Tylne amortyzatory wołały już o pomstę, a mając do wybory wydanie 300 złotych na nowe amory z N16 (żeby wyrównać tył z przodem) to wolałem wydać 50zł (bo tyle zapłaciłem za 2 kolumny w super stanie z anglika P12 sd/hb). Kiedyś zrobię inaczej, ale teraz bezpieczeństwo było ważniejsze.
Co do mat to Armaflex 6mm w celu wygłuszenia, a reszta nadkola od strony koła wygłuszona czarną sztuczną trawą (tak robi ALFA i FIAT) przyklejoną na masę tłumiącą.
Małe podsumowanie zmian:
1. wymiana kolumn tył na P12 i konserwacja wnęki mocowania
2. Przednie zawieszenie (wszystko poza sprężyną i żelastwem wahacza dolnego)
- amory KYB Ultra SR
- gumy górnego mocowania
- łączniki
- końcówki drążków
- sworznie
- wahacze dolne w czerwonym poli
- zółte poli na staba
- łożyskowane SRL jako górne wahacze - powiem szczerze, że mega wyrób. Po lekturze forum od angoli i JPN IMHO lepsze rozwiązanie jak poli - jeśli wytrzyma 50kkm jak innym, to nie chce poli
3. usunięcie odważnika krótkiej półosi i zabezpieczenie obu półosi przed rudą
4. wymiana sprzęgła na OEM Nissan + zabielenie zamachu
5. olej w skrzyni Comma 75W90 GL4
6. wymiana uszczelniacza
7. konserwacja przegnich nadkoli i błotników - produkty Nuxodol'a (system sprawdzony na innych autach)
8. Wymiana Specola 5W30 po 4000km na Delvac XHP 10W40
9. nowe buty Kumho Ecsta SPT 205/50/16
9. filtr kabinowy z ramką, co by móc potem wkładać włókninę z filtrów do których mam dostęp za free.
10. uszczelnienie trójników płynu chłodzącego przy wężach do reduktora. Jak wymieniałem rok temu to kupiłem węże SEMPERIT - nigdy więcej. Dirko poszło w ruch
Poza tym mała zaległość: w jeden dzień przybyło mi 35000km na liczniku i schowek uzyskał wersję "Luxury"
Podsumowanie:
NOWY SAMOCHÓD! Połączenie seryjnej sprężyny i KYB Ultra SR to idealny kompromis. Czerwone poli na dole i żółte na stabie - poezja. Jest twardziej i mniejsze przechyły. Idealnie zgrywa się z tyłem od P12 który też jest twardszy. Opony też polecam - kleją pięknie i są ciche. Nie wiem jeszcze jak będzie w deszczu.
Co do montażu poli - ze względu na goniący nas czas brak zdjęć, ale 2 uwagi!
- smar to Total Ceran PM - genialne mazidło.
- za poradą zagranicznych internetów - gniazda wahaczy też smarowałem, ale olejem przekładniowym. Łatwo wchodzą, siedzą ciasno, ale konserwuje żelastwo i nic ma prawa pisnąć!
[ Dodano: 2017-05-22, 15:54 ]
1. Wymieniając uszczelniacz, warto jednak wziąć porządny zamiennik. Oryginał po 250tyś.km wytarł lekko wał, i gdybym wkładał taki sam uszczelniacz, tylko nowy, musiałbym skracać sprężynkę. Natomiast Reinz ma wargi w innych miejscach i siedzi idealnie. Do dziś nic nie cieknie.
2.Pytanie: ma ktoś sprawdzoną firmę poduszek od strony skrzyni?
Miałem wiercić, ale zapomniałem, że tam prawie nie ma miejsca na wiertło większe niź 6-8mm i można zrobić co najwyżej 1 otwór. Nie chciałem tego robić, bo poduchę rok temu kleiłem bo była zerwana - wiercąc wróciłbym do poprzedniego, opłakanego stanu.
Do wyboru w normalnej cenie jest Corteco i NTY. Chyba, że coś innego przychodzi Wam do głowy?
3. Musiałem dziś wymienić wężę wody na Parkera i trójnik na aluminiowy, bo znowu ciekło. Zalałem teraz destylowaną, a jak przyjdzie płyn... to wyjdzie, że zmieniłem 4 raz w ciągu 1,5roku T
ak się przepłukało, że już zlewam czyściutki.