Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Almera] Almera N15 '98 GTI by GTI-R SR20DET 311 KM / 365 N

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
prtp'06
aktywny forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2010-01-05, 17:14
Lokalizacja: lbn

Post autor: prtp'06 » 2010-10-25, 15:16

hej gumki mam Energy Suspension, cala przednia zawiecha, mocowanie silnika, stabilzator drazka, strasznie skrzypliwe ale calkiem dobrze usztywnily woz

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2010-10-25, 20:21

ty masz ph 2 i wszystko z sentry pasowało?
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
prtp'06
aktywny forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2010-01-05, 17:14
Lokalizacja: lbn

Post autor: prtp'06 » 2010-10-26, 13:55

tak ph2, nie pamietam juz, ale cos trzeba bylo zmodowac w zawiasie, ale nie bylo zadnych klopotow wiekszych, wszystko na spokojnie do ogarniecia

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-10-26, 15:45

To chyba ten sam zestaw teraz Adams wsadza do P11

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-10-30, 20:17

Jak tam wtryski ogarnięte ? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-04-27, 23:06

Wtryski już siedzą i to 630ccm hehe zapożyczone z Saaba jako tuningowy zamiennik, po modzie kolektora ssącego, dodaniu dystansy pod listwę pasują i modzie górnego uszczelnienia wsio pasuje jak ulał, do tego sprawdzone na ciśnieniu i jest szczelne :)
- Te Saabo-Nissanowe mixy jakoś fajnie wychodzą :D
Obrazek

Dodatkowo została wrzucona "nowa nowa" wiązka do wtryskiwaczy z opisanymi kostkami którą wychaczyłem w zaprzyjaźnionym gazowym zakładzie :)
Tak więc starej poklejonej z rezystorami się pozbyłem i przy okazji znalazłem powód pracy na 3 garach - opornik jeden był rozerwany, tak więc trasę Lublin - Wawa załoga Almery GTi-R N15 pokonała na 3 garach za co należą im się ogromne brawa :)
Obrazek
Obrazek

Z resztą wiązki także zrobiłem porządek i została ona umocowana do grodzi, do tego trzeba było wymienić trochę popękanych wężów gumowych od odmy...

Przy okazji mając zdjęty kolektor ssący odrazu wyciąłem chwasta w postaci starego mocowania pod DV i powstała dziura została zakorkowana:
Obrazek

Tak więc z kosmetyki za wiele już do poprawy nie zostało, tylko parę niebieskich silikonów dodać, zrobić porządek z podciśnieniami i zabrać się za strojenie.

Przy okazji trochę spod maski wyleciało
- zawór EGR
- filtr węglowy z podciśnieniami
- troszkę wsporniczków stalowych od kolektora

Paliwa będzie w takim nadmiarze że nie ma sensu podłączać zewnętrznego regulatora paliwa :)

No i przydało by się zmienić aktuator co wiąże się w tym wypadku z demontarzem turbosprężarki, ten inny aktuator trzeba by było dorwać jakiś miekki i ograniczyć jego skok coby spowodować efekt kompresora tzn. ze wzrostem obrotów wywołać wzrost boostu ale to chyba przy następnym spotkaniu jak może jakaś bardziej męska suszarka wleci :P ??

Zamiast tego podniesie się męsko Boost i tu gdzie będzie nadmiar Nm wycofa się zapłon :P


Ps. Limon trochę więcej ciekawych fotek porobił, chłopak sporo pomógł przy demontażu swoimi długimi cienkimi palcami, teraz jak wsporniczków nie ma i przy okazji zostało usunięte podgrzewanie kolektora ssącego to i krótkimi grubymi też da radę go zrzucić :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-04-28, 08:22

No tutaj jeszcze 3 foteczki w miedzy czasie prac porzadkowych ;-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-04-30, 00:31

To dzisiaj udało się dopieścić już wszystko pod maską, jakieś estetyczne elementy, podczepianie przewodów podcisnień by to nie latało nie obijało się, podczepienie wiązki no i zabawy z idealnym odsadzeniem listwy paliwowej pod nowe wtryski Bosch...

A wiec dystansiki:
Obrazek

A tu już na miejscu wszystko pasujące jak z fabryki:
Obrazek

Auto pracuje prawidłowo na oryginalnym komputerze z almery GTi na blisko 3-razy większych wtryskach jak seryjne i tylko wspomożony ECU Masterem DET II z wbudowanym map sensorem :)

Auto wstępnie wystrojone do 1,4 bara, wstępnie ponieważ rura nam spadła, trzeba raniutko wstać, zdjąć zderzak zdemontować całe orurowanie tłoczące i porobić fazki na końcach rurek coby w przyszłości nie dopuścić to czegoś podobnego...
Pocieszające jest to że paliwa starcza i powinien z tego jakiś fajny wynik wyjść z trójką na przodzie :)

A i jeszcze jeden szczególik wleciała nastawna zębatka na wałku ssącym coby nieco pokręcić i popracować trochę nad momentem z dołu...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-04-30, 16:09

Tak wiec dzisiaj wóz wystrojony zhamowany itp ;) Zaraz po wrzucam filmiki itp ;) Powiem tylko że almerka odpycha sie bardzo męsko ;) Najlepszy czas na ćwiartkę 13.7

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-04-30, 16:19

Czas ten w dwie osoby i na T1-S łysych z przdu, bo na hamowni wypluło gwóźdź z przedniego lewego koła przy 270km/h i trzeba było przód z tyłem zamieniać i lecieć do wulkanizatora... Jeszcze świeczki wymieniliśmy z jakiś popapranych Denso na normalne NGK i zapłon nie wypada nawet przy 1,4 bara ale przy takim doładowaniu brakuje paliwa - obstawiam tu podmęczoną pompę paliwa która nie raz widziała pustki w baku...

Ps. Koniec biadolenia a więc, przedstawiam wykres Auta wystrojonego na ulicy + poprawki zapłonu i paliwa na hamowni przy doładowaniu 1 bara:
Obrazek

Następnie pokręciliśmy nieco wałkiem ssącym, przez co udało nam się spłaszczyć przebieg momentu i dodać mocy na górze + podniesienie boostu do 1,2 bara:
Obrazek

Pasowało by jeszcze ciut podnieść doładowanie do jakiegoś 1,4bara jak planowaliśmy no ale na przeszkodzie stoi paliwo, jakieś 400Nm by było na miękko i pod 330KM...

Auto wystrojone bezpiecznie pod PB98, bez żadnych szaleństw z zapłonem, EGT pod koniec pomiaru na 1,2 bara ma 850stopni na drodze przy ostrym galopowaniu po mieście dobija czasem do 900 - co dalej jest wartością bezpieczną :)

Ps. Jazda autem naprawdę mnie cieszy przy tym udało się wygenerować najładniejszy wykres dla doładowanego Nissana jaki kiedy kolwiek spłodziłem :) a na początku nie zapowaidało się że się uda - kręcenie wałkiem wyrównało wykres zabrało ze 20Nm, minimalnie spiepszyło dół ale za to poprawiło górę i pozbyliśmy się takiej typowej szpiszastej charakterystyki dieslowej no i łągodnie wchodzi na wysoki niut dzięki czemu nie ma problemu z trakcją nawet na II biegu :P

Pss. Limon dawaj nagranie jak się to odpycha :) :) :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-04-30, 16:28

Elegancko, jeszcze 7 KM brakuje i by pękł rekord Coobcia w SR20+T

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-04-30, 16:33

bombel pisze:Elegancko, jeszcze 7 KM brakuje i by pękł rekord Coobcia w SR20+T
Mamy i lepszy wynik na hamowni ale na nie do końca wystrojonym 1,4bara bo paliwa brakowało i odrazu boost down...
Ale to pompkę się zmieni to i dołoży ciut jeszcze do kotła, seryjny GTI-R silnik na seryjnej turbinie ponoć do 330KM wyrobi, więc da radę przebić mój rekord ze srebrnej primerki :)

Co do osiągów to w dwie osoby na pokładzie wyszło z tego co pamiętam:
0-100km/h w 5,75sek
0-160km/h w 11,85sek
1/4 mili w 13,71sek przy 173km/h
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-04-30, 17:54

Kilka foteczek z hamowni;

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Filmik z hamowni:

http://www.youtube.com/watch?v=RKqVLHM4rr4

Tutaj 2 filmiki jak sie odpycha (na 2 filmiku tym rozmazanym najlepszy czas jaki nam sie udało osiagnac tylko ze potczas trzymania fona chyba musiałem dotknac szybki aparatu :-P :

http://www.youtube.com/watch?v=M3wyq_OIqJQ

http://www.youtube.com/watch?v=h6MDD_B_frk

Osiągi:

1/4 13,70 prędkość końcowa 171,6 Km/h
0-100 5,75
0-120 7,33
0-140 9,33
0-160 11,85

I tyle z mojej strony :mrgreen:

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-04-30, 18:36

NO to ładnie. Ciekawie co u mnie po odprężeniu i nowych swieczkach wyjdzie.

P.S. Ten tylny zderzak paskudny

P.S. 2. Gdzie ta hamowania??

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-04-30, 20:21

no to Gre doczekał godnego następce, Gratuluje autka :lol:
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-04-30, 20:25

3 z przodu to już musi fajnie jechać. Dobra robota Panowie <okok>
&#9492;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9488;&#9492;(-.-)&#9488;

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-04-30, 20:57

No coobcio dzwonił do mnie o 19 :mrgreen: ze krecił filma od 100 do odcinki na 5 biegu oraz ze jest zajebista ta almerka, cały z radością w głosie :mrgreen: Moze jakos jeszcze dzisiaj go wrzuci :->

Awatar użytkownika
Wolfshade
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2010-03-29, 10:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Wolfshade » 2011-04-30, 22:24

HeY :)

Wielki szacun za ten projekcik, auto zaje..... :) Tak trzymać <piwo>

pozdrawiam,
Wolfshade
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-05-01, 06:53

PumaRST pisze:no to Gre doczekał godnego następce
GRE miał 530KM i 550NM, wiec jeszcze mega duzo brakuje

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-05-01, 07:22

bombel pisze:
PumaRST pisze:no to Gre doczekał godnego następce
GRE miał 530KM i 550NM, wiec jeszcze mega duzo brakuje
tak wiem, i miał lekką budę i kilka innych rzeczy których nie ma ta N15, ale nadal jest to pierwsza po jego mocna N15 wiec w pewnym sensie jest to jego następca mimo tego że pewnie nigdy się nie zbliży do jego wyniku z Hamowni czy też z toru. Tym bardziej że na rynku N15 nic ciekawego się nie dzieje w kwestii mocy w przeciwieństwie do primer czy sunny, wiec dla mnie jest następcą i to godnym Gre.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-05-01, 09:36

Gre miał 503KM i 500Nm i auto wyczynowe które nie nadawało się na ulice i pewno z tego powodu się znudziło i poszło na żyletki...

W tej turbinie co siedzi pod maską jest jeszcze jakieś 20KM zapasu, z PRTP'06 rozmawiałem to z czasem większą suszarkę się zapoda, choć jak na tą chwilę jest naprawdę fajnie, jest trakcja i przy zmianie biegów nie ma zmułki :)

Filmik 140-250km/h na V biegu zapodam jak wrócę do ojczyzny ;)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-05-01, 10:02

A ja tak z innej beczki zapodam bo doszły mnie słuchy od Piotrka, że auto ma przyjechać na jakieś poprawki do Klimontowa prawda to??
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-05-01, 10:39

Dziś koło południa odbiera auto, z poprawek mechanicznych to zawieszenie przód, i trzeba wyspawać mocowania do odmy w dolot...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
prtp'06
aktywny forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2010-01-05, 17:14
Lokalizacja: lbn

Post autor: prtp'06 » 2011-05-01, 10:43

bombel pisze:P.S. Ten tylny zderzak paskudny
jak kupilem to byl paskudny w stylu a'la calibra lub golf z jakimis siateczkami, teraz jest ladna, prosta i schludna forma ktora mi pasuje i sie podoba
bombel pisze:
PumaRST pisze:no to Gre doczekał godnego następce
GRE miał 530KM i 550NM, wiec jeszcze mega duzo brakuje
to jest auto cywilne i tak pozostanie, nigdy mody nie byly robione pod cwiare czy upalanie na torze, nawet nigdy mi nie przyszlo na mysl aby osiagnac takie wartosci w tym wozie, to auto ma poprostu cieszyc i cieszy i tylko z ta mysla je caly czas rozwijam bo sprawia mi to niezwykla frajde
Coobcio pisze: W tej turbinie co siedzi pod maską jest jeszcze jakieś 20KM zapasu, z PRTP'06 rozmawiałem to z czasem większą suszarkę się zapoda, choć jak na tą chwilę jest naprawdę fajnie, jest trakcja i przy zmianie biegów nie ma zmułki :)
ten sezon dojezdzimy na tym co jest w stanie wytrzymac ten setup, po zimie wjedzie wieksze turbo i zapewne jakas kuracja odchudzajaca, ta jednostka jest pancerna i wierze ze jest w stanie wytrzymac jeszcze co nieco bez kucia
Pawel18PL pisze:A ja tak z innej beczki zapodam bo doszły mnie słuchy od Piotrka, że auto ma przyjechać na jakieś poprawki do Klimontowa prawda to??
tak, u Piotrka zaliczy odswiezanie powloki lakierniczej

dzieki za gratki od wszystkich

ja w szczegolnosci chcialbym podziekowac Coobciowi i Limonowi za osiagniecie tych wynikow oraz poswiecony czas na wygrzebanie mojego zloma i jak zwykle cieple przyjecie w Wawie, wielkie dzieki Panowie

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-05-01, 10:45

No fura na wypasie! Super osiągi... też mi się takie marzą :D

Jedno ale które mi się nasuwa to zbyt wczesna odcinka jak na silnik i komp z GTiR i prędkosci na tej skrzyni! Nie wiem czy by nie były z deka lepsze osiągi szczególnie na dłuższym odcinku.
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-05-01, 11:00

ECU oryginalne z Almery GTi wspomagane ECU Masterem DETII z wbudowanym map sensorem... Odcinka jest fabryczna na 7000 i jak widać wyżej nie ma sensu bo mocy nie wybuduje więcej...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2011-05-01, 11:15

gratulacje wyniku!! 8-) kazak almera :) to ori rozpórka z przodu??
pozdro
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-05-01, 13:51

Mam nadzieję, że nie będziesz miał nic przeciwko jak sobie zobaczę pod maską to i owo;)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
zuru82
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2010-01-02, 13:06
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: zuru82 » 2011-05-01, 14:16

Gratuluje :) Wykres wyszedł elegancki. Widziałem autko na żywo...robi wrażenie :D
Kupię auto z SR20VE na pokładzie :)

lukasz84
fanatyk nissana
Posty: 329
Rejestracja: 2009-12-27, 13:04
Lokalizacja: Łomża Warszawa

Post autor: lukasz84 » 2011-05-01, 15:51

Gratulacje wiedziałem ze Coobcio jak wsadzi tam swoje rece ,.. bedzie męsko no i jest :D .Ale to zapier.... hehe ciekawe co to u mnie wyskoczy jestem nastepny w kolejce .Super Mega fura..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”