecznić moim kalkulatorem ale coś tam widać ;-)

https://plus.google.com/photos/10220203 ... 6605246689

: 2015-04-09, 20:29
autor: silentbob
Dobrze,ze coraz wiecej B12 na forum sie robi. Szkoda,ze CA18DE sie wysralo.

: 2015-04-09, 21:10
autor: garygary
Bardzo dobrzę nawet ja czekam na finish :)

: 2015-04-09, 21:16
autor: karol282
Do końca jeszcze długa droga ;-) W przyszłym tygodniu ruszam na ostro z blachówką i zrobię małe foto story dla potomnych :-)

: 2015-04-09, 22:13
autor: garygary
a co robisz z CA?

: 2015-04-10, 08:23
autor: silentbob
Wsadz diesla to na bank bedzie inny swap niz u wszystkich ;-)

: 2015-04-10, 09:38
autor: karol282
garygary, CA będzie najprawdopodobniej całe kompletne na sprzedaż z wiązką kompem skrzynią itp. ale to dopiero jak znajdę dawcę.

silentbob, no wtedy naprawdę bym zabłysnął oryginalnością :mrgreen:

: 2015-04-10, 16:22
autor: silentbob
karol282, tak jakbys TDI wrzucil hahahaha.Sory nie moglem sie powstrzymac.

: 2015-04-10, 17:03
autor: karol282
silentbob, hehehe, spoko może być nawet TDI :-P A tak na poważnie wracając do tematu to dawca dziś przed południem już został wybrany, wieczorkiem jadę odebrać dziada :evil:

: 2015-04-10, 17:11
autor: silentbob
karol282, a dawca to..........?

: 2015-04-10, 17:24
autor: karol282
Będzie foto po weekendzie ;-)

: 2015-04-11, 18:25
autor: garygary
Jakaś Primera pewnie z sr20, albo sunny n14 gti. Albo... S13??

: 2015-04-13, 17:48
autor: vodzu18
jest po weekendzie :D

: 2015-04-13, 18:18
autor: karol282
Co by nie być gołosłownym ;-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Dawca jest, teraz tylko połączyć wszystko w całość... :razz:

: 2015-04-13, 18:21
autor: vodzu18
3 litry czy 2 litry

: 2015-04-13, 18:44
autor: karol282
A32 99 rok, VQ30DE z manualną skrzynią :-) Dużo roboty do zrobienia, mechanicznymi sprawami nie specjalnie jest się co przejmować (jakiego bym swapa nie robił i tak trzeba spawać łapy do silnika i skrzyni) najwięcej roboty będzie z elektryką, trzeba będzie opanować temat NATS no i jeszcze kwestia półosi ale myślę że wybrnę z tego i będzie wszystko banglać ;-)

: 2015-04-13, 18:46
autor: silentbob
karol282, no to faktycznie takiego swapa jeszcze w B12 nie widzialem. Jedno jest pewne to bedzie trwalo,ale potem bedziesz mial fajne auto. Powodzonka

: 2015-04-13, 18:52
autor: karol282
Bardzo mi się spodobała charakterystyka tego silnika i dźwięk też oczywiście ;-) Druga strona medalu że jest on bardzo podatny na mody, wytrzymały i lekki. Części pełno (fakt nie zbyt tanie) ale cóż w końcu 6 garów musi coś kosztować w eksploatacji...

: 2015-04-13, 20:28
autor: majchrzok
serio? to bedzie bardziej upchane jak u mnie w k10. z doswiadczenia Ci powiem, ze elektryka i polosie to nie beda jedyne wyzwania. mechanim zmiany biegow, uklad chlodzenia czy polozenie silnika to w tak malej komorze bedzie wyzwanie..
powodzenia!!! moj wymarzony projekt to wlasnie ten silnik ale w 100nx.

: 2015-04-13, 22:08
autor: karol282
majchrzok, komora w b12 nie jest taka super mała :mrgreen: Jak się popieści to się zmieści ;-) Jestem dobrej myśli i nastawiam się pozytywnie choć wiem że nie raz będę walił barana w ścianę i myślał po nocach co zrobić jak coś nie "pyknie" :mrgreen:

: 2015-04-13, 22:31
autor: Mishi
HeY

W b12 jest sporo więcej miejsca niż w k10. Trzymam kciuki za projekt. Jak będzie skończony będzie mega :)

Pozdrawiam
Mishi

: 2015-04-14, 05:41
autor: majchrzok
w b12 jest podobnie miejsca jak w b13. czeka Cie duzo pracy:p powodzenia

: 2015-04-14, 16:50
autor: garygary
No to żeś Karol do%^bał do piece. Moje GRATULACJE pomysłu <brawo> czekam teraz na finish

: 2015-04-15, 06:09
autor: d3mox
Rozumiem, że po władowaniu VQ30DE to będzie auto tylko do jazdy na wprost? Bo chyba do niczego innego nie będzie sie nadawało? :-P

: 2015-04-15, 07:27
autor: silentbob
A niby czemu ma sie nie nadawac do niczego innego? To sa takie mity jak z tym,ze na przyklad(wiem,ze to nie zbyt dobre porownanie) VW Golf Mk1 z silnikiem VR6 nie prowadzi sie w zakretach. Wiekszosc swapowanych aut nie powinna skrecac wedlug tego co glosi internet hahahahaha.

: 2015-04-15, 07:51
autor: MacGayver
też miałem taki plan tylko ze swapem do Micry na tył, ale przemyślałem sprawę i te same osiągi z lżejszym silnikiem mam na 1.6 - oczywiście kosztem innych modyfikacji czyli też kosztów. Co nie zmienia faktu że V6 ma zdecydowanie lepszy dźwięk ;-) Czekam na efekt końcowy choć wiem że to potrwa :-)

: 2015-04-15, 08:18
autor: d3mox
silentbob pisze:A niby czemu ma sie nie nadawac do niczego innego? To sa takie mity jak z tym,ze na przyklad(wiem,ze to nie zbyt dobre porownanie) VW Golf Mk1 z silnikiem VR6 nie prowadzi sie w zakretach. Wiekszosc swapowanych aut nie powinna skrecac wedlug tego co glosi internet hahahahaha.
Stary, taki samochód objedzie nawet saxo 1.6 16v, w zakrętach to nie ma szans ze względu na ogromną utratę przyczepności. Odjeżdżało będzie tylko na prostej :)

: 2015-04-15, 10:31
autor: karol282
silentbob, bo golf mk1 jest mega lekki i nie miał podobnego wagowo silnika do vr6. A w sunnym CA18 jest ciężkie (tak samo DET w 200sx) skrzynia też do małych nie należy, a VQ mimo że to V6 ma jedną super zaletę, aluminiowy blok silnika :mrgreen: Wagowo te silniki są do siebie bardzo zbliżone, na forum u amerykańców porównali wagę CA18 do VQ35, i VQ ze skrzynią jest cięższe o 11kg od CA też ze skrzynią... To jest waga większego akumulatora pod maską czyli nic... Więc z kierowalnością auta sądzę że nie będzie problemów bo mam wrażenie że vq30 jest zbliżone wagą do vq35 o ile nie waży mniej, z resztą u mnie i tak klimy wspomy i większości niepotrzebnych rzeczy nie będzie :mrgreen:

d3mox, dobry kieras opona i jak sianko pozwoli jakieś LSD to i takie saxo można gonić ;) Wszystko kwestia czasu i funduszy, ale nie nastawiam się na to żeby zrobić z niego " Touge Monster " ;D Ma jeździć tak jak to sobie wymyśliłem ;-)