Strona 4 z 4

: 2017-05-13, 19:53
autor: majchrzok
Troche koza teraz:p
Pytanie, co to za maty na przednich nadkolach od strony kabiny?

: 2017-05-22, 14:47
autor: arczar
Tylne amortyzatory wołały już o pomstę, a mając do wybory wydanie 300 złotych na nowe amory z N16 (żeby wyrównać tył z przodem) to wolałem wydać 50zł (bo tyle zapłaciłem za 2 kolumny w super stanie z anglika P12 sd/hb). Kiedyś zrobię inaczej, ale teraz bezpieczeństwo było ważniejsze.

Co do mat to Armaflex 6mm w celu wygłuszenia, a reszta nadkola od strony koła wygłuszona czarną sztuczną trawą (tak robi ALFA i FIAT) przyklejoną na masę tłumiącą.

Małe podsumowanie zmian:

1. wymiana kolumn tył na P12 i konserwacja wnęki mocowania
2. Przednie zawieszenie (wszystko poza sprężyną i żelastwem wahacza dolnego)
- amory KYB Ultra SR
- gumy górnego mocowania
- łączniki
- końcówki drążków
- sworznie
- wahacze dolne w czerwonym poli
- zółte poli na staba
- łożyskowane SRL jako górne wahacze - powiem szczerze, że mega wyrób. Po lekturze forum od angoli i JPN IMHO lepsze rozwiązanie jak poli - jeśli wytrzyma 50kkm jak innym, to nie chce poli
3. usunięcie odważnika krótkiej półosi i zabezpieczenie obu półosi przed rudą
4. wymiana sprzęgła na OEM Nissan + zabielenie zamachu
5. olej w skrzyni Comma 75W90 GL4
6. wymiana uszczelniacza
7. konserwacja przegnich nadkoli i błotników - produkty Nuxodol'a (system sprawdzony na innych autach)
8. Wymiana Specola 5W30 po 4000km na Delvac XHP 10W40
9. nowe buty Kumho Ecsta SPT 205/50/16
9. filtr kabinowy z ramką, co by móc potem wkładać włókninę z filtrów do których mam dostęp za free.
10. uszczelnienie trójników płynu chłodzącego przy wężach do reduktora. Jak wymieniałem rok temu to kupiłem węże SEMPERIT - nigdy więcej. Dirko poszło w ruch :mrgreen:

Poza tym mała zaległość: w jeden dzień przybyło mi 35000km na liczniku i schowek uzyskał wersję "Luxury"
Obrazek

Obrazek



Podsumowanie:

NOWY SAMOCHÓD! Połączenie seryjnej sprężyny i KYB Ultra SR to idealny kompromis. Czerwone poli na dole i żółte na stabie - poezja. Jest twardziej i mniejsze przechyły. Idealnie zgrywa się z tyłem od P12 który też jest twardszy. Opony też polecam - kleją pięknie i są ciche. Nie wiem jeszcze jak będzie w deszczu.

Co do montażu poli - ze względu na goniący nas czas brak zdjęć, ale 2 uwagi!

- smar to Total Ceran PM - genialne mazidło.
- za poradą zagranicznych internetów - gniazda wahaczy też smarowałem, ale olejem przekładniowym. Łatwo wchodzą, siedzą ciasno, ale konserwuje żelastwo i nic ma prawa pisnąć!

[ Dodano: 2017-05-22, 15:54 ]
1. Wymieniając uszczelniacz, warto jednak wziąć porządny zamiennik. Oryginał po 250tyś.km wytarł lekko wał, i gdybym wkładał taki sam uszczelniacz, tylko nowy, musiałbym skracać sprężynkę. Natomiast Reinz ma wargi w innych miejscach i siedzi idealnie. Do dziś nic nie cieknie.

2.Pytanie: ma ktoś sprawdzoną firmę poduszek od strony skrzyni?
Miałem wiercić, ale zapomniałem, że tam prawie nie ma miejsca na wiertło większe niź 6-8mm i można zrobić co najwyżej 1 otwór. Nie chciałem tego robić, bo poduchę rok temu kleiłem bo była zerwana - wiercąc wróciłbym do poprzedniego, opłakanego stanu.

Do wyboru w normalnej cenie jest Corteco i NTY. Chyba, że coś innego przychodzi Wam do głowy?

3. Musiałem dziś wymienić wężę wody na Parkera i trójnik na aluminiowy, bo znowu ciekło. Zalałem teraz destylowaną, a jak przyjdzie płyn... to wyjdzie, że zmieniłem 4 raz w ciągu 1,5roku T :-o ak się przepłukało, że już zlewam czyściutki.

: 2017-05-28, 20:59
autor: Ad@mus
Brawo ty. Powiedz mi czy na kolumne z p12 można założyć sprężyny z p11?
Też chcę dupkę w górę ale pozostać przy eibachu.

: 2017-05-28, 22:47
autor: arczar
Nie da rady - inne średnice końcowych zwojów. Trzeba by mieć eibachy, ale z P12.

Sam się zastanawiam, czy jakiś sklep albo producent sprzedałby przód od P11, a tył od P12 :D

: 2017-05-29, 09:18
autor: PrzeRuSco
Wiem że kiedyś motointegrator sprzedawał na strony ale wychodziło drożej niż komplet.

: 2017-05-29, 09:54
autor: Piotrek_10243
Ja do P11 144 taty założyłem na tył amory z almery n16 i springi z P11 GT i stoi równo :)

: 2017-05-29, 14:49
autor: Ad@mus
Piotrek_10243, może byś zaprezentował fure taty

: 2017-12-23, 17:03
autor: arczar
Piotrek_10243 pisze:Ja do P11 144 taty założyłem na tył amory z almery n16 i springi z P11 GT i stoi równo :)
Motyw sprawdzony - janusz ma tak samo. I poleca.

Sam zrobiłbym podobnie, ale niestety nie miałem już kasy i czasu na taką modyfikacje, bo musiałbym kupić nowe amory do N16, a tak 2 kolumny z anglika P12 kupiłem za niebotyczną kwotę całkowitą - 50 PLN.

UPDATE 23.12.2017

- kilka miesięcy temu wymieniłem prawą półoś na całą nową GSP i bicie zniknęło :)
- wpadła nowa poduszka belki silnika, tylna
- nowa poduszka skrzyni
- teflonowa przekładka termiczna kolektora dolotowego
- nowe przewody gazowe fazy lotnej Parker i nowe opaski przy wtryskach i wkrętkach (sprężynowe, reagujące na zmiany temperatury)
- nowy filtr fazy lotnej LPG

I...nic tylko jeździć. Jutro 300km trasy na Śląsk, gdzie czeka moja nowa czarna P11 SRI 2.0 z oryginalnym przebiegiem 137 tyś.km, nietknięta jeszcze LPG.

A zatem zielona jest na sprzedaż :) Info na PW.

: 2017-12-23, 23:29
autor: Ad@mus
No to jak na śląsk to zawitaj mi panie tą czarną-obwąchamy :D

: 2018-01-11, 22:59
autor: arczar
Niestety, czasu jak zwykle brak, a właścicielem był gość 47r i w aucie jest... dość brudno:/

Musiałem jeszcze grzebnąć w zielonej i wymienić regulator napięcia:


Obrazek

Oryginał od magnetti marelli pasuje z punto, seicento itp.

[ Dodano: 2018-01-11, 23:02 ]
Niestety zmiana planów. Od tygodnia wiem, że mój najlepszy mechanik czyli mój Tata.... ma raka z przerzutami.

Zatem czarna dziewicza P11 HB 2.0 SRI z klimą i elektryką, przebiegiem 138kkm, i opłatami do marca na sprzedaż w cenie zakupu czyli tanio PW.

Auto z tematu zostaje bo ma LPG a teraz dużo jeżdżę ze względu na chorobę taty.

: 2018-02-25, 14:40
autor: theneo24
Mam pytanie może się przydam do czegoś choć nie jestem pewien
mam primerę p11 liftback 1,6 trafioną od tyłu jakbyś potrzebował coś to tyle z niej zostało musisz wejść w galerie zdjęć http://wrecar.pl/car/view/id/64435 auto naprawiane przez
ASO NISSAN Admiralska Łódź 20A.
;-)